هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

بیاتیان:ا انتقاد نسبت به سیاست های ناکارآمد دولت در اعطای جوایز

بیاتیان با انتقاد نسبت به سیاست های ناکارآمد دولت در اعطای جوایز صادراتی:

مشوق های صادراتی بر اساس واقعیت های تجاری تعیین شود

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد نسبت به سیاست های ناکارآمد دولت در اعطای جوایز صادراتی به صادرکنندگان نمونه، گفت: در حال حاضر سیاست هایی که زمینه اعطای جوایز صادراتی به صادرکنندگان نمونه کشور از سوی دولت اتخاذ شده روند مناسبی نداشته که باید اصلاح شود



سید محمد بیاتیان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، افزود: مشوق های صادراتی که به صادرکنندگان نمونه تعلق می گیرد باید بر اساس واقعیت ها تعیین شده و به صادرکنندگان تعلق بگیرد در صورتیکه در حال حاضر شاهد اتخاذ سیاست های ناکارآمد و غیر کارشناسی در این خصوص از سوی دولت هستیم که این روند نیازمند بازنگری است.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در حال حاضر روند اختصاص جوایز صادراتی به صادرکنندگان نمونه کشور مناسب نیست، به طوریکه اگر این روند ادامه یابد در آینده شاهد کاهش صادرات غیر نفتی کشور خواهیم بود.

وی اظهارداشت: در حال حاضر بحث اقتصاد مقاومتی از مباحث روز کشور است که برای برون رفت از مشکلات اقتصادی که در کشور ایجاد شده و نیز تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی باید به صادرکنندگان و صادرات غیر نفتی بها داده شود تا در آینده شاهد رشد و شکوفایی اقتصاد کشور بیش از امروز باشیم.

ادامه مطلب ...

بررسی مشکلات صنعت و معدن کردستان/ بانک ها همکاری نمی کنند

ظرفیت‌های بالقوه کردستان مغفول مانده است

مشکل تامین سرمایه در گردش از سوی بانک ها، لزوم حمایت بیشتر دولت از صنعت در کردستان، نیاز بانک های تخصصی به حمایت دولت و فراهم کردن صادرات بیشتر از جمله معضلات و مشکلات صنایع و معادن این استان است.

به گزارش خبرنگار مهر، مشکلات حوزه صنعت و معدن کردستان ظهر سه شنبه با حضور "رضا رحمانی" رئیس کمیسیون، "سید محمد بیاتیان" دبیر کمیسیون، "روح الله عباسی پور" سخنگوی کمیسیون، "داریوش اسماعیلی" رئیس کمیته معدن کمیسیون و اعضای کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی برگزار شد.اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیش از این نشست در قالب پنج تیم از شهرستان های بانه، مریوان، سقز، قروه، دهگلان، دیواندره، سنندج، بیجار، حسن آباد یاسوکند بازدید کردند.این جلسه با حضور مدیران مرتبط با حوزه صنعت و معدن استان کردستان برگزار و طی آن تعدادی از مدیران کل مشکلات پیش رویی این حوزه را بیان کردند.

ادامه مطلب ...

بازدید اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس از چند واحد صنعتی بیجار


توسعه صنعت و معدن کردستان بهترین ظرفیت برای ایجاد اشتغال است

اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از چند واحد صنعتی در شهرستان بیجار بازدید و با صنعتگران و مسئولان این شهرستان نشستی برگزار کردند.به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار گروس، نماینده مردم شهرستان بیجار گروس در نشست مشترک اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با صنعتگران و مسئولین این شهرستان در بازدید از شهرک صنعتی این شهر  صنعت به عنوان مهم‌ترین بخش ایجاد اشتغال و رفع بیکاری یاد کرد و آن را یکی از عوامل رونق اقتصادی منطقه دانست.سیدمحمد بیاتیان گفت: پایداری تولید در صادرات و قدرت رقابت است و این در سایه ارتقای بخش صنعت و معدن محقق می‌شود.بیاتیان با بیان برخی مشکلات واحدهای صنعتی این شهرستان، خواستار اعتبارات و تسهیلات برای بازگشایی و رونق کار واحدهای صنعتی و تولیدی بیجار شد و افزود: ضعف زیرساخت‌های صنعتی، مشکلات اقتصادی و عدم وجود شغل و بودن 7 هزار بیکار در این شهرستان موجب رشد منفی جمعیت و مهاجرت مردم شده است.

ادامه مطلب ...

پاسخ‌های 13 نماینده مجلس به سوالات مقام معظم رهبری؛


پاسخ‌های 13 نماینده مجلس به سوالات مقام معظم رهبری؛

نمایندگان چه دیدگاهی در مورد "‌سبک زندگی ایرانی" دارند؟


بدون شک طبق بیانات مقام معظم رهبری، تدوین "سبک زندگی ایرانی" و عملیاتی کردن آن در جامعه ایرانی با یک پشتوانه و فرهنگ غنی اسلامی می‌تواند جامعه را در برون رفت از مشکلات اقتصادی و ارائه الگوی جدید به دنیا کمک کند.

موضوعی که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان بخش اساسی و حقیقی پیشرفت و تمدن‌سازی نوین اسلامی نام بردند و از نخبگان و صاحبان فکر و اندیشه برای «پرداختن به این مفهوم مهم، آسیب شناسی وضع موجود سبک زندگی در ایران و چاره جویی در این زمینه» دعوت کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بعد از طرح 20 سوال از سوی مقام معظم رهبری در مورد بحث سبک زندگی ایرانی که در جریان سفر به استان خراسان شمالی در جمع پرشور هزاران نفر از دانشجویان، دانش آموزان و جوانان این استان عنوان کردند، خبرنگاران ایسنا در گفت‌و‌گو با 13 نماینده مجلس پاسخ‌های آن ها را در مورد 7 سوال جویا شد که در زیر می خوانید:



محمد بیاتیان، عضو هیات‌رییسه کمیسیون صنایع و معادن:

با توجه به قوانین موجود، حقوق افراد در روزنامه‌ها، صداوسیما و خبرگزاری‌ها به دلیل وجود یکسری محدودیت‌ها و خطوط قرمز نادیده گرفته نمی‌شود، شرایطی که در فضای اینترنتی به دلیل نبود قانون مدون و جامع حاکم نیست.

در فضای اینترنت حتی اگر آبروی افراد به حراج گذاشته شود، آخرین میزان مقابله فیلتر و یا بسته شدن یک سایت و یا وبلاگ است؛ این شرایط نشان می‌دهد که در فضای مجازی به یکسری قوانین مدون و نظارت‌های کافی نیاز داریم تا در آنجا هم حقوق افراد محترم شمرده شود.

ادامه مطلب ...

تفحص از صنایع خودروسازی در دستور کار کمیسیون صنایع مجلس


image_news_11274.jpg

بیاتیان عضو کمیسیون صنایع ومعادن از در دستور قرار گرفتن طرح تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی کشور در این کمیسیون خبر داد. 


سیدمحمد بیاتیان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: کلیه شرکت‌های تولیدکننده یا مونتاژ‌کار داخلی در شمول این طرح قرار دارند.

این عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن تصریح کرد: 5 نفر از نمایندگان مجلس درخواست تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی کشور را تهیه و تقدیم هیات رییسه کمیسیون کرده‌اند و پس از اعلام وصول کمیسیون، این درخواست تقدیم هیات رییسه مجلس شد؛ هیات رییسه مجلس نیز این نامه را به وزارت صنعت، معدن و تجارت فرستادند که پس از ارسال اسناد از سوی این وزارتخانه به کمیسیون صنایع، اعضا و هیات رییسه تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی مشخص خواهند شد.

نماینده مردم بیجار با اشاره به برخی از محورهای تحقیق و تفحص از صنایع خودروسازی کشور گفت: درصد تولید داخلی، کیفیت، زمان تحویل، هزینه شرکت‌های شرکت‌کننده، مشکل تامین نقدینگی، بدهی به قطعه‌سازان و پول‌های دریافتی از مشتریان ثبت‌نام کننده از جمله محورهای طرح تحقیق و تفحص از صنایع خودروسازی کشور است.





افزایش قیمت خودرو، سوءاستفاده از فضای ملتهب اقتصادی یا ...



بیاتیان عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، افزایش قیمت محصولات برخی شرکت‌های خودرو ساز داخلی را سوء استفاده از فضای ملتهب اقتصادی دانست و گفت که این قیمت‌ها غیر کارشناسی و کاذب است.

سید محمد بیاتیان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد:‌ من فکر می‌کنم برخی تولید کنندگان داخلی در یک فضای ملتهب اقتصادی از فضا سوء استفاده کردند؛ در واقع نابسامانی بازار ارز ، وضعیت اقتصادی و نبود نقدینگی در شرکت‌های خودروساز که باعث و بانی آن سوء مدیریت داخلی آنهاست این قیمت‌های کاذب را ایجاد کرد در حالی که به نظر من در شرایط فعلی افزایش قیمت خودرو به نفع خودروساز و جامعه نیست.

وی افزود: خودروهایی مثل پراید که پیش از این زیر 10 میلیون تومان بود و در سبد مصرف کنندگان متوسط به پایان قرار داشت امروز با داشتن فرمان هیدرولیک و کیسه هوا قیمتی بیش از 13 میلیون تومان پیدا کردند و این یعنی ما این نوع خودرو را از سبد کالاهای اقشار متوسط به پایین جامعه حذف کرده‌ایم و آنها عملا نمی‌توانند در آینده این خودرو را بخرند.

ادامه مطلب ...

انتقاد بیاتیان:مصرف کننده قربانی اصلی افزایش قیمت خودرو است



دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از افزایش بی رویه قیمت انواع خودروهای ساخت داخل طی هفته های اخیر، گفت: با توجه به مشکلات موجود در زمینه تولید خودروهای با کیفیت در داخل کشور، نوسانات بازار ارز نیز مزید بر علت شده که مردم به عنوان مصرف کننده این محصولات در نوک پیکان این افزایش قیمت ها بوده و متضرر می شوند.

ادامه مطلب ...

بیاتیان: تزریق سرمایه به شهرستان بیجار گروس راهکار تقویت صنعت


نماینده مردم شهرستان بیجار و عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در شهرستان بیجار گروس شهرک های صنعتی و واحد های تولیدی و صنعتی توسط کمیسیون صنایع و معادن بازدید شد که آسیب ها و موانع تولید در استان کردستان توسط اعضای کمیسیون برآورد می گردد.

ادامه مطلب ...

بیاتیان تاکید کرد: ورود مجلس به ماجرای واردات ۷۵۰خودروی لوکس



به گزارش گروه دریافت خبرخبرگزاری خانه ملت؛ محمد بیاتیان در خصوص برخی اخبار درباره واردت ۷۵۰ خودروی لوکس در کشور با قیمت ارز مرجع ،به مهرگفت:معتقدم اولویت اصلی ما در کشور نباید بحث واردات خودرو باشد.
وی با بیان اینکه خودروهای تولید داخل بی‌کیفیت هستند و ما در این زمینه در یک فضای رقابتی قرار نداریم، گفت: با این وجود معتقد نیستم باید ارزهای اولویت دار را صرف واردات خودرو کنیم.
ادامه مطلب ...

گسترش اماکن ورزشی در شهرستان ها توسعه ورزش را به دنبال دارد


گسترش اماکن ورزشی در شهرستان ها توسعه ورزش کردستان را به دنبال دارد


مدیر کل ورزش و جوانان استان کردستان گفت: توجه به گسترش اماکن ورزشی در شهرستان ها و فراهم سازی بسترهای مناسب یکی از اولویت های کاری اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهران تیشه گران در مراسم معرفی سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان بیجار اظهار داشت: شهرستان بیجار یکی از شهرستان هایی است که ورزشکاران بسیار مستعد و توانمندی در آن پرورش یافته اند و فراهم ساختن زیر ساخت ها در این شهرستان ضروری است.

وی افزود: تعامل و ارتباط شهرستان با اداره کل می تواند در حل مشکلات و توسعه ورزش استان موثر باشد.

مدیر کل ورزش و جوانان کردستان بیان کرد: شهرستان بیجار به لحاظ موقعیت جغرافیایی از پتانسیل و ظرفیت بالایی برخوردار است و نیاز است با مدیریت درست از تمامی ظرفیت های این شهرستان استفاده شود.

تحول در ورزش نیازمند مدیریت درست است

نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار داشت: تغییر و تحول در ورزش نیازمند مدیریت و برنامه ریزی درست است.

سید محمد بیاتیان افزود: نبود اعتبارات مانع از پیشرفت ورزش شهرستان بیجار شده و انتظار می رود در این حوزه اقدامات مناسبی صورت گیرد.

وی بیان کرد: نیاز است با تعامل و همکاری موانع پیش روی کنار گذاشته شود تا ورزش شهرستان توسعه یابد.

ارتقاء ورزش از اولویت های کاری است

همچنین در ادامه این مراسم سرپرست جدید اداره ورزش و جوانان شهرستان بیجار گفت: ارتقاء ورزش و افزایش رشته های ورزشی در این شهرستان یکی از اولویت های کاری است.

حمیدرضا ثقفی اظهار داشت: برگزاری کلاس های مربیگری می تواند در ارتقاء سطح درجه مربیان این شهرستان موثر باشد.

وی ادامه داد: ورزشکاران بیجار توانایی به احتزاز در آوردن پرچم ایران اسلامی را در عرصه های بین المللی دارند و این امر در صورت دادن اعتبارات مناسب امکان پذیر است.

سرپرست اداره ورزش و جوانان بیجار یادآور شد: متاسفانه بسیاری از رشته های ورزشی که زمانی مدال آور بودند در حال حاضر به دست فراموشی سپرده شده اند و نیاز است دوباره احیا شوند.

گفتنی است در پایان این مراسم از "علی اکبر صفی نیا" که به مدت شش سال رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بیجار بود قدردانی و "حمیدرضا ثقفی" از کارشناسان ارشد آموزش و پرورش طی حکمی از سوی مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان به عنوان سرپرست اداره ورزش و جوانان بیجار منصوب شد.


شورای برنامه ریزی و توسعه استان


شورای برنامه ریزی و توسعه استان


شورای برنامه ریزی و توسعه استان امروز با حضور اعضاء کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ، معاونین وزارت صنعت معدن و تجارت و مدیران استان کردستان برگزار شد.رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در این جلسه با اشاره به اینکه استان کردستان از ظرفیتهای مناسبی در حوزه صنعت ، معدن و کشاورزی برخوردار است گفت : مصوبات سفرهای مقام معظم رهبری و هیئت دولت در این حوزه ها باید مورد توجه ویژه مدیران و مسئولان استانی قرار گیرد.رحمانی افزود :ایجاد صنایع تبدیلی ، سرمایه گذاریهای مکمل ، جذب  تسهیلات بانکی و بهره گیری واحدهای تولیدی برای جذب منابع مالی 8000میلیارد تومانی صندوق توسعه ملی از مهمترین رویکردها در توسعه استان کردستان است.طاهری دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به موانع و مشکلات فراروی واحدهای صنعتی و معدنی در استان کردستان گفت فعال کردن واحدهای تولیدی و هماهنگی دانشگاه و صنعت گامی مهم برای افزایش ظرفیتهای تولیدی در این استان است.شهبازی استاندار کردستان هم در این جلسه با اشاره به اینکه ظرف 2 سال اخیر یک ریال از اعتبارات عمرانی استان برگشت داده نشده و این نشان دهند عزم راسخ مدیران استانی در فعال سازی واحدهای صنعتی و معدنی است گفت جذب اعتبارات جهشی نیز گامی اساسی در راستای توسعه هر چه بیشتر استان بوده است.قادر مرزی نماینده مردم قروه و دهگلان و مرادی نماینده مردم سنندج دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی هم در سخنانی مشکلات مدیریتی ، نبود اعتبارات مناسب ،تعطیلی برخی واحدهای صنعتی ، نبود سرمایه گذاری مناسب و مشکلات زیر ساختی در بخش صنعت و معدن را از مهمترین مشکلات و موانع فراروی واحدهای تولیدی استان عنوان کردند و برتدوین طرح توسعه استان توسط این کمیسیون با اختصاص اعتبارات ویژه تاکید کردند.اسماعیلی رییس کمیسیون سرمایه و معدن ، بیگلری، نعمتی و بیاتیان از اعضاء کمیسیون صنعت ومعدن در مجلس شورای اسلامی و عباس پور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن هم در سخنانی  امنیت سرمایه گذاری ، اصلاح نظام مهندسی معادن ، اعطای تسهیلات بانکی، فعال سازی واحدهای تولیدی و اختصاص اعتبارات ویژه به این واحدها را خواستار شدند.کاردانی نماینده خانه صنعت و معدن ، نیازی نماینده اتاق بازرگانی و برخی از مدیران واحدهای تولیدی هم بر حمایت بیشتر از واحدهای تولیدی در راستای توسعه هرچه بیشتر استان تاکید کردند.اعضاء کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی 3 روز است که در استان کردستان از واحدهای صنعتی و تولیدی بازدید می کنند.

 


بیاتیان: بازدید از صنعت‌گران استان کردستان و برنامه ریزی مشکلات



 بیاتیان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت در خصوص بازدید امروز- سه شنبه ۱۸ مهر- گروه عازم به کردستان این کمیسیون گفت:بخشی از کمیسیون صنایع و معادن با جمعیت ۱۴  نفر از اعضا به کردستان سفر کردند که  رییس کمیسیون نیز در این سفر همراه ما بود  و از صنایع این استان بازدید کردند.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی در خصوص بازدید امروز و روز گذشته کمیسیون متبوع خود تاکید کرد: اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات به دو بخش تقسیم شدند که یک گروه به استان اردبیل و گروه دیگر به استان کردستان برای بازدید از صنایع و معادن این استان ها سفر کردند.

بیاتیان در تشریح بازدید امروز گروه عازم به کردستان گفت:امروز و دیروز گروه عازم به کردستان بازدید میدانی از شهرهای مختلف داشتند .

وی ادامه داد: به ۵ تیم تقسیم شده بودیم و از همه صنایع استان کردستان بازدید کردیم.


ادامه مطلب ...