هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

شهید سیدمنصور بیاتیان


شهید سیدمنصور بیاتیان

شهید سیدمنصور بیاتیان متولد سال 1327 در روستای "دارغیاث " از توابع شهرستان بیجار زاده شده است. در سالهای نوجوانی پدر خود را از دست داد و سرپرستی خانواده را برعهده گرفت. مدتی بعد ازدواج نموده و ثمره آن 2 فرزند پسر و 2 فرزند دختر می باشد. وقتی که نهضت اسلامی حضرت امام خمینی (ره) اوج گرفت به حامیان آن نهضت پیوست و ضمن شرکت در کلیه ی فعالیت های سیاسی علیه رژیم منفور پهلوی به آگاه سازی مردم منطقه پرداخت. پس از آنکه این نهضت بزرگ به پیروزی رسید به عضویت کمیته انقلاب اسلامی شهرستان بیجار درآمد. در سال 1358 با همکاری چند نفر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در آن شهرستان بنیان نهاد و خود نیز به جمع نیروهای آن سپاه پیوست. بعد از مدتی فرمانده ی عملیات سپاه بیجار شد. در سال 1361 به سپاه سردشت رفت و چند ماه در آنجا ماند. در پی آن فرماندهی اطلاعات و عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان سقز را پذیرفت و نزدیک به 3 سال در آن سمت به فعالیت پرداخت. در تاریخ 4/6/1363 طی یک درگیری با نیروهای ضد انقلاب در روستای "آیچی سقز" از ناحیه ی چپ سینه مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید. مزار مطهر این شهید در گلزار شهدای شهرستان بیجار می باشد.

قسمتی از وصیت نامه آن شهید بزرگوار:

مادر به تو گفته بودم که عاشق خدا هستم و اینک آمده ام تا درصحرای کربلای ایران در کنار کاروان حسین زمان، خمینی بت شکن کاروانی از خون بسازم. آمده ام تا کالای ناقابل خود را تقدیم به مولایم کنم و اینک به مردم بگویی ای یاران شما را به خدا سوگند راه امام خمینی را تنها نگذارید. قلب خود را پاک کنید و هم چنان محکم و استوار بر عقیده و ایمان خود باشید. و زمان را برای ظهور حضرتش آماده و مهیا سازید و دست از یاری امام امت برندارید که زمان، زمان امتحان و آزمایش است.

 

Martyr Seyed mansoor Byatian

Martyr "Seyed mansoor Byatian" was born in 1327 in the village "Darghyas " Bijar city functions are born. In the teenage years, lost his father and his family took over the supervision. After marriage and two sons and two daughter is the fruit of it. When the Islamic movement Hazrat Imam Khomeini was the height of its supporters joined the campaign And all the while participating in political activities against the hated Pahlavi regime to inform people of the region. After this great movement to win the membership comite of the Islamic Revolution Bijar city revenue. Iranian Revolutionary Guards in 1358 with some of the Islamic Revolution and founded the city in which to gather their forces joined the Corps. Corps commander was later Bijar. In 1361 the Corps "Sardasht" and he stayed there a few months. Following the Islamic Revolution the Iranian Revolutionary Guards commander and the city "Saghez" accepted and nearly 3 years in a position to pay up. On 06.04.1363 in the village during a clash with anti-revolutionary forces "Ichi turpentine" was shot from the left breast And was martyred. This is the holy martyr tomb in the cemetery of martyrs Bijar city.

It will, noble martyr:

My Mother Said I'm in love with God And now I come to Iran in the battle of Karbala near the convoy time Hussein, Khomeini iconoclast make a convoy of blood. I'm the leader of their insignificance until the goods have come And now a friend to tell you swear to God people just leave the Imam Khomeini. Clean your heart and still be strong on their belief. Prepare and make available time for the appearance of His Holiness Do not remove the Imam of the time and help, test time and test.

شهید سیدمنصور بیاتیان

http://kordestan.irib.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=18043:%D8%B4%D9%87%DB%8C%D8%AF-%D8%B3%DB%8C%D8%AF%D9%85%D9%86%D8%B5%D9%88%D8%B1-%D8%A8%DB%8C%D8%A7%D8%AA%DB%8C%D8%A7%D9%86&catid=396:%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%AA-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87-%D9%88%D8%A8&Itemid=374

هفته دفاع مقدس و سی و سومین سالروز آغاز مقاومتو پایداری گرامیباد

*کربلای جبهه هایادش بخیر*
هفته ی دفاع مقدس گرامیباد
*سیدمحمدبیاتیان*

دیدار مهندس بیاتیان بامدیرعامل کارخانه کنسروسازی/بررسی ورفع مشکلات

دیدار مهندس بیاتیان با آقای مهندس طهماسب پور مدیرعامل و مالک کارخانه کنسروسازی در راستای برسی و رفع مشکلات روند کارخانه کنسرو سازی در بیجار آینده خوبی را در بحث اشتغالزایی به ارمغان خواهد آورد

این کارخانه درحال حاضر 95% ساختمان و50%تاسیسات خود را در شهرک صنعتی بیجار احداث نموده است وامید است با همت مهندس بیاتیان در چند ماه آینده شاهد افتتاح این شرکت موادغذایی در دیار گروس باشیم

امیداست با پشتیبانی و استقبال مهندس بیاتیان از سرمایه گذاران بخش خصوصی در این دیار شاهد سرمایه گذاری دیگر شرکتهای خصوصی در این مرز وبوم باشیم 




سعی و تلاش مهندس بیاتیان در راستای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی قابل ستایش است

گنبد بقعه متبرکه امام‌زاده حمزه عرب(ع) بیجار نصب شد

گروه اجتماعی: عضو هیئت امنای امام‌زاده حمزه عرب(ع) شهرستان بیجار گفت: گنبد بقعه متبرکه امام‌زاده

حمزه عرب(ع) با کمک 220 میلیون ریالی خیران این شهرستان نصب شد.


ثقفی، عضو هیئت امنای امام‌زاده حمزه عرب(ع) بیجار در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه کردستان، اظهار کرد: گنبد بقعه متبرکه امام زاده حمزه عرب(ع) شهرستان بیجار همزمان با دهه کرامت نصب شده است.

وی با اشاره به اینکه گنبد امام‌زاده حمزه عرب(ع) مرتفع‌ترین گنبد امام‌زاده در ایران است، افزود: گنبد امامزاده حمزه عرب(ع) در ارتفاع 2640 متری از سطح دریا واقع شده است.

ثقفی با بیان اینکه این امام‌زاده گرامی نسل ششم امام موسی کاظم(ع) است که اصل سند شجره‌نامه ایشان در سازمان اوقاف و امور خیریه موجود است، عنوان کرد: خریداری و نصب این گنبد 220 میلیون ریال هزینه داشته که از محل کمک‌های خیرین این شهرستان تأمین شده است.

وی ابراز کرد: این هیئت امنا در کنگره بین‌المللی امامزادگان که در استان اصفهان برگزار شد، برگزیده نشان مودت از سوی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور شد.

عضو هیئت امنای امام‌زاده حمزه عرب(ع) بیجار در پایان با اشاره به اینکه عملیات نصب تیرهای برق جهت برق‌رسانی به بقعه مذکور در حال انجام است، یادآور شد: امیدواریم با همکاری خیران و مسئولان اوقاف و امور خیریه سایر نیازمندی‌های عمرانی این بقعه متبرکه برطرف شود.

پرچم متبرک امام رضا(ع) در بیجار به اهتزاز درآمد


پرتو لطف شمس‌الشموس در دیار گروس/ نوای "جانم رضا" در بیجار پیچید
بیجار خبرگزاری مهر: همزمان با ولادت با سعادت هشتمین اختر سپهر امامت و ولایت پرتو نورانی لطف شمس‌الشموس بر دیار گروس سایه انداخت و کاروان خادمان حرم امام رضا(ع) در میان استقبال گسترده اقشار مختلف مردم وارد شهر بیجار شد.

به گزارش خبر نگار مهر، در روزهای دهه کرامت خادمان حرم قدسی یار همچون ادوار گذشته به یاد غریبان امام رئوف در تدارک به اهتزاز درآوردن پرچم سبز رضوی در جای جای ایران اسلامی می‌شوند تا بوی کوی یار را به مشام عاشقان حضرتش برسانند.

بیرق امام رضا(ع) شامگاه دوشنبه به شهرستان بیجار رسید و حرکت نمادین آن با حضور مردم و مسئولان از میدان فاضل گروسی این شهرستان آغاز و به سمت مسجد امام رضا(ع) حرکت کرد.

در شهر بیجار نوای دلنشین "یا رضا جان" طنین انداز شد و دانش آموزان، دانشجویان، بازاریان، روحانیون و مسئولان همه و همه آمدند تا در هم صدایی این نوای دلنشین مشارکت داشته باشند و عشق و ارادت خود را به حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) نشان دهند.

در این مراسم مداح کاروان اعزامی حرم مطهر امام هشتم(ع) به مدیحه سرایی پرداخت، پرچم متبرک حرم در میان حاضران در مراسم گردانده شد و بسته‌های کوچک نمک به عنوان سوغات امام رضا(ع) و تبرک بین شرکت کنندگان در مراسم توزیع شد.




به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار گروس، شهر بیجار بعد از سنندج دومین میزبان بیرق حرم علی‌بن موسی‌الرضا(ع) و خادمان حرم آستان قدس رضوی بود که با استقبال مردم ولایت‌مدار بام ایران که همواره ارادت و اخلاص خود را به اهل بیت اظهار ثابت کرده‌اند دیگر بار ارادت و نظر خاشعانه خود را به امام رضا(ع) تحکیم بخشیدند.

در هفته کرامت بیرق متبرک با همراهی مردم و مسئولان بیجار گروس خاشعانه و با خلوص نیت به مسجد امام رضا(ع) و سپس به بیمارستان امام حسین(ع) این شهر برده شد و مردم خطه گروس بار دیگر فرصتی بدست آوردند که ارادت خود را به اهل بیت و  ائمه اطهار و به ویژه امام رضا(ع) نشان دهند.

شاکری یکی از خادمان امام رضا(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیجار گروس گفت: به دلایل تأثیرگذاری بیرق حرم مطهر در جاهای مختلف با استقبال زیادی روبه‌رو است و کسانی که دستشان از زیارت حرم مقدس امام رئوف کوتاه است و به حرم امام هشتم نمی‌رسد تبرک می‌جویند.

این خادم امام رضا(ع) اظهار داشت: مردم این استان به ویژه اهل سنت با استقبال کم‌نظیر ارادتشان را نسبت به این امام رئوف نشان دادند.

وی به ارادت بی‌مثال مردم بیجار گروس به خاندان پیامبر(ع) اشاره کرد و افزود: مردم عاشق اهل بیت عصمت و طهارت ساعت‌ها برای استقبال در میدان امام علی(ع) ورودی شهر و میدان فاضل گروسی حاضر بوده و این نشان از ارادت  خالصانه دوستداران اهل بیت به ویژه امام رضا(ع) دارد.

شاکری خاطرنشان کرد: این طرح پنج سال است که با عنوان زیر سایه خورشید و با هدف گسترش فرهنگ رضوی صورت گرفته و کاروان‌های زیر سایه خورشید خودجوش و مردمی بوده و در تمام استان‌های کشور و شش کشور سوریه، لبنان، عراق، هندوستان، افغانستان، پاکستان به اهتزاز در خواهد آمد که تاکنون این کاروان به چهار کشور از میان این کشورها سفر کرده است.

وی اذعان کرد: انجام اینگونه اقدامات به دلیل داشتن جامعه‌ای مذهبی به طور طبیعی برای نزدیک کردن قلوب مردم به ‌هم و محبت به اهل بیت پیامبر(ص) موثر است و موجب گسترش فرهنگ رضوی خواهد شد.

خادم حرم رضوی در پایان افزود: شور و شوق بی‌حد و وصف مردم کردستان نشان از ارادت خاضعانه به اهل بیت پیامبر و ائمه اطهار دارد.



خواسته نمایندگان مصلحت ملت است/ مصالح نظام و ملت باید در اولویت باشد

رئیس مجمع نمایندگان کردستان:

خبرگزاری تسنیم: رئیس مجمع نمایندگان کردستان گفت:نمایندگان در صف اول ارتباط با مردم قرار دارند و خواسته آنها چیزی جز مصلحت مردم نیست.

سید محمد بیاتیان



به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، سیدمحمد بیاتیان شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان کردستان با اشاره به فرازهایی از بیانات مهم مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای مجلس خبرگان مشکلات فرهنگی را مهم‌تر و عمیق از دیگر مسائل دانستند و لزوم توجه به این امور را به همگان یادآور شدند.

وی گفت: پیام رهبر فرزانه انقلاب به اجلاس نماز هم حاوی نکات بسیار برجسته‌ای بود که لازم است متولیان امر فرهنگ کشور به موارد مطروحه در آن پیام توجه جدی داشته باشند.

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان تصریح کرد: سازمان‌ها و دستگاه‌ها باید با انجام کارهای زیربنایی در راه تحقق منویات حکیمانه مقام معظم رهبری گام بردارند و از دکوری و شعاری کردن عمل به این توصیه‌ها پرهیز کنند.

وی به مشکلات بودجه استان که توسط مدیران کردستان در جلسه مطرح شد نیز اشاره کرد و گفت: زمانی که بودجه سال 92 در مجلس بررسی می‌شد نماینده دولت وقت اظهار کرد با این بودجه 40 هزار میلیارد تومان کسری خواهیم داشت و نماینده دولت کنونی هم اعلام کرده دولت با همین مقدار کسری مواجه خواهد شد.

بیاتیان برخورد دوگانه با  موضع‌گیری نمایندگان دولت‌های دهم و یازدهم را تقبیح کرد و افزود: برخی از نمایندگانی که اکنون از دولت جانبداری می‌کنند در زمان دولت دهم به شدت علیه اظهارات نماینده دولت که همین صحبت‌ها را بر زبان آورده بود موضع گرفته بودند.

وی تأکید کرد: هیچ کس حق ندارد مصالح ملت را فدای مسائل جناحی و گروهی کند و برای همه مسئولان مصالح نظام و ملت باید در اولویت باشد.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت با یک لایحه دوفوریتی اصلاح قانون بودجه 92 را به مجلس آورد که این دو فوریت رأی نیاورد و یک فوریتی هم که توسط نوبخت مطرح شد با رأی منفی نمایندگان مواجه شد و این لایحه به صورت عادی بررسی می‌شود.

وی گفت:در بحث اصلاح لایحه بودجه 92 کل کشور نمایندگان استان دیدگاه‌های مجموعه مدیران استان را مدنظر قرار خواهند داد.

وی بدون نام‌بردن از شخص خاصی به برخی مباحث مطرح شده علیه مجمع نمایندگان استان اشاره کرد و گفت: در یک سخنرانی رسمی به مجمع نمایندگان استان که با رأی مردم انتخاب شده‌اند جفا شده است.

بیاتیان گفت: نامرد خطاب کردن نمایندگان و اعلام اینکه نمایندگان استان چیزی جز زحمت برای کردستان ندارند به دور از جایگاه یک مسئول در نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه دیگر دوره جنگ زرگری گذشته است تصریح کرد: همه مسئولان در نظام اسلامی باواسطه یا به طور مستقیم با رأی مردم انتخاب می‌شوند و حفظ احترام کسانی که منتخب مردم هستند ضروری است و بی‌احترامی به آنها در واقع بی‌احترامی به مردم است.

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان گفت: نمایندگان در صف اول ارتباط با مردم قرار دارند و خواسته آنها چیزی جز مصلحت مردم نیست.

وی افزود: برخی مردم کردستان را نردبان ترقی خود کرده و به این خاطر که نمایندگان در یک سفر شرکت نکرده‌اند به آنها توهین روا داشته‌اند.

بیاتیان بهترین نوع نقد را نقد سازنده دانست و گفت: مقام معظم رهبری همه مسئولان نظام را به وحدت، تعامل و همگرایی توصیه کرده است بنابراین صحیح نیست برای خوشامد عده‌ای یا انتقام از عده‌ای دیگر به نمایندگان ملت توهین شود.

وی افزود: خدمات دولت نهم و دهم در کردستان قابل مقایسه با دولت‌های گذشته نیست ولی باز هم مشکلاتی داریم که باید برای رفع آنها برنامه‌ریزی شود.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اینکه برخی استان‌ها در زمان جنگ تحمیلی در سایه دور بودن از تنش‌های مرزی توانستند صنعت خود را با دلارهای 7 تومانی توسعه دهند واقعیتی انکار ناپذیر است و ما امیدواریم دولت یازدهم مشکلات کردستان را همانگونه که خود رئیس جمهور عنوان کرده با نگاه ویژه‌ای بررسی و رفع کند.

اعضای مجمع نمایندگان کردستان از زندان مرکزی سنندج بازدید کردند


مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس از زندان سنندج بازدید کردند. این بازدید از سالن ملاقات حضوری زندانیان زندان سنندج آغاز در ادامه بازدید کنندگان از نمایشگاه صنایع دستی زندانیان که در بدو ورود به زندان به معرض نمایش گذاشته شده است بازدید کردند.


 

مجموعه کلاسهای فنی وحرفه ای از جمله اماکنی که مورد بازدید قرار گرفت در این بازدید کلاسهای معرق کاری و ، آموزش تعمییر ماشینهای بنزینی ، کلاس آموزش کامپیوتر ، کلاس گیوه بافی و خیاطی مورد بازدید قرار گرفت ، گرجی زاده مدیر کل زندانهای کردستان در بازدید از این مجموعه آمار شرکت کنندگان در این کلاسها و نحوه برگزاری آنها توضیحاتی را به حاضرین ارائه داد مدیر کل زندانهای کردستان عنوان کرد برگزاری کلاسهای فنی و حرفه ای در زندان با مشارکت خوب مربیان سازمان فنی و حرفه ای بصورت مستمر برگزار می گردد و یکی از مهمترین اماکن در اصلاح ، بازپروری و اشتغالزایی برای مددجویان است . وی در این بازدید عنوان کرد پر کردن اوقات فراغت مددجویان بصورت هدفمند و با استفاده از ابزارهای چون برگزاری کلاسهای فنی وحرفه ای و آموزش حرفه های مختلف به منظور ایجاد زمینه های اشتغالزایی بعد از آزادی مددجویان از اهداف ارزنده و از اولویت های سازمان است که مورد توجه ویژه این استان قرار گرفته است و در جهت توسعه این مهم اقدامات ارزنده و درخور توجهی در کل زندانهای استان صورت گرفته است و منتج به بازخوردی مناسب با حمایت های مادی و اعطای تسهیلاتی مناسب برای اشتغالزایی از سوی مرکز مراقبت بعد از خروج گشته است .

 

در ادامه نمایندگان مردم کردستان در  مجلس  از بندهای قرانیان 1 و 2 بازدید کردند ، گرجی زاده در این بازدید عنوان کرد  در بازدید: کلیه مددجویان حاضر در این بند از حافظان و قاریان قرآن هستند که در طول دوران محکومیت به این مهم نائل آمده اند جداسازی مددجویان قرآنی از دیگر مددجویان با ایجاد یک فضای  مناسب ایجاد انگیزه ای دوچندان برای ترغیب مددجویان به فراگیری قرآن و تعالیم دینی است وی همچنین با تاکید بر اینکه عنایت قوه قضائیه و مساعدت قضات دادگستری مبنی بر اعطای مرخصی به مددجویان حافظ قرآن یکی از عوامل مهم در کاهش جمعیت کیفری است عنوان کرد خوشبختانه این تعامل و وسعت کلاسهای برگزار شده در زمینه علوم قرآنی زمینه ساز این مهم است .

 

در ادامه بازدیدکنندگان در سالن آمفی تئاتر زندان حضور یافته و مددجویان با اجرای مداحی و دف نوازی از بازدید کنندگان استقبال کردند ، همچنین در سالن ورزش باستانی شاهد هنرنمایی مددجویان این مرکز بودند و  بخش پایانی بازدید حضور مقامات در دارالقران مرکزی سنندج بود و قرائت و جمع خوانی مددجویان زندان حال هوای عرفانی به مجلس بخشید .

 

نمایندگان مجلس در گفتگو با خبر نگار واحد مرکزی خبر سیمای کردستان در پایان بازدید  از زندان مرکزی سنندج عنوان کردند : زندان مرکزی سنندج یک مرکز آموزشی  است و این مجموعه به یک مکان مناسب برای بازپروری مددجویان به خطا رفته تبدیل شده ، تحولات قابل توجهی در زمینه های مختلف به منظور اصلاح و تربیت مددجویان و ایجاد اماکن مناسب با زندانبانی اسلامی روبرو شدیم و این میسر نمی شود مگر با تلاش مسئولین و مدیر دلسوز این مجموعه ، خوشبختانه زندان سنندج در تحقق اهداف قوه قضائیه و سازمان زندانها به خوبی گام برداشته است و به یک مجموعه کاملاً فرهنگی و تربیتی و آموزشی تبدیل شده است و این روند رو به رشد ادامه دارد و بازتاب این مجموعه را بازگشت سعادتمندانه مددجویان به جامعه دانست . سید محمد بیاتیان نماینده مردم بیجار و رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در گفتگو با روابط عمومی اظهار کرد : کار فرهنگی و وابسته شدن افراد به علوم قرآنی و اخلاق قرآنی و تادیب آنان در راستای ادب قرآنی از بارزترین جنبه های این زندان است . بیاتیان خاطرنشان کرد نظم حاکم بر فضای زندان و ساکنان آنان ، استفاده بهینه از فضای موجود و آموزش قرآن ، رشته های مختلف فنی و حرفه ای ، ورزش ، مطالعه و تلاش برای اصلاح ساختار رفتاری و الهی شدن همگی نشات گرفته از اعتقاد مسئولین امر به کار فرهنگی و بازگرداندن سعادتمندانه افراد به خطا رفته به اجتماع است درادامه این گفتگو سالار مرادی نماینده مردم سنندج ، دیواندره و کامیاران و نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شواری اسلامی اظهار کرد توجه ویژه به حرفه آموزی و آموزش زندانیان و ایجاد امید به زندگی در میان ایشان و فراهم سازی بسته بازگشت به جامعه به عنوان یک عنصر فعال و بسط و توسعه معنویت و خلاقیت در قالب هرن و تشکیل گروه های هنری در زندان از بارزترین مشخصه های این مکان اصلاحی و تربیتی بود که در بازدید از قسمتهای مختلف آن کاملا مشهود بود

بیاتیان:تشکیل فراکسیون جدید سیاسی درمجلس به صلاح نیست


بیاتیان:تشکیل فراکسیون جدید سیاسی درمجلس به صلاح نیست

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس، تشکیل فراکسیون جدیدی در مجلس با توجه به رویکرد سیاسی دولت را دارای شائبه وکیل الدوله بودن خواند.

محمد بیاتیان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت گفت: با توجه به اینکه نظام حزبی در ایران وجود ندارد، بنابراین دسته بندی سیاسی و جناحی در مجلس هم معنایی ندارد و نیازی به فراکسیون‌های مختلف سیاسی نیست.

صلاح نیست براساس گرایش دولت‌ها، یک فراکسیون جدید در مجلس تشکیل شود

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی افزود: دو تفکر بارز اصولگرایی و اصلاح طلبی در کشور مشخص شده و برخی خط کشی‌ها از این بابت وجود دارد ولی اگر بر اساس رویکرد سیاسی هر دولت جدیدی، فراکسیونی نیز در مجلس، متناسب با سیاست‌های او تشکیل شود، به صلاح نیست.

وی بیان کرد: مجلس یکی از قوای در رأس نظام و به دنبال کمک به دولت و هم‌افزایی او است، به‌خصوص که دولت در خط مقدم مسائل اجرایی است و تأکید صریح مقام معظم رهبری نیز دراین راستاست که باید کمک کرد تا کشور از این بحرانی که به لحاظ اقتصادی درگیر آن شده، عبور کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه تشکیل فراکسیون سیاسی در مجلس در شرایط فعلی به صلاح نیست، تصریح کرد: اگر اصلاح‌طلبان حاضر در مجلس بخواهند تحت عنوان فراکسیون اعتدال یا هر نام دیگری، اعلام موجودیت فراکسیونی کنند، مانعی ندارد ولی یارگیری از سایر فراکسیون‌ها موجب ایجاد فراکسیون‌های هم‌ارز می‌شود که قدرت تاثیرگذاری سیاسی خود را از دست خواهند داد.

نمایندگان همراه دولت هستند ولی وکیل الدوله نیستند

وی با تأکید بر اینکه مجلس همراه دولت است، تشکیل فراکسیون جدید مطابق با رویکردهای دولت را دارای برچسب وکیل‌الدوله بودن خواند و توضیح داد: نمایندگان همراه دولت هستند ولی وکیل الدوله نیستند؛ کمک به دولت با لحاظ وظیفه اصلی نمایندگان و تمرکز بر بحث نظارت خواهد بود و بدان معنا نیست که هر تصمیمی و طرح بحثی از سوی دولت، در هر شرایطی مورد تایید و حمایت قرار گیرد.

بیاتیان گفت: برخی نمایندگان معدودی بودند که تصمیمات دولت قبل را -هر چه بود- حمایت و اجرا می‌کردند، در حالیکه نه زیبنده مجلس است و نه شأن نمایندگی.

هیچ تندرویی نمی‌تواند در برابر تعامل مجلس و دولت بایستد

وی افزود: نمایندگان باید وظیفه نظارت و قانونگذاری را به صورت دقیق اجرا کنند؛ زیرا آنها در کنار قوه مجریه و قضائیه به عنوان تکه‌های پازل معنی پیدا می‌کنند و تعامل آنها به کامل شدن یکدیگر و حل معضلات و مشکلات جامعه کمک می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: در مجلس، عقلانیت در میان اکثریت نمایندگان وجود دارد و اینگونه نیست که تندروی چند نماینده باعث شود برنامه‌ها و کارهای دولت و نظام روی زمین بماند.

وی گفت: همانطور که در جریان رأی اعتماد به وزرا دیده شد، فراکسیون‌های موجود مجلس برای کمک به دولت در امور اقتصادی به وزرای پیشنهادی و اکثریت کابینه رأی دادند ولی در مورد وزارتخانه‌های فرهنگی و اجتماعی، حساسیت بیشتری وجود داشت که اگر دولت وزرای بعدی را با ملاحظه بیشتری معرفی کند، مجلس به آنها نیز رأی خواهد داد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: کلیت مجلس به دنبال کمک به دولت است و هیچ فرد تندرویی نمی‌تواند در برابر این یکدلی، تعامل و همراهی بایستد؛ ضمن آنکه قوای مجریه و مقننه باید برای حل مشکلات و حرکت رو به جلوی کشور همپوشانی داشته باشند.

رونق‌ خام‌فروشی با تعرفه صفر درصدی صادرات سنگ آهن


رونق‌ خام‌فروشی با تعرفه صفر درصدی صادرات سنگ آهن

عضو هیئت رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه بعد از نفت، گاز و انر‍‍ژی، بیشترین ثروت ملی را در بخش معادن داریم، گفت: بر اساس یک دستورالعمل خلق الساعه تعرفه صادرات سنگ آهن که یک مواد اولیه است در دولت گذشته صفر در نظر گرفته شده که این موضوع افزایش خام فروشی را در پی داشت.

سید محمد بیاتیان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، تصریح کرد: بعد از نفت، گاز و انر‍‍ژی، بیشترین ثروت ملی را در بخش معادن داریم ضمن اینکه بزرگترین منابع ما نیروی انسانی است که در سیستم مدیریتی کشور به آن توجه نمی شود.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در بخش معادن کشور ظرفیت های بالقوه ای وجود دارد، افزود: این توانایی در کشور وجود دارد تا از بهترین های تولید جهان در بخش معادن و فولاد باشیم اما به دلیل سیاست ها و تصمیم گیری های غلط، استرات‍‍ژی های نادرست و فعالیت افرادی که بیشتر به دنبال پول در معادن بودند تا تولید محصول، معادن کشور به صورت خام از کشور خارج می شد و به فروش می رسید و متاسفانه در کنار آن واردات محصولات معدنی را داشتیم.

افزایش تولید و توسعه اشتغال معلول جذب سرمایه گذاری خارجی

وی ادامه داد: اگر دولت یکسری مزایا و مشوق هایی را برای جذب سرمایه گذاران خارجی در نظر بگیرد و معادنی که در کشور وجود دارد فعال شود علاوه بر افزایش تولید و صادرات محصولات معدن، شاهد توسعه اشتغال خواهیم بود و ارزش افزوده ای که به لحاظ درآمد زایی ارزی به تبع صادرات حاصل می شود امکان بسیار خوبی برای جهش حماسه اقتصادی از سوی دولت خواهد بود.

تعرفه صفر درصدی صادرات سنگ آهن و تعرفه 30 درصدی برای کنسانتره

بیاتیان با بیان اینکه در گذشته در برخی موارد دستورالعمل های خلق الساعه و به‌یکباره‌ای در حوزه معادن صادر می شد که باعث تعجب کارشناسان و فعالان حوزه معادن در چگونگی اتخاذ تصمیم گیری ها می شد، افزود: به عنوان مثال بر اساس یکی از این دستورالعمل ها تعرفه صادرات سنگ آهن صفر در نظر گرفته شده بود اما تعرفه صادرات کنسانتره حدود 30 تا 40 درصد تعیین شد؛ در حالی که برای جلوگیری از صادرات سنگ آهن که مواد اولیه است باید سخت گیری شود تا در داخل در جهت تولید محصول از آن استفاده شود.

وی گفت: متاسفانه این دستورالعمل های خلق الساعه باعث شد بیشتر بحث دلال بازی و واسطه گری رونق یابد.

بیاتیان اظهار امیدواری کرد:دولت جدید با دیدگاه کارشناسی که دارد و در آینده نیز ادامه خواهد داشت و همچنین استفاده از نظرات دلسوزان امر و نگاه استراتژیک و بلند مدت به این موضوع بتواند از بخش معادن عظیم کشور علاوه بر تولید ثروت ملی، بخش های اشتغال و ارز آوری را فعال کند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه نیاز فولاد کشور سالانه حدود 22 میلیون تن است، افزود: تولید کشور در حال حاضر 12 میلیون تن در سال است که بایدعلاوه بر تامین نیاز کامل کشور در بخش فولاد نسبت به صادرات این محصول نیز اقدام کنیم تا در آمدی نصیب کشور شود.