هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

نتایج نهایی شمارش آراء انتخابات ریاست جمهوری

نتایج نهایی شمارش آراء یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از سوی ستاد انتخابات کشور اعلام و طی آن، حسن روحانی به عنوان رییس‌جمهور منتخب مردم معرفی شد.
آفتاب: بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور جدیدترین نتایج اعلام شده، از 50 میلیون و 483 هزار و 192 نفر واجد شرایط رای دادن، 36 میلیون و 704 هزار و 156 نفر رای دادند که 35 میلیون و 458 هزار و 747 رای صحیح اخذ شد.

به گزارش آفتاب، بدین ترتیب میزان مشارکت مردم در این انتخابات، 72.7 درصد بوده است.

بر اساس شمارش کل آرا، حسن روحانی حائز اکثریت آرا و در نتیجه به عنوان رییس‌جمهور منتخب مردم معرفی شد.

نتایج نهایی آرا به ترتیب میزان آرا بدین شرح است:

1- حسن روحانی: 18 میلیون و 613 هزار و 329 رای

2- محمدباقر قالیباف: شش میلیون و 77 هزار و 292 رای

3- سعید جلیلی: چهار میلیون و 168 هزار و 946 رای

4- محسن رضایی: سه میلیون و 884 هزار و 412 رای

5- علی‌اکبر ولایتی: دو میلیون و 268 هزار و 753 رای

6- سیدمحمد غرضی: 446 هزار و 15 رای

 

جشن های خیابانی در شهرهای مختلف پس از اعلام پیروزی حسن روحانی


ادامه مطلب ...

نماینده مردم بیجار: حضور پرشور مردم حماسه سیاسی را به دنیا ثابت کرد


نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم امروز با حضور پرشور خود رقم زدن حماسه سیاسی را به دنیا ثابت کردند.

سیدمحمد بیاتیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کردستان، اظهار کرد: امروز 24 خردادماه، مردم نامگذاری سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی توسط مقام معظم رهبری را با حضور خود به واقعیت تبدیل کردند.

وی با اشاره به این‌که «در سایر کشورهای دموکراتیک میزان مشارکت در بهترین حالت 50 درصد می‌باشد» تصریح کرد: این در حالی است که میزان مشارکت در نظام جمهوری اسلامی ایران در تمامی صحنه‌ها بیش از 70 درصد مشاهده شده است.

وی گفت: به دلیل شرایط ویژه کشور ما در دنیا چه به لحاظ تحریم و چه به لحاظ نقشه‌های دشمنان علیه نظام اسلامی مشارکت حداکثری مردم در این عرصه از اهمیت بسزایی برخوردار می‌باشد.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: حضور پرشور مدم ولایتمدار ایران در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شورای شهر و روستا پیش‌بینی می‌شد. تحریم‌ها 30 درصد بر تورم تأثیر داشتند، این دوره از انتخابات به لحاظ دوره جدید تحریم‌ها و انتظار دشمنان برای به بن بست رسیدن نظام جمهوری اسلامی از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار بوده است.

وی ادامه داد: در آینده نزدیک با روی کار آمدن قوه مجریه کارآمد و اهل تعامل با سایر قواها مشکلات موجود حل خواهد شد و ما حرکت یکپارچه خود را به سوی ایرانی آزاد و شکوفا ادامه خواهیم داد.

وی با اشاره به این‌که «پیروز اصلی انتخابات مردم هستند»، اظهار کرد: تصمیم و انتخاب مردم، مدیریت قوه مجریه را مشخص خواهد کرد، بر این اساس پیروز عرصه خلق حماسه، مردم خواهند بود. امید است هر دولتی که انتخاب می‌شود با تعامل، همکاری، مشورت و استفاده از نخبگان به دور از هر نوع شائبه سیاسی بتواند چهار سال آینده در خلق حماسه سیاسی و اقتصادی موفق عمل کند. انتظار مردم از قوه مجریه، حل مشکلات اقتصادی، مهار تورم، بازگرداندن آرامش به فضای جامعه و قطع کردن دست همه واسطه‌ها و دلال‌ها و سوءاستفاده‌کنندگان از فضای نابسامان اقتصادی می‌باشد.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: شاخصه اصلی رییس قوه مجریه اهل تعامل بودن با سایر قواست و دولت آینده نباید عرصه تصمیم و اجرا را از وجود نخبگان خالی کند. خالی کردن عرصه تصمیم و اجرا از نخبگان کشور و عدم مشورت با سایر مسوولان و دلسوزان نظام به معنای خیانت به رأی مردم است.

بیاتیان: مشارکت حداکثری مردم برای نظام مصونیت‌آور است



رییس مجمع نمایندگان استان کردستان، با اشاره به سرمایه‌گذاری دشمن به منظور کمرنگ شدن مشارکت مردم در انتخابات تصریح کرد: مشارکت حداکثری مردم برای نظام مصونیت‌آور است.

سید محمد بیاتیان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، درباره چگونگی حضور مردم استان کردستان در انتخابات گفت: از دقایق اولیه شروع رأی‌گیری در کردستان، حضور مردم در شعب اخذ رأی چشمگیر بوده و در مقایسه با سال‌های گذشته، افزایش قابل توجهی داشته به ‌گونه‌ای که شاهد رکورد تازه‌ای از مشارکت مردم در انتخابات خواهیم بود.

نماینده مردم بیجار و گروس در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد مردم واجد شرایط رای دادن تا پایان ساعت اعلام‌شده در عرصه انتخابات حضور پیدا کنند و افزود: خلق حماسه سیاسی جز با حضور مردم اقصا نقاط کشور میسر نخواهد شد و مشارکت حداکثری مصونیتی برای کشور ایجاد می‌کند.

بیاتیان با اشاره به سرمایه‌گذاری دشمن به منظور کمرنگ شدن مشارکت مردم در انتخابات تصریح کرد: هر چقدر حضور مردم در انتخابات بیشتر شود، "نه" گفتن به استکبار جهانی و دشمنان انقلاب و نظام بیشتر خواهد شد و ایران با قدرت بیشتر در موضوعاتی همچون انرژی هسته‌ای در عرصه جهانی حضور پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: فردی که سکان اجرایی کشور را بدست خواهد گرفت، در صورت برخورداری از یک رأی قوی می‌تواند کابینه قدرتمندی تشکیل و کشور را به سوی توسعه و پیشرفت سوق دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پاسخ به این سوال که آیا مردم استان کردستان در مناطق صعب‌العبور و روستایی، امکان دسترسی به صندوق‌های رای را دارند، توضیح داد: طبق اطلاعات واصله، برای تمام نقاط استان از جمله مناطق صعب‌العبور و روستایی، تمهیداتی صورت گرفته و شعب اخذ رای در سراسر استان توزیع شده تا مردم برای رأی‌دهی با مشکل مواجه نشوند.

آگهی نتیجه انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر بیجار،یاسوکند،بابارشانی،توپ آغاج وپیرتاج


با پایان شمارش آراء:




آگهی نتیجه انتخابات چهارمین دوره شوراهای  اسلامی شهر بیجار

شماره:2483/8/1/6523         تاریخ:25/3/1392

بدینوسیله به اطلاع کلیه اهالی محترم شهر بیجار تابع بخش مرکزی شهرستان بیجار می رساند ، با توجه به برگزاری انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر در روز جمعه مورخ 24/3/1392 نتایج شمارش آراء نامزدهای انتخابات شورای اسلامی این شهر به ترتیب دارندگان بیشترین رأی به شرح ذیل می باشد:

ردیف

جنسیت

نام و نام خانوادگی

نام پدر

تعداد رأی

ردیف

جنسیت

نام و نام خانوادگی

نام پدر

تعداد رأی

1

آقای

مرتضی خدمتی

سعداله

3611

28

خانم

نرگس آقاخانی

خسرو

1448

2

آقای

یعقوب کبودوندی

نصرت اله

3556

29

آقای

سید امید خضرنیا

محمدرضا

1440

3

آقای

افشین کاظمی

صادق

3455

30

آقای

حسین افشاری فرد

هاشم علی

1429

4

آقای

سید مصلح برزنجه

سید صابر

3267

31

آقای

جعفر جعفری

فریدون

1329

5

آقای

فرزاد میرانی

ولی

2832

32

آقای

سید صابر زمانی

سید میراکبر

1305

6

آقای

ایوب سالاروندیان

فرج اله

2735

33

آقای

نادر بانصیری

یداله

1298

7

خانم

سارا الوندی

علی اوسط

2670

34

آقای

جعفر مرادی

مرتضی

1139

8

آقای

طاهر رسولی

جمشید

2580

35

آقای

حسن داودی

محمدعلی

1103

9

آقای

محمد سلیمانی

هادی

2484

36

آقای

محمد قدیمی

بهرام

1031

10

خانم

نرگس با اوش

گوهرعلی

2358

37

آقای

سید طاهر سبحانی

سیدجعفر

1024

11

آقای

سید محسن جبارزاده

سید اوسط

2260

38

آقای

بخشعلی عبادی

حسین

1011

12

آقای

احمد اصفهانی

مظفر

2155

39

آقای

مسعود  شاهمرادی

رستم

946

13

آقای

منصور حسینی

عزیز

2060

40

آقای

حامد حکمت منش

فریدون

933

14

آقای

محمدرضا شهبازیان

جلال

1886

41

خانم

شهین مولودی

مصطفی

909

15

آقای

حاجیعلی افشاری

تقی

1872

42

آقای

ابجد حاتمی

علی اکبر

823

16

آقای

علی غفاری

محمدرسول

1822

43

آقای

جعفر براخاص

یداله

776

17

آقای

جمال فرمانی فرد

علی

1814

44

آقای

محمد کریم فرجی

بهروز

726

18

آقای

وجیه اله ارژنگی

علی شاه

1778

45

خانم

پوران عباسی پور

رضا

714

19

آقای

کامران نوروزی

عباس

1691

46

آقای

مهدی سلطانعلی

طاهر

703

20

آقای

سید جلال موسوی زاده

سید بیوک

1678

47

آقای

محمدباقر کبودوندی ر

محمدرضا

672

21

آقای

علیرضا قمرپور

فریدون

1592

48

آقای

سعید حکمت منش

بابک

657

22

آقای

عباس حیدری

محمدعلی

1586

49

آقای

مهدی وطن نیا

غلام رضا

573

23

خانم

خدیجه محمدزمانی

جعفر

1577

50

آقای

نادر بخشیان

ناصر

567

24

خانم

پریسا هاشم زاده

مقصودعلی

1569

51

آقای

مهدی چراغ زاده

قربانعلی

493

25

آقای

علیرضا قائم پناه

اسلام

1548

52

آقای

امین محمدنظامی

منصور

406

26

خانم

زهره جعفری

نواب

1498

53

آقای

حبیب اله رجب زاده

محمد

330

27

خانم

مریم سلیمانی

منصور

1497

 













اینک در اجرای ماده 52 قانون انتخابات شوراهای اسلامی کشور و ماده 70 آیین نامه اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر ، از تاریخ انتشار این آگهی به مدت دو روز هیات اجرایی در محل فرمانداری آماده قبول شکایات انتخاباتی می باشد.

شکایاتی قابل رسیدگی خواهد بود که مشخصات شاکی یا شاکیان شامل نام و نام خانوادگی ، نام پدر ، نشانی محل کار یا سکونت و امضای شاکی یا شاکیان را داشته باشد.     

                                                                                                                                                       حمداله کریمی

       فرماندار شهرستان بیجار

 

ادامه مطلب ...

انتخابات عرصه تفاهم است نه تعارض/ کاندیداها نگاهی یکسان به تمام شهر داشته باشند


نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عرصه انتخابات عرصه تفاهم است نه تعارض، گفت: کاندیداها توجه داشته باشند که در تبلیغات به گونه ای عمل کنند که تعاملات و تفاهمات پس از انتخابات به کدورت تبدیل نشود. سید محمد بیاتیان در جمع کاندیداهای شورای اسلامی شهرهای بیجار، یاسوکند، بابارشانی، توپ آغاج و پیرتاج اظهار داشت: کاندیداهای انتخابات باید در تبلیغات خود سه رکن اساسی اخلاق، تدبیر و سیاست را مد نظر قرار دهند.وی با بیان اینکه پاک و خدمتگذار بودن مسئولان یک اصل اساسی است و باید این اصل برای مردم تبیین شود، افزود: وظیفه اصلی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا دعوت مردم به حضور پر شور و گسترده در پای صندوق های رای است.نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به میدان آمدن کاندیداهای انتخابات نشانگر احساس تکلیف کردن این قشر در این عرصه حساس است، ادامه داد: رفاقت کاندیداها در رقابت های تبلیغاتی در جلب اعتماد و اطمینان مردم و میزان رای آوری تاثیر بسزایی دارد.بیاتیان با اشاره به اینکه کاندیداها باید از دادن وعده های دروغین و ناشدنی پرهیز کنند، یادآور شد: نامزدهای شورای اسلامی شهر و روستا باید در تبلیغات خود از عملیات و برنامه هایی که به واقع در توان شوراهای اسلامی شهر و روستا است، بحث به میان آورند.وی با اشاره به اینکه ائتلاف به معنای هم پیمانی و متحد شدن تفکرات همسان است، بیان کرد: با ائتلاف تفکرات هم سان و متحد شدن کاندیدهای هم برنامه می توانند شرایط برای انتخاب راحت تر مردم را فراهم آورند و همچنین شور و نشاط انتخاباتی نیز افزایش خواهد یافت.نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: تعدادی از کاندیداها می توانند با در نظر گرفتن ائتلاف و هم فکر و در کنار هم بودن به عنوان سربازان اولیه حماسه سیاسی به خلق هرچه پرشور تر برگزار شدن این حماسه تاثیر مثبتی داشته باشند.بیاتیان با بیان اینکه نهضت سخن وری توسط کاندیدها از وظایف آنها است، افزود: کاندیداهای انتخابات قرار نیست که همدیگر را نفی کنند بلکه تبلیغات در انتخابات به این معناست که در فضای صمیمی خود را معرفی کنند.وی با بیان اینکه کاندیداهای شورای اسلامی شهر باید نگاهی یکسان به تمامی شهر داشته باشند، اظهار داشت: شهرداری ها باید درآمدزا باشند تا بتوانند زیرساخت های مورد نیاز توسعه را تقویت کنند.نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی بیاتیان ادامه داد: نامزدهای انتخاباتی با برگزاری جلسات مناظره و حضور فیزیکی در محافل و مجالس عمومی می توانند در افزایش شور و نشاط انتخاباتی تاثیر بسزایی داشته باشند.بیاتیان با بیان اینکه برنامه های نام برده شده توسط کاندیدهای شورای شهر باید کاربردی و عملی باشد، یادآور شد: شعارها و برنامه های معرفی شده در زمان تبلیغات باید برای تمامی مردم ملموس بوده و قابلیت اجرایی داشته باشد.وی بیان کرد: تحریم های اخیر در مشکلات و بحران های اقتصادی 30 درصد تاثیر داشته و 70 درصد مسائل و مشکلات مربوط به سو مدیریت در بعضی از زمینه ها بوده است.نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی بیاتیان گفت: مردم شهرستان بیجار در این عرصه نیز همانند گذشته با حضور گسترده خود حماسه سیاسی خلق خواهند کرد که این حماسه سیاسی به حماسه اقتصادی در کشور اسلامی ایران ختم می شود.

 

اعضای جدید هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس انتخاب شدند


محمد رضا خانمحمدی خرمی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت از انتخاب هیئت رئیسه جدید کمیسیون صنایع و معادن در جلسه امروز کمیسیون صنایع و معادن مجلس خبر داد.

به گفته وی، رضا رحمانی به عنوان رئیس، عزیز اکبریان نائب رئیس اول، محمدرضا خانمحمدی خرمی نایب رئیس دوم، روح الله عباسپور سخنگو، الله وردی دهقانی دبیر اول و محمد بیاتیان به عنوان دبیر دوم کمیسیون صنایع و معادن مجلس انتخاب شدند.

لازم به ذکر است پیش از این الیاس طاهری به عنوان دبیر اول کمیسیون بود که در این دوره جای خود را به دهقانی داد.

کاندیداهای ریاست جمهوری برنامه مدونی در حوزه تولید ندارند

بیاتیان: به شعارهای نامزدها خوش بین نیستم




عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه در صحبت هایی که کاندیداهای ریاست جمهوری در حوزه تولید و صنعت خودرو مطرح می کنند برنامه عملی وجود ندارد، گفت: متاسفانه برنامه مدونی در حوزه صنعت، تولید و اقتصاد احساس نمی‌شود.

سید محمد بیاتیان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اظهارات و شعارهای کاندیداهای ریاست جمهوری در حوزه تولید و خودرو در مناظره تلویزیونی و سایر برنامه های تبلیغاتی کاندیداها تصریح کرد: اگر بخواهیم وارد بحث تولید و صنعت و به طور خاص خودروشویم باید ببینیم برنامه خاص کاندیداها در این خصوص چیست.

نماینده مردم بیجار و گروس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیشتر نامزدهای انتخاباتی به برنامه های خود برای  مدت اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ نپرداختند، افزود: مقام معظم رهبری سال ها سیاست های کلی اصل ۴۴ را ابلاغ فرمودند و اگر کاری هم در این راستا صورت گرفته بیشتر در بخش شبه دولتی بوده است نه در بخش خصوصی.

وی گفت: مباحثی که مطرح می شود اگر در حد حرف باشد برای مردم خیلی جذاب نیست.

این نماینده مردم در مجلس افزود: آقای احمدی نژاد شعارهای دهن پر کنی داشت که در خیلی از زمینه ها موفقیت حاصل شد اما در بسیاری از موارد نه تنها موفقیتی کسب نشد بلکه یک عقب گرد داشتیم و باعث افزایش معضلات و مشکلات شد.

بیاتیان با اشاره به اینکه در حوزه صنعت خودرو عقب گرد داشتیم، به طوری که در جایگاه قبلی خود نیز قرار نداریم، گفت: شرایطی وجود دارد که نه تنها تولید کننده راضی نیست بلکه برای مصرف کننده نیز راضی کننده نیست.

به شعارهای های کاندیداها خوش بین نیستم

وی در توضیح مطلب فوق ادامه داد: بنابراین در صحبت هایی که کاندیداهای ریاست جمهوری در حوزه تولید و صنعت خودرو مطرح می کنند برنامه عملی وجود ندارد و تا زمانی که برنامه عملی وجود نداشته باشد در این حوزه نمی توان رقابت کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: بنده به عنوان کسی که در حوزه صنعت فعال بوده ام و اکنون نیز در کمیسیون تخصصی صنایع و معادن مجلس حضو دارم خیلی به شعارهای های کاندیداها خوش بین نیستم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه متاسفانه برنامه مدونی در حوزه صنعت، تولید و اقتصاد احساس نمی شود، درباره شعار هدایت نقدینگی به سمت تولید توسط ۸ نامزد ریاست جمهور خاطرنشان کرد: هدایت نقدینگی به سمت تولید خیلی شعار خوبی است، اما اگر عملی شود

دولت فعلی دیگر توان حل مشکلات صنعت خودرو را ندارد


بیاتیان با تاکید برخروج خودرو از سبد کالایی اقشار متوسط جامعه مطرح کرد:



عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به دور جدید تحریم ها و افزایش مجدد قیمت خودرو در بازار وناتوانی دولت در کنترل روند صعودی قیمت ها اظهارداشت: با روند افزایش قیمت‌ها ، در آینده نه چندان دور شاهد آن خواهیم بود که خوردو از سبد کالای اقشار متوسط به پائین جامعه حذف خواهد شد.

سید محمد بیاتیان در گفت وگو با خبرنگاراقتصادی خبرگزاری خانه ملت  با ضرورت حمایت دولت در شرایط فعلی از صنعت خودرو افزود: شرکت‌های خودروسازی به نوعی دولتی می باشند لذا دولت باید  به این بخش ورود کند و همچنین سرمایه در گردش خودرو سازان را افزایش دهد تا فشار گرانی بر مردم بیشتر ازاین وارد نشود.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دور جدید تحریم ها و افزایش مجدد قیمت خودرو در بازار وناتوانی دولت در کنترل روند صعودی قیمت ها اظهارداشت: با روند افزایش قیمت‌ها ، در آینده نه چندان دور شاهد آن خواهیم بود که خوردو از سبد کالای اقشار متوسط به پائین جامعه حذف خواهد شد. 

مردم توانایی هضم افزایش مجدد قیمت خودرو را ندارند

وی افزود: با توجه به وضعیت قیمت ارز ودور جدید تحریم ها دولت باید از این صنعت حمایت وهمچنین با کنترل واردات وکمک به بازار داخلی وافزایش تولید خودرو و فراهم آوردن زمینه ساخت قطعات مورد نیاز  در داخل باعث پیشرفت  این صنعت شود.

بیاتیان گفت: با توجه به افزایش قیمت‌های خودرو ضررکننده اصلی مردم هستند وچرا که اگر بخواهند خودرویی با آپشن های بیشتری خریداری کنند متاسفانه خودروسازان پول بیشتری طلب می کنند و باید توجه داشت  که درآمد مردم  به دلار محاسبه نمی شود که توانایی هضم این گرانی ها را داشته باشند.

عقبگرد صنعت خودرو

وی ادامه داد: قرار بود خودروسازان به سمت تولید خودروهایی با استاندارد یورو۴  پیش بروند نه تنها امر محقق نشده بلکه شاهد عقبگرد نیز در صنعت خودرو هستیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع ومعادن مجلس اظهار داشت: دولت فعلی آنقدردر اقتصاد دچار نابسامانی است که بعید به نظر می رسد  در زمان باقی مانده از دولت دهم  بتواند مشکلات صنعت خودرو را حل کند.

اظهارات غیر کارشناسی و جولان دلالان در بازار

بیاتیان با اشاره به اینکه برخی از مسئولان با اظهارات غیر کارشناسی حضور دلالان  را در بازارخودرو پررنگ می کنند ،ادامه داد: نبایدبرخی از مسئولان صنعت خودرو مانند دبیر انجمن خودروسازان با اظهارات غیرکارشناسی خود باعث جولان دلالان  در بازار خودرو و گرانی بیشتر قیمت‌ها شوند.

نماینده مردم بیجار در مجلس با اشاره به جلسه کمیسیون  صنایع و معادن با خودروسازان در آینده نزدیک بیان کرد: موضوع تحقیق وتفحص از خودروسازان را بررسی و حقوق  مصرف کنندگان وتولید کنندگان را لحاظ خواهیم کرد و پیگیر نتیجه نیز هستیم

بیاتیان: حمایت از کتابخانه‌های عمومی وظیفه مسوولان است


نماینده مردم بیجار و رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: تمامی مسئولان وظیفه دارند از کتابخانه های عمومی به عنوان نهادی فرهنگی و اثرگذار حمایت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کردستان؛ سیدمحمد بیاتیان روز گذشته در دیدار رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بیجار افزود: کتابخانه‌های عمومی از ارکان توسعه فرهنگی در کشور هستند که به منظور اجرای برنامه‌های خود نیاز به حمایت دارند.

وی با اشاره به نقش مطالعه در سعادتمندی جامعه، اظهار داشت: در آیات و روایات و همچنین سخنان بزرگان همواره بر نقش مهم کتاب در تعالی انسان تاکید شده و این امر نشان‌دهنده اهمیت بالای مطالعه و علم آموزی است.

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: توسعه جوامع به ویژه در عرصه فرهنگی در گروی میزان توجه مردم به مطالعه است که اگر این علاقه موجود نباشد دسترسی در توسعه دیرتر میسر می شود.

بیاتیان با اشاره به فرهنگی بودن استان کردستان، تصریح کرد: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در سفر تاریخی شان به کردستان از این استان به عنوان استانی فرهنگی نام بردند و این مهم مسئولیت متولیان فرهنگی را بیش از پیش روشن ساخته است.

وی اظهار داشت: کتابخانه های عمومی با توجه به نقشی که در ارتقای آگاهی و بصیرت جامعه عهده دار هستند، باید بیشتر از گذشته مورد توجه مسئولان و همچنین علاقمندان به فرهنگ قرار گیرند.

نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی با اعلام حمایت خود از کتابخانه‌های عمومی گفت: حمایت از این نهاد فرهنگی در واقع حمایت از اعتلای فرهنگی کشور اسلامی ایران است

گزینه‌های فراکسیون شاهد برای هیات رییسه مجلس


فراکسیون شاهد مجلس شورای اسلامی، گزینه‌های خود را برای کاندیدا‌توری در انتخابات هیات رییسه مجلس اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، فراکسیون شاهد ضرغام صادقی، مهرداد بذرپاش و لاله افتخاری را به عنوان دبیر و سیدمحمد بیاتیان و سیدشریف حسینی را به عنوان دو ناظر هیات رییسه معرفی کرده است.

به گزارش ایسنا، قرار است انتخابات هیات رییسه مجلس برای سال دوم مجلس نهم فردا صبح امروز(سه‌شنبه) در صحن علنی مجلس برگزار شود.


اعتماد مجدد نمایندگان به صدرنشینان عمارت سبز

۱۸:۲۳

انتخابات هیات رییسه مجلس برای دومین سال کاری مجلس نهم امروز برگزار شد و نمایندگان ملت تنها با یک تغییر هیات‌ رییسه‌ خود را ابقاء کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، همزمان با بسته شدن پرونده بودجه 92، انتخابات هیات رییسه مجلس نیز در آغاز دومین سال کاری‌ بهارستان‌نشینان برگزار شد.

در ابتدای این انتخابات، محمد حسین فرهنگی عضو هیات رییسه، علی لاریجانی نماینده قم و احمد بخشایش نماینده اردستان را به عنوان دو کاندیدای تصدی پست ریاست در دومین سال کاری مجلس معرفی کرد که دقایقی بعد اعلام شد بخشایش از کاندیداتوری انصراف داده است.

بر این اساس تنها علی لاریجانی کاندیدای ریاست مجلس در این دوره بود که با 213 رای، نمایندگان مجلس برای ششمین سال متوالی وی را به عنوان رییس مجلس انتخاب کردند.

 

ادامه مطلب ...

بیاتیان: اعتراض به نظر شورای نگهبان درباره احراز صلاحیت‌ها


بیاتیان:

اعتراض به نظر شورای نگهبان درباره احراز صلاحیت‌ها به جایگاه افراد لطمه می‌زند



به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ سید محمد بیاتیان با اشاره به نظر نهایی شورای نگهبان در مورد تایید نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به باشگاه خبرنگاران گفت: این شورا براساس وظیفه قانونی و ذاتی خود عمل کرده است.

وی افزود: شورای نگهبان براساس قانون اساسی مسئول احراز صلاحیت نامزدهای پست ریاست جمهوری است و در همین راستا انجام وظیفه کرده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان خاطر نشان کرد: باید تمام نامزدهای تایید و یا رد صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری به نظر شورای نگهبان احترام گذاشته و از آن تمکین کنند چراکه اعتراض به نظر شورای نگهبان به جایگاه خود افراد لطمه خواهد زد.

گفتنی است؛ شورای نگهبان شامگاه روز گذشته سه شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه اسامی ۸ نامزد تایید صلاحیت شده انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری را به وزارت کشور ابلاغ کرد که اسامی آن‌ها به شرح زیر است: غلامعلی حداد عادل، سعید جلیلی، علی اکبر ولایتی، محمدباقر قالیباف، محسن رضایی، حسن روحانی، محمدرضا عارف، محمد غرضی