هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

میهمانی و افطاری



امیرالمومنین علیه السلام:
 از نشانه های بلند همتی،بذل احسان به دیگران است..

نکته های قرآنی/۶۶

انفاق در نهان و آشکار

وَانفَقُوا مِمَّا رَزَقناهُم سِرّاً وَ عَلانِیَةً یَرجُونَ تِجارَةً لَن تَبُورَ

و از آنچه روزی داده ایم در نهان و آشکار انفاق کرده اند، (آنها) به تجارتی امید بسته اند

 که هرگز زوال نمی پذیرد.

فاطر/۲۹

«انفاق از رزق در سر و علانیه» به معنای این استکه از مال خود به فقراء می دهند و چون در انفاق های مستحبّی می ترسند جنبه خودنمایی به خود بگیرد

 و خلوص آن از بین برود، لذا آن را پنهانی انجام میدهند و در انفاق های واجب، برای اینکه اطاعت خدا 

در بین مردم شایع شود و دیگران هم تشویق شوند،

علنی می دهند.

تفسیر المیزان/ج۱۷/ص

۶۰


 

ادامه مطلب ...

آداب افطار کردن


به تاخیر نیانداختن افطار 

 

- قال رسول الله‏ صلى‏ الله‏ علیه ‏و‏آله: لا یَزالُ النّاسُ بِخَیرٍ ما عَجَّلُوا الفِطرَ (1) ؛

مردم، تا وقتى که زود افطار مى‏کنند، در نیکى‏اند.    

- قال رسول الله‏ صلى ‏الله‏ علیه‏ و‏آله: عَجِّلُوا الإِفطارَ و أخِّرُوا السَّحورَ .(2) ؛

 افطارى را زود بخورید و سحرى را به تأخیر اندازید.     

- قال رسول الله صلى ‏الله ‏علیه ‏و‏آله: مِن فِقهِ الرَّجُلِ فی دینِهِ تَعجیلُ فِطرِهِ و تَأخیرُ سَحورِهِ(3) ؛

از دین‏ شناسى مرد(فرد)، زود افطارى خوردن و تأخیر در سحرى خوردن است.  

 

ادامه مطلب ...

مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیجار

دانشگاه آزاد

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیجار خواستار افزایش رشته های فنی در این دانشگاه  شد و گفت هم اکنون بیش از 900 دانشجو در 12 رشته  و در سه مقطه کاردانی ، کارشناسی و کارشناسی پیوسته در این دانشگاه  مشغول تحصیل هستند.بیاتیان همچنین بر حمایت دستگاههای دولتی از دانشگاههای شهرستان در راستای علم گرایی و اجرای پروژه ها بر اساس تحقیقات و پژوهش تاکید کرد.کیانی رئیس منطقه 12 دانشگاه آزاد اسلامی هم در این نشست گفت مقدمات احداث مجتمع فرهنگی هنری دانشگاه آزاد بیجار فراهم شده و بزودی احداث آن آغاز خواهد شد .در پایان ضمن قدردانی از خدمات مرادیان  ، سلیمانی بعنوان رئیس جدید  دانشگاه  ازاد اسلامی واحد بیجارمعرفی شد .

بیاتیان:کیفیت در صنعت فدای نابسامانی های اقتصادی شد

بیاتیان:تاثیرگذاری بنگاه‌های زودبازده در فضای کسب و کار کمرنگ‌ تر می‌شود



عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه تاثیرگذاری بنگاه های زودبازده در فضای کسب و کار روز به روز کمرنگ تر می‌شود، گفت: به لحاظ کمی تعداد زیادی بنگاه زودبازده در کشور داریم اما به لحاظ کیفیت، اثر گذاری و ماندگاری وضعیت بنگاه های اقتصادی بغرنج است.

سید محمد بیاتیان درگفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه به تدریج در حال از دست دادن کیفیت در صنعت هستیم به طوری که کیفیت فدای نابسامانی اقتصادی می شود، تصریح کرد: از دست دادن کیفیت یعنی صنایع کشور دچار بحران خواهند شد.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر دولت یازدهم برای بخش  صنعت برنامه و استراتژی نداشته باشد به نظر می رسد آمار بیکاری و اشتغال در آینده افزایش یابد و بازارهای منطقه را نیز از دست خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تولید و صنعت شرایط نابسامانی دارد، گفت: بخشی از این نابسامانی ها ناشی از تحریم ها و بخش دیگر ناشی از سوء مدیریت هایی است که در این زمینه وجود دارد.

بیاتیان در ادامه به وضعیت  بنگاه های زود بازده اشاره کرد و گفت: به لحاظ کمی تعداد زیادی بنگاه زودبازده در کشور داریم اما به لحاظ کیفیت، اثر گذاری و ماندگاری وضعیت بنگاه های اقتصادی بغرنج است.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: اگر بخواهیم مقایسه کنیم آمار این بنگاه ها به لحاظ کمی بالا است اما اینکه چقدر این بنگاه ها در فضای کسب و کار، اشتغال و سایر موارد مربوطه تاثیر گذار مهم است که این نقش روز به روز کمرنگ می شود و دلیل آن هم عدم حمایت دولت و بخش های حمایت کننده از این بنگاه ها است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه تعداد بنگاه ها نسبت به گذشته افزایش یافته است افزود: اما به لحاظ کیفیت و تاثیرگذاری در فضای کسب و کار وضعیت خوبی نداریم

پیامبر گرامى(ص):ماه رمضان بهترین ساعاتى است که خداوند به بندگانش نظر رحمت می‏کند

حلول ماه مبارک رمضان ماه امت محمدی (ص) ماه میهمانی خدا مبارک باد

             

فضیلت ماه مبارک رمضان

 

پیامبر اکرم(ص) مى‏فرماید: «ماه رجب ماه خدا و ماه شعبان ماه من و ماه رمضان، ماه امت من است،هر کس همه این ماه را روزه بگیرد بر خدا واجب است که همه گناهانش را ببخشد، بقیه عمرش را تضمین کند و او را از تشنگى و عطش دردناک روز قیامت امان دهد.»


«رمضان» در لغت از «رمضاء» به معناى شدت حرارت گرفته شده و به معناى سوزانیدن مى‏باشد.(1) چون در این ماه گناهان انسان بخشیده می‏شود، به این ماه مبارک رمضان گفته‏اند. پیامبر اکرم(ص) مى‏فرماید: «انما سمى الرمضان لانه یرمض الذنوب؛(2) ماه رمضان به این نام خوانده شده است، زیرا گناهان را مى‏سوزاند.»
رمضان نام یکى از ماه‏هاى قمرى و تنها ماه قمرى است که نامش در قرآن آمده است و یکى از چهار ماهى است که خداوند متعال جنگ را در آن حرام کرده است.(مگر جنبه دفاع داشته باشد.)

 


 
در این ماه کتاب‏هاى آسمانى قرآن‏کریم، انجیل، تورات، صحف و زبور نازل شده است.(3)

این ماه در روایات اسلامى ماه خدا و میهمانى امت پیامبر اکرم(ص) خوانده شده و خداوند متعال از بندگان خود در این ماه در نهایت کرامت و مهربانى پذیرایى مى‏کند؛ پیامبر اکرم(ص) مى‏فرماید: «ماه رجب ماه خدا و ماه شعبان ماه من و ماه رمضان، ماه امت من است،(4) هر کس همه این ماه را روزه بگیرد بر خدا واجب است که همه گناهانش را ببخشد، بقیه عمرش را تضمین کند و او را از تشنگى و عطش دردناک روز قیامت امان دهد.»(5)

این ماه، در میان مسلمانان از احترام، اهمیت و جایگاه ویژه‏اى برخوردار و ماه سلوک روحى آنان است و مؤمنان با مقدمه‏سازى و فراهم کردن زمینه‏هاى معنوى در ماه‏هاى رجب و شعبان هر سال خود را براى ورود به این ماه شریف و پربرکت آماده مى‏کنند، و با حلول این ماه با شور و اشتیاق و دادن اطعام و افطارى به نیازمندان، شب‏زنده‏دارى و عبادت، تلاوت قرآن، دعا، استغفار، دادن صدقه، روزه‏دارى و... روح و جان خود را از سرچشمه فیض الهى سیراب مى‏کنند.                                                           فضائل ماه رمضان 1. برترین ماه سال
ماه مبارک رمضان به جهت نزول قرآن کریم در آن و ویژگى‏هاى منحصرى که دارد در میان ماه‏هاى سال‏قمرى برترین است؛ قرآن کریم مى‏فرماید: «ماه رمضان ماهى است که قرآن براى هدایت انسان‏ها در آن نازل شده است.»(6)

پیامبر گرامى(ص) درباره ماه رمضان مى‏فرماید: «اى مردم! ماه خدا با برکت و رحمت و مغفرت به شما روى آورد، ماهى که نزد خدا از همه ماه‏ها برتر و روزهایش بر همه روزها و شب‏هایش بر همه شب‏ها و ساعاتش بر همه ساعات برتر است، ماهى است که شما در آن به میهمانى خدا دعوت شده و مورد لطف او قرار گرفته‏اید، نفس‏هاى شما در آن تسبیح و خوابتان در آن عبادت، عملتان در آن مقبول و دعایتان در آن مستجاب است.... بهترین ساعاتى است که خداوند به بندگانش نظر رحمت مى‏کند... .»(7) 2. نزول کتب آسمانى در این ماه
تمام کتب بزرگ آسمانى مانند: قرآن کریم، تورات، انجیل، زبور، صحف در این ماه نازل شده است. حضرت امام صادق(ع) مى‏فرماید: «کل قرآن کریم در ماه رمضان به بیت المعمور نازل شد، سپس در مدت بیست سال بر پیامبر اکرم(ص) و صحف ابراهیم در شب اول ماه رمضان و تورات در روز ششم ماه رمضان، انجیل در روز سیزدهم ماه رمضان و زبور در روز هیجدهم ماه رمضان نازل شد.»(8) 3. توفیق روزه
در ماه رمضان خداوند متعال توفیق روزه‏دارى را به بندگانش داده است؛ «پس هر که ماه [رمضان] را درک کرد، باید روزه بگیرد.»(9)

انسان افزون بر جنبه مادى و جسمى، داراى بُعد معنوى و روحى هم هست و هر کدام در رسیدن به کمال مطلوب خود، برنامه‏هاى ویژه را نیاز دارند، یکى از برنامه‏ها براى تقویت و رشد بُعد معنوى، تقوا و پرهیزگارى است؛ یعنى اگر انسان بخواهد خودش را از جنبه معنوى رشد و پرورش دهد و به طهارت و کمال مطلوب برسد، باید هواى نفس خود را مهار کند و موانع رشد را یکى پس از دیگرى بر دارد و خود را سرگرم لذت‏ها و شهوات جسمى نکند. یکى از اعمالى که در این راستا مؤثر و مفید است روزه‏دارى است، قرآن کریم مى‏فرماید: «... اى افرادى که ایمان آورده‏اید! روزه بر شما نوشته شد، همان گونه که بر پیشینیان از شما نوشته شده، تا پرهیزگار شوید.»(10) برخى از فواید و فضائل روزه: الف. تقویت تقوا، پرهیزگارى و اخلاص؛(11)
امام صادق(ع) مى‏فرماید: خداوند متعال فرموده: «روزه از من است و پاداش آن را من مى‏دهم.»(12)

حضرت فاطمه(س) مى‏فرماید: «خداوند روزه را براى استوارى اخلاص، واجب فرمود.»(13) ب. مانع عذاب‏هاى دنیوى و اخروى:
امام على(ع) مى‏فرماید: «روزه روده را باریک مى‏کند گوشت را مى‏ریزد و از گرماى سوزان دوزخ دور مى‏گرداند.»(14)

پیامبر اکرم(ص) مى‏فرماید: «روزه سپرى در برابر آتش است.»(15) ج. آرامش روان و جسم:
روزه‏دارى روح و روان و قلب و دل و نیز جسم را آرامش داده و باعث سلامتى روح و تندرستى جسم مى‏شود. پیامبر اکرم(ص) مى‏فرماید: «روزه بگیرید تا سالم بمانید.» باز مى‏فرماید: «معده خانه تمام دردها و امساک (روزه)بالاترین داروهاست.»(16) حضرت امام باقر(ع) مى‏فرماید: «روزه و حج آرام‏بخش دلهاست.»(17) حضرت على(ع) مى‏فرماید: «خداوند بندگان مؤمن خود را به وسیله نمازها و زکات و حدیث در روزه‏دارى روزه‏هاى واجب (رمضان) براى آرام کردن اعضا و جوارح آنان، خشوع دیدگانش و فروتنى جان‏هایشان و خضوع دلهایشان حفظ مى‏کنند.»(18)

امروزه در علم پزشکى و از نظر بهداشت و تندرستى نیز در جاى خود ثابت شده که روزه‏دارى تأثیرهاى فراوانى بر آرامش روح و روان و سلامتى جسم و بدن دارد، دفع چربى‏هاى مزاحم، تنظیم فشار، قند خون، و... نمونه آن است.(19) د. مانع نفوذ شیطان:
امام على(ع) به پیامبر اکرم(ص) عرض کرد: یا رسول الله! چه چیزى شیطان را از ما دور مى‏کند؟ پیامبرگرامى(ص) فرمود: روزه چهره او را سیاه مى‏کند و صدقه پشت او را مى‏شکند.»(20)

بنابراین، روزه مانع نفوذ شیطان‏هاى جنى و انسى شده و وسوسه‏هاى آنان را خنثى مى‏کند. ه . مساوات بین غنى و فقیر:
انسان روزه‏دار در هنگام گرسنگى و تشنگى، فقرا و بینوایان را یاد مى‏کند و در نتیجه به کمک آن‏ها مى‏شتابد. حضرت امام حسن عسگرى(ع) درباره علت وجوب روزه مى‏فرماید: «تا توانگر درد گرسنگى را بچشد و در نتیجه به نیازمند کمک کند.»(21) و. احیاء فضائل اخلاقى
حضرت امام رضا(ع) درباره علت وجوب روزه مى‏فرماید: «تا مردم رنج گرسنگى و تشنگى را بچشند و به نیازمندى خود در آخرت پى‏ببرند و روزه‏دار بر اثر گرسنگى و تشنگى خاشع، متواضع و فروتن، مأجور، طالب رضا و ثواب خدا و عارف و صابر باشد و بدین سبب مستحق ثواب شود،... روزه موجب خوددارى از شهوات است، نیز تا روزه در دنیا نصیحت‏گر آنان باشد و ایشان را در راه انجام تکالیفشان رام و ورزیده کند و راهنماى آنان در رسیدن به اجر باشد و به اندازه سختى، تشنگى و گرسنگى که نیازمندان و مستمندان در دنیا مى‏چشند پى ببرند و در نتیجه، حقوقى که خداوند در دارایى‏هایشان واجب فرموده است، به ایشان بپردازند... .»(22) 4. وجود شب قدر در این ماه
شب قدر از شب‏هایى که برتر از هزار ماه است و فرشتگان در این شب به اذن خدا فرود مى‏آیند و جمیع مقدرات بندگان را در طول سال تعیین مى‏کنند(23) و وجود این شب در این ماه مبارک نعمت و موهبتى الهى بر امت پیامبر گرامى اسلام(ص) است و مقدرات یک سال انسان‏ها (حیات، مرگ، رزق و...) براساس لیاقت‏ها و زمینه‏هایى که خود آنها به وجود آورده‏اند تعیین مى‏شود و انسان در چنین شبى با تفکر و تدبر مى‏تواند به خود آید و اعمال یک سال خود را ارزیابى کند و با فراهم آوردن زمینه مناسب بهترین سرنوشت را براى خود رقم زند.(24)

حضرت امام صادق(ع) مى‏فرماید: «تقدیر مقدرات در شب نوزدهم و تحکیم آن در شب بیست و یکم و امضاء آن در شب بیست و سوم است.»(25) 5. بهار قرآن
نظر به این‏که قرآن کریم در ماه مبارک رمضان نازل شده و تلاوت آیات آن در این ماه فضیلت بسیارى دارد، در روایات اسلامى، از ماه رمضان به عنوان بهار قرآن یاد شده است؛ چنان‏که حضرت امام باقر(ع) مى‏فرماید: «هر چیزى بهارى دارد و بهار قرآن ماه رمضان است.»(26) یک نکته!
بدیهى است فضائل و ثواب‏هایى که براى ماه مبارک رمضان و روزه‏دارى ذکر شده و به برخى از آن‏ها اشاره شد، از آنِ کسانى است که حقیقت آن را درک کنند و به محتواى آن عمل و در گفتار و کردار به کار گیرند و به آن‏ها جامه عمل بپوشانند. چنان در روایات اسلامى براى روزه‏دارى آدابى ذکر شده و کسانى که صرفاً تلاوت قرآن مى‏کنند، ولى به آیات و احکام آن عمل نمى‏کنند و یا آن که از روزه‏دارى تنها رنج گرسنگى و تشنگى را مى‏کشند و بوسیله گناه، تأثیر روزه را از بین مى‏برند و ماه مبارک رمضان و فضاى معنوى آن تأثیرى بر اشخاصى بر جاى نمى‏گذارد، مورد نکوهش قرار گرفته‏اند. چنان‏که پیامبر اکرم(ص) به زنى که با زبان روزه کنیز خود را دشنام مى‏داد فرمود: چگونه روزه‏دارى و حال آن‏که کنیزت را دشنام مى‏دهى؟! روزه فقط خوددارى از خوردن و آشامیدن نیست، بلکه خداوند آن را علاوه بر این دو، مانع کارها و سخنان زشت که روزه را بى‏اثر مى‏کنند قرار داده است، چه اندکند روزه‏داران و چه بسیارند کسانى که گرسنگى مى‏کشند.»(27) حضرت امام سجاد(ع) در دعاى حلول ماه رمضان به درگاه خداوند عرض مى‏کند: به وسیله روزه این ماه یاریمان ده تا اندام‏هاى خود را از معاصى تو نگه داریم و آن‏ها را به کارهایى گیریم که خشنودى تو را فراهم آورد، تا با گوش‏هایمان سخنان بیهوده نشنویم و با چشمانمان به لهو و لعب نشتابیم و تا دستمانمان را به سوى حرام نگشاییم و با پاهایمان به سوى آن‏چه منع شده ره نسپاریم و تا شکمهایمان جز آن‏چه را تو حلال کرده‏اى در خود جاى ندهد و زبان‏هایمان جز به آن‏چه تو خبر داده‏اى و بیان فرموده‏اى گویا نشود... .»(28)

بنابراین، در ماه مبارک باید تمام اعضا و جوارح را از حرام دور نگه داشت و با اخلاص، توکل و توسل از اهل‏بیت(ع) و عمل به دستورها و احکام قرآن کریم و دورى از گناهان، انجام توبه نصوح و واقعى، عبادت، شب‏زنده‏دارى، درک فضیلت شب قدر و... فضیلت ماه مبارک رمضان را درک کرد و از آن در راستاى رسیدن به کمال حرکت کرد و باید در این ماه به گونه‏اى خودسازى کرد که با اتمام ماه مبارک تأثیر و فواید آن در روح و جان افراد باقى باشد و اثر آن تا ماه رمضان سال بعد ماندگار باشد.

دعای روزانه ماه مبارک رمضان

دعاى روز اول ماه مبارک رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

 اللهمَ  اجْعلْ صِیامی فـیه صِیـام الصّائِمینَ وقیامی فیهِ قیامَ القائِمینَ ونَبّهْنی فیهِ عن نَومَةِ الغافِلینَ وهَبْ لی جُرمی فیهِ یا الهَ العالَمینَ واعْفُ عنّی یا عافیاً عنِ المجْرمینَ.

خدایا قرار بده روزه مرا در آن روزه داران واقعى وقیام وعبادتم در آن قیام شب زنده داران وبیدارم نما در آن از خواب بى خبران وببخش به من جنایتم را در این روز اى معبود جهانیان ودر گذر از من اى بخشنده جنایات کاران.

دعاى روز دوم ماه مبارک رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ قَرّبْنی فیهِ الى مَرْضاتِکَ وجَنّبْنی فیهِ من سَخَطِکَ ونَقماتِکَ ووفّقْنی فیهِ لقراءةِ آیاتِکَ برحْمَتِکَ یا أرْحَمَ الرّاحِمین.

خدایا نزدیک کن مرا در این ماه به سوى خوشنودیت وبرکنارم دار در آن از خشم وانتقامت وتوفیق ده مرا در آن براى خواندن آیات قرآن به رحمت خودت اى مهربانترین مهربانان.

 

دعاى روز سوم ماه مبارک رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ ارْزُقنی فیهِ الذّهْنَ والتّنَبیهَ وباعِدْنی فیهِ من السّفاهة والتّمْویهِ واجْعَل لی نصیباً مِنْ کلّ خَیْرٍ تُنَزّلُ فیهِ بِجودِکَ یا أجْوَدَ الأجْوَدینَ.

خدایا روزى کن مرا در آنروز هوش وخودآگاهى را ودور بدار در آن روز از نادانى وگمراهى وقرار بده مرا بهره وفایده از هر چیزى که فرود آوردى در آن به بخشش خودت اى بخشنده ترین بخشندگان.

 

 

دعاى روز چهارم ماه مبارک رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ قوّنی فیهِ على إقامَةِ أمْرِکَ واذِقْنی فیهِ حَلاوَةَ ذِکْرِکَ وأوْزِعْنی فیهِ لأداءِ شُکْرَکَ بِکَرَمِکَ واحْفَظنی فیهِ بِحِفظْکَ وسِتْرِکَ یـا أبْصَرَ النّاظرین.

خدایا نیرومندم نما در آن روز به پا داشتن دستور فرمانت وبچشان در آن شیرینى یادت را ومهیا کن مرا در آنروز راى انجام سپاس گذاریت به کـرم خودت نگهدار  مرا در این روز به نگاه داریت وپرده پوشى خودت اى بیناترین بینایان.

 

دعاى روز پنجم ماه مبارک رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ اجْعَلْنی فیهِ من المُسْتَغْفرینَ واجْعَلْنی فیهِ من عِبادَکَ الصّالحینَ القانِتین واجْعَلْنی فیهِ من اوْلیائِکَ المُقَرّبینَ بِرَأفَتِکَ یا ارْحَمَ الرّاحِمین.

خدایا قرار بده در این روز از آمرزش جویان وقرار بده مرا در این روز از بندگان شایسته وفرمانبردارت وقرار بده مرا در این روز ازدوستان نزدیکت به مهربانى خودت اى مهربان ترین مهربانان.

 

دعاى روز ششم ماه مبارک رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ لا تَخْذِلْنی فیهِ لِتَعَرّضِ مَعْصِتِکَ ولا تَضْرِبْنی بِسیاطِ نَقْمَتِکَ وزَحْزحْنی فیهِ من موجِباتِ سَخَطِکَ بِمَنّکَ وأیادیکَ یا مُنْتهى رَغْبـةَ الرّاغبینَ.

خدایا وا مگذار مرا در این روز در پى نافرمانیت روم ومزن مرا با تازیانه کیفر ودور وبرکنارم بدار از موجبات خشمت بحق احسان ونعمتهاى بى شمار تو اى حد نهایى علاقه واشتیاق مشتاقان.

 

دعاى روز هفتم ماه مبارک رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ اعنّی فیهِ على صِیامِهِ وقیامِهِ وجَنّبنی فیهِ من هَفَواتِهِ وآثامِهِ وارْزُقْنی فیهِ ذِکْرَکَ بِدوامِهِ بتوفیقِکَ یا هادیَ المُضِلّین.

خدایا یارى کن مرا در این روز بر روزه گرفتن وعبـادت وبرکنارم دار در آن از بیهودگى وگناهان وروزیم کن در آن یادت را براى همیشه به توفیق خودت اى راهنماى گمراهان

 

دعاى روز هشتم ماه مبارک رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ ارْزُقنی فیهِ رحْمَةَ الأیتامِ وإطْعامِ الطّعامِ وإفْشاءِ السّلامِ وصُحْبَةِ الکِرامِ بِطَوْلِکَ یا ملجأ الآمِلین.

خدایا روزیم کن در آن ترحم بر یتیمان وطعام نمودن بر مردمان وافشاء سلام ومصاحبت کریمان به فضل خودت اى پناه آرزومندان.

 

دعاى روز نهم ماه مبارک رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

االلهمّ اجْعَلْ لی فیهِ نصیباً من رَحْمَتِکَ الواسِعَةِ واهْدِنی فیهِ لِبراهِینِکَ السّاطِعَةِ وخُذْ بناصیتی الى مَرْضاتِکَ الجامِعَةِ بِمَحَبّتِکَ یا أمَلَ المُشْتاقین.

خدایا قرار بده برایم در آن بهره اى از رحمت فراوانـت وراهنمائیم کن در آن به برهان وراههاى درخشانت وبگیر عنانم به سوى رضایت همه جانبه ات بدوستى خود اى آرزوى مشتاقان.

 

دعاى روز دهم ماه مبارک رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

االلهمّ اجْعلنی فیهِ من المُتوکّلین علیکَ واجْعلنی فیهِ من الفائِزینَ لَدَیْکَ واجْعلنی فیهِ من المُقَرّبینَ الیکَ بإحْسانِکَ یاغایَةَ الطّالِبین.

خدایا قرار بده مرا در این روز از متوکلان بدرگاهت ومقرر کن در آن از کامروایان حضرتت ومقرر فرما در آن از مقربان درگاهت به احسانت اى نهایت همت جویندگان.

 

دعاى روز یازدهم ماه مبارک رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ حَبّبْ الیّ فیهِ الإحْسانَ وکَرّهْ الیّ فیهِ الفُسوقَ والعِصْیانَ وحَرّمْ علیّ فیهِ السّخَطَ والنّیرانَ بِعَوْنِکَ یا غیاثَ المُسْتغیثین.

خدایا دوست گردان بمن در این روز نیکى را و نـاپسند بدار در این روز فسق ونافرمانى  را وحرام کن بر من در آن خشم وسوزندگى را به یاریت اى دادرس داد خواهان.

 

دعاى روز دوازدهم ماه مبارک رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ زَیّنّی فیهِ بالسّتْرِ والعَفافِ واسْتُرنی فیهِ بِلباسِ القُنوعِ والکَفافِ واحْمِلنی فیهِ على العَدْلِ والإنْصافِ وامِنّی فیهِ من کلِّ ما أخافُ بِعِصْمَتِکَ یا عِصْمَةَ الخائِفین.

خدایا زینت ده مرا در آن با پوشش وپاکدامنى وبپوشانم در آن جامه قناعت وخوددارى ووادارم نما  در آن بر عدل وانصاف وآسوده ام دار در آن از هر چیز که مىترسم به نگاهدارى خودت اى نگه دار ترسناکان .

 

دعاى روز سیزدهم ماه مبارک رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ طَهّرنی فیهِ من الدَنَسِ والأقْذارِ وصَبّرنی فیهِ على کائِناتِ الأقْدارِ ووَفّقْنی فیهِ للتّقى وصُحْبةِ الأبْرارِ بِعَوْنِکَ یا قُرّةَ عیْنِ المَساکین.

خدایا پاکیزه ام کن در این روز از چرک وکثافت وشکیبائیم ده در آن به آنچه مقدر است شدنى ها وتوفیقم ده در آن براى تقوى وهم نشینى با نیکان به یاریت اى روشنى چشم مستمندان.

 

دعاى روز چهاردهم ماه مبارک رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ لا تؤاخِذْنی فیهِ بالعَثراتِ واقِلْنی فیهِ من الخَطایا والهَفَواتِ ولا تَجْعَلْنی فیه غَرَضاً للبلایا والآفاتِ بِعِزّتِکَ یا عزّ المسْلمین.

خدایا مؤاخذه نکن مرا در ایـن روز به لغزشها و درگذر از من در آن از خطاها وبیهودگیها وقرار مده مرا در آن نشانه تیر بلاها وآفات اى عزت دهنده مسلمانان

 

دعاى روز پانزدهم ماه مبارک رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ ارْزُقْنی فیهِ طاعَةَ الخاشِعین واشْرَحْ فیهِ صَدْری بإنابَةِ المُخْبتینَ بأمانِکَ یا أمانَ الخائِفین.

خدایا روزى کن مرا در آن فرمانبردارى فروتنان وبگشا سینه ام در آن به بازگشت دلدادگان به امان دادنت اى امان ترسناکان. 

 

دعاى روز شانزدهم ماه مبارک رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ وَفّقْنی فیهِ لِموافَقَةِ الأبْرارِ وجَنّبْنی فیهِ مُرافَقَةِ الأشْرارِ وأوِنی فیهِ بِرَحْمَتِکَ الى دارِ القَرارِبالهِیّتَکِ یا إلَهَ العالَمین.

خدایا توفیقم ده در آن به سازش کردن نیکان ودورم دار در آن از رفاقت بدان وجایم ده در آن با مهرت به سوى خانه آرامش به خدایى خودت اى معبـود جهانیان.

 

دعاى روز هفدهم ماه مبارک رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ اهْدِنی فیهِ لِصالِحِ الأعْمالِ واقْـضِ لی فیهِ الحَوائِجَ والآمالِ یا من لا یَحْتاجُ الى التّفْسیر والسؤالِ یا عالِماً بما فی صُدورِ العالَمین صَلّ على محمّدٍ وآلهِ الطّاهِرین.

خدایا راهنمائیم کن در آن به کارهاى شایسته واعمال نیک وبرآور برایم حاجتها وآرزوهایم اى که نیازى به سویت تفسیر وسؤال ندارد اى داناى به آنچه در سینه هاى جهانیان است درود فرست بر محمد وآل او پاکیزگان.

 

دعاى روز هیجدهم ماه مبارک رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ نَبّهْنی فیهِ لِبَرَکاتِ أسْحارِهِ ونوّرْ فیهِ قلبی بِضِیاءِ أنْوارِهِ وخُذْ بِکُلّ أعْضائی الى اتّباعِ آثارِهِ بِنورِکَ یا مُنَوّرَ قُلوبِ العارفین.

خدایا آگاهم نما در آن براى برکات سحرهایش وروشن کن در آن دلم را به پرتو انوارش وبکار به همه اعضایم به پیروى آثارش به نور خودت اى روشنى بخش دلهاى حق شناسان

 

دعاى روز نوزدهم ماه مبارک رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ وفّرْ فیهِ حَظّی من بَرَکاتِهِ وسَهّلْ سَبیلی الى خَیْراتِهِ ولا تَحْرِمْنی قَبولَ حَسَناتِهِ یا هادیاً الى الحَقّ المُبین.

خدایا زیاد بگردان در آن بهره مرا از برکاتش وآسان کن راه مرا به سوى خیرهایش ومحروم نکن ما را از پذیرفتن نیکىهایش اى راهنماى به سوى حـق آشکار .

 

دعاى روز بیستم ماه مبارک رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ افْتَحْ لی فیهِ أبوابَ الجِنانِ واغْلِقْ عَنّی فیهِ أبوابَ النّیرانِ وَوَفّقْنی فیهِ لِتِلاوَةِ القرآنِ یا مُنَزّلِ السّکینةِ فی قُلوبِ المؤمِنین.

خدایا بگشا برایم در آن درهاى بهشت وببند برایم درهاى آتش دوزخ را و توفیقم ده در آن براى تلاوت قرآن اى نازل کننده آرامش در دلهاى مؤمنان.

 

دعاى روز بیست و یکم ماه مبارک رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ اجْعَلْ لی فیهِ الى مَرْضاتِکَ دلیلاً ولا تَجْعَل للشّیْطان فیهِ علیّ سَبیلاً واجْعَلِ الجَنّةِ لی منْزِلاً ومَقیلاً یا قاضی حَوائِجَ الطّالِبین.

خدایا قرار بده برایم در آن به سوى خوشنودىهایت راهنمایى و قرار مده شیطان را در آن بر من راهى وقرار بده بهشت را برایم منزل وآسایـشگاه اى برآورنده حاجتهاى جویندگان

 

دعاى روز بیست و دوم ماه مبارک رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ افْتَحْ لی فیهِ أبوابَ فَضْلَکَ وأنـْزِل علیّ فیهِ بَرَکاتِکَ وَوَفّقْنی فیهِ لِموجِباتِ مَرْضاتِکَ واسْکِنّی فیهِ بُحْبوحاتِ جَنّاتِکَ یا مُجیبَ دَعْوَةِ المُضْطَرّین.

خدایا بگشا به رویم در این ماه درهاى فضلت وفرود آر برایم در آن برکاتت را وتوفیقم ده در آن براى موجبات خوشنودیت ومسکنم ده در آن وسطهاى بهشت اى اجابت کننده خواسته ها ودعاهاى بیچارگان.

 

دعاى روز بیست و سوم ماه مبارک رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ اغسِلْنی فیهِ من الذُّنوبِ وطَهِّرْنی فیهِ من العُیوبِ وامْتَحِنْ قَلْبی فیهِ بِتَقْوَى القُلوبِ یا مُقیلَ عَثَراتِ المُذْنِبین.

خدایا بشوى مرا در این ماه از گناه وپاکم نما در آن از عیب ها وآزمایش کن دلم را در آن به پرهیزکارى دلها اى چشم پوش لغزشهاى گناهکاران.

 

دعاى روز بیست و چهارم ماه مبارک رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ إنّی أسْألُکَ فیه ما یُرْضیکَ وأعوذُ بِکَ ممّا یؤذیک وأسألُکَ التّوفیقَ فیهِ لأنْ أطیعَکَ ولا أعْصیکَ یا جَوادَ السّائلین.

خدایا من از تو میخواهم در آن آنچه تو را خوشنود کند و پناه مى برم بتو از آنچه تو را بیازارد واز تو خواهم توفیق در آن براى اینکه فرمانت برم ونافرمانى تو ننمایم اى بخشنده سائلان

 

دعاى روز بیست و پنجم ماه مبارک رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ اجْعَلْنی فیهِ محبّاً لأوْلیائِکَ ومُعادیاً لأعْدائِکَ مُسْتَنّاً بِسُنّةِ خاتَمِ انْبیائِکَ یا عاصِمَ قُلوبِ النّبییّن.

خدایا قرار بده در این روز دوست دوستانت ودشمن دشمنانت و پیرو راه و روش خاتم پیغمبرانت اى نگهدار دلهاى پیامبران.

 

دعاى روز بیست وششم ماه مبارک رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ اجْعَل سَعْیی فیهِ مَشْکوراً وذَنْبی فیهِ مَغْفوراً وعَملی فیهِ مَقْبولاً وعَیْبی فیهِ مَسْتوراً یا أسْمَعِ السّامعین.

خدایا قرار بده کوشش مرا در این ماه قدردانـى شده وگناه مرا در این ماه آمرزیده وکردارم را در آن مورد قبول وعیب مرا در آن پوشیده اى شنواترین شنوایان.

 

دعاى روز بیست و هفتم ماه مبارک رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ ارْزُقْنی فیهِ فَضْلَ لَیْلَةِ القَدْرِ وصَیّرْ أموری فیهِ من العُسْرِ الى الیُسْرِ واقْبَلْ مَعاذیری وحُطّ عنّی الذّنب والوِزْرِ یا رؤوفاً بِعبادِهِ الصّالِحین.

خدایا روزى کن مرا در آن فضیلت شب قدر را وبگردان در آن کارهاى مرا از سختى به آسانى وبپذیر عذرهایم وبریز از من گناه وبارگران را اى مهربان به بندگان شایسته خویش.

 

دعاى روز بیست و هشتم ماه مبارک رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ وفّر حظّی فیهِ من النّوافِلِ واکْرِمْنی فیهِ بإحْضارِ المَسائِلِ وقَرّبِ فیهِ وسیلتی الیکَ من بینِ الوسائل یا من لا یَشْغَلُهُ الحاحُ المُلِحّین .

خدایا زیاد کن بهره مرا در آن از اقدام به مستحبات وگرامى دار در آن به حاضر کردن ویا داشتن مسائل ونزدیک گردان در آن وسیله ام به سویت از میـان وسیله ها اى آنکه سرگرمش نکند اصرار وسماجت اصرار کنندگان.

 

دعاى روز بیست ونهم ماه مبارک رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ غَشّنی بالرّحْمَةِ وارْزُقْنی فیهِ التّوفیقِ والعِصْمَةِ وطَهّرْ قلْبی من غَیاهِبِ التُّهْمَةِ یا رحیماً بِعبادِهِ المؤمِنین.

خدایا بپوشان در آن با مهر ورحمت وروزى کن مرا در آن توفیق وخوددارى وپاک کن دلم را از تیرگیها وگرفتگى هاى تهمت اى مهربان به بندگان با ایمان خود.

 

دعاى روز سى ام ماه مبارک رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ اجْعَلْ صیامی فیهِ بالشّکْرِ والقَبولِ على ما تَرْضاهُ ویَرْضاهُ الرّسولُ مُحْکَمَةً فُروعُهُ بالأصُولِ بحقّ سَیّدِنا محمّدٍ وآلهِ الطّاهِرین والحمدُ للهِ ربّ العالمین.

خدایا قرار بده روزه مرا در این ماه مورد قدردانى وقبول بر طبق خوشنودى تو وپسند رسول تو باشد واستوار باشد فرعش بر اصل به حق آقاى ما محمد وخاندان پاکش وستایش خاص پروردگار جهانیان است.


 

http://www.aviny.com/voice/doa_ziarat/rozaneh_ramazan.aspx


 

ادامه مطلب ...

صنعت در استان کردستان از پیشرفت خوبی برخوردار نبوده است

صنعت در استان کردستان از پیشرفت خوبی برخوردار نبوده است

نماینده  شهرستانهای بیجار وحسن آباد یاسوکند درمجلس شورای اسلامی درهمایش روز ملی صنعت ومعدن با بیان این مطلب گفت :امروز صنعت در استان کردستان مورد بی مهری قرار گرفته است.

بیاتیان افزود:طرح هدفمندی یارانه ها باید به طور کامل به اجرا درآمده وسهم تولید  از آن پرداخت شود..

وی با بیان اینکه 30 درصد از منابع حاصل از هدفمندی یارانه‌ها باید به بخش تولید پرداخت می‌شد؛ از این عدم تحقق گلایه کرد و گفت: تحریم‌ها توان فلج ساختن ما را ندارند، مشروط به آنکه ما نیز هماهنگ حرکت کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم، وجود ناهماهنگی در برخی بخش‌های دولت با صنعت و تولید را منجر به بروز مشکل در این دو بخش دانست و گفت: برای وضعیت کنونی، صاحب‌نظران دلایل مختلفی را ذکر می‌کنند.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی، سوء مدیریت در بخش اقتصادی و رشد نقدینگی و تورم، عدم شفافیت در فضای اقتصادی و کسب و کار، افزایش فشار ناشی از تحریم‌ها به دلیل تأثیرات روانی آن، اتخاذ سیاست‌های عوام‌پسند و ضعیف‌شدن سرمایه اجتماعی را مهم‌ترین عوامل بروز مشکلات از دیدگاه صاحب‌نظران اقتصادی عنوان کرد.

بیاتیان، شاهد مدعای خود را مشکلات صنایع خودروسازی ذکر کرد و گفت: این صنعت به علت عدم دریافت سهم خود از قانون هدفمندی یارانه‌ها در حال رکود و ورشکستگی است و مقصر آن نه تحریم‌ها که خود ما هستیم.

وی با تأکید بر وجود محیط سرمایه‌گذاری نامطمئن و کاهش امنیت در سرمایه‌گذاری، از صنعت به عنوان مستأجر بانک‌ها یاد کرد و افزود: بانک‌ها به جای تشویق سرمایه‌گذاران نزول‌خوار شده‌اند.

نماینده مردم بیجار در مجلس با اشاره  به پیگیری طرح حمایت از تولید ملی در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اگر چه اجرای این طرح سالانه 10 هزار و 352 میلیارد تومان بار مالی به همراه دارد، اما توان نجات صنعت و تولید را دارا است.

بیاتیان، کاهش مالیات‌ها از 25 به 15 درصد، کاهش حق بیمه کارفرما از 25 به 6 درصد، افزایش سرمایه بانک‌های تخصصی از محل وجوه هزینه شده، امکان تأخیر در پرداخت حقوق ورودی تا یک سال، تعلیق بدهی بانکی مالیاتی و تأمین اجتماعی به مدت 3 سال را برخی از موارد مطرح در این طرح نام برد.

وی با اشاره به رونق تولید ملی در کوتاه مدت در صورت اجرای این طرح اظهار کرد: زمانی که مقام معظم رهبری بر لزوم توجه به بخش تولید تأکید می‌کنند پس باید همگی در راستای تحقق این مهم تلاش کنیم.

نماینده بیجار در پایان با اشاره به نیاز کردستان به توجه جدی‌تر از سوی دولت یازدهم، خاطرنشان کرد: امروز کردستان از قلب پایتخت امن‌تر و بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری است.


با پیگیری طرح حمایت از تولید ملی در مجلس صنعت نجات پیدا خواهد کرد

با پیگیری طرح حمایت از تولید ملی در مجلس صنعت نجات پیدا خواهد کرد

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی از پیگیری طرح حمایت از تولید ملی در مجلس خبر داد و گفت: با اجرای این طرح، بخش صنعت و معدن نجات پیدا می‌کند.

محمد بیاتیان   در همایش روز ملی صنعت و معدن که در سالن اجتماعات پیامبر اعظم در استانداری کردستان برگزار شد اظهار کرد: تحقق حماسه سیاسی زمینه را برای خلق حماسه اقتصادی تسهیل کرده است.

وی با بیان اینکه تشدید تحریم‌ها نشان‌دهنده حرکت ما در مسیر صحیح و به سمت "باغ سبز" است خاطرنشان کرد: استان کردستان، دارای ظرفیت و در عین حال نواقصی است که باید به آن توجه جدی شود.

نماینده مردم بیجار با مقایسه وضعیت استان کردستان با استان‌هایی همچون خوزستان اظهار کرد: در آنجا تنها 8 سال جنگ وجود داشته است، اما در کردستان از ابتدای پیروزی انقلاب، مردم درگیر مسئله جنگ بودند و حتی تا سال 75 نیز هنوز نگاه امنیتی بر استان سایه افکنده بود.

بیاتیان افزود: در حال حاضر در استانی چون خوزستان، مشوق‌های مناسبی به منظور تسهیل در واردات و صادرات صورت می‌گیرد، اما متأسفانه کردستان از این مزایا محروم است.

وی با تأکید بر اینکه دولت یازدهم باید مشوق‌هایی در ترانزیت کالا برای استان کردستان در نظر بگیرد، تصریح کرد: منطقه کردستان عراق نیز به عنوان بازاری بکر و فرصتی تاریخی در دسترس ما قرار دارد.

نماینده مردم بیجار در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه اقلیم عراق، محل جولان شرکت‌های ترکیه‌ای شده است خاطرنشان کرد: به دلیل مراودات فرهنگی و زبانی و دارا بودن مرز مشترک می‌توان با برقراری ارتباط سازنده از این فرصت نهایت بهره را برد.


از فعالان بخش صنعت ، معدن و اصناف در همایشی در استانداری کردستان تجلیل شد.

از فعالان بخش صنعت ، معدن و اصناف در همایشی در استانداری کردستان تجلیل شد.

در این مراسم نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تاکید بر نهادینه شدن فرهنگ تولید ،کارو تلاش در جامعه گفت:اشتغال و رفاه جامعه در گرو توجه به این مقوله امکان پذیر است.

حجت السلام والمسلمین حسینی شاهرودی صرفه جویی و درست مصرف کردن را گامی در راستای ارتقاءتولید عنوان کرد و افزود: با توجه به ظرفیتهای تولیدی مناسب در استان باید مسئولان  در فرهنگ سازی این مقوله ونیز حل مشکلات فراروی صنعت اهتمام ویژه ای داشته باشند.

معاون صنایع و امور اقتصادی وزارت صنعت ،معدن و تجارت هم در این مراسم با اشاره به پاره ای مشکلات فراروی تولیدات ، صنایع و معادن کشور گفت:مسئولان باید برای رفع این مشکلات با همت مضاعف دست به کار شوند.

صالحی نیا گفت:تفویض اختیار به ستادهای تسهیل استانی  برای  رصدو پایش مشکلات واحدهای تولیدی گامی در این راستا بوده است.

وی با بیان اینکه 70 درصد مشکلات در ستادهای تسهیل  تامین نقدینگی برای صیانت از تولید بوده است  گفت:تدوین طرح حمایت از تولید و نیز افزایش 2و نیم برابری نقدینگی نسبت به سنوات گذشته از مواردی است که پیگیری شده است.

صالحی نیا با تاکید بر همکاری کارگروههای اقتصادی استانی با نمایندگان مجلس ، بخش های صنعت و معدن نسبت به معرفی طرحهاو دریافت تسهیلات گفت: تاکنون 89 واحد تولیدی را در کردستان برای جذب 50 میلیارد تومان تسهیلات از محل 10 درصد صندوق توسعه ملی و سرمایه گذاری به بانکهای عامل معرفی شده است.

وی افزود:185طرح نیز که پیشرفت فیزیکی انها بین 5تا 95 درصد است از جمله طرحهایی است که برای دریافت تسهیلات به بانکهای عامل معرفی شده اند.

استاندار کردستان هم در این مراسم با اشاره به اینکه ظرفیتهاو پتانیسل های خوبی برای تولید در بخشهای صنعت و معدن و تجارت در این استان فراهم است و کردستانیها در این راستا گامهای مثبتی برداشته اند گفت:از مسئولان کشوری درخواست میکنیم در جهت رفع تنگناها و مشکلات فراروی این واحد ها که شامل در اختیار گذاشتن اعتبارات و مجوزهای مربوطه است اهتمام ویژه داشته باشند .

شهبازی گفت:دغدغه اشتغال ،سرمایه گذاری و پیگیری مصوبات درکردستان تنها با مساعدت مسئولان کشوری مرتفع خواهد شد.

نماینده مردم بیجار و حسن آباد یاسوکند در مجلس شورای اسلامی  هم در این مراسم  با اشاره به حضور گسترده مردم در خلق حماسه انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری به عنوان حماسه سیاسی گفت ما کردستانیها و مسئولان باید با بهره گیری از ظرفیتهای مناسب تولیدی در این استان در خلق حماسه اقتصادی نیز پیش قدم باشیم

بیاتیان با اشاره به اینکه امروز صنعت در کردستان نیازمند حمایت است گفت با حمایتهای دولتی و هماهنگی در بخش صنعت و معدن ما نیز خواهیم توانست در جذب سرمایه گذاریها موفق باشیم

اسراری رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان کردستان هم با اشاره به تشکیل ستاد اجرایی معادن در کردستان و نیز واگذاری بخشی از امور سازمان صنعت معدن و تجارت به خانه صنعت و معدن اظهار امیدواری کرد علی الرغم مشکلات فراروبا این تغییر و تحولات  شاهد توسعه هر چه بیشتر استان در آینده ای نزدیک باشیم

در این مراسم نمایندگان خانه صنعت و معدن ، اصناف و مجامع امور صنفی و نماینده معادن کردستان هم در سخنان جداگانه ای بر رفع مشکلات مربوطه برای بهبود وضعیت تولید در این استان تاکید کردند.


 

بررسی طرح حمایت از تولید ملی پس از تعطیلات تابستانی بهارستان


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه طرح حمایت از تولید ملی در نوبت صحن علنی مجلس قراردارد، گفت: با توجه به اینکه طرح فوق به صورت عادی در دستورکار صحن قرار گرفته، به احتمال زیاد نمایندگان پس از تعطیلات تابستانی مجلس با جمع‌آوری امضاء درخواست بررسی خارج از نوبت این طرح را در صحن دنبال خواهند کرد.
"سیدمحمد بیاتیان" نماینده مردم بیجار و حسن‌آباد در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران از نهایی شدن طرح حمایت از تولید ملی در کمیسیون‌های تخصصی مجلس خبر داد و گفت: این طرح هم اکنون در نوبت کار صحن علنی قرار دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه این طرح به صورت عادی در دستورکار صحن علنی قرار دارد، تصریح کرد: با توجه به خلق حماسه سیاسی و لزوم هرچه سریعتر خلق حماسه اقتصادی، این طرح پس از تعطیلات تابستانی مجلس در دستور کار صحن علنی قرار خواهد گرفت.

عضو کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: البته برای بررسی خارج از نوبت این طرح در صحن علنی نیاز به 50 امضاء وجود دارد که احتمالا نمایندگان با آن موافقت خواهند کرد.

گفتنی است: طرح حمایت از تولید ملی در کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و کمیسیون ویژه سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی به عنوان کمیسیون اصلی و در کمیسیون صنایع و معادن نیز به عنوان کمیسیون فرعی مورد بررسی قرار گرفته است

نامه نمایندگان استان کردستان به وزیر راه و شهرسازی


نمایندگان مردم استان کردستان طی نامه‌ای به نیکزاد، وزیر راه و شهرسازی، اعتراض خود را نسبت به وضعیت راه و مسکن در استان کردستان اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا) منطقه کردستان، در این نامه خطاب به وزیر آمده است: متاسفانه وضعیت راه و مسکن استان کردستان به ویژه راه‌های بین شهری، راه‌های روستایی و مسکن مهر دچار مشکلات عدیده‌ای است.

محسن بیگلری نماینده سقز و بانه،‌ سیداحسن علوی و سالار مرادی نمایندگان سنندج‌، دیواندره و کامیاران،‌ سیدمحمد بیاتیان نماینده بیجار و حامد قادرمرزی نماینده قروه و دهگلان از مجمع نمایندگان استان کردستان در ادامه این نامه برای رفع مشکل مردم، خواستار حضور هرچه سریع هیئتی در راستای بررسی موضوع مسکن مهر و راههای بین شهری و روستایی شده‌اند.

نمایندگان در این نامه استناد کرده‌اند که سهم استان کردستان از آسفالت راههای روستایی در رده‌های آخر کشور است.

نمایندگان در خصوص بحث مسکن مهر نیز، عدم آماده سازی زمین توسط مسکن و شهرسازی،‌ مهیا نبودن زیرساخت‌ها و در نهایت دو برابر تمام شدن قیمت مسکن مهر نسبت به استان‌های همجوار حین تحویل توسط شهروندان کردستان را از جمله مواردی برشمرده‌اند که نارضایتی مردمی را در پی داشته است.

شایان ذکر است که استان کردستان از استان‌های کم برخوردار از آسفالت راه روستایی است، که از میانگین کشوری پایین‌تر است و حتی برخی از شهرستان‌های آن از جمله سقز تنها 27 درصد از راه‌های روستایی آن آسفالته است که این میزان از میانگین استانی هم بسیار پایین‌تر است.

اسامی ناظران مجلس در شورای برنامه ریزی وتوسعه استانها اعلام شد


نمایندگان ناظر مجلس در شورای برنامه ریزی و توسعه استانها از سوی مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت،معاونت نظارت مجلس شورای اسلامی احکام رییس مجلس برای نمایندگان ناظر را به استانداران اعلام کرد.

اسامی نمایندگان ناظر مجلس در شورای برنامه ریزی و توسعه استانها  در اجرای بند (ج) ماده (۱۷۸) برنامه پنجم به شرح دیل است:

 

ردیف

استان

نفر اول

نفر دوم

۱

آذربایجان شرقی

شهروز افخمی

علی علی‌لو

۲

آذربایجان غربی

حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله بیگی ئیلانلو

موید حسینی

۳

اردبیل

کمال‌الدین پیرموذن

جلیل جعفری بنه خلخال

۴

اصفهان

سیدحمید رضا طباطبایی نائینی

حمیدرضا فولادگر

۵

البرز

حجت‌الاسلام والمسلمین مفید کیایی‌نژاد

محمدجواد کولیوند

۶

ایلام

احمد شوهانی

علی محمد احمدی

۷

بوشهر

عبدالکریم جمیری

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی موسوی‌نژاد

۸

تهران

حسین طلا

سیدحسین نقوی حسینی

۹

چهارمحال و بختیاری

سیدسعید زمانیان

امیرعباس سلطانی

۱۰

خراسان جنوبی

مراد هاشم زهی

جواد هروی

۱۱

خراسان رضوی

محمدحسین حسین‌زاده بحرینی

حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله پژمان فر

۱۲

خراسان شمالی

موسی الرضا ثروتی

هادی قوامی

۱۳

خوزستان

اسماعیل جلیلی

سیدحسین دهدشتی

۱۴

زنجان

محسن علیمردانی

محمدرضا خانمحمدی خرمی

۱۵

سمنان

غلامرضا کاتب

علیرضا خسروی

۱۶

سیستان و بلوچستان

حسینعلی شهریاری

هدایت‌الله میرمرادزهی

۱۷

فارس

جعفر قادری

داریوش اسماعیلی

۱۸

قزوین

داود محمدی

رجب رحمنی

۱۹

قم

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا آشتیانی عراقی

احمد امیرآبادی فراهانی

۲۰

کردستان

سیداحسن علوی

سیدمحمد بیاتیان

۲۱

کرمان

محمدرضا پورابراهیمی داورانی

فرج‌اله عارفی

۲۲

کرمانشاه

فتح‌اله حسینی

عبدالرضا مصری

۲۳

کهگیلویه و بویراحمد

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی محمد بزرگواری

غلامرضا تاجگردون

۲۴

گلستان

عیسی امامی

رضا صابری

۲۵

گیلان

محمدمهدی ریانی املشی

عبدالجبار کوچکی‌نژاد

۲۶

لرستان

الهیار ملکشاهی

حجت‌الله خدایی سوری

۲۷

مازندران

عبدالوحید فیاضی

حسین نیاز آذر

۲۸

مرکزی

محمد حسن آصفری

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی

۲۹

هرمزگان

ابوالقاسم جراره

سیدعبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی

۳۰

همدان

بهروز نعمتی

علی نعمت چهار دلی

۳۱

یزد

حجت‌الاسلام دخیل عباس زارع زاده مهریزی