هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

توقف استیضاح وزیر صنعت و معدن موقتی است/گزارش عملکرد نعمت زاده به هیأت رئیسه مجلس

سید محمد بیاتیان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، درباره آخرین وضعیت استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سیاست کلی مجلس و هیأت رئیسه کنترل فضای تعامل مجلس و دولت و همچنین جلوگیری ازحاشیه هایی که علیه مجلس مبنی بر افزایش سوال و استیضاح از وزراء ایجاد شده، است.

نماینده مردم بیجار و گروس گفت: ازطرفی هیأت رئیسه مجلس در خواست گزارش عملکرد از نعمت زاده در حوزه های مختلف کرده است و فعلا استیضاح وزیر صنعت مسکوت مانده است.

یکی از طراحان استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه البته استیضاح نعمت زاده به قوت خود باقی است، گفت: محور اصلی این استیضاح تخصیص ارز 650 میلیون یورو معادل حدود 900 میلیون دلار به یک شرکت واردکننده بدون سپرده ریالی با شرایط ویژه است که این شرایط ویژه برای سایر شرکت های درخواست کننده ارز برای واردات لحاظ نشده بود.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: حتی چند شرکت وارد کننده از وزارت صنعت ارز کمتر از 650 میلیون یورو را در خواست کردند که در پاسخ به وی گفتند"این 9 امضاء را باید بگیری".

گفتنی است حدود سه هفته گذشته استیضاح وزیر صنعت با امضاء حدود 60 نفر از نمایندگان در دستور کار قرار گرفت؛ مهم‌ترین محور استیضاح به‌کارگیری مدیران ناکارآمد در ادارات کل صنعت، معدن و تجارت برخی استان ها و اختصاص 650 میلیون یورو ارز به یک شرکت وارد کننده بدون سپرده گذاری ریالی با شرایط خاص است.

البته استضاح کنندگان مهلت دو هفته ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت دادند تا انتظارات  نمایندگان استیضاح کننده را محقق کند که این زمان دوشنبه گذشته به اتمام رسید.

بعد از استیضاح و سوال چند نماینده از برخی وزاری کابینه روحانی، حاشیه هایی مبنی بر تخریب تعامل مجلس و دولت مطرح شد؛ از این رو به منظور کنترل فضای حاکم بر تعامل مجلس و دولت، با درخواست هیأت رئیسه استیضاح نعمت زاده فعلا از دستور کار خارج شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد