هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

بیاتیان :هفته آینده حضور نوبخت در جلسه شورای اداری استان کردستان

8.jpg

به گزارش گروه دریافت خبرخبرگزاری خانه ملت؛سیدمحمد بیاتیان عضو مجمع نمایندگان استان کردستان از حضور معاون نظارت راهبردی رئیس جمهور در جلسه شورای اداری استان کردستان در هفته آینده خبر داد و گفت: با توجه به نارضایتی نمایندگان استان کردستان از میزان بودجه اختصاص یافته به طرح‌های عمرانی استان کردستان، نمایندگان این استان مراتب اعتراض و گلایه‌مندی‌شان را به طرق مختلف به دولت و هیئت رئیسه مجلس اعلام کرده‌اند.

وی افزود: مجمع نمایندگان استان کردستان تاکنون هیچ‌گونه نشست و یا دیداری با نوبخت، معاون نظارت راهبردی رئیس جمهور نداشته است، اما قرار است وی در جلسه شورای اداری استان در روز پنج‌شنبه هفته آینده حضور یابد.
عضو مجمع نمایندگان استان کردستان در ادامه اظهارداشت: قرار است نوبخت در جلسه شورای اداری استان کردستان به تشریح جزئیات بودجه‌های اختصاص یافته به طرح‌های عمرانی پرداخته و ابهامات اعضای مجمع را درباره بودجه‌های عمرانی استان مردستان در لایحه بودجه سال آینده، برطرف کند.
 
به گزارش تسنیم، اعضای مجامع نمایندگان استان‌های خوزستان و کردستان، هفته گذشته به دلیل کاهش بودجه‌های عمرانی در این استان‌ها، استعفایشان را به هیئت رئیسه اعلام کردند. البته اعضای مجمع نمایندگان استان خوزستان در روز سه‌شنبه گذشته پیرامون این موضوع، دیداری با رئیس مجلس داشته‌اند./

شب یلدایتان مبارک و زندگیتان پر از بهانه های شاد باد

2 تصاویر متحرک شب یلدا

4 تصاویر متحرک شب یلدا

5 تصاویر متحرک شب یلدا

 7 تصاویر متحرک شب یلدا


 

ما منتظر صبح شب یلداییم
دستی به دعا تا فرج فرداییم


یلدا یعنی بهانه ای برای در کنار هم شاد بودن

و زندگی یعنی همین بهانه های کوچک گذرا.

شب یلدایتان مبارک و زندگیتان پر از بهانه های شاد باد




کمیته سیاستگذاری خودرو و شورای‌رقابت ‌ارتباطی‌با‌فضای تولید ندارند/تعدد سازمان‌های تصمیم‌گیر خلاف اصل 44

8.jpg

سید محمد بیاتیان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت درباره برگزاری جلسات کمیته قیمت گذاری خودرو، افزود: سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی باید اجرایی شود به طوری که قیمت باید در فضای رقابتی تولیدات داخلی و تولیدات خارجی مشروط بر افزایش کیفیت خودرو تعیین شود نه اینکه اطراف تولید داخل حصار بکشیم و قیمت در یک فضای انحصاری بدون رقابت تعیین شود.

نماینده مردم بیجار و گروس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید اجازه دهیم صنعتگران، تولید کنندگان  و عرضه و تقاضا قیمت خودرو را تعیین کند، تصریح  کرد: اگر محصولی افزایش کیفیت دارد در فضای رقابتی انحصار بازار را به دست می گیرد و اگر محصولی نتواند در کیفیت رقابت کند از گردونه رقابت خارج می شود؛ لذا قیمت باید در این فضا تعیین شود نه بر اساس دستورالعمل قیمت گذاری که هیچ مبنایی ندارد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با انتقاد از برگزاری جلسات سیاستگذاری خودرو که مواردی مانند کیفیت، مسائل مالی و قیمت خودرو مورد بحث و بررسی قرار می گیرد، ادامه داد: تعدد دستگاه های تصمیم گیرند درباره خودرو مانند کمیته سیاتگذاری خودرو یا شورای رقابت به هیچ وجه به نفع صنعت خودروسازی کشور نیست بلکه در برخی موارد حاصل برآیندها و نتایج را صفر می کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید بر اینکه کمیته ها وشوارهایی که درباره خودرو تصمیم گیری می کنند هیچ ارتباطی با فضای تولید و فروش خودرو ندارند، گفت:  تعدد نهادهای تصمیم‌گیرنده خودرو دخالت دولتی ها در فضای اقتصاد را افزایش می دهد.

بیاتیان با یادآوری اینکه وجود دستگاه های تصمیم گیرنده درباره خودرو خلاف اصل 44 قانون اساسی است، تصریح کرد: وجود این سازمان ها به عنوان سرعت‌گیر فضای تولید عمل می کنند.

وی افزود: تعیین تکلیف برای صنعت خودروسازی بدون در نظر گرفتن مصلحت فضای تولید در هیج جای دنیا پسندیده نیست.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: از طرفی خودروسازان خارجی را برای مشارکت در صنعت خودروسازی دعوت می کنیم که با مواجه شدن با نهادهای متعدد تصمیم گیری های غیر کارشناسی هیچ وقت در بازار ایران حضور پیدا می کنند.

دولت به تعهد خود در تخصیص بودجه کردستان عمل نکرد

استعفای نمایندگان اهرم فشار بر دولت است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، سیدمحمد بیاتیان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با یادآوری وعده‌های رئیس‌جمهور در خصوص توسعه مناطق محروم بویژه استان کردستان اظهار کرد: میزان اعتبار اختصاص یافته بودجه به استان  این وعده‌ها را تداعی نمی‌کند و نگاه دولت به بودجه کردستان باید نگاه ویژه باشد.

به گفته وی، یکی از موضوعاتی که باید به جد مورد توجه قرار بگیرد نظارت مسئولان ارشد بر کارهای مدیریتی مدیران است.

وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت نخبگان در جامعه این مسئله را لازمه رشد و ترقی شهر، استان و کشور دانست و از بهره نگرفتن توان نخبگان استان در زمینه‌های مدیریتی انتقاد کرد.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی با ابراز خشنودی از انتخاب فردی با توان بالا برای تصدی سمت استانداری کردستان خاطرنشان کرد: کردستان از نظر نیروی انسانی توانمند و متخصص ظرفیت مناسبی در اختیار دارد که زاهدی استاندار جدید باید به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشد.

بیاتیان به سابقه 30 ساله خدمات زاهدی در استان‌های سیستان و بلوچستان، ایلام و مرکزی اشاره کرد و گفت: نخبگان و مدیران بومی لایق استان می‌توانند وی را در انجام بهتر وظایف محوله یاری کنند.

استعفای نمایندگان در راستای احقاق حق مردم است

وی در ادامه به موضوع استعفای نمایندگان استان کردستان از پست خود در مجلس اشاره کرد و گفت: نمایندگان مردم استان در اعتراض به برخی تصمیمات دولت در توزیع اعتبارات این کار را انجام داده‌اند.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی با یادآوری وعده‌های رئیس‌جمهور در خصوص توسعه مناطق محروم بویژه استان کردستان اظهار کرد: میزان اعتبار اختصاص یافته بودجه به استان کردستان این وعده‌ها را تداعی نمی‌کند و این استعفا در راستای اعتراض به نحوه توزیع اعتبارات در بودجه سال 93 کشور صورت گرفته است.

بیاتیان با تأکید بر اینکه اقدام به استفعای نمایندگان در راستای احقاق حق مردم است تصریح کرد: وزیر کشور در مراسم معارفه استاندار کردستان وعده توجه به استان در بودجه را داد که عملی نشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات مردم شهرستان بیجار و مراجعات فراوان آنها به دفتر نماینده شهرشان برای حل این معضلات اشاره کرد و خواستار اتخاذ راه‌حل‌های مناسب از سوی مسئولان برای حل آنها شد.

بیاتیان با بیان اینکه روزانه حدود 50 نفر از مردم شهرستان به دفتر نمایندگان مراجعه می‌کنند، گفت: بیشتر مراجعات مردم در خصوص مشکلات مسکن مهر، دریافت وام و تسهیلات و برقراری امنیت است.

به گفته وی، برنامه‌ریزی مناسبی و تلاش و جدیت در این راستا موجب رفع مشکلات مردم خواهد شد.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معادن فعال در شهرستان بیجار به طور مستقیم و غیر مستقیم در منطقه موجب اشتغالزایی شده است گفت: آنچه که برای ما اهمیت دارد این است که معادن ما و موادی که از آنها استخراج می‌شود باید تبدیل به فرآورده شود.

بیاتیان با بیان اینکه در سال‌های آینده شاهد رونق معدن در شهرستان بیجار خواهیم بود گفت: این مهم در صورت حمایت و کمک‌های مسئولین محقق خواهد شد و در راستای این حمایت‌ها شاهد ایجاد واحد فولاد در منطقه یاسوکند خواهیم بود.

نماینده مردم بیجار، حسن‌آباد و بابارشانی به امکان تخریب محیط زیست و منابع طبیعی توسط معادن اشاره کرد و بر نظارت کافی نهادهایی همچون محیط زیست و اداره منابع طبیعی تأکید کرد.

وی با بیان اینکه در برخی از موارد محیط زیست به محیط ایست تبدیل می‌شود اظهار کرد: امسال ساخت جاده‌های روستایی به نسبت سال گذشته کاهش یافته و این امر از دلایل جلوگیری محیط زیست از برداشت ماسه‌ها از رودخانه‌ها است امسال 100 کیلومتر هم راه روستایی انجام نداشته‌ایم.

نماینده مردم بیجار در مجلس به ترغیب و استقبال سرمایه‌گذاران در خصوص معادن شهرستان بیجار گفت: تا زمانی که خود دولت در استان کردستان سرمایه‌گذاری نکند و زیرساخت‌های مناسب ایجاد نکند، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی رغبت به سرمایه‌گذاری نخواهند داشت.

وی افزود: امروزه سرمایه‌گذاران چینی و ایرانی برجسته برای سرمایه‌گذاری در بیجار اظهار تمایل کرده‌اند اما متأسفانه قوانین دست و پاگیر مانع از تحقق این مهم شده است.

جلوگیری از قربانی شدن آثار تاریخی و ملی دیار گروس

نماینده مردم بیجار در مجلس نهم بر لزوم حفظ آثار باستانی ارزشمند این شهرستان تأکید کرد و گفت: برخی از این آثار در کنار سد تالوار قرار دارد که استفاده از این سد موجب آسیب‌رساندن به این بناها می‌شود.

وی افزود: تپه‌های باستانی جزو مصوبات دولت است و 300 میلیون تومان برای کاوش از محل اعتبارات سد در اختیار سازمان میراث فرهنگی و گردشگری قرار گرفته ولی متأسفانه از این مبلغ تاکنون 80 میلیون تومان پرداخت شده است.

بیاتیان در پایان با بیان اینکه شهرستان بیجار قدمت و پیشینه تاریخی ارزشمندی دارد، گفت: توجه به آثار باستانی و راهکارهایی برای حفاظت و ماندگاری آن امری ضروری است.

بانک ها باید بانکداری کنند نه سفته بازی و دلالی

استفاده از نظر کارشناسی و مشورت یک اصل خدشه ناپذیز است

به گزارش گروه دریافت خبرخبرگزاری خانه ملت؛سیدمحمد بیاتیان عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس درباره نگاه دولت به بخش صنعت و معدن در سال آینده گفت: بخش معادن باید در سال آینده سازماندهی شود ضمن اینکه وزارت خانه صنعت، معدن و تجارت باید برای معادن طرح کاداستر را در دستور کار قرار دهد تا در این شرایط مدیریت معادن جدی تر  شود.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همچنین واگذاری معادن باید به گونه ای باشد که واحدهای تولیدی مرتبط با صنعت در مناطق مختلف کشور مستقر شود، افزود: معادن باید از خام فروشی و آینده فروشی پرهیز و در جهت تبدیل ذخایر به محصول حرکت کنند.
 
وزارت صنعت «طرح کاداستر» را برای معادن اجرا کند
 
وی در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه حوزه صنعت نیز باید حمایت شود تا از وضعیت بغرنج و در حال ورشکستگی خارج شود، افزود: صنعت کشور نباید محدود به واحدهای تولیدی بزرگ شود؛ برخی صنایع کوچک به جای صنایع بزرگ می توانند مشکل اشتغال را رفع کنند.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: به عدالت صنعتی، دولت باید توجه داشته باشد به طوری که اگر قرار است طرح های صنعتی ایجاد شود تمرکز دولت باید بر استان ها و مناطق کمتر برخوردار مبتنی بر تولیدات بومی باشد و روند مهاجرات به سمت مراکز استان ها متوقف شود.
 
این نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید بر اینکه در مجموع صنعت کشور نیازمند حمایت جدی دولت و بانک ها و منظور تامین سرمایه در گردش است، تصریح کرد: صادرات نیز  باید با نگاه حمایت از صنعت داخلی باشد به طوری که صنایع داخلی با رکود مواجه نشوند.
 
بانک ها باید بانکداری کنند نه سفته بازی و دلالی

وی در پاسخ به این سوال که بانک ها با مشکل کمبود نقدینگی مواجه هستند؛ در این شرایط چه تضمینی برای حمایت بانک ها از صنعت و تولید وجود دارد، گفت:‌ بانک ها منابع دارند و باید از دلالی و سفته بازی خارج شوند.
بیاتیان با تاکید بر اینکه بانک ها باید بانکداری کنند نه سفته بازی و دلالی، تصریح کرد: بانک ها بیشتر سرمایه های خود را در بازارهای سود ده تزریق می کنند و دچار دلالی و سفته بازی شدند، اما اگر دولت بر بانک ها نظارت کند و منابع خود را در بازار مسکن و خودرو و بازارهای اینچنین هزینه نکنند و مطالبات خود را از بدهکاران بانکی وصول کنند به طور قطع می توانند از تولید کمک کنند.
 
به گزارش مجلس نیوز (پایگاه خبری فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت)عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با بیان اینکه همه مشکلات کشور در گرو تحریم نیست، تاکید کرد: مدیریت وضع موجود می تواند مشکلات کشور را رفع کند.

بیاتیان :مجمع نمایندگان کردستان استعفای خود را تقدیم هیأت رئیسه مجلس کردند

مجمع نمایندگان کردستان استعفای خود را تقدیم هیأت رئیسه مجلس کردند

سیدمحمد بیاتیان در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، از استعفای مجمع نمایندگان استان کردستان خبر داد و گفت: متن استعفای 6 نماینده استان کردستان تقدیم هیأت رئیسه مجلس شد.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی علت استعفای دسته جمعی نمایندگان استان کردستان را نادیده گرفتن سهم این استان از تخصیص بودجه در لایحه بودجه 93 کل کشور خواند.

عضو مجمع نمایندگان استان کردستان، اظهارداشت: ما خواهان اعلام وصول استعفای خود هستیم، اما بنده در صحبتی که با آقای باهنر، نایب رئیس مجلس داشتم، وی گفت که اگر قرار باشد، نامه استعفای نمایندگان اعلام وصول شود، ابتدا باید نامه استعفای مجمع نمایندگان خوزستان مورد اعلام وصول در صحن علنی قرار گیرد.


بیاتیان خاطرنشان کرد: احتمالا دیداری با آقای لاریجانی، رئیس مجلس پیرامون بیان دغدغه نمایندگان استان برای تخصیص بودجه‌های نامناسب در لایحه بودجه 93، داشته باشیم، اما تشکیل این جلسه به نظر هیئت رئیسه مجلس بستگی دارد.


بودجه عمرانی استان کردستان به شدت کاهش دارد و در برخی موارد حتی از ۲۰۰ میلیارد اعتبار به ۴۰۰ هزار کاهش داشته است!  این روند خلاف وعده رئیس جمهور به مردم استان است. روحانی به ما قول داده بود که کردستان را از محرومیت نجات دهد، ولی با این بودجه، خلاف آن ثابت شده است.


بیاتیان در پاسخ به این پرسش که استعفای نمایندگان، نوعی اعمال فشار بر دولت است و در اوضاع کنونی که بنا بود دولت و مجلس‌ همکاری کنند، کار درستی است، گفت: ما هم‌اکنون فشار می‌آوریم، ولی نمایندگان استان‌های برخوردار، در گذشته فشار خود را آورده‌اند و در همه پست‌ها و جاهای کلیدی نیرو دارند، ما باید از حق مردم دفاع کنیم.

نماینده بیجار راجع به اینکه در کمیسیون تلفیق می‌شود اشکالات بودجه را اصلاح کرد، گفت: در کمیسیون تلفیق، نماینده این استان‌ها، بیشتر از نماینده دیگر استان‌هاست. در کل ‌استان کردستان، شش نماینده ‌دارد که از این تعداد فقط یک عضو نیز در کمیسیون تلفیق است؛ بنا‌براین، در آنجا هم نمی‌توان کاری از پیش برد.

وی در پاسخ به این ‌که چرا در ‌دولت گذشته، از این اتفاقات نداشتید، گفت: در سال‌های گذشته، بودجه در نظر گرفته می‌شد، ولی تخصیص نمی‌یافت؛ اما امسال اصلا بودجه کاهش دارد.

وی این ادعا را که بودجه امسال واقعی بوده و شاید دلیل این ناراحتی نمایندگان ‌‌ناشی از همین ‌باشد، رد کرد و گفت: بودجه امسال اتفاقا بلند‌پروازانه بوده و باید دقت بسیاری بر آن کرد.


این روند خلاف وعده رئیس جمهور به مردم استان است. روحانی به ما قول داده بود که کردستان را از محرومیت نجات دهد، ولی با این بودجه، خلاف آن ثابت شده است.


 رئیس جمهور صدای اعتراض نمایندگان کردستان به لایحه بودجه را بشنود


 اعتبارات توسعه توازن منطقه ای یک هفتم شده است
 
رئیس جمهور صدای اعتراض نمایندگان کردستان به لایحه بودجه را بشنود
نمایندگان استان کردستان در اعتراض به لایحه بودجه سال 93 معتقدند به مردم استان کردستان اجحاف شده است.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: معتقد به استعفا نیستم و این امر را تنها برای اعتراض به لایحه بودجه انجام دادم تا شاید رئیس جمهور صدای این اعتراض را بشنود.

وی افزود: البته نمایندگان استان کردستان پیشنهادات خود را به کمیسیون تلفیق می‌دهند و امیدواریم اصلاحات لازم در بودجه انجام شود چراکه در برخی ردیف‌های بودجه مانند ردیف اعتبار توسعه متوازن بی توجهی‌هایی صورت گرفته زیرا این اعتبارات تا یک هفتم کاهش پیدا کرده است.

سخنگوی کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی گفت: امضای شخص من برای استعفا تحت تاثیر استعفای سایر نمایندگان مجمع استانی بوده و بیشتر جهت حفظ اتحاد نمایندگان استان کردستان انجام شد.



توجه به منطقه ویژه اقتصادی بانه موضوع قاچاق را کمرنگ می‌کند 

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی افزود: از مشارکت 72 درصدی مردم کردستان در انتخابات تشکر می کنم و به رئیس جمهور می گویم مردم کردستان با توجه به برنامه های شما و بیانه شماره 3 در خصوص اقوام و مذاهب ایرانی بیش از 80 درصد به شما رأی دادند و اکنون در پایان دوره 100 روزه متأسفانه هیچ خبری از اقدام دولت تدبیر و امید در کردستان نیست مردم کردستان منتظر اقدامات شما هستند.


*****************

اینجانبان نمایندگان کردستان با عنایت به متن بودجه پیشنهادی سال 93 که از سوی دولت محترم به مجلس شورای اسلامی ارائه شده، برخلاف وعده های انتخاباتی جناب آقای روحانی مبنی بر توجه ویژه به کردستان و نگاه توسعه ای به آن، متاسفانه تمامی رقم های پیشنهادی پروژه های مهم و حیاتی کردستان با کاهش روبرو شده که این موضوع عقب ماندگی کردستان را صدچندان خواهد کرد. لذا با احترام به جایگاه مجلس شورای اسلامی و کرامت مردم عزیز کردستان در راستای احقاق حقوق مردم از سمت نمایندگی استعفا می دهیم.                                *****************

اساسنامه پست آماده ارسال به صحن علنی شد

اساسنامه پست آماده ارسال به صحن علنی شد

سید محمد بیاتیان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به دستور کار امروز کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بررسی اساسنامه پست جمهوری اسلامی ایران در دستور کار جلسه امروز بود که به پایان رسید و در دستور کار مجلس قرار می گیرد.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی افزود: گزارش دیوان محاسبات در مورد تفریغ بودجه سال1390 کل کشور نیز در دستور کار بود که در جلسه مطرح نشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین درباره حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه امروز این کمیسیون به منظور پاسخ به سوال برخی نمایندگان گفت: وزیر در جلسه امروز حضور نیافت.

لازم به ذکر است در جلسه امروز بررسی گزارش دیوان محاسبات در مورد تفریغ بودجه سال1390 کل کشور و سوال وزیر صنعت، معدن و تجارت از روح‌اله عباسپور نماینده بوئین‌زهرا، محمود نگهبان‌سلامی نماینده خواف و رشتخوار، سیدرمضان شجاعی‌کیاسری، نماینده ساری و میان‌دورود، محمد حسن‌نژاد نماینده مرند و جلفا و نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه در دستور کار بود

زاهدی:پس از ارزیابی وضعیت کردستان، در مورد مدیران تصمیم می‌گیرم


عبدالمحمد زاهدی

استاندار کردستان در جمع خبرنگاران:

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، عبدالمحمد زاهدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه با توجه به ظرفیت‌های معدنی و وجود 16 نوع ماده معدنی ارزشمند در منطقه کردستان صنایع معدنی می‌توانند ارزش افزوده خوبی برای استان ایجاد کنند، اظهار کرد: باید تلاش شود در معادن خام فروشی نشود و در داخل استان عملیات فراوری صورت گرفته تا اشتغال و درآمد برای مردم منطقه ایجاد شود.

وی گفت: بنا داریم بازارهای هدف آن سوی مرزهای کردستان و استان های همسایه را ارزیابی کرده تا بتوانیم صنایع مناسب با این بازار هدف را در استان ایجاد کنیم.

استاندار کردستان تصریح کرد: باید بتوانیم در زمینه ساماندهی مرز رسمی و افزایش ظرفیت مبادلات کلان تجاری در کنار رونق‌دهی به بازارچه‌های مرزی گام‌های مثبتی برداریم.

وی خاطر‌نشان کرد: می‌توان در حوزه گردشگری طبیعی، جاذبه‌های تاریخی و جاذبه‌های فرهنگی و همچنین گردشگری درمانی، در کردستان کارهای زیادی انجام داد.

زاهدی با اشاره به اینکه با اقوام مختلف کشور آشنایی داشته اما به دلیل وابستگی خاص به مردم کردستان در بین تمامی استان‌هایی که به وی پیشنهاد شده این منطقه را برای خدمتگزاری انتخاب کرده است تصریح کرد: با علاقه استاندار کردستان شده‌ام.

استاندار کردستان گفت: گفتمان جدیدی در کشور به وجود آمده و مردم به دولت جدیدی رای داده‌اند که این دولت نیز سیاست‌های جدیدی دارد.

وی تصریح کرد: مدیران در دولت جدید باید گفتمان تدبیر و امید که مردم به آن رای داده‌اند را قبول داشته و همسو با دولت باشند بر این اساس بعد از ارزیابی وضعیت استان برای ابقا یا تغییر مدیران کردستان تصمیم می‌گیرم.

زاهدی با بیان اینکه با مدیریت اتوبوسی مخالف هستم و معتقدم شخصی که تنها با یک تیم مشخص بتواند کار کند مدیر نیست، افزود: در استان‌هایی که پیش از این در آنها مدیریت کرده‌ام بالاترین نیرویی که به عنوان همکار با خود همراه کرده‌ام 3 نفر بوده است.

با حضور وزیر کشور:عبدالمحمد زاهدی به عنوان استاندار کردستان معرفی شد

 به گزارش پایگاه خبری  روابط عمومی ،روز دوشنبه 18آذر ماه سال 1392،با برگزاری مراسم تودیع و معارفه استاندار کردستان در دولت تدبیر و امید  عبدالمحمد زاهدی ،حکم استاندار شدن کردستان را از وزیر کشور دریافت کرد.

در این مراسم وزیر کشور بعد از حضور در گلزار شهدای سنندج و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کردستان  حضور داشت .

 نماینده ولی فقیه در کردستان ،اعضای مجمع نماینده گان استان ،مسوولین استان ، جامعه روحانیون ،اعضای ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در کردستان و جمعی از شورا های اسلامی شهر و روستا و فعالان رسانه ای کردستان در این سالن امام خمینی (ره) آموزش و پرورش برای شرکت در این مراسم حضور داشتند.

بر اساس این گزارش ،هیئت وزیران در جلسه یکشنبه 10 آذر ماه سال جاری عبدالمحمد زاهدی را به عنوان استاندار جدید کردستان و جایگزین علیرضا شهبازی منصوب کرد.
عبدالمحمدزاهدی استاندار استانهای ایلام ،چهار محال و بختیاری و استان مرکزی را در سوابق اجرایی خود دارد.
بر اساس این گزارش ، عبدالمحمد زاهدی مسوولیت معاون سیاسی استانداریهای استانهای سیستان و بلوچستان و کرمانشاه، مشاور استاندار سیستان و بلوچستان و مدیرکل سیاسی انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان را نیز تجربه کرده است.
گفتنی است ،زاهدی مسوول اداره دوم سیاسی و کارشناس سیاسی وزارت کشور وی همچنین معاون پشتیبانی شرکت خدمات و پشتیبانی اقتصاد نوین وابسته به بانک اقتصاد نوین را درکارنامه شغلی خود دارد.

در این مراسم از زحمات علیرضا شهبازی استاندار سابق کردستان تقدیر شد.

 


استاندار جدید کردستان: آمده ام تا با مردم استان دست به دست هم دهیم و داشتن کردستانی آبادتر را تحقق بخشیم.


استاندار جدید کردستان گفت: آمده ام تا با مردم استان دست به دست هم دهیم و داشتن کردستانی آبادتر را تحقق بخشیم.

عبدالمحمد زاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان، اظهار کرد: معتقدم استان کردستان دارای استعدادها و پتانسیل های بسیار زیادی در همه زمینه ها است که باید توسعه یابد.

وی رویکرد برنامه های خود برای کردستان را توسعه گرا اعلام کرد و افزود: توسعه اقتصادی در زمینه های کشاورزی، صنعت، معدن، تجارت و گردشگری استان در اولویت و دستور کار قرار خواهد گرفت.

استاندار جدید کردستان با تاکید بر اینکه اگر تولید جدی در عرصه کشاورزی و صنعت استان صورت نگیرد، نمی توان گفت که کردستان یک استان توسعه یافته است، بیان کرد: توسعه پایدار و اقتصادی باید مبنی بر تولید باشد، که تحقق این مهم مستلزم تقویت زیرساخت هاست.

وی وضعیت اشتغال کردستان را در حال حاضر نامطلوب دانست و عنوان کرد: متاسفانه زیرساخت های استان نیز دچار چالش و مشکلات جدی هستند.

زاهدی مشکلات حوزه راه، راه‌آهن، منابع آبی و انتقال آب در کردستان را از جمله زیرساخت های دچار مشکل اعلام و بیان کرد: تقویت و رفع مشکل این زیرساخت ها به کمک و همت جدی وزارتخانه های مربوطه و مسئولان نیازمند است.

وی تاکید کرد: توسعه زیرساخت ها، کشاورزی، صنعت، تجارت و حتی گردشگری در استان کردستان توسعه پایدار مبنی بر تولید را به دنبال خواهد داشت.

استاندار جدید کردستان، خدمت به مردم  این دیار را افتخاری برای خود دانست و عنوان کرد: مردم نجیب این استان حق دارند که کردستان آبادتری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: آمده ام تا با مردم کردستان دست به دست هم دهیم و داشتن کردستانی آبادتر را تحقق بخشیم.

وزیر کشور:زاهدی باید خط اعتدال را در کردستان پیگیری کند

عبدالرضا رحمانی‌فضلی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع استاندار سابق کردستان و معارفه استاندار جدید با بیان اینکه رئیس جمهور به استاندار جدید کردستان تأکید کرده است، اولویت باید در انتخاب مدیران بومی برای استان باشد افزود: زاهدی به عنوان استاندار کردستان باید خط اعتدال را در کردستان پیگیری کند.

رحمانی‌فضلی اظهار کرد: اعتدال طریقی است که هم عقل و هم عرف و هم شرع به آن گواهی می‌دهند و باید به این مسئله توجه شود.

وی با تأکید بر اینکه همواره از افراطی‌گری ضربه خورده‌ایم گفت: باید اعتدال را رعایت کنیم و برای ما مشی سیاسی مهم نیست، ضمن اینکه در دوره جدید تعامل با مردم نیز باید شکل گیرد و اساس انقلاب و نگاه اسلام و رهبری نیز مبتنی بر همین تعامل با مردم است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه تعامل در دستگاه‌های اجرایی تعریف خاص خود را دارد، گفت: باید مردم را در فرآیند تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری و اجرا دخیل کنیم.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: تمامی اقدامات از جمله شوراهای مشورتی، سرمایه‌گذاری، استفاده از نخبگان علمی سیاسی و رفتن به مراسم‌ها باید به گونه‌ای باشد که از متن مردم برخواسته باشد.

وی مسئله مهم دیگر که باید در استان رعایت شود را عدالت دانست و گفت: هر کسی در حوزه فعالیت خود باید منادی و مجری عدالت در زمینه‌های مختلف جغرافیایی، اقتصادی، سیاسی و اخلاقی باشد.

شاخص و محور عدالت قانون است

رحمانی‌فضلی افزود: شاخص و محور عدالت قانون است و نمی‌توان آن را تفسیر به رأی کرد.

وزیر کشور پاک‌دستی و امانت‌داری مدیران را مورد دیگری دانست که باید استاندار کردستان آن را مورد توجه قرار دهد و افزود: به هیچ عنوان مدیرانی که پاک‌ دست نباشند را قبول نمی‌کنیم.

وی تصریح کرد: کارآمدی به عنوان پاشنه آشیل ما در مواجهه با دشمن خارجی است و کشور ما عقب‌افتادگی تاریخی فراوانی دارد، اما این مسئله توجیهی برای کار نکردن نیست.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه وضعیت کنونی اقتصادی 4 تا 5 برابر می‌توانست بهتر از شرایط کنونی باشد گفت: نخستین وظیفه ما در استان برخورد صبورانه با مسائل اقتصادی است و هر سرمایه‌گذاری که قصد تولید و در چارچوب قانون داشته باشد می‌توان مبادرت به انجام این کار کند.

وزیر کشور با بیان اینکه استقرار سرمایه در استان موجبات امنیت رفاه و حرکت پروژه‌ها را فراهم می‌آورد گفت: مسئله دیگر تجهیز منابع سرمایه‌ای است.

وی تصریح کرد: در بودجه تلاش شده در مناطق مرزی چون کردستان تسهیلات بیشتری در نظر گرفته شود و معافیت‌های مالیاتی بهتری اعمال شود.

رحمانی‌فضلی کردستان را در زمره دو استان برتر کشور در ارتباط با گردش مالی دانست و گفت: طرح خاصی برای کردستان دارم و آن را به استاندار برای پیگیری اعلام کرده‌ام.

وزیر کشور با اشاره به بهره‌وری کمتر از نیم درصدی در سطح کشور اظهار کرد: کردستان توان این را دارد که در افزایش بهره‌وری به عنوان یک استان نمونه مطرح باشد.

وی تصریح کرد: کنترل مصرف برای افزایش پس‌انداز، امنیت پایدار و ایجاد فضای سیاسی مطلوب و قاعده‌مند از اهدافی است که ما به دنبال اجرای آن هستیم.

وزیر کشور با بیان اینکه گروه‌ها باید به صورت قاعده‌مند و مسئولیت پذیر وارد میدان رقابت شوند گفت: در این راستا وزارت کشور نه به عنوان بازیگر بلکه داور میدان رقابت‌های سیاسی خواهد بود.

رحمانی‌فضلی در پایان با بیان اینکه به طور حتم برای استاندار کردستان مشاور خوبی خواهم گذاشت گفت: باید شورای توسعه استان از میان نخبگان و سرمایه‌گذاران کرد و غیر کرد توسط زاهدی تشکیل شود و جلسات این شورا هر 3 ماه یک بار در وزارت کشو و در 3 ماه بعد بار دیگر در استان کردستان برگزار خواهد شد.

بیاتیان : تعریف پروژه‌های جدید منوط به اتمام طرح‌های نیمه‌تمام است

8.jpg

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، سیدمحمد بیاتیان شامگاه شنبه در جلسه شورای اداری و مراسم معارفه شهرداران بیجار و پیرتاج در آمفی تئاتر امیر نظام گروسی اظهار داشت: به برکت خون شهدا امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی به دست ما رسیده و اکنون همگان موظف به پاسداری از این دستاورد عظیم هستیم.

بیاتیان با بیان اینکه شوراها، نمایندگان و ریاست جمهوری و حتی رهبری برآمده از اراده مردم در دل قانون اساسی گفت: نظام اسلامی بر پایه مشورت است و شور و مشورت و در کنار هم نشستن یک اصل در نظام اسلامی است.

به گفته وی، بسیاری از معضلات و مشکلات در عرصه اقتصادی و اجرایی ناشی از کار غیرکارشناسانه دولت‌های قبلی در زمینه تعطیلی برخی از شوراها از جمله شورای پول و اعتبار، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به عنوان مغز متفکر و نظارت بر هزینه کرد بودجه‌ها است که هزینه‌های بسیاری را برای دولت و مردم داشته است.

این مسئول با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر مشورت و شور مدیران و مسئولان نظام و تعامل با یکدیگر، گفت: دشمن از مشورت و تعامل مسئولان نظام با هم واهمه دارد.

به گفته نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی، شوراها منتخبین مردم هستند و نظر آنها برای انتخاب شهردار نظر و عقیده مردم است و در این راستا تحمیل هیچ سلیقه و نظری جایز نیست، زیرا در نهایت این شوراها هستند که در آینده کاری جوابگوی مردم هستند.

وی با بیان اینکه مدیران و مسئولان موظفند با تعامل و همکاری هم‌افزایی کنند گفت: مدیران باید قدرت مشورتی و اجرایی را به کار گرفته و در راستای خدمت‌رسانی به مردم یاری‌رسان نظام باشند.

بیاتیان در ادامه با بیان اینکه علی رغم گذشت بیش از یکسال از تصویب شهر شدن پیرتاج وتوپ آغاج میگذرداز مدیریت اجرایی استان و شهرستان بدلیل عدم معرفی بموقع شهرداران این دو شهر انتقاد کردو این ناشی از عملکرد ضعیف مدیریت اجرایی بیجارو استان است.

نماینده مردم بیجار، حسن‌آباد یاسوکند و بابارشانی در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اختصاص اعتبارات کم برای کمیته‌های برف‌روبی و ناهماهنگی‌ها در این زمینه، بر تشکیل جلسه کمیته برف‌روبی در شهرستان بیجار با توجه به شرایط جوی این شهرستان تأکید کرد.

این مسئول گفت: آنچه در مدیریت‌ها برای همگان مهم است، داشتن حسن اخلاق مدیران و مسئولان اجرایی با مردم است و شهرداری در خط مقدم این مهم قرار دارند.

وی با بیان اینکه مردم به واسطه مشکلات فراوان توقعات بسیاری از شهرداری‌ها دارند عنوان کرد: حسن اخلاق در برخورد با مردم و سعه صدر از مهم‌ترین رسالت شهردار و شوراهای شهر در تمامی شرایط سخت کاری است.

بیاتیان از شهرداری به عنوان نخ تسبیح برای هفت عضو شورا یاد کرد و ادامه داد: شهرداری و شوراها با تعامل و اتحاد برای رفع مشکلات و معضلات شهر اقدام کنند و در این راستا از مشورت و نظارت یکدیگر بهره ببرند.

اختلافات فردی موجب گسستن حلقه اتحاد شورا و شهرداری نشود

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شوراها و شهرداری نباید بگذارند اختلافات فردی موجب گسستن حلقه اتحاد آنها شده و موجب تحمیل مشکلات و معضلات بیشتری به مردم شوند.

وی ضمن تقدیر از شورای دوره سوم و شهردار و موفقیت آنها نسبت به شوراهای سایر شهر‌های استان کردستان، افزود: با توجه به امکانات کم و محدودیت‌های موجود، شوراهای دوره سوم به خوبی عمل کرده و شوراهای جدید می‌توانند از تجربیات آنها بهره‌مند شوند.

بیاتیان ابراز داشت: دولت به هیچ وجه پروژه جدیدی تعریف نکرده است مگر اینکه پروژه‌های نیمه‌کاره را به اتمام برسانند.

این مسئول اضافه کرد: اتمام کارهای نیمه‌تمام شهرستان بیجار و پیگیری آنها توسط شهردار و شورای شهر و تعریف پروژه‌های جدید بر حسب نیاز مردم باید در الویت امور قرار گیرد.

نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی بر توجه به اولویت‌ها برای انجام امور شهری تأکید کرد و گفت: بر اساس اولویت‌بندی‌ها و در پی آن میزان رضایت‌مندی مردم، میزان موفقیت شهرداری و شوراهای حاصل خواهد شد.

وی به نگاه ویژه مسئولان استان کردستان به پنج شهر جدید بیجار با  توجه به بیانات رهبری مبنی بر اجازه ندادن به رشد منفی و مهاجرت این شهرستان تأکید کرد و افزود: با هم‌اندیشی و همفکری و هم‌افزایی و توجه ویژه به این نقاط از مهاجرت و رشد منفی این مناطق جلوگیری کنیم.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از ناامنی در شهرستان بیجار و ادامه سرقت‌های احشام در روستاهای این شهرستان، بیان داشت: امنیت و احساس امنیت از وجود غذا هم مهمتر و تحقق این مهم از مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهر جلوگیری خواهد کرد.

بیاتیان با بیان اینکه ناامنی ایجاد شده در روستاهای بیجار سازمان‌دهی شده متذکر شد: دشمن پیام رهبری مبنی بر ماندن و آباد کردن بیجار، به مردم بیجار را دریافت کرده است اما ما متأسفانه یا این پیام را نگرفته و یا در این راستا ضعیف عمل می‌کنیم.

وی در پایان بر ایجاد و رسیدگی به امنیت روستاهای بیجار به عنوان دغدغه و مشکل مردم تأکید کرد و اذعان داشت: اجازه ندهیم ناامنی موجود موجب دلسردی دامداران به عنوان خرده اقتصادی‌ها و خرده سرمایه‌داران شود.