هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

بیاتیان مطرح کرد: افزایش تولید خودرو در کشور با بازگشت پژو

مهندس بیاتیان عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع مجلس گفت که در صورت بازگشت شرکت پژو به ایران و همکاری با شرکت ایران خودرو، میزان تولید خودرو در داخل به وضعیت قبل باز می‌گردد.

سیدمحمد بیاتیان در گفت‌وگو باخبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: ابراز تمایل شرکت پژو برای بازگشت به بازار خودروی ایران به این خاطر است که ایران بازار خوبی برای شرکت پژو و شرکت‌های خارجی است که در ایران به شرکت‌های خودروسازی داخلی سرویس می‌دهند.

وی با رد احتمال تاثیرگذاری در قیمت خودرو با ورود پژو به ایران یادآور شد: ارزی که در حال حاضر برای واردات صنایع مرتبط با صنعت خودروسازی استفاده می‌شود ارز مبادلاتی است و دیگر از ارز مرجع برای این کار استفاده نمی‌شود لذا قیمت‌ها بالا رفته است. ضمن اینکه بیشتر افزایش قیمت از قبل مشکلات داخلی بین شرکت‌های خودروساز و شرکت‌هایی است که مواد اولیه ارائه می‌کنند و این بحث خیلی به تحریم‌ها مربوط نیست.

این عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع مجلس اضافه کرد: بنابراین بازگشت شرکت پژو به ایران خیلی تفاوتی در قیمت خودرو ایجاد نمی‌کند اما ان‌شاءالله تولید را افزایش خواهد داد زیرا در صورت آمدن پژو به ایران، قطعات و مواد اولیه‌ای که برای تولید خودرو مورد نیاز است کاملا مهیا خواهد بود

اعمال ماه محرم

اعمال ماه محرم

محرم، ماه ایثار و از جان گذشتگی است! ماه عشق و شور و فریاد است! ماه آمیختن با خون و آمیختن عشق است. 

فرا رسیدن ماه محرم را بر عاشقان اباعبدالله‌ الحسین‌(ع) تسلیت عرض می‌نمائیم.

 

اعمال ماه محرم!

 

چرا محرم؟!

 

پیش از اسلام عرب، جنگ در این ماه را حرام می‌دانست و ترک مخاصمه می‌کرد؛ لذا از آن زمان این ماه بدین اسم نامگذاری شد.(1) و روز اول محرم را اول سال قمری قرار دادند.(2) در توضیح این که چرا ماه‌های دیگر که جنگ در آنها حرام است، محرم نامیده نمی‌شود می‌توان گفت: چون ترک جنگ از این ماه شروع می‌شد به آن محرم گفتند.

 

این ماه در مکتب تشیع یادآور نهضت حضرت سیدالشهدا و حماسه‌ جاودان کربلاست.

 

این ماه، یادآور دلاورمردی‌های یاران با وفای اباعبدالله الحسین(علیه السلام)، فداکاری‌های زینب کبری(سلام الله علیها)، حضرت سجاد(علیه السلام)، و همه‌ اسرای کاروان امام حسین(علیه السلام)، است. این ماه، یادآور خطبه‌ها و شعارهای آگاهی‌بخش سالار شهیدان، نطق آتشین حضرت زینب(سلام الله علیها) و خطابه‌ غرّای زین العابدین(علیه السلام)، است.

این ماه، یادآور استقامت حبیب بن مظاهر و شهادت عون و جعفر است.

آری این ماه، ماه پیروزی حق بر باطل است.


محرم از منظر ائمه(علیهم السلام)

شیعیان از امام رضا(علیه السلام)، چنین نقل شده است:

«وقتی محرم فرا می‌رسید، پدرم خندان دیده نمی‌شد، حزن و اندوه تا پایان دهه‌ اول بر او غالب بود و روز عاشورا، روز حزن و مصیبت و گریه ایشان بود.»(3)

همچنین حضرت امام رضا(علیه السلام) درباره‌ عاشورا می‌فرماید:

«کسی که عاشورا روز مصیبت و اندوه و گریه‌اش باشد، خداوند قیامت را روز شادمانی و سرور او قرار خواهد داد.»(4)

 


ادامه مطلب ...

تذکرات کتبی نشست علنی در انجام تخلف در آزمون استخدامی مخابرات


به گزارش خبرگزاری خانه ملت، شاهین محمد صادقی عضو هیئت ریسه مجلس در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۳ آبان) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را به شرح ذیل اعلام کرد:



بیاتیان و قادرمرزی نمایندگان بیجار و قروه به وزیر ارتباطات در خصوص علت انجام تخلف در آزمون استخدامی شرکت مخابرات تذکر دادند.

ادامه مطلب ...

ممنوعیتهای خودسرانه روی صادرات برخی کالاها/گمرک پاسخ داد

گمرک ایران در حالی متهم به اعمال ممنوعیتهای خودسرانه روی صادرات برخی کالاها شده است که مسوولان این نهاد کلی بودن مصوبه هیئت وزیران را درباره کالاهای صادرات ممنوع دلیل اصلی بروز برخی اشتباهات و تفسیرهای مختلف می‌دانند.

3-718.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، چندی پیش سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان براساس آنالیز قیمتی که انجام داد صادرات 52 قلم کالا را ممنوع اعلام کرد و بخش‌نامه مربوط به این ممنوعیت برای اجرا به گمرک ایران ابلاغ شد.

اما در حالی مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت از وقوع برخی تغییرات در فهرست اقلام ممنوعه صادراتی خبر داده‌اند که در همین حال گمرک ایران متهم شده صادرات برخی کالا به جز اقلام 52 گانه را به دلیل مشابهت تعرفه‌ای ممنوع کرده است.

محسن صالحی‌نیا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تایید اقدام گمرک ایران در ممنوعیت خودسرانه صادرات برخی کالاها ابراز امیدواری کرده‌ که این فرایند هرچه زودتر اصلاح شود.

ادامه مطلب ...

اسامی هیات عالی نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا

هیات عالی نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا متشکل از نمایندگان 31 استان کشور وظیفه نظارت بر این انتخابات را به عهده دارد.

23-146.jpg

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در هر استان از سه نماینده همان استان تشکیل شده است که این هیات وظیفه نظارت بر روند برگزاری انتخابات را بر عهده دارد.

اسامی نمایندگان عضو هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به تفکیک هر استان به شرح زیر است:


استان کردستان: سیدمحمد بیاتیان، محسن بیگلری، حامد قادرمرزی

ادامه مطلب ...

ممنوعیت ثبت سفارش 77 کالا تدریجی انجام شود

مهندس بیاتیان عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: ممنوعیت ثبت سفارش 77 کالا باید آرام و زیرپوستی انجام شود تا شوک ناشی از قطع واردات این میزان کالا تبعات کمتری بر تولید و اقتصاد کشور داشته باشد.
71-34.jpg

سیدمحمد بیاتیان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار داشت: قطع ثبت سفارش 77 کالا موجب سوداگری واردکنندگان کالا می‌شود به بیان دیگر سرمایه‌دارانی که این 77 کالا را با دلار 1226 تومان وارد کرده و در انبارها دپو کرده‌اند با قطع ثبت سفارش آنها، سودهایی میلیاردی نصیب‌شان می‌شود.

ادامه مطلب ...

تعامل نمایندگان مجلس با مدیران افزایش یابد

محسن بیگلری در اولین نشست هم اندیشی مدیران استانی وزارت نیرو با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از مدیران اجرایی خواست از شهرستان ها بازدید بیشتری داشته باشند.وی خواستار پیگیری افزایش سهم تخصیص آب و واگذاری مدیریت سدهای داخل استان به مسوولان استانی شد.سالار مرادی رییس مجمع نمایندگان استان کردستان نیز در این نشست گفت: مدیران با دید تخصصی و دور از مسائل حاشیه ای و سیاسی به مسائل جامعه نگاه کنند.نماینده منتخب مردم بیجار در مجلس نیز ضمن تقدیر از عملکرد شرکت های آب و برق استان، خواستار اهتمام جدی مدیران در تکریم ارباب رجوع و برخورد مناسب با شهروندان شد.

بیاتیان با اشاره به روند کند احداث پست 20/63 حسن آباد یاسوکند خواستار پیگیری نمایندگان جهت انجام این پروژه و برقدار نمودن چاه های آب کشاورزی شد.نماینده مردم قروه و دهگلان نیز با اشاره به برخی مشکلات مردم روستاها، رعایت هویت اسامی چشمه ها و مناطق در مکاتبات اداری و نامگذاری سدها و پروژه ها را در ایجاد حس تعلق در ساکنان محل مهم دانست و خواستار رعایت این موضوع شد.حامد قادرمرزی در راستای رایزنی با وزارت نیرو جهت تخصیص آب بیشتر به استان اعلام آمادگی کرد.در ادامه مدیران عامل شرکت های آب و برق استان خواستار پیگیری چالش های موجود و مصوبات سفرهای استانی هیأت دولت به استان شدند.کمبود اعتبارات و مشکلات مالی، تک خوانی شدن کنتورهای برق روستایی، مشکلات تامین آب و برق نواحی منفصل شهری، سرقت انرژی و تجهیزات برقی در نقاط منفصل شهری، تخصیص منابع آب بیشتر از حوزه های آبریز کشور و استان، مطالبات شرکت های آب و برق در زمینه مسکن مهر، تامین اعتبارات پروژه های مهر ماندگار و تعیین تکلیف نحوه واگذاری نیروگاه سیکل ترکیبی به بخش خصوصی از موضوعات مورد اشاره در این جلسه بود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران

بررسی بخشنامه اخیر ارزی در کمیسیون صنایع و معادن مجلس

موادی از قانون تاسیس سازمان ملی استاندارد در جلسه عصر سه‌شنبه کمیسیون صنایع و معادن مجلس بررسی و مواد 3 تا 8 این قانون تصویب شد.

محمد بیاتیان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خاطرنشان کرد: علاوه بر موضوع فوق برخی از نمایندگان نسبت به بخشنامه اخیر مبنی بر الرام بازپرداخت تسهیلات ارزی با نرخ آزاد، اعتراض داشتند که مقرر شد این موضوع با مسوولان وزارت اقتصاد و دارایی و مسوولان وزارت صنایع و معادن در میان گذاشته شود تا مشکلات جدیدی برای بخش صنعت و تجارت کشور ایجاد نشود.

کد خبر: 91081710556

بیاتیان گمرک نبایدبخشنامه ممنوعیت صادرات 52 قلم کالا را تفسیرکند



مهندس بیاتیان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گمرک نباید بخشنامه دولت مبنی بر ممنوعیت صادرات 52 قلم کالا را تفسیر کند گفت : گمرک با این بخشنامه سلیقه ای برخورد کرده است.

اقای محمد بیاتیان در برنامه گفتگوی ویژه خبری دوشنبه شب شبکه دو سیما افزود : این بخشنامه برای حمایت از تولید داخلی و جلوگیری از خام فروشی است.
به گفته وی اقلامی که دراین بخشنامه صادرات آنها ممنوع شده مواد اولیه خام است که تبدیل آنها به کالاهای با ارزش افزوده می تواند به صادارات نیز کمک کند.
این نماینده مجلس اضافه کرد : برای اجرای این بخشنامه سازمان گمرک با سازمان توسعه تجارت هماهنگ نبوده است اما بخش خصوصی نیز نباید واکنش عجولانه نشان دهد.
وی از بخش خصوصی خواست با کار کارشناسی از این بخشنامه حمایت کند.


ادامه مطلب ...

گفتگوی ویژه خبری

گفتگوی ویژه خبری


با حضور:مهندس بیاتیان


امشب ساعت 22:45


از شبکه


سراسری دوم سیما



سند تحول حاصل تلاش بی وقفه تمام کارکنان آموزش و پرورش است

سند تحول حاصل تلاش بی وقفه تمام کارکنان آموزش و پرورش است


بیجار - نماینده مردم شهرستانها بیجار و حسن آباد یاسوکند در مجلس شورای اسلامی گفت: سند تحول حاصل تلاش بی وقفه همه دلسوزان و کارکنان تمامی بخش های آموزش و پرورش است.

سید محمد بیاتیان در بازدید از آموزشگاه دخترانه ابتدایی یگانه با اشاره به مهمترین زیر ساخت های پیشرفت در کشور، تصویب سند تحول بنیادین در شورای عالی انقلاب فرهنگی را نقطه عطف آموزش و پرورش دانست.وی گفت: این سند حاصل تلاش بی وقفه همه دلسوزان آموزش و پرورش است که اجرای کامل آن در مراحل مختلف و در مدت زمان مشخص و معینی انجام خواهد شد.بیاتیان افزود: باید همه معلمین عزیز در جهت تحقق اهداف این تحول عظیم گام بردارند و سعی و تلاش نمایند.سیدشکری مدیر آموزش و پرورش بیجار نیز در آغاز بازدید گزارشی از روند کاری و برنامه های اجرایی آموزش و پرورش در مدارس، خصوصا انجام فعالیت هایی که در مقطع ابتدایی انجام می گیرد را بیان کرد.

 

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران

 


حادثه غدیر خم در بیجار بازسازی و به نمایش درآمد

حادثه غدیر خم در بیجار بازسازی و به نمایش درآمد

بیجار – همزمان با عید غدیر خم واقعه معرفی حضرت علی (ع) بعنوان جانشین پیامبر (ص) در پارک شاهد بیجار بازسازی و اجرا شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بیجار در این آیین گفت: بیان واقعیت های موجود تاریخی می تواند در تبیین و ارتقاء بینش مردم و رفع ابهاماتی که دشمنان تفرقه افکن ایجاد می کنند نقش زیادی داشته باشد.سرهنگ محمودی افزود: بازسازی واقعه غدیر خم زیر نظر صاحب نظران و روحانیون حوزه های علمیه قم و بیجار اجرا شده استوی در مورد استقبال مردم از این برنامه گفت: پیش بینی ما این بود که حدود چهار هزار نفر این برنامه را تماشا کنند اما بیش از 12 هزار نفر بازسازی واقعه غدیر را تماشا کردند.سرهنگ علیخانی، جانشین سپاه بیت المقدس کردستان نیز در آیین افتتاحیه این مراسم گفت: آگاهی مردم از واقعیات تاریخی و بیان هنرمندان وقایع، راه نفوذ تفرقه افکنان و شبهه انگیزان را مسدود می کند.وی افزود: اگر ملت آگاهانه و با علم و دانش در عرصه قدم بگذارند دشمنان در آن عرصه نا امید و شکست می خورند و این برنامه در تنویر افکار و ارتقاء اعتقادات جوانان بسیار موثر است.سرهنگ علیخانی افزود: هم اکنون در 300 نقطه کشور این برنامه اجرا می شود و این برنامه در استان کردستان نیز امسال تنها در بیجار برگزار شده است.جمشیدی فرماندار بیجار نیز در خصوص برگزاری این برنامه گفت: بیان وقایع تاریخی با این گونه روش ها در نهادینه کردن ارزش ها و واقعیت ها تاثیرگذار است.مهندس بیاتیان نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در مورد واقعه غدیر که ˈغدیر می تواند محور وحدت باشدˈ، افزود: ایجاد وحدت پایدار و حفظ و انتقال واقعیت های تاریخی به نسل های آینده بسیار لازم و راه گشا است و از بیراهه رفتن افکار مردم جلوگیری می کند.وی اظهار امیدواری کرد که در سال آینده با مد نظر قراردادن مشکلات و نواقص کار امسال، برنامه ای با محتوا و مفیدتر ارائه شود.این برنامه با همت ستاد غدیرخم شهرستان بیجار و با همکاری ناحیه مقاومت بسیج، ارشاد اسلامی، شهرداری، فرمانداری و هیأت امنای مساجد بیجار و در میان استقبال مردم ولایت مدار بیجار برگزار شد.از حدود یک ماه پیش بیش از 550 نفر از هنرمندان این شهرستان به صورت داوطلبانه در قالب سه کاروان به تمرین بازسازی صحیح واقعه غدیر پرداخته بودند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران