هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

سهم اعتباری راه روستایی شهرستان بیجار نیازمند تجدید نظر است



مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان، با تاکید براینکه اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان در سال 91 عملا هیچگونه اعتبار ملی نداشته است، گفت: علی رغم نبود اعتبارات با پیگیری های مستمر و حمایت های نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولین استانی موفق بوده ایم تا در سال گذشته 35 کیلومتر راه روستایی شهرستان بیجار را تکمیل و تحویل دهیم که در نوع خود عملکرد مطلوبی می باشد.

محمد صادق وجدی، مدیر کل راه و شهرسازی استان کردستان در حاشیه دیدار با نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کردستان، با اشاره به اینکه راه روستایی شهرستان بیحار نیازمند رشد است، اظهار داشت: سهم اعتباری راه روستایی این شهرستان نیازمند تجدید نظر است.

وی با تاکید براینکه اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان در سال 91 عملا هیچگونه اعتبار ملی نداشته است، بیان کرد: علی رغم نبود اعتبارات با پیگیری های مستمر و حمایت های نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی و مسئولین استانی موفق بوده ایم تا در سال گذشته 35 کیلومتر راه روستایی شهرستان بیجار را تکمیل و تحویل دهیم که در نوع خود عملکرد مطلوبی می باشد.

وجدی با بیان اینکه در سال 92 نیز بنا به تعهد قبلی باید 21 کیلومتر از راه های روستایی آسفالت و تحویل داده شود، تصریح کرد: تخصیص اعتبارات استانی طی سال جاری فقط سه درصد بوده و تاکنون جزئیات اجرایی و نحوه مبادله اعتبارات ملی نیز ابلاغ نشده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان کردستان اظهار داشت: قرار داد متمرکز جهاد نصر یکی از ظرفیت های تقویتی برای رشد، افزایش سرعت و تشویق برای انجام کار می باشد.

وی با اشاره به اینکه قرار داد متمرکز جهاد نصر در استان کردستان از طریق وزارت راه و شهرسازی مبادله شده است، گفت: با تبادل نظر های صورت گرفته از سمت وزارت راه و شهرسازی قرار شده تا حجم بسیاری از راه های روستایی در مدت اخیر به نتیجه برسد و در مجموع با تدابیر اندیشیده شده و حمایت مسئولین استانی و شهرستانی بتوانیم وضعیت مناسب تری در شهرستان رقم بزنیم.

وی عنوان کرد: از طریق کانال های مختلف و تدابیر هیئت های مربوط بخشی از پروژه ها تکمیل و بنا به تعهدات سال 92 نیز بیش از 12 کیلومتر از راه های روستایی شهرستان بیجار آسفالت شده است و سایر پروژه ها نیز در مراحل نهایی اتمام و تکمیل می باشند که امیدواریم تا پایان فصل کاری به سرعت دنبال شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان کردستان گفت: پروژه راه بیجار – همدان پروژه طولانی و زمان بری است که با اعتبارات اعطایی دفتر مقام معظم رهبری بخشی از راه تکمیل شده و با همکاری مسئولین در آینده ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

وی اظهار داشت: با تزریق منابع و تخصیص اعتبارات مصوب مقام معظم رهبری بخشی از این پروژه در قالب 5-ب در فصل کاری سال جاری زیر عبور خواهد رفت.

وی تصریح کرد: قطعات دیگر که از انتهای حوزه استان همدان به سمت شهرستان بیجار در قالب قطعه های 4-الف، 4-ب و 5 - الف تعریف شده اند نیز در وضعیت مطلوبی قرار دارد و در فصل کاری آینده زیر عبور خواهد رفت.

وجدی عنوان کرد: بنا بر تعهد پیمانکاران فعال در منطقه و در صورت حل مسائل زمین های موجود، دسترسی موقت قسمتی از پروژه راه بیجار - همدان در قالب 5-ب در یک ماه اخیر صورت خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: سال آینده سال نوید بخشی برای تحول و دگرگونی در حوزه راه استان کردستان خواهد بود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان کردستان با اشاره به اینکه معادن و صنایع منطقه با همکاری با دستگاه های اجرایی و مسئولین در توسعه راه تاثیر بسزایی خواهد داشت، عنوان کرد: معادن فعال منطقه از جمله معدن صبانور با عمل به تعهدات خود که تا کنون صورت نگرفته است، می توانند در توسعه شهرستان به خصوص در حوزه راه روستایی تاثیر بسزایی داشته باشند.

وی یادآور شد: پل بزرگ سد تلوار نیز در مرحله خوبی قرار دارد که با اعتبارات کافی و تزریق منابع، سرعت کار افزایش خواهد یافت.

کد خبرنگار:  68007

نماینده مردم بیجار در مجلس‌: بهره‌برداری از راه بیجار به همدان گام بزرگی در توسعه کردستان خواهد بود

‌نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: بدون گسترش بخش حمل و نقل و توسعه زیر ساخت راه در استان، نمی توان انتظار داشت که بخش معدن و صنعت کردستان نیز توسعه یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان، سید محمد بیاتیان نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی، در نشست با مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان و مدیریت ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی کردستان، اظهارداشت: بهره برداری از راه بیجار به همدان گام بزرگی در توسعه استان کردستان خواهد بود.

وی بیان کرد: با توجه به رکود اقتصادی و بودجه‌ای و مشکلات موجود در حوزه عمران روند پیشرفت در راه استان در سال جاری مطلوب بوده است.

بیاتیان گفت: راه بیجار - همدان راهی استراتژیک در منطقه می‌باشد و بهره‌برداری از این راه در توسعه تمامی حوزه‌ها تاثیر بسزایی خواهد داشت و امیدواریم تا پایان تیر ماه سال 93 راه بیجار - همدان به بهره برداری برسد.

وی افزود: طی بازدیدی که از روند پروژه صورت گرفت و برنامه ریزی‌هایی که می‌باید با هماهنگی اداره کل راه و شهرسازی استان صورت گیرد ادامه پیشرفت در راه بیجار – همدان مطلوب بوده و امیدواریم وعده‌هایی که از سمت مدیران ارشد استان در راستای پروژه‌های راه و شهرسازی صورت گرفته است تا پایان سال مالی به تحقق انجامد.

همچنین در ادامه این جلسه مقرر شد، از سمت پیگیری‌های مسئولین استان در قالب اعتبارات کمکی دفتر مقام معظم رهبری نسبت به پیگیری ادامه تامین اعتبار سال 92 در خصوص قطعه 4- ب اقدام شود.

درخصوص قطعه 4-الف پیمان شرکت همدان پارس با تامین منابع مالی از جانب شرکت ساخت و توسعه، نسبت به تکمیل آسفالت قطعه مذکور و تکمیل تابلو و علائم عمودی و افقی اقدام لازم به عمل آید.

مقرر شده با پیگیری اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان نسبت به بررسی جریمه متعلقه در خصوص برداشت مصالح زیر اساس قطعه 4- ب از طریق امور آب شهرستان بیجار اقدام و نسبت به حل و فصل مشکل فوق در قالب ضوابط و مقررات مساعدت لازم به عمل آید.

همچنین با توجه به مشکلات تامین منابع مالی قطعه 5-ب مقرر شد اداره کل راه و شهرسازی با هماهنگی نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی نسبت به پیگیری تامین اعتبار قطعه فوق از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری اقدام نمایند.

اداره راه و شهرسازی استان کردستان متعهد شد نسبت به برقراری اتصال ایمن راه روستایی دار غیاث به محور بیجار – همدان و تکمیل آنتن مذکور در فصل کاری آینده اقدام نمایند.

نظر به قطع محور پیرتاج- سلامت آباد به دلیل آبگیری سد تالوار در آینده نزدیک ارتباط محور مذکور حد فاصل روستای کهریز به سمت روستای کلوچه در محور همدان توسط اداره کل راه و شهرسازی پیگیری و اقدام لازم در فصل کاری آینده صورت گیرد.

نماینده بیجار: توسعه زیرساخت‌ها موجب کاهش مهاجرت می‌شود

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه زیر ساخت‌ها و راه‌های مواصلاتی مناسب از مهاجرت روستاییان به شهرها و مردم شهرستان به سایر شهرها جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کردستان، سید محمد بیاتیان، نماینده مردم شهرهای بیجار، حسن آباد یاسوکند، بابارشانی، پیرتاج و توپاغاج در مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از پروژه آسفالت راه آنتنی روستای نوبهار، اظهار داشت: پروژه آسفالت راه آنتنی روستای نوبهار بنا به درخواست مردم و با همکاری اداره راه و شهرسازی بدون هیچ اعتبار مصوبی اجرا شد.

وی با بیان اینکه توسعه شهرستان نیازمند راه مواصلاتی مناسب است، گفت: اجرای پروژه های آسفالت راه های روستایی دیگر اعم از راه روستای شیرین بلاغ، خسروآباد، حاجی آباد و ... نیز در دست اقدام می‌باشد.

بیاتیان با بیان اینکه راه به عنوان شاخصه اصلی و زیرساخت توسعه در همه دنیا شناخته شده است عنوان کرد: سال گذشته در شهرستان بیجار حدود 30 کیلومتر راه روستایی آسفالت شده که با وجود شرایط مالی نامناسب و عدم اعتبارات شهرستان بیجار رتبه اول را در استان به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه هزینه آسفالت راه آنتنی روستای نوبهار حدود 100 میلیون تومان صرف شده است، افزود: مسئولان با توجه و تمرکز به توسعه زیرساخت ها باید تمامی تلاش خود را برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و مردم شهرستان به سایر شهرها به کار گیرند.

کپی برداری از خارجی ها ممنوع/ با خودروساز شدن فاصله زیادی داریم


کپی برداری از خارجی ها ممنوع/ با خودروساز شدن فاصله زیادی داریم

سید محمد بیاتیان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت با اشاره به حضور خودروسازان بزرگ دنیا در ایران به منظور شرکت در همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران تصریح کرد: حضور خودروسازان دنیا در ایران یک اتفاق بسیار خوب است و ارتباط با این شرکت های بزرگ خودروسازی برای صنعت خودروسازی کشور فرصت بسیار مغتنم و تاریخی خواهد بود.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما مونتاژ کار خودرو هستیم اما خودروساز نیستیم افزود: برای اینکه خودروساز شویم باید راه هایی که خودروسازان بزرگ رفته اند را طی کنیم اما نباید از صفر شروع کنیم بلکه باید از تکنولوژی های این خودروسازان و ارتباط دوسویه، تبادل تکنولوژی و دانش فنی این شرکت ها در جهت حرکت به سمت خودروساز شدن استفاده کنیم.

وی ادامه داد: ضمن اینکه مدیران صنعت خودروسازی کشور نباید از فرصت به وجود آمده به این بسنده کنند که محصولات شرکت های بزرگ خودروسازی را خریداری و از آنها کپی برداری کنند؛ باید به نوعی از این فرصت استفاده کرد و به سمت خودروساز شدن و جدا شدن از کپی کاری حرکت کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به دستاورد حضور خودروسازان بزرگ دنیا در ایران گفت: بحث عبور از تحریم ها با این نشست های چند جانبه، دعوت از خودروسازان دنیا و نشان دادن فضای اجتماعی، تولید و صنعت ایران به مدیران شرکت های خودروسازی دنیا می تواند تاثیر گذار باشد اما می توان بخش زیادی از تحریم های غیر عادلانه ای که در صنعت خودرو علیه ایران طراحی شده را دور زد ضمن اینکه می توان مدیران این شرکت ها را به سرمایه گذاری در کشور برای تولید قطعاتی که مورد نیاز کشور است ترغیب کرد که دیگر نیازمند واردات قطعه و مواد اولیه نباشیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان یادآور شد: خودروسازان بزرگ دنیا می توانند با سرمایه گذاری در ایران نسبت به تولید خودرو با برند تولید خود یا برند کشور ایران اقدام کنند.

تذکرات کتبی: تسریع در توزیع پیوست‌های بودجه 92/جلوگیری از افزایش قیمت مواد غذایی

نماینده در تذکر کتبی به رییس جمهور،‌ خواستار دستور تسریع در چاپ و توزیع قانون و پیوست‌های قانون بودجه سال 92 به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت و راهبردی رئیس‌جمهور شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور که در جلسه علنی امروز(چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی توسط ضرغام صادقی عضو هیات رئیسه قرائت شد، به شرح زیر است:


*بیاتیان نماینده بیجار به وزیر نیرو در خصوص تجدیدنظر فوری در خصوص مدیریت سد تلوار و از سهمیه آب برای شهرستان بیجار.

 

ادامه مطلب ...

بیاتیان:دولت ترمز دامپینگ خودروسازان چینی را بکشد/خودروسازان خود مقصرند

سید محمد بیاتیان در گفت و گو با خبرنگاراقتصادی خبرگزاری خانه ملت، درخصوص دامپینگ چینی ها درصنعت خودروی کشور، گفت: صنعتگران داخلی ازجهت توانمندی و دانش دربحث تولید خودرو درجایگاه مطلوبی هستند و از صنعتگران چینی چیزی کم ندارند اما متأسفانه تا به امروز آن طور که باید و شاید تسهیلات و امکاناتی برای صنعتگران داخلی در نظر گرفته نشده است.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: متأسفانه تعداد زیادی از خودروهای بی کیفیت چینی آن هم فقط به علت داشتن یک سری آبشن ها و امکانات به کشور ورود پیدا کرده اند و توانسته اند بخش بزرگی از بازار را به خود اختصاص دهند.

دامپینگ خودروسازان چینی ورشکستگی خوروسازان داخلی را به دنبال دارد

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأکید براینکه به هیچ وجه این خودروهای چینی با استانداردهای کشورهم سو نیستند وبه همین جهت باید جلوی دامپینگ خودروسازان چینی گرفته شود، اظهارداشت: این خودروسازان چینی ابتدا قیمت محصول خود را در بازار به نحو قابل توجهی کاهش می دهند وبه دنبال آن امکانات و آبشن ها را افزایش داده تا  خودروها مشتری پسند شوند و پس از مدت زمانی که توانستند بازار را به تسخیر خود درآورند و منجر به ورشکستگی و زمین گیری خودروسازان داخلی شوند به افزایش قیمت خودروهای خود و حتی به کاهش آبشن و ملزومات می پردازند.

خودروسازن داخلی خود دراجرای دامپینگ ازسوی چینی ها مقصرند

بیاتیان، درتشریح دلایل اجرای دامپینگ از سوی چینی ها در بازار، افزود: متأسفانه خودروسازن داخلی آن طور که باید و شاید نتوانستند با تولیدات مناسب  وبراساس  سلیقه افراد جامعه را به سمت خود جلب کنند که این مهم باعث سو استفاده خودروسازان چینی از شرایط بحرانی و نامطلوب بازار خودرو شده و به اجرای الگوی دامپینگ پرداخته اند.

نبود منابع مالی عامل رکود درصنعت خودروسازی

وی، با انتقاد از اینکه متأسفانه از سوی دولت دهم تا به امروز تسهیلات وامکاناتی درجهت ارتقای صنعت خودروسازی درنظر گرفته نشده است، تصریح کرد: امیدواریم دولت با فراهم کردن تسهیلات و امکانات از صنعتگران و قطعه سازان داخلی حمایت عملیاتی کند به طوری که خودروسازان داخلی بتوانند توانمندی خود را در تولید خودروهای مناسب با استاندارد جهانی و شکیل در بازارهای داخلی و صادراتی به نمایش بگذارند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس،با تأکید براینکه تابه امروز نبود منابع مالی باعث رکود درصنعت خودروسازی شده است، گفت: دولت باید سرمایه در حال گردش برای صنعت خودروسازی در نظر بگیرد که این مهم علاوه بر بی نیازی کشور نسبت به وابستگی به واردات بی رویه خودرو و قطعات بی کیفیت چینی زمینه اشتغال را هم فراهم می کند.

تذکرات مهندس بیاتیان در راستای مشکلات حوزه فعالیت(نطق میان دستور)

کاری کنیم بماند نه کاری کنیم بمانیم


به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، سیدمحمد بیاتیان نماینده مردم بیجار در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک آغاز به کار دولت یازدهم به رئیس‌جمهور و هیئت دولت یادآور شد: همه مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم نیست که امروز مسئولین بخواهند همه چیز را به تحریم گره بزنند. بلکه بیش از 70 درصد مشکلات اقتصادی ناشی از سوءمدیریت وناهماهنگی‌هاست که لزوم هماهنگی بین وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها جهت ارتقاء بخش عمومی را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه از دولت جدید انتظار داریم سعی و تلاش وافر خود را در عرصه دیپلماسی و دفاع از حقوق ملت ایران در برابر زیاده‌خواهی غرب به کار گیرد، افزود: دولت جدید باید بنا به فرموده مقام معظم رهبری بر اساس نرمش قهرمانانه حول سه محور حکمت، عزت و مصلحت، توان خود را برای اعتلای گفتمان انقلاب اسلامی و شعار هیهات من‌الذله به کار گیرد.

نماینده مردم بیجار توجه به رونق ملی را یکی از تاثیرگذارترین عوامل در تحقق حماسه اقتصادی برشمرد و خاطرنشان کرد: هماهنگی و سیستمی عمل کردن در راستای کمک به رونق ملی ضروری است و مسئولان نباید ناتوانی و ناهماهنگی خود را ناشی از تحریم‌ها بدانند.

بیاتیان در ادامه به نقش مردم کردستان در خلق حماسه سیاسی و رای 73 درصدی مردم این استان در انتخابات ریاست جمهوری به حسن روحانی اشاره کرد و اظهار داشت: این رای امیدی است به وعده‌های انتخاباتی که در بیانیه 10 ماده‌ای اقوام و مذاهب آورده شده و ما منتظر اقدامات دولت یازدهم در تحقق شعارها و وعده‌ها هستیم که اولین اصل آن انتخاب یک استاندار بومی برای استان است.

وی در ادامه با برشمردن مشکلات شهرستان بیجار در نطق میان دستور گفت: وضعیت نابسامان قیمت نهاده‌های کشاورزی مانند کود، سم، بذر و سوخت مشکلات فراوانی را برای کشاورزان به وجود آورده است.

نماینده مردم بیجار با انتقاد از عدم توجه به اصول کشاورزی علمی و پیشرفته متذکر شد: به علت ضعف در تحقیقات و تعطیلی این کار در سال‌های گذشته متاسفانه کشاورزی مانند گذشته به صورت سنتی اداره می‌شود.

بیاتیان هماهنگی وزرای نیرو و جهاد کشاورزی را جهت برق‌دار کردن چاه‌های کشاورزی ضروری دانست و ادامه داد: از وزرات اقتصاد و جهاد کشاورزی نیز می‌خواهیم نسبت به پرداخت یارانه به کشاورزان به صورت تسهیلات کم بهره برای خرید ماشین‌آلات به بهره‌برداران واقعی اقدام نمایند.

وی در ادامه از مشکلات مسکن مهر در شهرستان بیجار سخن گفت و از وزیر مسکن راه وشهرسازی خواست که هر چه سریع‌تر نسبت به رفع این مشکلات اقدام عملی صورت گیرد.

بیاتیان از پروژه‌های راهسازی انتقاد کرد و افزود: این پروژه‌ها نه تنها اجرایی نشده بلکه در بخش روستایی ثمری جز تخریب راه‌ها و عدم ساماندهی نداشته و مشکلات عدیده‌ای را برای مردم و روستائیان به وجود آورده است.

وی ادامه داد: نظارت بر پروژه‌های عمرانی نیز بسیار ضعیف بوده و باعث وارد شدن خسارات فراوانی به بیت‌المال و بی‌اعتمادی مردم شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از وزیر صنعت،معدن و تجارت و وزیر اقتصاد خواست تا توجه ویژه‌ای به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در منطقه صورت پذیرد. زیرا بخشنامه‌های دست و پا گیر و دیدگاه‌های شخصی سرمایه‌گذاران رامایوس و از منطقه فراری می‌دهد.

بیاتیان گفت: متاسفانه در دولت گذشته ظلمی آشکار به مردم بیجار وارد شد و با توجه به اینکه سد تلوار در حوزه شهرستان بیجار بوده و مخزن سد روستاها و زمین‌های کشاورزی زیادی رابه زیر آب می‌برد ولی در کمال ناباوری این سد به عنوان سد تلوار خدابنده عنوان شد و مدیریت آن به استان زنجان رسید.

وی ادامه داد: این سد آب شرب همدان و آب کشاورزی دشت خدابنده را تامین نماید درحالیکه در پایه‌های سد زمین‌های کشاورزی مردم مظلوم واقع شده و از بی‌آبی خشک شده است و از آن مهمتر روستاهای اطراف سد از آب شرب و اشامیدنی محروم می‌باشند.

نماینده مردم بیجار خطاب به وزیر نیرو متذکر شد:

                                                  باید این تصمیم اشتباه اصلاح گردد

وگرنه:


از حق خویش و همکارانم برای تذکر،‌سؤال و استیضاح استفاده خواهم کرد.

بیاتیان در پایان مشکل اشتغال در استان کردستان و شهرستان بیجار را بحرانی ارزیابی کرد و از دولت تدبیر و امید خواستار اقدام عملی در این راستا شد.



نماینده مردم بیجار در نطق میان دستور:

افزایش تولید ملی نیازمند برخورداری از بخش خصوصی قدرتمند است
وزارت کشور باید ارتقاء فرمانداری شهرستان بیجار را در دستور کار قرار دهد

نماینده مردم بیجار در مجلس نهم با بیان اینکه افزایش تولید ملی در سایه برخورداری از یک بخش خصوصی قدرتمند حاصل می‌شود، گفت: این کار با صرف هزینه‌های کلان دولتی صورت نمی‌گیرد.


به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، سیدمحمد بیاتیان نماینده مردم بیجار در مجلس نهم در نطق میان دستور امروز سه‌شنبه در صحن علنی مجلس ضمن تقدیر از حضور حماسی مردم در انتخابات و لبیک آنها به مقام معظم رهبری اظهار داشت: وقتی مردم احساس کردند که کشور به حضور آنها نیاز دارد، سیل‌آسا وارد عرصه شدند و با وجود مشکلات اقتصادی و اجتماعی در حفاظت از کیان نظام دریغ نکردند.

بیاتیان با تاکید بر اینکه الگوی مردم‌سالاری در بین مردم نهادینه شده و هیچ چیز دیگری یارای جایگزینی آن را ندارد، افزود: این مردم‌سالاری دینی دیگر ملت‌های در بند حکومت‌های مستبد را به بیداری اسلامی ترغیب کرده است.

نماینده مردم بیجار افزود: تشکیل مجلسی با عنوان اصولگرایی مسئولیت نمایندگان را مضاعف می‌کند لذا اصولگرایان باید با پرهیز از رفتارهای قبیله‌ای، حرکت‌های عجولانه سیاسی، بر پایه صمیمیت و همفکری حرکت کنند.

وی با بیان اینکه نمایندگان باید بتوانند با تصویب قوانین مناسب در دستیابی به اهداف چشم‌انداز کشور و منویات مقام معظم رهبری به ویژه در حوزه حمایت از تولید ملی عمل کنند، یادآور شد: همه ما باید خود را در میدان بزرگ رویارویی با دشمنان انقلاب و اسلام ببینیم.

بیاتیان خاطرنشان کرد: در این راستا برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری مناسب برای عملیاتی کردن شعار تولید ملی در حمایت از کار و سرمایه ایرانی همت کنیم.

نماینده مردم بیجار افزود: برای درمان بیماری‌های اقتصادی کشور مانند تورم و بیکاری باید کسب و کار بهبود یابد و تولید ملی مورد حمایت قرار گیرد و در عین حال بخش خصوصی تقویت شود.

وی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم در کشور واردات جایگزین تولید شود، گفت: در حال حاضر بخش تولید ما با مسائل مختلفی روبرو است و اگر رفع آنها در دستور کار قرار نگیرد، اقتصاد با چالش‌های زیادی مواجه خواهد شد.

بیاتیان اضافه کرد: بنگاه‌های تولیدی ما به جای آنکه به فکر گسترش فعالیت‌های تولیدی باشند، به دلیل بالا رفتن هزینه‌ها و عدم حمایت دولت فقط به بقای خود می‌اندیشند.

نماینده مردم بیجار تاکید کرد: افزایش تولید ملی در سایه برخورداری از یک بخش خصوصی قدرتمند حاصل می‌شود نه با صرف هزینه‌های کلان دولتی از این رو ایجاد روحیه کارآفرینی و تقویت بخش خصوصی از رسالت‌های بزرگ سیاستگذاران کشور است.

وی افزود: مجلس با تصویب قوانین راهگشا و دولت با اجرای صحیح آن باید به این مهم پایبند باشند.

بیاتیان در ادامه با اشاره به برخی مشکلات حوزه انتخابیه خود یادآور شد: شهرهای بیجار از لحاظ مساحت بزرگترین شهرستان استان کردستان است ولی متاسفانه در 15 سال گذشته حدود 30 هزار نفر کاهش جمعیت داشته است. با وجود اینکه این امر مورد توجه مقام معظم رهبری و در سفر به کردستان قرار گرفته است اما متاسفانه به این موضوع توجه لازم نشده است.

نماینده مردم بیجار با بیان اینکه بحران بیکاری در این منطقه نگران کننده است، افزود: وزارت کشور باید ارتقاء فرمانداری شهرستان بیجار را در دستور کار قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: وزارت رفاه و شهرسازی باید نسبت به آسفالت تمامی قسمت‌ها به ویژه بخش روستایی توجه لازم داشته باشد اما متاسفانه حدود 80 میلیارد تومان بودجه استان به دلیل ضعف مدیریت در سال 90 تاکنون هزینه نشده است.

بیاتیان در واکنش به وزارت نیرو گفت: این وزارتخانه باید نسبت به سدسازی در این منطقه تسریع کند. وزارت نفت نسبت به گازرسانی در روستاهای شهرستان به دلیل سردسیر بودن منطقه و اقدام عاجل انجام دهد؛ به خصوص در منطقه جعفرآباد که لوله اصلی گاز برای صادرات از روستاها رد شده است.

نماینده مردم بیجار با بیان اینکه وزارت صنعت باید در اجرای پروژه کارخانه سایپا که در سال 90 کلنگ‌زنی شده است ولی تاکنون نسبت به ثبت شرکت و سایر امور مربوطه کار خاصی انجام نگرفته، تسریع کند، گفت: دولت و به ویژه وزارت کشاورزی باید در حمایت از کشاورزان و حمایت از تولید گندم اهتمام بیشتری داشته باشد چراکه کشاورزان کود کشاورزی را با قیمت چند برابر دریافت می‌کنند و آنها پس از اجرای هدفمندی در مسئله سوخت با مشکل مواجه هستند.

 

نماینده بیجار خواهان رسیدگی به تامین آب در منطقه شد

نماینده مردم بیجار در نطق میان دستور امروز خود با اشاره به آغاز فصل کشت در مورد دغدغه‌های کشاورزان در منطقه گفت: متاسفانه کود کمیاب شده است و کشاورزان دغدغه آب دارند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بیاتیان، نماینده مردم بیجار در استان کردستان در نطق میان دستور امروز خود ضمن آرزوی موفقیت برای دولت در راه تحقق حماسه اقتصادی، تاکید کرد که همه مشکلات اقتصادی در کشور ناشی از تحریم‌ها نیست بلکه بیش از 70 درصد آن به دلیل ناهماهنگی‌هایی است که در مجموعه مدیریت کشور وجود دارد و نیازمند ارتقای مدیریت کشور است.

وی در ادامه اظهار کرد: دولت باید تلاش کند تا در زمینه دیپلماسی در برابر زیاده‌خواهی‌های غرب بایستد و بنا به فرمان رهبری مذاکره‌ها را با نرمش قهرمانانه و شعار هیهات من‌الذله پیش ببرد.

نماینده مردم بیجار در کردستان ادامه داد: حماسه اقتصادی نیازمند رونق تولید است و رونق تولید نیازمند کمک به بنگاه‌های تولیدی از طریق جلوگیری از واردات است.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود، اظهارات اخیر رییس کل بانک مرکزی را موجب تلاطم دوباره در بازار طلا و ارز دانست و تاکید کرد که ضروری است مسئولین ناتوانی‌های خود را ناشی از تحریم‌ها ندادند.

بیاتیان ادامه داد: 73 درصد مردم که در استان کردستان در انتخابات شرکت کردند به آقای روحانی رای دادند و در همین راستا امید است که آقای روحانی به وعده‌های خود در بیانیه 10 ماده‌ای اقوام و مذاهب توجه کند و انتخاب استاندار بومی برای این استان‌ها را در اولویت‌های خود قرار دهد.

نماینده مردم بیجار در کردستان همچنین با اشاره به آغاز فصل کشاورزی از افزایش قیمت نهاده‌ها و کمبود کود در بازار گلایه کرد و گفت: لازم است که هر چه سریعتر کارت سوخت برای کشاورزان صادر شود. در مورد خودکفایی در تولید گندم متاسفانه به علت غفلت در زمینه تحقیقات کشاورزی هنوز سنتی باقی مانده است و در این راستا لازم است که وزیر جهاد کشاورزی به حل مشکلات بخش تحقیقات کمک کند.

وی همچنین خواهان برقدار شدن چاه‌های کشاورزی، برخورداری کشاورزان از یارانه به صورت تسهیلات کم بهره برای خرید ماشین‌آلات کشاورزی، بهبود وضعیت مسکن مهر، رسیدگی به وضعیت زمین‌های تفکیک شده که منابع ملی در مورد آنها ادعای مالکیت دارد، حل مساله راه‌های روستایی که در دولت قبلی تخریب شده‌اند و همچنین نظارت جدی به برنامه‌های عمرانی، توجه به سرمایه‌گذاری خصوصی و لزوم حل مشکل کم‌آبی در روستاها و اشتغال در شهرهای کردستان شد و از وزیر کشور خواست تا به ارتقای سطح تقسیمات کشوری توجه کند.

نماینده بیجار: امروز خط مقدم جنگ ما با دشمن، عرصه دیپلماسی است

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: دلاور مردان ایران اسلامی در دفاع مقدس با پیروری از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی توانستند دشمنان را به خاک ذلت بکشانند و پیام انقلاب اسلامی را به گوش جهانیان برسانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری داشنجویان ایران(ایسنا) منطقه کردستان، سید محمد بیاتیان نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی، در همایش پیاده‌روی خانوادگی که با حضور جمع کثیری از مردم و مسئولین شهرستان بر فراز کوه نسار برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و دلاور مردان هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: امروز خط مقدم جنگ ما با دشمن عرصه دیپلماسی است و رئیس جمهور مردمی و دستگاه دیپلماسی ما در حال مذاکره با دنیا برای عبور از تحریم های فلج کننده هستند.

وی با اشاره به اینکه اصلی ترین شاخصه حکومت اسلامی، ولایت فقیه است، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب برای ایران اسلامی نعمت بزرگی هستند و در تمامی زمینه ها با تدابیر هوشمندانه خود ملت ایران را هوشیار و در برابر توطئه دشمنان بیمه کردند.

وی گفت: ملت ایران با دلاورمردی و استقامت خود در دروان هشت سال دفاع مقدس توانست دشمنان را به خاک ذلت بکشاند.

بیاتیان عنوان کرد: امنیت و آسایش حاکم بر جامعه مرهون خون پاک شهیدانی است که خالصانه جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و از جان و مال خود خاصانه گذشتند تا فردای مملو از آرامش را برای ملت ایران به فراهم آورند.

نماینده مردم بیجار بیان کرد: ملت بزرگ و همیشه در صحنه ایران اسلامی در هشت سال جنگ تحمیلی با بهره گیری از آموزه های اسلامی و در سایه فرماندهی و رهبری حضرت امام خمینی(ره) ارکان نظام های سلطه و استکبار را به لرزه در آورد و ریشه تجاوز را خشکانید.

بیاتیان تصریح کرد: به برکت وجود ولایت فقیه امروز ما درجامعه‌ای سالم و سرشار از امنیت زندگی می‌کنیم و به همین دلیل هیچگاه در کشور ما نقشه و ترفندهای شوم دشمنان به ثمر نخواهد نشست.

وی خاطرنشان کرد: بیانات مقام معظم رهبری همواره راه گشاست و کشور را به سوی تعالی و پیشرفت رهنمون می‌سازد و با نگاه نافذ و دوراندیش خود سره را از ناسره تبیین و تشریح می‌دارند.

تذکرات کتبی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مسوولان اجرایی کشور

تذکرات کتبی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مسوولان اجرایی کشور امروز توسط ضرغام صادقی یک عضو هیات رییسه در جلسه علنی قرائت شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این تذکرات به شرح زیر است:

** بیاتیان نماینده بیجار به وزیر صنعت، معدن و تجارت: کیفیت نامناسب تراکتورهای تولیدی شرکت تراکتورسازی تبریز و بلاتکلیفی کشاورزان در فصل کشت

 



  ادامه مطلب ...

موضع رئیس بانک مرکزی عامل تشدید تلاطمات بازار طلا و ارز شد

به گزارش خبرگزاری خانه ملت سیدمحمد بیاتیان در نشست علنی امروز یکشنبه (7 مهر) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: در اینجا باید شروع به کار دولت جدید را خدمت رئیس‌جمهور و دولتمردان تبریک بگویم و امیدوارم همانطور که دولت تدبیر و امید را شعار خود قرار داده، بر مشی اعتدال و میانه‌روی گام برداشته و در جهت تحقق حماسه اقتصادی و سیاسی موفق و پیروز باشد.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی افزود: به طور حتم همه مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم نیست، که امروز مسئولان و مدیران بخواهند همه چیز را به تحریم گره بزنند. زیرا حدود هفتاد درصد مشکلات اقتصادی ناشی از سوء مدیریت و ناهماهنگی‌ها است که لزوم هماهنگی بین وزارتخانه و سازمان‌ها و در کل ارتباط مدیریت بخش عمومی را می‌طلبد. از طرف دیگر از دولت جدید در شرایط کنونی انتظار داریم که تلاش خود را در عرصه دیپلماسی برای دفاع از حقوق حقه ملت ایران تلاش کرده و بنا به فرمان رهبر معظم انقلاب مذاکره بر اساس نرمش قهرمانانه را حول محور حکمت، عزت و مصلحت را برای اعتلای گفتمان انقلاب اسلامی به کار بندد.

وی ادامه داد: آنچه که امروز می‌تواند به تحقق حماسه اقتصادی در کشور کمک کند، توجه به رونق تولید ملی با کمک بنگاه‌های اقتصادی و جلوگیری از واردات بی‌رویه و کارخانجات و شرکت‌های تولیدی و پرهیز از اظهارنظرهای غیرکارشناسی و احساسی مسئولان اقتصادی مانند رئیس کل بانک مرکزی در چند روز اخیر که باعث تشدید تلاطمات بازار طلا و ارز شد، است. از این رو هماهنگی و سیستمی عمل کردن در راستای حمایت از تولید ملی ضروری بوده و مسئولان نباید ناتوانی و ناهماهنگی خود را ناشی از تحریم بدانند.

بیاتیان  گفت: دولت همانطور که می‌داند مردم کردستان در خلق حماسه سیاسی سهم بسزایی داشته و بیش از 73 درصد از آرای مردم به نام دکتر روحانی به صندوق‌های رای واریز شد و این رای امیدی به وعده‌های انتخاباتی و بیانیه 10 ماده‌ای رئیس‌جمهور در مورد اقوام و مذاهب است از این رو مردم کردستان منتظر اقدامات جدی و کاربردی دولت یازدهم در تحقق وعده‌ها و شعارها هستند که اولین اصل آن انتخاب استانداری از نخبگان بومی استان است. از طرفی دیگر بعد از اقدام دولت باید در جهت حل مشکلات استان کردستان و ارتقاء شاخص‌های استان در تمام موارد و اصول قانون اساسی تلاش کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه وضعیت نامناسب قیمت نهاده‌ها مشکلات بسیاری را برای کشاورزان و دامداران به وجود آورده است، تصریح کرد: امروز در فصل کار متاسفانه کود فسفات نایاب شده و آنچه وجود دارد، در بازار سیاه با قیمت‌های نجومی است که این هزینه‌ها در توان کشاورزان نیست از طرفی دیگر علی‌رغم تذکرات و تاکیدات فراوان متاسفانه هنوز کشاورزان برای تهیه سوخت مورد نیاز خود روزها و هفته‌ها آواره اداره‌ها، سایت‌ها و کافی‌نت‌ها شده و با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند از این رو لازم است دولت هرچه سریع‌تر نسبت به صدور کارت سوخت برای کشاورزان عزیز اقدام کند.

وی ادامه داد: از طرفی دیگر وعده‌ها و شعارهای داده شده درباره خودکفایی در تولید گندم باید گفت به علت ضعف در تحقیقات و امور کشاورزی و تعطیلی این امور در سال‌های گذشته متاسفانه به ترویج کشاورزی توجهی نشده و هنوز کشاورزی در کشور به صورت سنتی انجام می‌شود و هیچ توجهی به کشاورزی علمی و پیشرفته نشده است که امیدواریم این موضوع در عمل انجام شود.

بیاتیان افزود: همچنین از وزرای نیرو و جهاد کشاورزی می‌خواهم نسبت به برق‌دار نمودن چاه‌های کشاورزی برنامه‌ریزی و تلاش کنند از طرفی دیگر از وزیر اقتصاد و جهاد کشاورزی می‌خواهم نسبت به پرداخت یارانه به کشاورزان به صورت تسهیلات کم‌بهره برای خرید ماشین‌آلات کشاورزی اقدام کنند. همچنین وزیر راه و شهرسازی باید در جهت ساماندهی پروژه‌های مسکن مهر و اصلاح قراردادهای این طرح و ایجاد زیرساخت‌های لازم در شهرک‌های مسکن مهر تلاش کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: در سال‌های گذشته زمین‌هایی تفکیک شده و به مردم شهرستان بیجار واگذار شده است اما امروز شاهد هستیم که سازما‌ن‌های دولتی این اراضی را جزو زمین‌های دولتی اعلام کرده‌اند که مردم در این رابطه بلاتکلیف مانده‌اند از طرفی دیگر پروژه‌های راهسازی علیرغم وعده‌های داده شده نه تنها اجرایی نشده بلکه در بخش روستایی ثمری جز تخریب روستاها نداشته است. همچنین نظارت بر اجرای پروژه‌های عمرانی متاسفانه بسیار ضعیف بوده و موجب بروز خسارات بسیاری در این حوزه و بدبینی مردم شده است از این رو مسئولان مربوطه باید در جهت برخورد با متخلفان و اصلاح امور تلاش کنند.

وی گفت: همچنین وزاری صنعت، معدن و تجارت و اقتصاد باید در جهت جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در منطقه اقدامی عاجل انجام دهند که متاسفانه در این رابطه بخشنامه‌هایی دست و پا گیر و دیدگاه‌های شخصی سرمایه‌گذاران را مایوس و آنها را از منطقه فراری می‌دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بر لزوم ارتقاء تعدادی از روستاهای حوزه انتخابیه به شهر تاکید کرد و گفت: این موضوع باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

لغو تحریم‌ها کمترین انتظار برای اعتمادسازی بین ایران و آمریکاست


لغو تحریم‌ها کمترین انتظار برای اعتمادسازی بین ایران و آمریکاست

به گزارش گروه دریافت خبرخبرگزاری خانه ملت؛ سیدمحمد بیاتیان به سخنان رئیس‌جمهور در شصت و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد اشاره کرد و گفت: آقای روحانی با اقتدار و قدرت سخنرانی کردند.

 وی افزود: البته باید منتظر اقدام عملی کشور میزبان در این زمینه باشیم.

 رئیس مجمع نمایندگان کردستان تصریح کرد: آمریکا اگر به صورت واقعی به دنبال ایجاد ارتباط با ایران است باید تحریم‌ها را لغو کند.

 نماینده مردم بیجار افزود: رفع تحریم‌ها کمترین انتظاری است که از آمریکا برای تقویت اعتمادسازی وجود دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، اضافه می‌شود؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی بامداد روز چهارشنبه در شصت و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک سخنرانی کرد