هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

جلسه ویژه بررسی قیمت خودرو تشکیل می‌شود


سید محمد بیاتیان نماینده بیجار در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، از تشکیل جلسه ویژه بررسی قیمت خودرو خبر داد و گفت: کمیسیون صنایع و معادن مجلس یکشنبه هفته آینده جلسه‌ ویژه‌ای در این راستا برگزار خواهد کرد.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطر نشان کرد: در این جلسه مسئولان مختلف حوزه خودروسازی اعم از تولیدکنندگان قطعات خودرو و سیاستگذاران قیمت خودرو حضور خواهند داشت.

بیاتیان اظهار داشت: امیدواریم این نشست بتواند در بهبود وضعیت بازار خودرو موثر واقع شود.

وی هم‌چنین تاکید کرد: تا بهبود وضعیت قیمت خودرو موضوع را به صورت جدی پیگیری خواهیم کرد.

لازم به ذکر است، از چندی پیش نوسانات بازار خودرو باعث برخی تنش‌ها و نگرانی‌ها شده از این جهت نمایندگان مجلس در راستای وظیفه نظارتی خود وارد موضوع شده و این مسئله را در دستور کار قرار داده‌اند.
انتهای پیام/

همایش انتخاباتی 100 هزار نفری آزادی شرعا و قانونا خلاف است


رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان با بیان اینکه برگزاری همایش 100 هزار نفری دولت در استادیوم آزادی با بودجه بیت‌المال شرعا و قانونا خلاف است، گفت: حماسه سیاسی در ورزشگاه آزادی محقق نمی‌شود بلکه با خدمت‌رسانی بی‌منت محقق می‌شود.
سید محمد بیاتیان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، از برگزاری همایش 100 هزار نفری در استادیوم آزادی توسط دولت به شدت انتقاد کرد و گفت: برگزاری چنین همایشی در شان دولت نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.

وی افزود: دولت مجری انتخابات بوده و نباید به صورت مصداقی وارد انتخابات شده و متینگ سیاسی و انتخاباتی برگزار کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان خاطر‌نشان کرد: شرکت‌هایی که عنوان می‌شود اسپانسر مالی این همایش‌ را برعهده گرفته‌اند به نوعی از بیت‌المال و از جیب مردم هزینه می‌کنند.

بیاتیان متذکر شد: برگزاری همایش 100 هزار نفری با رویکرد انتخاباتی و سیاسی آن هم از بودجه بیت‌المال به لحاظ شرعی و قانونی خلاف است.
عضو هیئت‌ رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: در شرایط فعلی که کشور با مشکلات زیادی مواجه است هزینه بیت‌المال در چنین همایش‌هایی غیرمنطقی بوده و به نوعی خیانت به ملت است.

نماینده بیجار افزود: بازسازی مناطق زلزله‌زده بوشهر، خراسان‌جنوبی و آذربایجان‌شرقی از جمله اولویت‌هایی است که باید دولت به جای برگزاری همایش 100 هزار نفری به آن‌ها بپردازد.

بیاتیان با بیان اینکه مجلس مخالف برگزاری چنین همایشی است، گفت: قطعا نمایندگان در جلسه علنی فردا به این موضوع واکنش نشان داده و آن را محکوم خواهند کرد.

وی تصریح کرد: دولت باید بداند حماسه سیاسی در استادیوم آزادی محقق نخواهد شد بلکه در جای‌جای کشور و با لمس رایحه خدمت‌رسانی بدون منت توسط مردم محقق خواهد شد.

لازم به ذکر است، دولت قصد دارد روز پنج شنبه هفته جاری با جمع‌آوری 100 هزار نفر از استان‌های مختلف کشور در استادیوم آزادی همایشی به بهانه تجلیل از دست‌اندرکاران سفرهای نوروزی برگزار کند.

این در حالی است که بسیاری از مسئولان معتقدند هدف این همایش سیاسی و انتخاباتی بوده و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری مصداق اقدامات انتخاباتی است

بیاتیان: حماسه سیاسی و اقتصادی نیروی جوان می طلبد


نماینده بیجار در مجلس می گوید:اگر می خواهیم حماسه خلق شود نیازمند حضور جدی قشر جوان هستیم و همانطور که حماسه دفاع مقدس را جوانان خلق کردند.

به گزارش گروه دریافت خبرخبرگزاری خانه ملت؛سیدمحمد بیاتیان که برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم اعلام آمادگی کرده است درباره دلایل حضور خود در انتخابات به خبرآنلاین گفت:

احساس می کنم که عرصه ای که مقام معظم رهبری عنوان سال را حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی گذاشتند نیروی جوان می طلبد و هم اکنون حرف هایی که نامزدها می زنند حرف های جدیدی نیست و بیشتر هم جنبه شعار داشته است.


نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر می خواهیم حماسه خلق شود نیازمند حضور جدی قشر جوان هستیم و همانطور که حماسه دفاع مقدس را جوانان خلق کردند اگر هم در عرصه سیاسی و اقتصادی نیازمند به حماسه هستیم باید جوانان حضور داشته باشند.


وی با بیان این که در هیچ برنامه ای از نامزدها حرفی مبنی بر استفاده از نخبگان جوان و دانشگاهی وجود نداشته است گفت: در دولت احمدی نژاد دیدیم مشاوران جوان را آوردند و استفاده کردند و بعد هم یک جا اگر حرفی مخالف میل برخی آقایان زدند کنار گذاشته شدند.


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: جوان آرمان گرا است و دنبال مصلحت ها نیست و دنبال رسیدن به قله های ترقی وپیشرفت است و باید از وجود جوانان استفاده شود و چرخش نخبگان به سمت نسل سوم و چهارم برود.
وی با بیان این که بنده تا روز آخر در انتخابات می مانم،گفت: فعلا تصمیمی بر ائتلاف گرفته نشده است.
این نامزد حضور در انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که فکر می کنم تعداد نامزدهای نهایی در انتخابات میان ۱۰ تا ۱۲ نفر باشد، گفت: رقابت اصلی در حالت فعلی که اصلاح طلبان به میدان نیامده اند بین اصولگرایان و نامزد مورد حمایت دولت است./

افتتاح 500 واحد مسکن مهر بیجار همزمان با حضور رییس جمهور

فرماندار بیجار گفت: با حضور رئیس جمهور در کردستان و به صورت ویدئو کنفرانس 500 واحد مسکن مهر در شهر بیجار به متقاضیان واگذار شد.

حمداله کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کردستان، اظهار داشت: روز گذشته در جریان سفر دکتر محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان به استان کردستان مسکن مهر بیجار به عنوان پایلوت در این استان به صورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید.

وی افزود: پروژه مسکن مهر شهر بیجار 564 واحد است که 500 واحد آن روز گذشته بصورت رسمی به متقاضیان این شهر واگذار شد.

فرماندار بیجار به جزئیات مسکن مهر این شهر اشاره و خاطرنشان کرد: این پروژه در زمینی به مساحت 6 هکتار با زیربنای خالص 46 هزار متر مربع در 96 بلوک احداث شده و هر واحد 81 متر زیربنا دارد که در مجموع برای هر واحد 35 میلیون تومان هزینه شده که 10 میلیون تومان آن سهم متقاضیان و مابقی تسهیلات بانکی است.

ادامه مطلب ...

بیاتیان خبر داد: تحقیق و تفحص از صنایع خودروسازی


بیاتیان خبر داد:

تحقیق و تفحص از صنایع خودروسازی تا اواخر اردیبهشت وارد فاز اجرایی می‌شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، درباره آخرین وضعیت تحقیق و تفحص از صنایع خودروسازی کشور، گفت: این کمیته تا اواخر اردیبهشت‌ماه وارد فاز اجرایی تفحص خواهد شد.

به گزارش گروه دربافت خبرخبرگزاری خانه ملت؛سیدمحمد بیاتیان" نماینده مردم بیجار و حسن‌آباد در مجلس شورای اسلامی، درباره آخرین وضعیت تحقیق و تفحص از صنایع خودروسازی کشور به باشگاه خبرنگاران، گفت: این کمیته تا اواخر اردیبهشت‌ماه وارد فاز اجرایی خواهد شد.

وی در ادامه افزود: اعضای هیئت‌رئیسه تحقیق و تفحص از صنایع خودروسازی، یکشنبه (۱۸ فروردین‌ماه) مشخص شدند که براساس آن آقایان علیلو به عنوان رئیس، هاشمی و طاهری به عنوان نواب رئیس و جراره به عنوان دبیر کارگروه تحقیق و تفحص از خودروسازان تعیین شدند.


 


عضو کمیسیون صنایع و معادن در ادامه اظهار داشت: در جلسه اعضای کمیته تحقیق و تفحص از صنایع خودروسازی، مشاورین و نیروهای اجرایی جهت استقرار در شرکت‌های خودروسازی تعیین و محورهای تحقیق و تفحص و تقسیم وظایف اعضاء مشخص و انجام خواهد شد و سعی ما بر خواهد بود که در کمتر از یک‌سال، گزارش تحقیق و تفحص را به کمیسیون صنایع و معادن و صحن علنی مجلس ارائه دهیم.

سخنرانی 9 کاندیدای ریاست جمهوری در همایش جامعه اسلامی دانشجویان


"دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان" گفت: همایش سراسری دانشجویان با حضور کاندیداهای انتخاباتی به مدت 5 روز در شهر مشهد مقدس در حال برگزاری است.
"محمد پهلوان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در ارتباط با برگزاری همایش 5 روزه جامعه اسلامی دانشجویان در "مشهد مقدس" اظهار داشت: دانشجویان اتحادیه در همایش سراسری مذکور علاوه بر مسائل آموزشی میزبان کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری نیز هستند.

وی ادامه داد: از روز گذشته "منوچهر متکی" وزیر امور خارجه پیشین کشورمان و بیاتیان به عنوان سخنران در مسائل آموزشی در جمع دانشجویان حاضر شدند.

این فعال دانشجویی بیان داشت: در دومین روز از این همایش، دانشجویان جامعه اسلامی میزبان "محمد سعیدی‌کیا"، "مصطفی کواکبیان" دبیرکل حزب مردم سالاری و "محسن رضایی" عضو تشخیص مصلحت نظام خواهند بود.

دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان افزود: "محمد باهنر" دبیر کل جامعه مهندسین و "مصطفی پورمحمدی" رئیس بازرسی کل کشور و در نهایت در روز اختتامیه علاوه بر مباحث آموزشی و داخلی دانشجویان، "محمدباقر لنکرانی" و "علیرضا زاکانی" در این همایش حضور خواهند یافت و در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم پایه دانشگاه فردوسی مشهد به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

گفتنی است: همایش سراسری دانشجویان جامعه اسلامی به مدت 5 روز از روز (چهارشنبه) آغاز و تا روز (یکشنبه) بیست‌و پنجم فروردین ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

السلام علیک یا فاطمه الزهرا(س)



گر نگاهی به ما کند زهرا
درد ها را دوا کند زهرا

بر دل و جان ما صفا بخشد
گر نگاهی به ما کند زهرا

کم مخواه از عطای بسیارش
کآنچه خواهی عطا کند زهرا

خاصه امشب که ازتجلی خویش
دهر را پُر ضیاء کند زهرا

می تپد قلب احمد از شادی
چشم حق بین چو وا کند زهرا

بضعه مصصطفی بود ، آری
جلوه چون مصطفی کند زهرا

خانه ی وحی را ز رخسارش
رشک غار حرا کند زهرا

نه عجیب گر به شأن او گویند
خاک را کیمیا کند زهرا

این مقام کنیز او باشد
تا دگر خود چها کند زهرا

از کمال عبادت و طاعت
حکم بر ما سوی کن زهرا

چهره پوشد زمرد نا بینا
تا بدین حد حیا کند زهرا

در طرفداری از خدا و رسول
به علی اقتدا کند زهرا

جان خود را و محسن خود را
درره دین فدا کند زهرا

روز محشر که از شفاعت خویش
حشر دیگر به پا کند زهرا

همچو مرغی که دانه برچیند
دوستان را جدا کند زهرا

چون بگیرد قماط اصغر را
حشر را کربلا کند زهرا

همچنان کز برای همسایه
نیمه شبها دعا کند زهرا

چه شود با دعای خود از ما
ذات حق را رضا کند زهرا

چه شود گر ز رحمت بسیار
حاجت ما روا کند زهرا

چه شود گر بر مؤید هم
نظری از وفا کند زهرا


سید رضا مؤید
جلوه های رسالت ، ص 146

ادامه مطلب ...

برنامه و تیم انتخاباتی دارم و به زودی آنها را اعلام می‌کنم


رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان با تکذیب خبری مبنی بر عدم وجود برنامه و تیم انتخاباتی خود، گفت: نه تنها تیم و برنامه دارم بلکه به زودی تیم و برنامه خود را اعلام خواهم کرد.
سیدمحمد بیاتیان نماینده مردم بیجار و حسن‌آباد که چندی پیش از طریق تریبون باشگاه خبرنگاران برای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد، انتشار خبری مبنی بر عدم برنامه و تیم خاص وی برای حضور در انتخابات توسط یکی از رسانه‌های داخلی را تکذیب کرد و گفت: این خبر را تکذیب می‌کنم و عرض می‌کنم نه تنها تیم و برنامه انتخاباتی دارم، بلکه تیم و برنامه انتخاباتی‌ام نیز آماده و مشخص است که به زودی اعلام خواهد شد.

وی افزود: تیم بنده اکثرا از جوانان  هستند، همان نسلی که نقش بی‌بدیل در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند و برنامه‌ام نیز شامل جوانان است، جوانانی که آینده این مرز و بوم را خواهند ساخت.

رئیس مجلس نمایندگان استان کردستان در ادامه اظهار داشت: شعارم "انقلاب در مدیریت با حضور نخبگان نسل سوم" است که این خود گویای اهمیت و ضرورت نگاه به جوانان و نسل سومی‌های  انقلاب است.

وی در ادامه گفت: البته در این سیستم از تجربیات بزرگان استفاده خواهیم کرد و معتقدیم رئیس جمهور عقل کل نیست بلکه مجری قوانین بوده و باید به قوانین پایبند باشد.

 اضافه می‌شود: سید محمد بیاتیان در مورخ 14 فرودین‌ماه سال جاری از طریق تریبون باشگاه خبرنگاران اعلام کاندیداتوری کرد و گفت: از طریق تریبون باشگاه خبرنگاران  و  با شعار "‌انقلاب در مدیریت با حضور نخبگان نسل سوم"  برای حضور در عرصه انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری اعلام آمادگی می‌کنم. 

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان هدف خود از حضور در انتخابات آتی را پیشنهاد مجمع نمایندگان استان متبوعش دانست و گفت: مجمع نمایندگان استان کردستان به من پیشنهاد داد تا در عرصه انتخابات حاضر شوم و بنده هم پیشنهاد آنها را قبول کردم.

بیاتیان با بیان اینکه بنده به نوعی به نمایندگی از جنبش دانشجویی و نسل جوان انقلاب که مورد غفلت قرار گرفته‌ پا به عرصه انتخابات گذاشته‌ام، ابراز امیدواری کرد نامزدهای بیشتری در عرصه انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری اعلام آمادگی کنند و باعث پرشور شدن انتخابات آتی شوند.

 سید محمد بیاتیان متولد 1352 در یکی از روستاهای شهرستان بیجار در استان کردستان است؛ وی دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس معماری، فوق لیسانس مدیریت تحول استراتژیک است و قبل از ورود به مجلس نهم در مقام استاد دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین مشغول به کار بوده است.

سید محمد بیاتیان مسلط به زبان انگلیسی و عربی بوده و در دور اول انتخابات مجلس نهم با 19 هزار و 588 رای یعنی 40.51 درصد آرا کل ماخوذه توانست وارد مجلس نهم شود.

وی در حال حاضر نماینده مردم بیجار و حسن‌آباد، عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن و رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان است همچنین از سال 78 تا 85 در جنبش دانشجویان در حال فعالیت بوده و سه دوره دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی سراسر کشور بوده است.

یک نماینده دیگر مجلس از احتمال کاندیداتوری‌اش خبر داد


نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو از احتمال اعلام کاندیداتوری‌اش در عرصه انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری خبر داد.
مسعود پزشکیان نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو درگفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ به احتمالاتی در خصوص کاندیداتوری خودش اشاره کرد و گفت: هنوز در این زمینه تصمیمی نگرفته‌ام.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال دارد در عرصه انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کنید یا خیر، گفت: احتمال حضورم در این عرصه ۵۰ - ۵۰ است.

نماینده تبریز خاطرنشان کرد: گذشت زمان نتیجه را بهتر مشخص خواهد کرد.

لازم به ذکر است: مسعود پزشکیان پیشتر سکان‌دار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دوران اصلاحات بوده و سابقه نمایندگی مردم تبریز،آذرشهر و اسکو را در مجلس هشتم نیز در کارنامه خود دارد.

اضافه می‌شود: پیش از این حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد، محمدرضا باهنر، سید محمد بیاتیان، صفر نعمیمی رز، عباسعلی منصوری‌آرانی از دیگر نمایندگان مجلس برای حضور در عرصه انتخابات اعلام کاندیداتوری کرده بودند.

همچنین اعلام کاندیداتوری ارسلان فتحی‌پور و علیرضا زاکانی دیگر نمایندگان مجلس نیز مطرح است.

اقتصاد بدون نفت تهدید‌ها را تبدیل به فرصت می‌کند

اقتصاد بدون نفت تهدید‌ها را تبدیل به فرصت می‌کند

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان گفت: اقتصاد بدون نفت تهدید‌ها را تبدیل به فرصت می‌کند.

سیدمحمد بیاتیان در بیجار اظهار کرد: به نمایندگی از جنبش دانشجویی و نسل جوان انقلاب پا به عرصه انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری می‌گذارم.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از جوانان ایران اسلامی زمینه را برای تحقق اهداف و آرمان‌های نظام فراهم می‌کند و حماسه سیاسی و اقتصادی مد‌نظر مقام معظم رهبری را عینیت می‌بخشد.

این مسئول هدف از اعلام این شعار انتخاباتی را وجود قشر عظیم نیروی جوان در جامعه بیان کرد و گفت: اهداف کاندیداهای مطرح شده ریاست جمهوری تا‌کنون به سمت نیروهای جوان و نسل سوم نبوده و بنده به عنوان جوان‌ترین کاندیدا که تا‌کنون اعلام آمادگی کرده است اعتقاد دارم که برای ارتقای و رشد ایران اسلامی باید نگاه ما به سمت نیروی جوان جامعه باشد.

بیاتیان اظهار کرد: همکاری و تعامل میان نیروهای جوان در کنار کارکنان و متخصصان با تجربه در تمامی زمینه‌ها به توسعه و رشد ایران اسلامی منجر خواهد شد.

نماینده مردم بیجار، حسن‌آباد و بابارشانی در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد؛ با حضور جوانان در عرصه‌های مختلف به عملکرد مثبت برسیم و همچنین از حاشیه‌سازی، حاشیه‌نگاری و نگاه ابزاری به مسائل دوری کنیم.

وی ادامه داد: در جامعه ایران اسلامی کار صرفاً بر مبنای فرامین و منویات رهبری، آرمان‌های امام شهدا و در حالت کلی مردم‌سالاری است.

بیاتیان به تلاش برای جدایی اقتصاد از نفت اشاره کرد و افزود: برای جدایی وابستگی اقتصاد از نفت و استفاده از تمامی ظرفیت‌های کشورمان که در سطح جهانی مطرح است با به‌کار‌گیری نیروهای متخصص و جوان دست دشمنان و سودجویان را کوتاه می‌کنیم.

وی به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص جلوگیری از به کار بردن نفت به عنوان ابزار اقتصادی اشاره کرد و ادامه داد: صنعت نفت باید به سمتی پیش برود که از آن به عنوان ابزاری برای مقابله با دشمنان و تهدیدهای آن‌ها استفاده شود. 

رئیس مجمع نمایندگان مردم استان کردستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استفاده از دانش جوانان مسیر توسعه صنعت نفت را نیز فراهم می‌کند، تصریح کرد: امروز نیروی جوان صنعت نفت با همدلی در کنار کارکنان با تجربه و تلاشگر فعال در این صنعت، باید در توسعه صنعت نفت مشارکت بیشتری داشته باشند.

سیدمحمد بیاتیان متولد 1352 در یکی از روستاهای شهرستان بیجار در استان کردستان است؛ وی دارای مدرک تحصیلی فوق‌لیسانس معماری و فوق‌لیسانس مدیریت تحول استراتژیک است و قبل از ورود به مجلس نهم در مقام استاد دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین مشغول به کار بوده است.

وی مسلط به زبان انگلیسی و عربی بوده و در دوره نخست انتخابات مجلس نهم با 19 هزار و 588 رای توانسته وارد مجلس نهم شود.

بیاتیان در حال حاضر نماینده مردم بیجار، حسن‌آباد و بابارشانی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن و رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان است.

وی همچنین از سال 78 تا 85 در جنبش دانشجویان فعال بوده و سه دوره دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی سراسر کشور بوده است.

منبع : خبرگزاری فارس


بیاتیان: قیمت جدید خودرو فقط به خودروساز دیکته می شود نه بازار



عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه حتی اگر سازمان حمایت قیمت های جدید خودرو را اعلام کند، قیمت های جدید فقط به خودروسازان دیکته می شود و در بازار این دلال و واسطه است که قیمت را تعیین می کند، گفت: بر اساس آنچه که در کمیسیون صنایع و معادن بررسی شده قیمت خودرو های داخلی بین ۳ تا ۴ میلیون افزایش یافته و باید کاهش یابد.

سید محمد بیاتیان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت درباره افزایش قابل توجه قیمت خودرو در سال گذشته تصریح کرد: شورای رقابت ابتدا باید بر اساس آنالیز قیمتی یک سود منطقی برای خودروساز در نظر گرفته شود و در شرایط فعلی  در نهایت قیمت تمام شده و قیمت نهایی خودرو به مردم اعلام شود.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی افزود: منظور از شرایط فعلی شرایطی است که در حال حاضر یک فضای انحصار گرایانه تولید خودرو در داخل کشور و بدون فضای رقابتی شاهد هستیم.

وی ادامه داد: در چنین شرایط انحصارگرایانه تولید خودرو بدون اینکه مصرف کننده حق انتخاب آن چنانی داشته باشد به نظر می رسد آنالیزقیمت تمام شده همراه با سود منطقی قیمت نهایی به مردم اعلام شود اما آن چیزی  که در حال حاضر وجود دارد این است که باید قبول کرد قیمت بسیاری از مواد اولیه خودرو افزایش یافته  و در این شرایط هم به صورت دستوری نمی توان  قیمت خودرو را کاهش داد.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه  یکی از معضلاتی که در حال حاضر وجود دارد این است که خودرویی در کشور تولید نمی شود، ادامه داد: تولید خودرو در سال ۹۱ نسبت به سال ۹۰ حداقل ۵۰ درصد کاهش داشته و در شرایطی که تقاضا وجود دارد اما عرضه ای صورت نمی گیرد مسلما قیمت خودرو نیز به صورت کاذب افزایش می یابد و واسطه ها سرمایه های خود را به بازار خودرو روانه می کنند.

بیاتیان در توضیح مطلب فوق تصریح کرد: در این حالت حتی اگر سازمان حمایت قیمت های جدید خودرو را اعلام کند، قیمت های جدید فقط به کارخانه ها دیکته می شود و در بازار این دلال و واسطه هستند که قیمت را تعیین می کنند بنابراین در این شرایط اگر خودرویی هم تولید می شود به دست مصرف کننده نمی رسد.

وی با بیان اینکه قیمت خودرو باید علاوه برکنترل خودرو سازان  در یک سیر منطقی در بازار نیزکنترل شود گفت: باید بازار را مدیریت کنیم.

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: اگر خودروسازی فراخوان ثبت نام تعداد انبوهی خودرو را بدهد این دلالان هستند که ثبت نام خواهند کرد و به دست مصرف کننده واقعی نمی رسد به طوری که بعضا مشاهده می کنیم بسیاری از مصرف کنندگان مدت ها پول خود را واریز کرده اند اما هنوز خودرو در اختیار آنها قرار نگرفته است.

این نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید بر اینکه باید چرخه معیوب تولید و مصرف اصلاح شود، گفت: بعد از اصلاح این چرخه  و مدیریت بازار مصرف باید برای قیمت خودرو تصمیم گیری شود.

بیاتیان با اشاره به راهکارهای کنترل قیمت خودرو در بازار افزود: اولین راهکار کنترل قیمت در بازار این است که فروش خودرو به افراد باید در دفاتر اسناد رسمی ثبت شود به طوری که مشخص شود هر فرد در سال چه تعداد خودور معامله می کند که اگر این موضوع رصد شود بسیاری از واسطه گری ها در خودرو از بین می رود.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره میزان کاهش قیمت خودرو در تعیین قیمت های جدید توسط سازمان حمایت افزود: با توجه به اینکه تجزیه و تحلیل قیمت تمام شده خودرو را نداریم نمی توان میزان کاهش قیمت خودرو را اعلام کرد و باید یک نهاد بی طرف قیمت تمام شده خودرو را آنالیز کند و سپس درباره قیمت خودرو تصمیم گیری کرد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین در واکنش به اظهارات دبیر انجمن خودروسازان مبنی بر عدم کاهش قیمت خودرو خاطرنشان کرد: در مرحله اول باید یک آنالیز قیمتی در خصوص خودرو صورت گیرد اما براساس آنچه که در کمیسیون صنایع و معادن بررسی شده است با توجه به در نظر گرفتن افزایش قیمت فولاد و سایر قطعات، قیمت خودرو های داخلی بین ۳ تا ۴ میلیون افزایش یافته است و باید کاهش یابد./



بیاتیان: دولت آینده باید حماسه اقتصادی خلق کند


یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: در دل حماسه اقتصادی، تمام نامگذاری‌های سال‌ها از 1386 تاکنون مستتر است.

سیدمحمد بیاتیان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: بر دولت فعلی و مخصوصا دولت یازدهم تکلیف است با توجه به نظرات اساتید فن در حوزه‌های اقتصادی به ویژه حمایت از تولید ملی در همه زمینه‌ها و در یک جمله خلق حماسه اقتصادی مورد توجه جدی قرار گیرد.

نماینده مردم بیجار تصریح کرد: در سال 91 به تولید ملی ضرباتی وارد شد و در این حوزه توفیقی نداشتیم به ویژه آنکه سهم تولید از درآمد ناشی از هدفمندسازی یارانه‌ها پرداخت نشد. در سال گذشته تولیدات کشاورزی در کنار تولیدات صنعتی مورد غفلت قرار گرفت به نحوی که واردات بی‌رویه آسیب جدی به محصولات کشاورزی داخلی وارد کرد.

وی با بیان اینکه اقتصاد کشور با چالش‌های مختلفی روبه‌رو است، گفت: دولت در لایحه بودجه سال 1392 وابستگی به نفت را تا حدودی کاهش داده است ولی در دولت یازدهم باید در مسیر تحقق کامل منویات رهبری و بسته شدن شیرهای نفت اقدامات اساسی صورت گیرد تا نفت فقط به عنوان ابزاری سیاسی و دیپلماتیک بر مناسبات کلان جهانی مورد استفاده مسوولان کشور قرار گیرد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: اقتصاد کشور امروز با چالش‌های بسیاری روبه‌رو است بنابراین چاره‌ای جز حرکت به سمت اقتصاد بدون نفت نداریم و تنها راه، حمایت از تولید ملی به ویژه در بخش کشاورزی و صنعتی است؛ باید برای حضور موثر تولیدکنندگان در بازارهای بین‌المللی چاره‌اندیشی شود.

وی تاکید کرد: توسعه تولیدات غیرنفتی باید از اولویت‌ اقتصادی دولت آینده باشد. برای اصول چنین نتیجه‌ای باید از نظر کارشناسان و اقتصاددان کارکشته استفاده شود و اصلا به دلیل کم‌توجهی به این مسئله مهم و استراتژیک بوده است که امروز شاهد وابستگی بیشتر به منابع نفتی و وضعیت فعلی تولید ملی هستیم.

بیاتیان با تاکید بر اینکه مجلس تا حد ممکن بودجه سال جاری را مبتنی بر شعار سال 1392 به تصویب خواهد رساند، گفت: بودجه 1392 باید متناسب با شعار حماسه اقتصادی تصویب شود و در دل این شعار تمام نامگذاری از سال 1386 تاکنون مستتر است و مجلس تا حد ممکن در این مسیر حرکت خواهد کرد.

نماینده مردم بیجار با بیان اینکه بودجه سال جاری تا پایان اردیبشهت‌ماه به تصویب نهایی مجلس خواهد رسید، گفت: دولت، مجلس و کارشناسان و تولیدکنندگان باید در مسیری حرکت کنند تا در سال جاری حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی در عمل محقق شود