هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

بیاتیان:بوی تبانی در نحوی واگذاری معادن به بخش‌خصوصی به مشام ...

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه خام فروشی معادن به معنی آینده فروشی و چوب حراج به دارایی کشور زدن است.گفت: با روشی که در حال حاضر دولت برای واگذاری معادن به بخش خصوصی در پیش گرفته شائبه تبانی، دلال بازی، واسطه گری و عدم واگذاری به متولیان اصلی کاملا مشهود است.
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، بیاتیان درباره دستور واگذاری معادن مهم و بزرگ کشور را به صورت استخراج و فروش به بخش خصوصی توسط رئیس سازمان ایمیدرو تصریح کرد: تفویض اختیاری که وزارت صنعت، معدن و تجارت به استانداری ها داده تا استانداران برای واگذاری معادن به بخش خصوصی صاحب اختیار باشند بوی سوختگی دارد و به عبارتی بوی خوبی از آن استشمام نمی شود.
نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر با فروش نفت با مشکل مواجه شدیم و در این شرایط درآمدهای دولت کاهش یافته است، افزود: بحث خصوصی سازی ساز و کار خود را دارد.
دبیر دوم کمیسیون صنایع و معادن اضافه کرد: با روشی که در حال حاضر دولت برای واگذاری معادن به بخش خصوصی در پیش گرفته شائبه تبانی، دلال بازی، واسطه گری و عدم واگذاری به متولیان اصلی کاملا مشهود است.
این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: بنابراین به اعتقاد بنده نهاد های نظارتی مانند دیوان عدالت اداری، کمیسیون اصل ۹۰ باید وارد موضوع این واگذاری ها شوند تا جلوی این دستورات ناگهانی را بگیرند.
وی اضافه کرد: اینکه ایمیدرو به یکباره دستور واگذاری معادن مهم و بزرگ کشور را به بخش خصوصی صادر می کند مقداری شبهه ناک است و این ایده دولت را هیچ کارشناسی تایید نمی کند.
بیاتیان درباره اینکه واگذاری انحصاری استخراج و فروش به افرادی خاص ممکن است در آینده این بخش را با مشکلات بسیاری روبرو کند و در این صورت هزینه تولید را برای تولیدکنندگان افزایش می یابد، افزود: معادن کشور زیرساخت مناسبی ندارد؛ ما  فقط استخراج می کنیم و توان تبدیل مواد به فرآورده ها را نداریم.
عضو عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه بیشتر معادن کشور به صورت خام صادر می شود، خاطرنشان کرد: این به معنی آینده فروشی و چوب حراج به دارایی مملکت و آیندگان زدن است و قابل قبول نخواهد بود.

بیاتیان: خودکفایی در عرصه اقتصاد، بیانگر تفکر حماسی ملت ایران

نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: خودکفایی در عرصه اقتصاد علی‌رغم تمامی تهدیدها و تحریم‌ها، بیانگر تفکر حماسی ملت ایران و همت سرمایه‌داران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کردستان، سید محمد بیاتیان، در مراسم آغاز عملیات احداث کارخانه گندله سازی در بخش کرانی شهرستان بیجار با گرامیداشت سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی خواستار تکمیل چرخه صنعت فولاد در این منطقه و بهره‌مندی مردم روستاهای این بخش از مزایای این نعمات خدادادی شد.

وی گفت: خودکفایی در عرصه اقتصاد علی رغم تمامی تهدیدها و تحریم‌ها، بیانگر تفکر حماسی ملت ایران و همت سرمایه داران است.

وی همچنین به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: یقینا ملت فهیم و آگاه ایران اسلامی در 24 خردادماه بار دیگر با حضوری پرشور و حماسی علاوه بر تحقق شعار سال، برگ زرین دیگری بر افتخارات ملت ایران می‌افزایند

بیاتیان:عدم مدیریت دولت بازار مسکن و اجاره بها را آشفته کرد

جولان دلالان در گردباد اجاره بها




عضو هیئت رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با اشاره به اینکه وقتی‌بازار در دست دلالان و عده ای سودجو قراردارد ،چگونه می‌توان نرخ اجاره بها و مسکن را کنترل کرد،گفت:دولت در این‌سالها نه‌تنها نتوانست بازار مسکن را به آرامش و ثبات برساند،بلکه با ضعف مدیریت و ناکارآمدی، تیشه به ریشه‌اقتصاد زده است.

سید محمد بیاتیان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از اظهارات مسئولین وزارت راه و شهرسازی مبنی بر افزایش ناچیز قیمت مسکن و اجاره بها ،گفت: اینگونه اظهارات برخی مسئولین، به شوخی شبیه است ،چراکه آنچه به وضوح دیده می‌شود رشد قیمت و تورم  بیش از ۲۰۰ درصدی در بازار مسکن است.

مسکن مهر بی سرپناهان را خانه دار نکرد

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه افزایش قیمت مسکن تاثیر منفی بسیاری بر زندگی و اقتصاد مردم گذاشته است، افزود: متاسفانه دولت با ضعف مدیریت و عدم کنترل بر قیمت مسکن وضعیت تاسف باری را در این آشفته بازار بوجود آورده، لذا مسکن مهری که قرار بود سرپناهی برای افراد فاقد مسکن و اجاره نشین باشد، امروز تاثیر محسوسی در خانه دارکردن اقشار جامعه نداشته است.

وی کنترل قیمت مسکن از طریق اعمال تعزیراتی را غیر ممکن دانست و تصریح کرد: وقتی هیچ قانونی برای تعیین قیمت مسکن در کشور وجود ندارد و بازار در دست  دلالان و عده ای سود جو قراردارد ،چگونه می‌توان نرخ اجاره بها و قیمت مسکن را کنترل کرد.

بیاتیان با بیان اینکه در حال حاضر رهن یک واحد مسکونی در تهران به سرمایه عظیمی احتیاج دارد، اظهار داشت: متاسفانه دولت فعلی در این هشت سال نه‌تنها نتوانست بازار مسکن را به آرامش و ثبات مورد نظر برساند، بلکه با ضعف مدیریت و ناکارآمدی، تیشه به ریشه بازار خودرو، طلا و اقتصاد کشور زده است.

درآمدها تناسبی با اجاره بها ندارد

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اشاره به اینکه رکود مسکن به دلایلی غیر از انتخابات ریاست جمهوری مربوط است، عنوان کرد: رکود در بازار مسکن به دلیل ناتوانی مردم در خرید ملک بوده، لذا اینکه اذعان می‌شود تقاضا در بازار مسکن کاهش یافته غیر قابل قبول است.     

عضو هیئت رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، خاطر نشان کرد: در حال حاضر درآمدهای افراد تناسبی با نرخ‌های اجاره بها و قیمت مسکن ندارد، لذا علت اصلی رکود مسکن بی‌پولی مردم بوده و عوامل دیگر از جمله انتخابات ریاست جمهوری و دیگر مسائل سیاسی، به حاشیه راندن اصل موضوع است.

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی


عضو هیئت‌ رئیسه مجلس، تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، جواد جهانگیرزاده در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی، تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی را قرائت کرد.



ادامه مطلب ...

آغاز کارخانه گندله سازی در بخش کرانی شهرستان بیجار

آغاز کارخانه گندله سازی در بخش کرانی شهرستان بیجار

همزمان با چهارمین سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به استان کردستان ، عملیات احداث کارخانه گندله سازی در بخش کرانی شهرستان بیجار با حضور استاندار کردستان آغاز شد .

کارخانه گندله سازی حسن آباد یاسوکند با ظرفیت تولید سالانه 920 هزار تن مواد اولیه فولاد در مدت 18 ماه با اعتبار 180 میلیارد تومان و با اشتغالزایی 150 نفر بصورت مستقیم احداث می شود

استاندار کردستان در حاشیه آغاز عملیات احداث کارخانه گندله سازی بخش کرانی از پیشرفت فیزیکی 90 درصدی کارخانه کنسانتره شهرک واقع در نزدیکی شهر حسن آباد یاسوکند خبر داد و گفت: این کارخانه تا یک ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

شهبازی همچنین از راه اندازی شهرک صنعتی حسن آباد یاسوکند در آینده ای نزدیک خبر داد و بیان کرد بیش از 2 میلیارد تومان از محل درآمد واحدهای معدنی منطقه برای احداث و مرمت جاده دسترسی حسن آباد یاسوکند و روستاهای منطقه اختصاص یافته است .

سید محمد بیاتیان نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی هم خواستار تکمیل چرخه صنعت فولاد در این منطقه و بهره مندی مردم روستاهای این بخش از مزایای این نعمات خدادای شد و گفت خودکفایی در عرصه اقتصاد علی الرغم تمامی تهدیدها و تحریمها ، بیانگر تفکر حماسی ملت ایران و همت سرمایه داران است .

در ادامه ودر  پایان این مراسم از روند فعالیت کارخانه تولید کنسانتره بازدید شد .

این کارخانه با تولید سالانه 325 هزار تن کنسانتره با سرمایه گذاری 33 میلیارد تومان در فاز اول برای 60 نفر بصورت مستقیم و 200 نفر بصورت غیر مستقیم شغل ایجاد خواهد کرد .


بیاتیان : خدمت به مردم وظیفه مسئولان بوده و فرقی نمی‌کند ...


رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان که برای حضور در انتخابات دور یازدهم ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرده بود، گفت: از ادامه مسیر منصرف شده و ثبت‌نام نخواهم کرد.
سیدمحمد بیاتیان نماینده بیجار در مجلس که چندی پیش برای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرده بود، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: در انتخابات دور یازدهم ریاست جمهوری ثبت‌نام نخواهم کرد.

وی در تشریح علت این تصمیم خود اظهار داشت: وقتی صحنه انتخابات را بررسی کردم و دیدم هر شخصی بدون هیچ پشتوانه‌ای وارد عرصه انتخابات شده است تصمیم گرفتم در این عرصه حضور پیدا نکنم.

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان خاطرنشان کرد:
 خدمت به مردم وظیفه مسئولان بوده و فرقی نمی‌کند من در قامت رئیس‌جمهور و یا در قامت نمایندگی مجلس به انجام وظیفه بپردازم.

بیاتیان تاکید کرد که در آینده با صدور بیانیه‌ای ارزیابی خود از شرایط فعلی انتخابات را اعلام خواهد کرد.

لازم به ذکر است، سید محمد بیاتیان نماینده بیجار در مجلس چندی پیش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران برای ورود به عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام آمادگی کرده بود.

ادامه مطلب ...

کاندیداهای ریاست جمهوری چه حرف‌هایی برای گفتن دارند؟


بر اساس اصل 115 قانون اساسی و ماده 35 قانون انتخابات ریاست جمهوری رجال مذهبی و سیاسی که واجد شرایطی مانند ایرانی الاصل بودن،

داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران، مدبر و مدیر بودن، داشتن حسن سابقه و امانت و تقوی، مؤمن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور باشند می‌توانند در ستاد انتخابات کشور برای ثبت نام حضور یابند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) امروز سه‌شنبه 17 اردیبهشت اولین روز از زمان ثبت‌نام‌هاست و کاندیداها 5 روز برای اقدام به ثبت‌نام فرصت دارند، 38 روز دیگر هم انتخابات برگزار می‌شود، برخی در همان اولین ساعات اقدام به ثبت‌نام کردند و این روند هم‌چنان ادامه دارد ولی مانعی برای فعالیت آن‌ها در زمینه اظهارنظرهای‌شان در جمع‌های مختلف نیست.


* سید محمد بیاتیان: در انتخابات ثبت‌نام می‌کنم/شاید به نفع گزینه نهایی اصولگرایان کنار بکشم


*هاشمی رفسنجانی: حضورم در انتخابات مفید باشد، درنگ نمی‌کنم

* علی اکبر ولایتی: حیثیت ایرانی باید با رویکرد عزت مندانه حفظ شود

* حسن روحانی: در مورد حوادث سال 88 حرف‌های زیادی داریم

* محمدرضا باهنر: هاشمی و خاتمی را سران فتنه نمی‌دانیم

* علیرضا زاکانی: به نفع کسی کنار نمی کشم مگر آنکه...

*آل‌اسحاق: سعی می‌کنم هزینه‌های سلامت در دولتم رایگان و یا حداقل باشد

* هاشمی رفسنجانی: نباید اجازه داد معلمان دغدغه معیشتی داشته باشند

*مصطفی پورمحمدی: انتخابات سیاستمداران را از برج عاج به کف خیابان‌ها می‌کشاند

* منوچهر متکی: طرح‌های خود برای تولید را در زمان تبلیغات اعلام می‌کنم

* محسن رضایی: وزیر زن در کابینه‌ام خواهم داشت/تبعیض بین استانها را برطرف می‌کنم

* محمدحسن ابوترابی: تسهیل فضای کسب و کار را محقق می‌کنم

* روح الله احمدزاده کرمانی: به احمدی‌نژاد اعتقاد دارم

* مصطفی کواکبیان: حکومت امانت الهی است

ادامه دارد ...

ادامه مطلب ...

بیاتیان: در انتخابات ثبت‌نام می‌کنم/شاید به نفع گزینه نهایی...



یکی از کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه به احتمال 99 درصد در انتخابات ثبت‌نام می‌کند در عین حال گفت که شاید به نفع گزینه نهایی اصولگرایان کنار بکشم.

سید محمد بیاتیان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: اعلام حضورم برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری به معنای قطعی شدن تصمیمم است ولی بازهم همه چیز به شرایط بستگی دارد.

وی در توضیح به ارایه مثالی پرداخت و گفت: زمانی مرحوم حاج علی حجازی از منبر پایین می‌رفت پیرمردی دستش را کشید تا ببوسد به او گفتند در این شلوغی دست آقا را می‌کشی ممکن است بشکند گفت که به درک من می‌خواهم ببوسم.

نماینده مردم بیجار در مجلس ادامه داد: شاید این مثال را بتوان به فضای انتخابات ریاست جمهوری تعمیم داد افرادی که آمدند نباید بخواهند به هرقیمتی رییس جمهور شوند آنها باید به مصالح مردم، نظام و کشور در بعد داخلی و بین‌المللی نگاه کرده و سپس در مورد حضور و یا عدم آن تصمیم‌گیری کنند.

بیاتیان با این پیش‌بینی که تا ده روز دیگر همه چیز قطعی می‌شود، گفت: بنده به احتمال 99 درصد در انتخابات ثبت‌نام می‌کنم ولی ممکن است بنا به شرایط و گزینه نهایی اصلاح‌طلبان، ‌دولت و حتی حضور آقای هاشمی به نفع کاندیدایی کنار بکشم.

وی افزود: اگر بنا بر کنار کشیدن از عرصه انتخابات باشد به نفع گزینه نهایی اصولگرایان این کار را انجام می‌دهم.

بیاتیان در این رابطه با بیان اینکه زاکانی مذاکره کرده است، گفت: بنده از زمان دانشجویی ارتباط نزدیکی با آقای زاکانی داشتم به همین دلیل از لحاظ دیدگاهی به ایشان نزدیک‌ترم البته آقای زاکانی هم با چند کاندیدا صحبت کرده و قطعا به نقطه اشتراکی خواهند رسید.

وی با بیان اینکه در نهایت ده کاندیدای اصلی در انتخابات با یکدیگر رقابت می‌کنند، گفت:‌ باز هم این موضوع با آمدن هاشمی و گزینه نهایی اصلاح‌طلبان و دولت تغییر می‌کند.

این نماینده اصولگرایان مجلس با تاکید بر اینکه همه باید برای خلق حماسه سیاسی تلاش کنند،‌ گفت: اگر درسایه پنج یا شش کاندیدا حماسه سیاسی هم خلق شود نیازی نیست که افراد به هر قیمتی در انتخابات حضور پیدا کنند؛ باید همه درصدد کم کردن هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری در انتخابات باشیم بهره‌وری که با حضور مردم محقق می‌شود

عدم اجرای مصوبات سفر دولت به کردستان


/ تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور/

عدم اجرای مصوبات سفر دولت به کردستان


تذکرات کتبی نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه) توسط جواد جهانگیرزاده در جلسه علنی مجلس قرائت شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این تذکرات به شرح زیر است:


**بیاتیان نماینده بیجار به وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت: نابسامانی امورات مربوط به معادن درپی تفویض اختیار به استانداران.


** بیگلری، قادرمرزی و بیاتیان نمایندگان سقز و بانه، دهکلان و بیجار به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: عدم اجرای مصوبات سفر دولت به کردستان.

ادامه مطلب ...

بیاتیان: توسعه صنعت کردستان نیازمند برنامه ریزی منظم و مدون است


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، سید محمد بیاتیان یاداور شد: با توجه به پتانسیل های فراوان در حوزه صنعت و معدن کردستان باید با شناسایی و بهره برداری مناسب از این پتانسیل ها و ظرفیت ها، زمینه توسعه هر چه بیشتر این استان را فراهم کرد و تحقق این امر نیازمند برنامه ریزی منظم و مدون است.
وی گفت: توسعه واحدهای تولیدی و صنعتی کردستان در گرو آینده ‌نگری است و غفلت از آن مهمترین چالش پیش‌ روی این صنعت به شمار می رود.
نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی افزود: باید به توسعه صنعت توجه خاص و ویژه ای مبذول شود و با افزایش ظرفیت ها در این حوزه به ایجاد اشتغال در استان پرداخت.
بیاتیان اظهار داشت: باید با تلاش برای جذب سرمایه گذاران در این حوزه مشکلات و موانع موجود را کاهش داده و فاصله را تا رسیدن به وضعیت مطلوب کم کنیم.
وی ادامه داد: شهرک های صنعتی بهترین فرصت برای ایجاد و راه اندازی واحدهای تولیدی به شمار می روند که در راستای تقویت تولید و صنعت و عرصه های اقتصادی استان باید در این بخش اعتبارات بیشتری اختصاص پیدا کند.
نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی حمایت همه جانبه خود از گسترش شهرک های صنعتی در سطح استان و کمک به جذب سرمایه گذاران را اعلام کرد.

تکالیف مالیاتی وزارت صنعت و معدن

تکالیف مالیاتی وزارت صنعت و معدن



نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس درجلسه امروز خود به ادامه بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۱۳۶۶ و اصلاحات بعدی آن پرداخت.

سیدمحمد بیاتیان در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، افزود: درجلسه امروز (یکشنبه ۱۵ اردیبهشت) کمیسیون صنایع و معادن مواد ۲۰ تا ۲۸ لایحه اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم بررسی و تصویب شد.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی، گفت: کمیسیون صنایع و معادن مجلس در جلسه امروز خود تکالیف مالیاتی وزارت صنعت و معدن را بررسی کرد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: این جلسه با حضور مسولان سازمان امور مالیاتی و مرکز پژوهش ها و وزارت صنعت و معدن برگزار شد./

بیاتیان:عملکرد دولت در بخش معادن

تصمیمات دولت در بخش معدن غیر کارشناسی و کیلویی است


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه تصمیمات دولت در بخش معدن‌غیر کارشناسی و کیلویی است.تصریح کرد:بیان کاملی که عملکرد دولت در حوزه معادن را به خوبی روشن می کند، تنها در کلمه "آینده فروشی" می توان دید و سازوکار تحقق اعتبار بخش معادن در بودجه ۹۲ بی برنامه و فاقد منطق است.

محمد بیاتیان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت گفت: در مباحث بودجه بیشترین بخشی که دولت در بحث صنعت و معدن بر آن تاکید کرده است، بحث استفاده از فرآورده های معادن است و خود  رییس جمهور نیز بارها در این خصوص صحبت کرده و بر لزوم دقت و توجه بر این بخش برای جدایی درآمدهای بودجه و کشور از درآمدهای حاصل از فروش نفت تاکید داشته است.

نماینده مردم بیجار و گروس در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: سازوکاری که برای این مقوله در نظر گرفته  و در بودجه چیده شده است چندان دلچسب نیست.

بیاتیان تصریح کرد: متاسفانه در بودجه و برنامه ریزی ها به سمتی پیش می رویم که در استان ها به طور کامل استانداران تصمیم بگیرند و متاسفانه به طور روشن و شفاف می توان پیش بینی کرد که این تصمیمات غیر کارشناسی است.

وی افزود: اگر با این روند پیش برویم، بدون شک شاهد نابودی و چپاول معادن در سطح کشور خواهیم بود.

بیاتیان در این خصوص تاکید کرد: میزان اعتبارات البته مشکل اصلی و اساسی در این زمینه نیست بلکه سازوکار تعریف شده برای تحقق این اعتبارات به هیچ وجه قابل قبول نیست که زمانی که بودجه سال ۹۲ به صحن بیاید، بدون شک پیشنهادهایی از جانب نمایندگان ملت مطرح می شود تا این مسائل مدیریت شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم هم چنین گفت: با توجه به این که در سال جاری شاهد فاصله و تغییر بین دو دولت نیز هستیم، باید این اعتبارات به شکلی پیش بینی شود تا قابل تحقق بوده و مدیریت مناسبی بر آن اعمال شده باشد.

بیاتیان در ارزیابی عملکرد دولت دهم در حوزه معادن تصریح کرد:بیان کاملی که عملکرد دولت در حوزه معادن را به خوبی روشن می کند، تنها در کلمه "آینده فروشی" می توان دید.

وی ادامه داد: ما به تناژ ۵۰ میلیون تن در سال استخراج داریم اما کم تر از ۱۲ میلیون تن‌تولید فولاد داریم .

عضو کمیسیون صنایع و معادن  مجلس تصریح کرد: عملکرد دولت در حوزه معادن مناسب نبوده و ما به نوعی خام فروشی کردیم و هر آن چه به گوش رسید در حد شعار بود چرا که ما در این زمینه هیچ عملکرد مناسبی نداشته ایم./