هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

مشکلات حوزه‌های انتخابیه نمایندگان در تذکرات کتبی به مسولان اجرا


تذکرات کتبی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مسئولان اجرایی کشور امروز توسط جواد جهانگیرزاده یک عضو هیات رییسه مجلس قرائت شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این تذکرات به شرح زیر است:


**بیاتیان نماینده بیجار به وزیر جهاد کشاورزی: علت تاخیر درتعیین تکلیف وضعیت سهمیه سوخت کشاورزان و لزوم تسریع در صدور کارت سوخت برای کشاورزان زحمتکش.

ادامه مطلب ...

بررسی کلیات طرح پرداخت 6000 میلیارد تومان به بخش سلامت


موافقان: بهداشت، اولویت اولیه آیین‌ کشورداری/مخالفان: نبود منابع کافی برای تامین اعتبار


نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) کلیات طرحی را مورد بررسی قرار دادند که در صورت تصویب نهایی آن، دولت مکلف به پرداخت 10 درصد (6000 میلیارد تومان) سهم حوزه سلامت از محل اجرای هدفمندی یارانه‌ها می‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نادر قاضی‌پور که به عنوان مخالف کلیات این طرح سخن می‌گفت، اظهار کرد: ما از کمیسیون بهداشت انتظار داشتیم به وضع دانشگاه‌های علوم پزشکی نظارت کند چرا که در حال حاضر نظارت کافی بر این دانشگاه‌ها صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: همچنین وزارت بهداشت لازم است به موضوع دکترانی که دو تابعیت دارند ورود کند و همچنین این موضوع را برسی کند که اگر گفته می‌شود ما بیش از 97 درصد دارو را در داخل تولید می‌کنیم چرا با کمبود دارو در کشور مواجه هستیم.

سید محمد بیاتیان، نماینده مردم بیجار نیز به عنوان موافق طرح ارائه شده از سوی کمیسیون بهداشت، گفت: چشم‌ها برای اختصاص 6000 میلیارد تومان سهم سلامت به مجلس دوخته شده است. ببینید که بحث پزشک خانواده چه بازتابی در جراید، نشریات و صداسیما داشته و چه تبلیغاتی راجع به آن شده است اما تا امروز هیچ قدم مثبتی برای آن برداشته نشده است.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: ما باید برای پاسخ دادن به انتظار مردم در بخش سلامت توجه جدی داشته باشیم چرا که من فکر می‌کنم با تورم موجود اگر این بودجه در اختیار وزارت بهداشت قرار نگیرد بسیاری از شاخصه‌ها را در محور توسعه‌ی پایدار از دست خواهیم داد.

بیاتیان اختصاص 10 درصد سهم سلامت از محل هدفمندی را موجب تقویت عدالت دانست و گفت: نگاه ما به بخش سلامت نباید مبتنی بر مسائل اقتصادی باشد چرا که بخش بهداشت، بنگاه اقتصادی نیست و باید به آن به عنوان یک ضرورت نگاه کرد.

وی در پایان از نمایندگان خواست به این طرح رای دهند تا 6000 میلیارد تومان سهم سلامت از محل اجرای هدفمندی یارانه‌ها که تاکنون به بخش سلامت اختصاص نیافته، محقق شود و داروهای مورد نیاز بیماران صعب‌العلاج در دسترس آنها قرار گیرد.

ادامه مطلب ...

بیاتیان: طرح اصلاح قانون انتخابات، ناپخته و بسیارعجولانه است

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات در مجلس اظهار داشت: هر سیاستی که در راستای انتخابات ریاست جمهوری است، باید به شور و شعور و مشارکت حداکثری مردمی کمک کند.

سید محمد بیاتیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کردستان، با بیان اینکه مشارکت حداکثری مردم اصل اساسی انتخابات است، بیان کرد: امروز مشکل اصلی جامعه مسائل اقتصادی، نان سر سفره و اشتغال مردم است، بنابراین پرداختن به مساله اصلاح قانون انتخابات در این مقطع از زمان به صلاح نیست و امکان دارد منجر به کاهش مشارکت مردم در انتخابات شود.

وی تصریح کرد: اصلاح قوانین انتخابات در شرایط فعلی و خارج از نوبت به صلاح نیست و باعث تغییر دیدگاه مردم خواهد شد.

ادامه مطلب ...

تصمیم‌گیری درباره پرداخت سهم سلامت از محل هدفمندی


با تصویب مجلس؛

تصمیم‌گیری درباره پرداخت سهم سلامت از محل هدفمندی به دو هفته آینده موکول شد


نمایندگان مجلس شورای اسلامی بعد از بحث و بررسی یک ساعته در مورد طرح نحوه اجرای بند "ب" ماده 34 قانون برنامه پنجم و جزء 3 بند 45 قانون بودجه سال 91 که دولت را مکلف به پرداخت 10 درصد سهم سلامت از اجرای هدفمندی یارانه‌ها می‌کرد، رای به این دادند که این طرح به کمیسیون‌های برنامه و بودجه و بهداشت برگردد و با اعمال اصلاحاتی مجددا در صحن علنی مجلس مطرح شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) بعد از اظهارات نادر قاضی‌پور، سبحانی‌فرد و رضا عبداللهی به عنوان مخالف و همچنین سیدهادی حسینی، سیدمحمد بیاتیان و مسعود پزشکیان به عنوان موافق کلیات این طرح، نهایتا با اخطار مصباحی‌مقدم رییس کمیسیون برنامه و بودجه مبنی بر اینکه این طرح برای دولت بار مالی دارد، نمایندگان با 126 رای موافق، 68 رای مخالف و 11 رای ممتنع از مجموع 229 نماینده حاضر این اخطار را وارد دانستند و محمدرضا باهنر که اداره جلسه را بر عهده داشت این طرح را برای بررسی بیشتر به کمیسیون‌های بهداشت و درمان و برنامه و بودجه ارجاع داد و گفت که این کمیسیون‌ها ظرف دو هفته آینده گزارش را برای ارائه به صحن علنی آماده کنند.

بنابراین تصمیم‌گیری درباره پرداخت 6000 میلیارد تومان سهم سلامت از محل اجرای هدفمندی یارانه‌ها به تصمیم‌گیری دو هفته آینده مجلس موکول شد.

انتهای پیام

بیاتیان : اطلاع رسانی شفاف در تعدیل قیمت‌ها در شب یلدا موثر است



دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به فرا رسیدن شب یلدا در پایان این هفته، گفت: دولت می تواند از هم اکنون اقدامات لازم در جهت تنظیم بازار شب یلدا را آغاز کرده و با اطلاع رسانی شفاف از نوسانات احتمالی از افزایش قیمت ها جلوگیری کند.

سید محمد بیاتیان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، افزود: با توجه به اینکه در آستانه شب یلدا قرار داریم و مهمترین مایحتاج این شب میوه، آجیل و شیرینی است که دولت باید اقدامات لازم را در جهت تنظیم بازار این شب انجام دهد.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با توجه به اینکه کشور ما دارای منابع عظیمی از انواع میوه جات است، بنابراین واردات میوه به منظور تأمین مایحتاج شب یلدا توجیه نداشته و باید در این زمینه دقت شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تأکید کرد: هرگونه اظهار نظر غیر کارشناسی در ایجاد نوسانات بازار شب یلدا موثر بوده که مسئولان اجرایی باید نسبت به بیان اظهاراتشان سنجیده عمل کنند.

ادامه مطلب ...

بیاتیان: طرح اصلاح قانون انتخابات، ناپخته و بسیارعجولانه است


نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات در مجلس اظهار داشت: هر سیاستی که در راستای انتخابات ریاست جمهوری است، باید به شور و شعور و مشارکت حداکثری مردمی کمک کند.

سید محمد بیاتیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کردستان، با بیان اینکه مشارکت حداکثری مردم اصل اساسی انتخابات است، بیان کرد: امروز مشکل اصلی جامعه مسائل اقتصادی، نان سر سفره و اشتغال مردم است، بنابراین پرداختن به مساله اصلاح قانون انتخابات در این مقطع از زمان به صلاح نیست و امکان دارد منجر به کاهش مشارکت مردم در انتخابات شود.

ادامه مطلب ...

پاسخگویی غضنفری در جلسه کمیسیون صنایع مجلس



وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور در جلسه کمیسیون صنایع و معادن به سوالات نمایندگان پاسخ داد.

سیدمحمد بیاتیان، عضو هیات رییسه این کمیسیون با بیان این مطلب به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: در این جلسه در مورد مباحث مربوط به معدن، نحوه تعامل با مردم مناطقی که در مجاورت معادن قرار دارند،‌ سرمایه‌گذاری‌ها و ... مطرح شد.

وی بیان کرد: با توضیحاتی که غضنفری ارائه کرد نماینده سوال‌کننده اینگونه قانع شد که دو ماه فرصت داده شود تا اقدامات لازم در آن منطقه و حوزه انتخابیه انجام شود و پس از آن در صورت انجام اقدامات لازم، نماینده سوال خود را پس خواهد گرفت.

صنعت کردستان از آمار تا واقعیت/ظرفیت های معدنی استان هدر می رود

صنعت کردستان از آمار تا واقعیت/ظرفیت های معدنی استان هدر می رود

کردستان در حوزه صنعت یکی از آخرین استانهای کشور است و در حالی که طی چند سال اخیر اقدامات مختلفی برای توسعه این بخش آغاز شده ولی امروز آنچه که آمارها می گویند تا واقعیت های موجود در بخش صنعت کردستان فاصله بسیار است. استان کردستان در بخش صنعت علیرغم وجود ظرفیت های ویژه، یکی از استانهای آخر کشور است و هر چند که طی سالهای بعد از پایان جنگ تحمیلی اقداماتی در راستای تقویت این حوزه صورت گرفته است ولی به دلیل نبود زیرساخت های لازم این اقدامات به نتیجه مشخصی نرسیده است.بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص وضعیت واحدهای صنعتی و آمار شاغلان این بخش، کردستان در کنار استانهای همچون ایلام و چهارمحال و بختیاری در آخر این جدول قرار گرفته است و این مهم نشان دهنده وجود ضعف های مشهود در این بخش است.بر اساس این آمار هم اکنون شمار شاغلان بخش صنعت در کردستان تنها دو هزار و 484 نفر است که این آمار در آخرین رتبه کشور قرار دارد و در کنار این مهم کردستان تنها 25 صدم درصد کل شاغلان حوزه صنعت در کشور را به خود اختصاص داده است.در بخش تعداد کارگاه ها نیز استان کردستان وضعیت مناسبی ندارد و از لحاظ شمار کارگاه صنعتی نیز در آخرین رتبه کشوری قرار گرفته است به گونه ای که در این جدول به آن اشاره شده است تنها 51 صدم درصد از کل کارگاه های صنعتی کشور در اختیار کردستان است.ذکر این نکته ضروری است که استان کردستان در کنار ظرفیت های مغفول مانده صنعتی، در حوزه معدن نیز دارای پتانسیل های ویژه ای است که به دلیل نبود واحدهای تولیدی و صنعتی از این ظرفیت نیز به خوبی بهره برداری نشده است و درآمدهای حاصل از این بخش نیز به سوی واحدهای تولیدی سایر استانهای کشور سرازیر می شود.کردستان دارای ذخایر قابل توجهی از مواد معدنی فلزی، غیر فلزی و سنگ های تزئینی با تنوع فراوان در رنگ های شاخص در سطح منطقه است و به همین دلیل بهره برداری از این بخش می تواند به عنوان ظرفیت استان در سال تولید ملی مورد توجه قرار گیرد.سنگ های تزئینی مرمریت، مرمریت قرمز، گرانیت و تراورتن، عناصر ساختمانی کوارتز، فلد سپار، میکا، دولومیت، فلورین، بریل و نمک آبی و عناصر فلزی سنگ آهن، منگنز آنتیموان، مس، طلا و باریت از گونه های متنوع معدن های کشف شده استان کردستان است.استان کردستان در حال حاضر دارای 267 معدن فعال و در حال بهره برداری است و سالیانه بیش از چهار میلیون و 500 هزار تن مواد معدنی از معادن استان استخراج می شود که به دلیل نبود صنایع تبدیلی تمام مواد استخراج شده به صورت خام و بدون ارزش قابل توجهی راهی استان های همجوار می شود.

ادامه مطلب ...

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی کردستان منصوب شد

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی کردستان منصوب شد

حامد قادرمرزی نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی به عنوان رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان کردستان منصوب شد. از سوی رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور حامد قادرمرزی نماینده مردم حوزه انتخابیه قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی به عنوان رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان کردستان منصوب و معرفی شد.در حکم صادر شده خطاب به حامد قادرمرزی که از سوی محمد جواد کولیوند صادر شده، آمده است: "به موجب این حکم و به استناد ماده 53 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخابات شهرداران مصوب اول خرداد ماه سال هزار و سیصد و پنجاه و هفت، جنابعالی به عنوان رئیس هیئت عالی نظارت استان کردستان منصوب می شوید و امید است با استعانت از خداوند متعال و با همکاری سایر اعضا در چهار چوب قانون نسبت به انجام وظایف محوله موفق و موید باشید".همچنین در نشست مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی آقایان محسن بیگلری و سید محمد بیاتیان نیز به عنوان دو عضو دیگر هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان کردستان معرفی شده اند.بر اساس قانون انتخابات شوراهای اسلامی، نظارت انتخابات بر عهده نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است و آنها باید برای مراکز شهرها پنج نفر و برای بخش ها نیز سه نفر را به عنوان اعضای هیئت نظارت معرفی کنند.نمایندگان حوزه های مختلف انتخابیه استان کردستان باید اعضای هیئت های نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی را در شهرها و بخش های استان از بین افراد متعمد معرفی و منصوب کنند

 

منبع : خبرگزاری مهر


بیانیه جمعی از نمایندگان در باره حادثه پیرانشهر




جمعی از نمایندگان با صدور بیانیه‌ای از وقوع حادثه آتش‌سوزی در مدرسه شین‌آباد در شهرستان پیران‌شهر ابراز تآسف کردند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت  جمعی از نمایندگان با صدور بیانیه‌ای از وقوع حادثه آتش‌سوزی در مدرسه شین‌آباد در شهرستان پیران‌شهر ابراز تآسف کردند که این بیانیه به شرح زیر است:

با مرور بر حوادث اخیر از جمله زلزله آذربایجان، جاری شدن سیل در شمال کشور، واژگونی اتوبوس دانش آموزان کاروان راهیان نور، آلودگی عمومی هوای کشور و اخیراً هم حادثه تأسف بار آتش سوزی مدرسه دخترانه ای در شین آباد پیرانشهر، به یک موضوع اساسی می توان پی برد و آن این است که تصویر کلی حوادث و مسائل پیش آمده را در دو دسته کلی می توان تقسیم کرد:

۱- حوادث و بلایای طبیعی. ۲- حوادث انسان ساخت.

ادامه مطلب ...

بررسی پیش‌نویس طرح حمایت از تولید ملی در کمیسیون صنایع و معادن


عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، از بررسی پیش‌نویس طرح حمایت از تولید ملی در نشست عصر امروز (یکشنبه) این کمیسیون خبر داد.
سیدمحمد بیاتیان نماینده مردم بیجار و حسن‌آباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران در تشریح جلسه عصر امروز (یکشنبه) کمیسیون صنایع و معادن، گفت:‌در این نشست پیش‌نویس طرح حمایت از تولید ملی، که پیشتر به صورت مشترک توسط کمیسیون ویژه نظارت و پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی،‌ مرکز پژوهش‌های مجلس، اتاق‌های بازرگانی و صنعت و معدن و کمیسیون صنایع و معادن تهیه شده بود و بیش از 20 بار نیز ویرایش شده است، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
وی در ادامه با بیان اینکه بررسی این طرح در جلسه روز سه‌شنبه کمیسیون نیز ادامه خواهد داشت، افزود: انشاءالله پس از نهایی شدن این طرح در کمیسیون، طرح فوق به صحن علنی خواهد رفت تا در صحن علنی نیز بررسی و به تصویب نمایندگان برسد.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به طرح فوق، گفت: در این طرح یکسری الزامات برای دولت و دستگاه‌های دولتی در حمایت از تولید ملی پیش‌بینی شده که سعی دارد طی سه سال مشکلات تولید ملی را ساماندهی کند و کمک کند که تولید کشور به واقع تولید ملی باشد.

مراسم تودیع و معارفه مدیر آموزش و پرورش بیجار برگزار شد



مدیر کل آموزش و پرورش از این نهاد فرهنگی به عنوان مهمترین رکن توسعه همه جانبه جامعه یاد کرد و اظهار داشت: این نهاد صنعت و مصنوع بشیریت است و معلمین امانت داران بزرگ در این امر خطیر هستند.


ساکی مدیریت را عامل تعیین کننده و تاثیر گذار اعلام کرد و افزود: در اسلام مدیر و مدیریت خدمتگزاری، عشق خدمت به مردم است.


وی خاطرنشان کرد: مدیریت امانت و تکلیفی است که به ما سپرده شده و مدیری که در راستای کار خویش پیرو پیامبران الهی باشد چه بسا برای به ثمر رساندن این تکلیف بزرگ مشقت و سختی هایی که پیش رو خواهد داشت را با خلوص نیت پذیرا باشد.


ساکی اظهار داشت: فرهنگیان و مدیران در امر تعلیم و تربیت دانش آموزان خدامحوری و معادگرایی را اولویت کار خویش قرار داده، تفاوت مدیریت تعلیم و تربیت اسلامی با سایر مدیریت ها در همین امر معاد و خداشناسی است.


وی راز موفقیت مدیران و فرهنگیان را تقویت همکاری و همدلی بیان کرد و تصریح کرد: در نهادی اتحاد ملی و انسجام اسلامی به ویژه در استان کردستان از خط مشی و استراتژی اسلام است.


در ادامه امام جمعه بیجار نیز طی سخنانی از دین باور بودن متربی به عنوان مهمترین وظایف مربیان یاد کرد.


حجت الاسلام مرادی افزود: تربیت دینی و خداشناسی، اجتماعی، سیاسی و اخلاقی و تربیت عملی در راستای آموزش به دانش آموزان از ارزشمندترین کارفرهنگیان می باشد.


وی به عنوان یکی از اعضای شورای آموزش و پرورش از زحمات بی شاعبه سیدشکری مدیر اسبق آموزش و پرورش قدر دانی و برای محسن لطف الهی مدیریت جدید آموزش و پرورش در راستای خدمت رسانی به جامعه فرهنگیان بیجار آروزی توفیق کرد.


در پایان با قرائت حکم انتصاب مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان، محسن لطف الهی به عنوان مدیر جدید آموزش و پرورش شهرستان بیجار معرفی؛ و از زحمات بی بدیل سید سجاد سیدشکری قدر دانی و تشکر به عمل آمد.


منبع:بیجارآنلاین