هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

بیاتیان نماینده مجلس: کردستان در حوزه ورزش از ضعف زیرساختها رنج می برد

http://img.irna.ir/1392/13921020/80988377/N80988377-5410123.jpg

سیدمحمد بیاتیان روز جمعه در نشست اعضاء هیاتهای ورزشی و سازمانهای مردم نهاد کردستان با وزیر ورزش و جوانان در سنندج افزود: حوزه ورزش و جوانان کردستان از کمبود اعتبار رنج می برد و حتی بودجه ای برای اعزام تیمهای خود به مسابقات کشوری ندارد.
وی نداشتن اسپانسر مالی را از دیگر ضعفها حوزه ورزش در کردستان دانست لذا از بنگاههای اقتصادی و شرکتهای بزرگ دولتی و خصوصی خواست از تیمهای ورزشی این استان حمایت کنند.
این نماینده مجلس همچنین گفت: جوانان کردستانی آنقدر مستعد هستند که در صورت حمایت همه جانبه می توانند جواز حضور در تیمهای لیگ برتری را کسب کنند.
وی همچنین با تاکید بر لزوم توجه به ورزشهای بومی و محلی افزود: با توجه به فرهنگ غنی و اصیل و قدمت تاریخی کردستان بازیهای بومی و محلی فراوانی در این استان وجود دارد که باید تقویت شود.
بیاتیان در ادامه سخنانش ادغام سازمان ملی جوانان و تربیت بدنی را موجب عقبماندگی حوزه جوانان در کردستان دانست و گفت: گرچه مدیران قبلی زحمات بسیاری در این حوزه کشیدند اما در عمل شاهد اتفاقی در حوزه جوانان نبودیم.
استاندار کردستان نیز در این نشست از وزارت ورزش و جوانان خواست با برگزاری تورنمنتها و جشنواره های ملی و بین المللی در این استان عرصه را برای عرض اندام ورزشکاران کردستانی فراهم کند.
عبدالمحمد زاهدی همچنین به ساماندهی ۶۰ هزار ورزشکار در کردستان اشاره و بیان کرد: باید با برنامه ریزی دقیق و اصولی در میان این ورزشکاران بتوان افرادی را برای حضور در عرصه ملی و بین الملی پرورش داد.
وی در ادامه خواستار توجه جدی به مشکلات سازمانهای مردم نهاد نیز شد و گفت: وزارت ورزش و جوانان در کنار رفع مشکلات فعلی این سازمانها باید مجوز فعالیت برای سازمانهای مردم نهاد جدید را نیز صادر کند.

قیمت خودروهای وابسته به" ارز" باید بازنگری شود/ امکان کاهش قیمت وجود دارد

http://www.aparat.com/public/public/user_data/video_thumb/183/914677_1_b.jpg

سید محمد بیاتیان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص اظهارات خودروسازان مبنی بر عدم کاهش قیمت خودرو حتی با وجود کاهش نرخ دلار، اظهار داشت: این قضیه باید هم برای مردم و هم برای مجلس توجیه شود که میزان وابستگی تولیدات داخلی ما به دلار چه میزان است؟
 
وی افزود: با توجه به اینکه نرخ دلار در حال کاهش است، باید قیمت خودروهایی که وابسته به ارز هستند دوباره محاسبه شده و سیر نزولی به خود بگیرند.
 
این نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید بر اینکه "امکان کاهش قیمت خودرو وجود دارد" گفت: متناسب با میزان مصرف ارز برای هر دستگاه می‌توان قیمتش را کاهش داد.
 
بیاتیان با اشاره به اینکه تحولات حوزه خودرو نباید دستوری باشد، تصریح کرد: کمااینکه در مقابل این مسئله، دولت نباید در تعیین و یا تغییر قیمت خودرو موثر باشد، بلکه لازم است در یک فضای رقابتی قیمت خودرو تعیین شود.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: این موضوع مستلزم افزایش کیفیت محصولات داخلی و واردات خودرو است که زمینه را برای رقابتی کردن بازار خودرو فراهم می‌کند.

بیاتیان:تکلیف استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت فردا مشخص می‌شود

سید محمد بیاتیان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، گفت: مهلت دو هفته ای وزیر صنعت، معدن و تجارت برای تحقق انتظارات نمایندگان استیضاح کنند به پایان رسیده و فعلا استیضاح وزیر صنعت همچنان به قوت خود باقی است.

نماینده مردم بیجار. گروس در مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت اقدامات صورت گرفته از سوی وزیر صنعت در راستا تحقق انتظارات نمایندگان استیضاح کننده تصریح کرد: بخشی از مسائل که مربوط به حوزه های انتخابیه نمایندگان استیضاح کننده است تقریبا رفع شده  اما بخشی از انتظارات هنوز باقی مانده است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره زمان استیضاح نعمت زاده افزود: در این راستا روز دوشنبه یک جلسه مشترک با نمایندگان استیضاح کننده تشکیل و درباره استیضاح وزیر صنعت تصمیم گیری می کنیم./

بیاتیان:استیضاح وزیر صنعت به قوت خود باقی است


به گزارش خبرگزاری خانه ملت به نقل از فارس؛محمد بیاتیان در مورد آخرین وضعیت استیضاح وزیر صنعت اظهار داشت: این موضوع هنوز به قوت خود باقی است.

وی تصریح کرد: برخی بزرگان مجلس احساس می‌کردند که در استیضاح وزیر صنعت، باید مقداری دست نگه داشت و فرصت بیشتری به وی داده شود.

بیاتیان گفت: هفته آینده در این مورد جمع‌بندی خواهیم کرد و مشخص می‌شود که چه تصمیمی باید گرفته شود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس ادامه داد: در برخی مناطق که حوزه انتخابیه برخی نمایندگان شاکی بود، در بخش‌های معدن و شهرک‌های صنعتی اقداماتی صورت گرفته، ولی هفته آینده باید در این مورد به جمع‌بندی برسیم./

یادی از بزرگان /طبیب دلها/دکتر ریاضی


یادی از بزرگان


طبیب دلها


چند روز پیش پزشکی خوشنام و باسابقه در منطقه کردستان و شهرستان بیجار پس از نیم قرن طبابت مردمی،به دیار باقی شتافت.

دکتر عزت الله ریاضی که درسالهای اخیر هم به عنوان چهره ماندگار استان معرفی واز وی تجلیل شده بودبا فرهنگ ،آداب ورفتار مردم سختکوش ومحروم بیجار چنان عجین شده بود که از او چهره ای محبوب معرفی کرده بود.

مبالغه نیست که هر بیماری در طی این سالها اگر به متخصص ترین ومعروفترین پزشک در سطح کشور مراجعه میکردباز هم حرف آخر را از دکتر ریاضی مطالبه میکرد.

او به رغم موقعیت اجتماعی و اقتصادی به نسبت بالا،هیچگاه از زندگی مردمی فاصله نگرفت ومطب او همه روزه میزبان محروم ترین اقشار آن منطقه بودکه با خوشرویی و صبوری آنان را معالجه میکرد و مرحمی بر بیماریهایشان میگذاشت.

دکترریاضی به علت تخصص وتجربه سالیان دراز در تشخیص درمانها نیز تبحر خاصی داشت وبه علت مانوس بودن با فرهنگ عامه بازبانی ساده و بی آلایش که کمتر در اقشار روشنفکر ومتخصص سراغ داریم مردم را راهنمایی میکرد.

او علاوه بر حضور مستمر در مطب اختصاصی خود در ساعات شبانه روز در صورت نیاز به حضور پزشک درمنزل بیماران ناخوش احوال بدون هیچ معطلی بربالین آنان میرفت وتوصیه های پزشکی را ارایه میکرد.

مرحوم دکتر ریاضی تلفیقی از علم طبابت،مربی اخلاق ومدیر مردمی بود که همه را یکجا برای خدمت به همشهریانش بکار میگرفت وخاطره پزشکان حاذق در ایران قدیم را که در داستانها و قصه ها شنیده بودیم را زنده نگه میداشت وطبیبانی نظیر ابن سینا در شخصیت دکتر ریاضی  تجلی میکردند.

شهرستان بیجار علی رغم قدمتی به بلندای تاریخ ایران باستان وبرخورداری از استعدادهای فراوان در حرفه های پزشکی و غیر پزشکی، متاسفانه دچارعقب ماندگی آشکار است.

کافیست در زمستان طاقت فرسا و یخبندانهای بیجار کسی دچار حادثه ای نظیر شکستگی شود ،هیچ امکان اولیه و ثانویه ای برای درمان او وجود ندارد وبه ناچار  مصدومان را  راهی شهرهای سنندج و زنجان میکنند.

در این اوضاع و احوال وشدت کمبودها ونارسایی ها ،طبیبی مردمی نظیر دکتر ریاضی تسکینی بر آلام مردم زحمتکش بیجار و روستاهای اطراف به شمار میرفت.

کافی است از آدمهای متعلق به دهه پنجاه به بعد که برخی از آنها که گرد پیری بر رخسارشان نشسته از ویژگیهای این مرد بزرگ بپرسی،همه بالاتفاق به بزرگ منشی،نجابت،توانمندی وصبوری دکتر ریاضی  اذعان مینمایند البته مردم قدرشناس بیجار هم دراین روزها با تجلیل مناسب از این پزشک فرهیخته تاحدودی خدمات پنجاه ساله اورا به عنوان پزشک معتمد بیجار پاس داشتند.

قطعا مرور ابعاد مختلف این شخصیت میتواند در شکل گیری انسانهای بزرگ ،نیکوکار ونیکو رفتار در آینده تاثیر گذار باشد.مناسب است صدا و سیمای استان کردستان ومسئولان بهداشت و درمان ،وزارت بهداشت ،زوایای مختلف شخصیت مرحوم دکتر ریاضی را درقالب فیلم و گزارش به تصویر بکشند ویقینا دکتر ریاضی در بیجار ،نمادی دیگر از شخصیتهای برجسته عرصه طبابت درقرن حاضر نظیر دکتر محمد قریب خواهد بودوتا سالهای دورخدمات خالصانه ایشان درارتقای سلامت بیجار یها خواهد ماند.

                                                                                                                                                                           روحش شاد

                                                                                                                                                                                                                        مظفر الوندی

                                                                                           *مشاور وزیر دادگستری*

هفته وحدت گرامی باد

پیامبرصلی الله علیه وآله :
الجَماعَةُ رَحمَةٌ و الفُرقَةُ عَذابٌ
وحدت مایه رحمت ، و تفرقه موجب عذاب است

http://www.zahedan-tebyan.ir/userdata/news/user/34/engorcyg-8841.jpg
قرآن کریم:
وَاعتَصِمُوا بِحَبلِ اللَّهِ جَمِیعاً و لاتَفَرَّقُوا
همگی به ریسمان الهی چنگ زنید و پراکنده نشوید

مدیرکل جدید ورزش و جوانان کردستان معرفی شد


خبرگزاری شبستان: حامد جولایی دونده باسابقه تیم های ملی جمهوری اسلامی ایران به عنوان مدیرکل جدید ورزش و جوانان استان کردستان معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج، ظهر امروز طی مراسمی با حضور وزیر ورزش و جوانان مراسم معارفه مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان برگزار شد و حامد جولایی دونده باسابقه تیم های ملی جمهوری اسلامی ایران و از جوانان تحصیلکرده حوزه ورزش کردستان حکم مسئولیت خود را دریافت کرد.



عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان در این مراسم اظهار داشت: کردستان جزو غنی ترین استان های کشور از لحاظ منابع انسانی کارآمد و تحصیلکرده بوده و جوانان این دیار در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی و ورزشی افتخارات بسیاری را برای ایران اسلامی در عرصه های مختلف بین المللی به ارمغان آورده اند.


وی افزود: انتظار می رود محرومیت ها و عقب ماندگی های این استان به دلیل جنگ تحمیلی با نگاه ویژه مسئولان کشوری مورد توجه قرار گیرد و شاهد ایجاد تأسیسات زیربنایی در حوزه ورزش و جوانان در این استان باشیم.


استاندار کردستان تصریح کرد: خوشبختانه مدیرکل ورزش و جوانان استان از ورزشکاران باسابقه و موفق کشور و از جوانان تحصیلکرده این دیار بوده و امیدواریم که با حمایت های وزیر ورزش و معاونان وی شاهد انسجام بخشی و گسترش فعالیت های مرتبط با حوزه جوانان در استان باشیم و تشکل های مردم نهاد و هیئت های ورزشی این استان از اعتباران و خدمات بیشتری بهره مند شوند.


حامد جولایی مدیرکل جدید ورزش و جوانان استان کردستان نیز در ادامه این مراسم اظهار داشت: هم اکنون بیش از 60هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب 350 هیئت ورزشی در استان مشغول به فعالیت هستند و از لحاظ ورزش های همگانی نیز این استان در سال گذشته رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داد.


وی افزود: کمبود اعتبارات یکی از مهمترین مشکلات حوزه ورزش در استان است به گوه ای که هم اکنون 100 پروژه نیمه کاره در استان وجود دارد که برای بهره برداری به بیش از 90 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند.


جولایی از ورزشگاه سرپوشیده 6هزار نفری سنندج، خوابگاه 400نفری ورزشکاران،پیست دومیدانی سرپوشیده سنندج و 5 استخر آموزشی شنا به عنوان مهمترین پروژه های ورزشی استان نام برد که در صورت بهره برداری می تواند بخش بزرگی از دغدغه های ورزشکاران این دیار را برطرف نماید.


در ادامه این مراسم نیز جمعی از نمایندگان ورزشکاران و جوانان استان مطالبی را پیرامون حمایت از هیئت های ورزشی، توانمندسازی تشکل های مردم نهاد و فراهم کردن زمینه های لازم برای بیمه ورزشکاران و حمایت از طرح های ابتکاری جوانان بیان کردند.


گفتنی است در پایان این مراسم نیز حامد جولایی حکم مسئولیت خود را به عنوان مدیر کل جدید ورزش و جوانان استان کردستان از دستان محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان دریافت کرد.

 


نماینده مردم شریف شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی :



  
  
بدون تصویر
زیر ساخت های عمرانی ورزش در کردستان فراهم نیست

به گزارش پایگاه خبری اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان : محمد بیاتیان نماینده مردم شریف شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:  متاسفانه زیر ساخت های عمرانی ورزش در کردستان فراهم نیست و سرانه 33 سانتیمتری ورزش در کردستان با توجه به تعداد ورزشکاران و پتانسیل بالایی استان اصلا زیبنده نمی باشد .

 وی افزود: کردستان دارای پتانسیل ها و نیروی توانمندی است که استفاده از این ظرفیت ها توسعه همه جانبه استان را به دنبال دارد.

نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: استان کردستان به دلیل عدم زیر ساخت های مناسب و اسپانسرهای توانمند از دیگر استان های کشور در بحث ورزش عقب مانده است.

بیاتیان یادآور شد: در حال حاضر ورزش های پهلوانی و بومی و محلی کردستان از دیگر استان ها سرآمد است و توسعه و ارتقاء جایگاه آنها باید اولویت کاری اداره کل ورزش و جوانان اشد.

وی ادامه  داد: متاسفانه کردستان نه کارخانه بزرگ دارد و نه اسپانسر توانمند به همین دلیل باید نگاه وزارتخانه به ورزش کردستان ویژه باشد.

نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: کردستان جوانانی دارد که اگر زیر ساخت ها فراهم شود می توانند در عرصه های ملی و بین المللی خوش بدرخشند.

بیاتیان اظهار داشت: استفاده از تجربیات پیشکسوتان، پژوهشگران و نخبگان ضروری است و می تواند در توسعه همه جانبه ورزش نقش اساسی را ایفا کند.

وی افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری باید ورزش های بومی و محلی استان توسعه پیدا کند و در عرصه های ملی و بین المللی حرفی برای گفتن داشته باشد.

نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انتظار می رود دولت تدبیر و امید در مطالبات به حق مردم کردستان در توسعه ورزش استان ویژه باشد.





ادامه مطلب ...

دعوت به سرمایه گذاری در بیجار گروس

اگر تمام همشهریان وطن خود را که ریشه در آن دارند وزادگاهشان میباشد را دوست داشته باشند برای آبادانی آن از هیچ تلاشی رویگردان نخواهند بود پس بیائید برای دیار خود  که ید طولایی در تاریخ دارد همانند شهرهای نوپای توسعه یافته ، دست در دست هم دهیم ودیار خود را آباد کنیم وکوشا باشیم
یا علی مدد

دعوت به سرمایه گذاری

بیجار گروس با داشتن پتانسیلهای فراوان معدنی ، کشاورزی و توریسم با تسهیلات ویژه سرمایه گذاری طرحهای تولیدی،  تسهیلات بانکی ،بخشودگیهای مالیاتی و...آمادگی خود را جهت هر گونه همکاری در سرمایه گذاری های اقتصادی اعلام می دارد در صورت تمایل به سرمایه گذاری فرم زیر را پر کنید و به دفتر نماینده شهرستان بیجار واقع در خیابان توحید شمالی تلفکس:08724237744  ارسال فرمائید.


فرم دعوت به سرمایه گذاری






عیادت مهندس بیاتیان از علیرضا نوربخش بازیگر محبوب گروس

بازیگری که واقعا درد میکشد درحالیکه  همه فکر میکنند  فیلم بازی میکند!!!؟؟
به گزارش خبرنگار مهر، هنر همواره در جامعه اسلامی از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده است و فعالیت هنرمندان ایرانی همواره زبانزد خاص و عام بوده چرا با عشقی که از عمق وجودشان بر می خیزد فعالیت می کنند.

هنرمندی که هنر در استخوانهایش خورد شده

هم پای هنرمندان ایران اسلامی جوانان با استعدادی در شهرستان بیجار وجود دارند که با عشق و ذوق خاصی هنر تئاتر و تلویزیون را دنبال می کنند  و توانسته اند آوازه های فراوانی را در سراسر کشور برای بام ایران خلق کنند.

علی نوربخش یکی از این بازیگران توانمند بیجاری است که افتخارات بسیاری را برای شهرستان به ارمغان آورده با حضور در سریال های متعدد تلوزیونی و جشنواره های تئاتر توانسته هنر خود را به نمایش بگذارد.

اما متاسفانه این بازیگر توانمند بیجاری دو سال پیش به علت سقوط از ارتفاع هشت متری دچار ضایعه  تنگی کانال نخاعی شده  و در بستر بیماری است.

جمعه شب جمعی از مسئولین شهرستان با حضور در منزل این هنرمند بیجاری که در فضای بسیار صمیمی و دوستانه برگزار شد ضمن آرزوی سلامتی و توفیق برای این هنرمند نسبت به پیگیری های لازم جهت تسریع در روند درمان و بهبود سلامتی وی تاکید کردند.

لزوم حمایت مسئولین از هنرمندان/ هنرمندان اکسیژن حیاتی جامعه هستند

نماینده مردم بیجار در جریان این دیدار بر لزوم حمایت از هنرمندان تاکید کرد و اظهار داشت: هنرمندان همچون اکسیژنی برای جامعه هستند و حضور آنها در جامعه حیاتی است و اگر حمایت لازم از این قشر صورت نگیرد نسل بعدی دیگر به سمت هنر نمی روند.


سید محمد بیاتیان افزود: هنر تاثیر بسزایی در تغییر افکار جامعه دارد و هنرمندان با استفاده از زبان هنر و بهره‌گیری از آموزه‏های دینی نقش مهمی در ترویج فرهنگ اسلامی خواهند داشت.

وی هنر تئاتر و نمایش را جزو هنرهای تاثیر گذار در جامعه خواند و بیان کرد: حمایت از قشر هنرمندان زمینه ساز تداوم انجام کارهای متعدد هنری و جلوگیری از آسیب های اجتماعی  است.

بیاتیان در ادامه به استعدادهای خلاق و توانمند جوانان بیجاری اشاره کرد و یادآور شد: شهرستان بیجار به وجود جوانان با استعداد و دارای علم و تخصص فن هنر از جمله هنرهای نمایشی به خود می‌بالد و با حمایت از این جوانان می‌توان به آینده هنری بیجار امیدوار بود.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از تلاش‌های این بازیگر پیشکسوت در عرصه تئاتر و تلویزیون که از گنجینه های بازیگری سینمای ایران به شمار می رود، گفت:  شما با نقش آفرینی های خود جایگاه ثابتی در خاطرات نسل های مختلف دارید و امیدوارم در سال های آتی نیز در حوزه فرهنگ حضوری تاثیرگذار داشته باشید.

وی با آرزوی سلامتی برای همه هنرمندان ادامه داد: با توجه به اینکه همه هنرمندان، نقش مهمی برای رشد و تعالی کشور برعهده دارند و بضاعت و توان خود را در این راستا به کار می گیرند باید در مقابله با مشکلات پیش رو دلگرم باشند و امید خود را از دست ندهند.

بیاتیان اضافه کرد: هویت سینما و تئاتر ایران به نام هنرمندان این سرزمین گره خورده و با تلاش همگان امروز صاحب سینما و تئاتری ارزشمند و تاثیرگذار چه در سطح داخلی و چه در سطح بین المللی هستیم.

جبهه هنر سنگری مستحکم برای مقابله  با تهاجم فرهنگی است

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بیجار نیز در این دیدار اظهار داشت: در حال حاضرتنها راه مبارزه با تهاجم افکار مخرب از طریق جبهه هنر صورت می گیرد و بهترین جبهه هنری مبارزه با این تهاجمات فرهنگی صحنه تئاتر است چراکه  تئاتر بواسطه کارکرد متنوع و بی واسطه اش بر ذهن مخاطب تاثیر مستقیم و ماندگاری می گذارد و می تواند پیامها و ارزشهای صحیح را به شکل درست نهادینه کند و فرهنگ جامعه ارتقا بخشد.


محسن لطف الهی افزود: شهرستان بیجار دارای استعداد های خوب و مناسبی است بنابراین باید با ایجاد شرایط مناسب فضای لازم را برای شکوفایی استعدادهای جوانان فراهم کنیم تا اساتیدی مانند علی نوربخش بتوانند شاگردان بسیاری را به جامعه تحویل دهند.

گفتنی است در این مراسم، سید محمد بیاتیان نماینده مردم بیجار، مهدی سلطانی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن لطف الهی رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستا، حاجعلی افشار مشاور امور  فرهنگی شهرداری، سید یاسر هاشم زاده نماینده انجمن تئاتر شهرستان نیز حضور داشتند و با اهدا لوحی از زحمات این هنرمند فرهیخته تقدیر به عمل آمد.