هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

اعتماد مجدد نمایندگان به صدرنشینان عمارت سبز

۱۸:۲۳

انتخابات هیات رییسه مجلس برای دومین سال کاری مجلس نهم امروز برگزار شد و نمایندگان ملت تنها با یک تغییر هیات‌ رییسه‌ خود را ابقاء کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، همزمان با بسته شدن پرونده بودجه 92، انتخابات هیات رییسه مجلس نیز در آغاز دومین سال کاری‌ بهارستان‌نشینان برگزار شد.

در ابتدای این انتخابات، محمد حسین فرهنگی عضو هیات رییسه، علی لاریجانی نماینده قم و احمد بخشایش نماینده اردستان را به عنوان دو کاندیدای تصدی پست ریاست در دومین سال کاری مجلس معرفی کرد که دقایقی بعد اعلام شد بخشایش از کاندیداتوری انصراف داده است.

بر این اساس تنها علی لاریجانی کاندیدای ریاست مجلس در این دوره بود که با 213 رای، نمایندگان مجلس برای ششمین سال متوالی وی را به عنوان رییس مجلس انتخاب کردند.

  

با رای 213 نماینده،

لاریجانی برای ششمین سال متوالی رییس مجلس شد

لاریجانی با رای موافق 213 نماینده و رای سفید 26 نفر از مجموع 252 رای اخذ شده در کرسی ریاست مجلس باقی ماند.

وی در چهار سال دوره هشتم مجلس و سال اول مجلس نهم نیز از سوی نمایندگان به عنوان رییس مجلس انتخاب شده بود.

احمد بخشایش نماینده اردستان نیز به عنوان کاندیدای ریاست مجلس 13 رای کسب کرد.

مراسم تحلیف

رییس مجلس شورای اسلامی بعد از انتخاب مجددش برای ریاست در دومین سال کاری مجلس نهم در صحن علنی امروز(سه‌شنبه) خطاب به نمایندگان گفت که امیدواریم مجلس بتواند به مشکلات مردم که پیچیدگی‌های خاص خود را دارد، ورود کنیم.

لاریجانی گفت: باید تلاش کنیم تا از حقوق مردم و حرمت مجلس که به تعبیر امام(ره) در راس امور است صیانت کرده و وظایف خود را انجام دهیم.

9 نفر کاندیدا‌ی دبیری مجلس شدند

9 نفر از نمایندگان مجلس برای تصدی پست دبیری مجلس و برای حضور در هیات رییسه کاندیدا‌ شدند.

در جریان برگزاری انتخابات هیات رییسه در جلسه علنی صبح امروز(سه‌شنبه)، 9 نفر از نمایندگان برای دبیری در دومین سال کاری مجلس نهم کاندیدا شدند.

محمد دهقان نماینده طرقبه، محمد حسین فرهنگی وعلیرضا منادی نمایندگان تبریز، مهرداد بذرپاش نماینده تهران، احمدرضا دستغیب نماینده شیراز، حسین سبحانی‌نیا نماینده نیشابور، شاهین محمد صادق نماینده کازرون، جواد جهانگیرزاده نماینده ارومیه و ضرغام صادقی نماینده شیراز، به عنوان کاندیدای دبیری هیات رییسه معرفی شدند که شش نفر از این نمایندگان متشکل از دهقان، فرهنگی، منادی، سبحانی‌نیا، شاهین محمد صادقی و ضرغام صادقی انتخاب شدند.

دستغیب به نفع ضرغام صادقی کنار کشید

طبق گفته‌ علی لاریجانی رئیس مجلس از مجموع 262 رای اخذ شده ، محمد حسین فرهنگی 187 رای ، شاهین محمد صادقی با 167 رای ، حسین سبحانی‌نیا با 158 رای ، محمد دهقان با 154 و ضرغام صادقی با 142 به عنوان دبیران هیات رئیسه انتخاب شدند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از اعلام رای دبیران هیات رئیسه در توضیحی گفت: رای آقای دستغیب و ضرغام صادقی مساوی بود که آقای دستغیب به احترام ضرغام صادقی که از ایثارگران و آزادگان هستند به نفع ایشان کنار کشید به همین خاطر از آقای دستغیب تشکر می‌کنیم.

سه عضو ناظر هیات‌رییسه مجلس انتخاب شدند

کاندیداهای هیات رییسه مجلس شورای اسلامی برای تعیین ناظران هیات رییسه نیز سید شریف حسینی نماینده مردم اهواز، حجت‌الاسلام سید مرتضی حسینی نماینده مردم قزوین، محمد آشوری نماینده مردم بندرعباس، عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه و محمد بیاتیان نماینده مردم بیجار بودند که نمایندگان مجلس شورای اسلامی سه نفر از این افراد را به عنوان عضو ناظر هیات رییسه انتخاب کردند.

به گزارش ایسنا، از 251 رای ماخوذه، سیدشریف حسینی نماینده مردم اهواز 183 رای، عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه 164 رای ومحمد آشوری نماینده مردم بندرعباس با 159 رای ناظران هیات رییسه مجلس شورای اسلامی شدند.

انتخابات هیات رییسه

ابوترابی و باهنر مجددا نایب رئیس مجلس شدند

نمایندگان مجلس در جلسه علنی صبح امروز ابوترابی فرد و محمدرضا باهنر را هم مجددا به عنوان نایب رئیس اول و دوم مجلس انتخاب کردند.

محمد حسن ابوترابی‌فرد با رای 196 نماینده و محمدرضا باهنر با رای 167 نفر از نمایندگان از مجموع 257 رای ماخوذه برای سال دوم مجلس نهم نیز نایب رئیس ماندند.

احمد سالک نیز که کاندیدای نایب رئیسی مجلس شده بود، موفق نشد رای لازم را کسب کند.

بازشماری آرای کاندیداهای دبیری و خروج جهانگیرزاده از هیات‌رییسه

پیش از شروع جلسه نوبت عصر مجلس، منصورحقیقت‌پور یکی از اعضای شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت به خبرنگار ایسنا گفت که آرای کاندیدای دبیری هیات رئیسه در حال بازشماری است چون ضرغام صادقی و شاهین محمد صادقی هر دو کاندیدا شده بودند، مشکلی در شمارش آراء به وجود آمده است چراکه برخی از نمایندگان تنها نام صادقی را در برگه رای قید کردند و مشخص نیست که منظورشان کدام یک است..

البته وی این را هم گفت که جواد جهانگیرزاده به عنوان یکی از این کاندیداها نتوانست رای لازم را برای عضویت در هیات رئیسه کسب کند و البته در صورت تعیین تکلیف آرای شاهین محمد صادقی و ضرغام محمد صادقی تکلیف عضویت دستغیب یکی دیگر از کاندیداهای عضویت در هیات رئیسه نیز مشخص می‌شود.

در جلسه بعدازظهر مجلس، پس از تصویب پیشنهادات الحاقی کمیسیون‌های تخصصی و نمایندگان و بسته شدن پرونده بودجه، مجلس مجددا وارد موضوع انتخابات هیات رییسه جدید شد و منتخبین مراسم تحلیف را به جا آوردند.

مراسم تحلیف

همه مردان هیات رییسه، سوگند یاد کردند

اعضای جدید هیات رییسه در سوگند خود گفتند: «من به عنوان عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در برابر قرآن مجید به خداوند قادر و متعال سوگند یاد می‌کنم که حداکثر توان خود را برای اجرای آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با مراعات بی‌طرفی کامل در انجام وظایف به کار گیرم و از هرگونه اقدام مخالف آیین‌نامه اجتناب کنم.

هیات رییسه جدید پس از قرائت سوگند خود، سوگندنامه‌هایشان را نیز امضا کردند.

و بدین ترتیب ترکیب هیات رییسه مجلس در سال گذشته تنها با یک تغییر و جایگزینی ضرغام صادقی به جای جواد جهانگیرزاده در سال دوم مجلس نیز به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد