هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

با همت مهندس بیاتیان:دو میلیارد ریال برای تامین روشنایی معابر روستایی بیجار اختصاص یافت

نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی با پیگیریهای انجام شده برای تامین روشنایی معابر و تکخوانی کنتوربرق روستایی دو میلیارد ریال به این امر اختصاص داد.

سیدمحمد بیاتیان با اشاره به وضع نامناسب روشنایی معابر وناعادلانه خواندن قرائت کنتور برق مصرفی روستاها افزود :

با پیگیریهای لازم وهماهنگیهای انجام شده اعتبار 200 میلیون تومانی برای تهیه وسایل وزیرساختهای مورد نیاز برای تثبیت روشنایی معابر وتک خوانی کنتورهای روستایی تامین شده است.

مهندس بیاتیان با ناعادلانه خواندن براورد هزینه برق هر روستا وتحمیل هزینه گزاف به خانواده ها اظهارداشت:باید تکخوانی کنتور دردوستاها اجرا شود و هرخانوار براساس مصرف واقعی هزینه پرداخت کند.

مهندس بیاتیان با اشاره به لزوم کاهش هزینه تهیه وانتقال برق موردنیازچاههای آبیاری مزارع گفت:بوسیله خط نفوذی دربعضی از مسیرها، امکان تامین برق مورد نیاز چاههای آب مزارع وجود دارد وباید تا فرصت سوزی نشده است این کار انجام شود.

افتتاح پروژه‌های ناتمام، کردستان را دچار مشکل می‌کند


رییس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی، گفت: افتتاح پروژه‌های ناتمام، استان را در زمینه جذب اعتبارات با مشکل مواجه می‌کند و به ضرر استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه کردستان، سید"محمد بیاتیان" شامگاه دوشنبه ٢٨ مردادماه جاری در چهارمین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اظهار کرد: باید پروژه‌هایی را افتتاح کرد که هیچ نیازی به اعتبار نداشته باشند و صد درصد کارهای آن انجام شده باشد.

وی افزود: متأسفانه پروژه‌هایی توسط برخی افراد در کرستان افتتاح شده که ناتمام هستند و باید دوباره برای آنها اعتبار زده شود، که این امر کاری دشوار است.

او اضافه کرد: باید برای پروژه‌های افتتاح شده‌ی ناتمام به جای افتتاحیه مراسم افتضاحیه گذاشته شود.

نماینده مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: چگونه می‌توان برای پروژه‌هایی که افتتاح شده‌اند، دوباره درخواست اعتبار و بودجه کرد.

وی در ادامه سخنان خود با ابراز تأسف نسبت به حذف غیر کارشناسی شده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، ادامه داد: امید است، در دولت جدید این نهاد به صورت کارشناسی شده و قوی دوباره احیا شود.

به گفته وی با احیای سازمان مدیریت برنامه و بودجه در دولت جدید دیگر نیازی به برگزاری چنین جلساتی در استان‌ها نیست و می‌توان وقت این گونه جلسات را به مسائل دیگری اختصاص داد.

رییس مجمع نمایندگان استان کردستان با اشاره به ضرورت درآمدزایی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری، اضافه کرد: دولت اعتدال و تدبیر و امید باید در این زمینه بیشتر کار کند و آن را جزو اولویت های کاری خود قرار دهد.

وی با تأکید بر اینکه ایران در زمینه گردشگری از کشورهای اروپایی و ترکیه چیزی کمتر ندارد، تأکید کرد: ظرفیت‌های موجود در میراث فرهنگی و گردشگری در کشور باید احیا شود.

وی ادامه داد: متأسفانه درآمدهای کشور ما در زمینه گردشگری بسیار ضعیف بوده و همواره اعتبارات دولتی در این بخش هزینه می‌شود، که این رویکرد باید تغییر کند.

او اظهار کرد: تحقق حماسه اقتصادی نیازمند برنامه و برنامه‌ریزی برای درآمدزایی در بخش‌های مختلف است که متأسفانه در جلسات شورای برنامه‌ریزی استان تنها صحبت از هزینه و جذب اعتبار می‌شود.

وی با انتقاد نسبت به از میان رفتن تفکر جهادی و سازندگی، افزود: رزمندگان در زمان جنگ که دارای تفکر سازندگی و جهاد بودند فقط با یک دستگاه لودر جاده روستایی می‌ساختند، لذا می‌طلبد که مدیران کنونی نیز با دست خالی اما با تفکر سازندگی کار کنند.

رییس مجمع نمایندگان استان کردستان با اشاره به وجود مشکلات عدیده در کل استان، نامناسب بودن وضعیت راه‌ها و تأمین آب را از جمله دلایل عمده مهاجرت روستاییان به شهرها عنوان کرد.

وی با انتقاد از ضعف مدیران در جلب مشارکت‌های مردمی، اضافه کرد: با توجه به کمبود بودجه و اعتبارات باید مدیران به دنبال جلب مشارکت مردم برای انجام پروژه‌ها باشند.

رییس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: مطالب زیادی برای گفتن وجود داشت که به دلیل عدم حضور استاندار از بیان آنها خودداری کرده و آن را به جلسه‌ی بعدی موکول می‌کنم.

وی در پایان با اشاره به اینکه در حق مجمع نمایندگان استان ظلم شده و تریبون در اختیارشان گذاشته نشده است، یادآور شد: حق نمایندگان مردم کردستان باید ادا شود.

نماینده بیجار: تحقق حماسه اقتصادی مستلزم اصلاح فرهنگ کار است

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی بر اصلاح فرهنگ کار در جامعه تأکید کرد و گفت: تحقق حماسه اقتصادی مستلزم اصلاح فرهنگ کار است، چرا‌ که در فرهنگ اسلامی هر کاری که در راستای خدمت به مردم باشد از جایگاه والایی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کردستان، سیدمحمد بیاتیان در سی و پنجمین نشست شورای فرهنگ عمومی بیجار که در سالن کنفرانس مجتمع فرهنگی هنری امیر‌نظام گروسی برگزار شد، گفت: نام‌هایی که هر ساله توسط مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به‌عنوان نام سال انتخاب می‌شود، برگرفته از الزامات، شرایط‌ و اولویت‌های اساسی کشور است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی افزود: برای محقق شدن نام سال و نیل به اهداف این نامگذاری‌ها باید مردم پا به پای مسئولان تمام هم و غم خود را به‌کار گیرند.

نماینده مردم ‌در مجلس ‌افزود: مقام معظم رهبری با انتخاب نام «حماسه اقتصادی» قصد دارند به مسئولان گوشزد کنند که باید در جهت رفع نیاز‌ها و مشکلات اقتصادی مردم با ارائه راهکارها و پی‌ریزی برنامه‌های مدون و تأثیرگذار گام بردارند.

وی اعلام کرد: با برگزاری همایش‌ها، فراهم کردن زمینه‌های تبادل نظر میان اقتصاددانان با اقشار علمی و دانشجویان، مشورت با متخصصان و به‌کارگیری کسانی‌که می‌توانند برنامه‌های خوب اقتصادی را به نحو شایسته به مرحله‌ی اجرا بگذارند، می‌توان به نام «حماسه اقتصادی» تحقق بخشید.

بیاتیان بر اصلاح فرهنگ کار در جامعه تأکید کرد و افزود: تحقق حماسه اقتصادی مستلزم اصلاح فرهنگ کار است، چرا‌که در فرهنگ اسلامی کار در راستای خدمت به مردم از جایگاه والایی برخوردار است.

نماینده مردم ‌در مجلس ‌در پایان یادآور شد: نمادهایی که مقام معظم رهبری در آغاز سال مطرح می‌کنند برای یک سال نیست، بلکه راهکاری است که مسئولان نظام و مردم باید آن را تعقیب کنند تا به اهداف نظام و انقلاب برسیم.

خدایا! خروج از ماه مبارک را برای ما مقارن با خروج از تمامی گناهان قرار بده.. آمین .

عید سعید فطر و حلول ماه مبارک شوال بر شما مبارکباد.سید محمد بیاتیان


 

خدایا به ما توفیق ده تا از کسانی باشیم که حاصل دسترنج یکماه ی خود را در رمضان، از این به بعد هم حفظ کنیم.(آمین)


اعمال روز و شب عید سعید فطر:

رسول گرامی اسلام(ص) در حدیثی طولانی پس از اشاره به عظمت ماه مبارک رمضان و ارزشهای فراوان آن، عید فطر را زمان عطاء پاداش الهی به بندگان توصیف کرده و می فرماید: فرشتگان [در این شب] در کوی و برزن فریاد می زنند: ای بندگان خدا برای گرفتن پاداش های بزرگ بسوی محل برگزاری نماز حرکت کنید، خداوند به فرشتگان می فرماید: شاهد باشید که پاداش روزه ماه مبارک رمضان و مناجات شبانه بندگانم را رضایت خویش و آمرزش قرار دادم.

برای شب عید فطر اعمالی ذکر شده که در ذیل می آید:

1- در هنگام غروب آفتاب غسل شود .

2- آن شب به نماز، دعا، استغفار، درخواست از حق تعالى و بیتوته در مسجد احیا گردد.

3- بعد از نماز مغرب و عشاء، نماز صبح و نمازعید فطر ذکر؛" الله اکبر الله اکبر، لا اله الا الله و الله اکبر الله اکبر و لله الحمد الحمد لله على ما هدانا و له الشکر على ما اولانا " گفته شود.

4- بعد از نماز مغرب و نافله آن، دست ها را به سوى آسمان بلند کرده و بگوید:" یا ذاالمن و الطول یا ذاالجود یا مصطفی محمد و ناصره صل على محمد و آل محمد و اغفرلی کل ذنب احصیته وهو عندک فی کتاب مبین." پس به سجده برود و صد مرتبه در سجده بگوید: " اتوب الى الله " پس هر حاجت که دارد از حق تعالى بخواهد که ان شاء الله تعالى بر آورده خواهد شد.

5- زیارت امام حسین (ع) که فضیلت ‏بسیار دارد.

6- ده مرتبه ذکر" یا دائم الفضل علی البریة یا باسط الیدین بالعطیة یا صاحب المواهب السنیة صل علی محمد و آله خیرالوری سجیة واغفرلنا یا ذاالعلی فی هذه العشیة." که از اعمال شب جمعه است، گفته شود.

7- ده رکعت نماز که در شب آخر ماه رمضان اقامه می شود که به صورت پنج نماز دو رکعتی ، درهر رکعت بعد از حمد، سوره توحید 10 بارخوانده شود. و در رکوع و سجود 10 مرتبه ذکر" سبحان الله والحمدلله ولا اله الاالله والله اکبر" گفته شود. پس از نماز هزارمرتبه استغفار کند و بعد از آن سر به سجده گذارد و بگوید:" یا حی یا قیوم یا ذاالجلال و الاکرام یا رحمان الدنیا والاخرة و رحیمهما یا ارحم الراحمین یا اله الاولین والآخرین اغفرلنا ذنوبنا و تقبل منا صلواتنا و صیامنا و قیامنا."

8- چهارده رکعت نماز اقامه کند. بعد از هر دو رکعت سلام دهد و در هر رکعت بعد از حمد، یک بار آیةالکرسی و سه مرتبه توحید خوانده شود. براى هر رکعت، ثواب عبادت چهل سال و عبادت هر که در آن ماه روزه گرفته و نماز خوانده اعطاء می شود.

9-  بین نماز مغرب و عشاء دو رکعت نماز اقامه کند که در رکعت اول یک مرتبه حمد و 100 مرتبه توحید و در رکعت دوم یک مرتبه حمد و یک مرتبه توحید می خواند و پس از سلام به سجده رفته، 100 مرتبه «اتوب الی الله» گوید و حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) در ثواب آن فرمود: قسم به خدایی که جان من در دست او است کسی این نماز را نمی خواند مگر اینکه خداوند خواسته او را عطا می فرماید اگر چه گناهانش به قدر ریگ های بیابان باشد. همچنین رسول خدا (ص) فرمود کسی که شب عید فطر 6 رکعت نماز بخواند که در هر رکعت ( بعد از حمد ) پنج مرتبه قل هو الله بخواند به همه اهلبیت خود شفاعت می کند، اگر چه همه آنها مستحق جهنم باشند.

 

ادامه مطلب ...

زندگی‌نامه و سوابق کاری وزرای پیشنهادی دولت یازدهم

زندگی‌نامه و سوابق کاری وزرای پیشنهادی دولت یازدهم

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، اگرچه بر اساس قانون اساسی، رییس جمهور منتخب اجازه معرفی اعضای کابینه را بر اساس اهداف و راهبرد خود دارد ولی قانونگذار برای رعایت مصلحت کشور و نظام، مجلس شورای اسلامی را موظف کرده که ضمن بررسی سوابق و رزومه علمی و اجرایی گزینه‌های پیشنهادی، نظر نهایی را در باره رای اعتماد به آنها اعلام کند.

1- رزومه ارائه شده وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به مجلس/ سابقه ۱۰ سال وزارت

متن برنامه‌های وزارت صنعت دولت روحانی

 

2- رزومه ارائه شده وزیر پیشنهادی اطلاعات به مجلس

 

3- رزومه ارائه شده وزیر پیشنهادی کشور به مجلس

 

4- رزومه ارائه شده وزیر پیشنهادی دادگستری به مجلس

 

5- رزومه ارائه شده وزیر پیشنهادی دفاع به مجلس

 

6- رزومه ارائه شده وزیر پیشنهادی امور خارجه به مجلس

رویکرد سیاست خارجی و برنامه وزارت خارجه دولت روحانی

 

7- رزومه ارائه شده وزیر پیشنهادی نیرو به مجلس/ از نمایندگی مجلس تا قائم مقامی وزارت نیرو

 

8- رزومه ارائه شده وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به مجلس

متن برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی دولت روحانی

 

9- رزومه ارائه شده وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات به مجلس

 

10- رزومه ارائه شده وزیر پیشنهادی اقتصاد به مجلس/ هدفمند‌سازی یارانه‌های انرژی در فهرست مقالات طیب نیا

متن برنامه‌های وزارت اقتصاد و امور دارایی روحانی

 

11- رزومه ارائه شده وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی به مجلس

 

12- رزومه ارائه شده وزیر پیشنهادی نفت به مجلس/ سابقه ۲۲ ساله وزارت

 

13- رزومه ارایه شده وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس

 

14- رزومه ارایه شده وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس

متن برنامه‌های وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی دولت روحانی

 

15- رزومه ارایه شده وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس

 

16- رزومه ارایه شده وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مجلس

 

17- رزومه ارایه شده وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس

 

18- رزومه ارایه شده وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به مجلس

 

این خبر تکمیل می شود ...

دیدار کمیسیون صنایع با سه وزیر پیشنهادی نیرو، صنعت و ارتباطات

دبیر کمیسیون صنایع و معادن از دیدار اعضای این کمیسیون با وزرای صنعت، معدن و تجارت، ارتباطات و فناوری اطلاعات و نیرو خبر داد.
سیدمحمد بیاتیان نماینده بیجار و حسن آباد در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به معرفی وزرای پیشنهادی دولت جدید به مجلس شورای اسلامی جهت اخذ رای اعتماد گفت: کمیسیون صنایع و معادن مجلس با وزرای پیشنهادی مربوطه دیدار خواهد کرد.

دبیر این کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: در همین راستا با وزرای پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، ارتباطات و فناوری اطلاعات و نیرو دیدار خواهیم کرد.

بیاتیان خاطرنشان کرد: این دیدارها جهت بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی بوده و قطعا نظر نهایی را مجلس خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: البته نظر کمیسیون‌های تخصصی که به عنوان مخالف و موافق در صحن علنی و هنگام اخذ رای اعتماد بیان خواهد شد نیز مهم بوده و تاثیر خواهد گذاشت.

اضافه می‌شود؛ حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی عصر روز گذشته در پایان مراسم تحلیف خود اسامی وزرای پیشنهادی دولت تدبیر و امید را به هیئت رئیسه اعلام کرد.

بیاتیان: نظم و شکوه حاکم بر مراسم تحلیف آن را متمایز از ادوار گذشته


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، درباره برگزاری مراسم تحلیف روحانی، گفت:‌نظم و شکوه حاکم بر مراسم تحلیف، آن را متمایز از ادوار گذشته کرد.

محمد بیاتیان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت درباره مراسم تحلیف روحانی گفت: این مراسم نسبت به ادوار گذشته، خاص‌تر بود و دلیل اصلی آن نیز به شرایط بین‌المللی ایران، نوع تعامل با سایر کشورها و به وجود آوردن برخی مشکلات همچون تحریم‌ها بر می‌گردد.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی افزود: حضور روسای جمهور و مسئولان و مقامات عالی‌رتبه‌ای از سراسر دنیا در این مراسم نیز آن را خاص‌تر کرده بود.

وی که اولین دوره حضور خود را در مجلس  تجربه می‌کند، به نحوه چرخش قدرت از جناحی به جناح دیگر در کشور اشاره و بیان کرد: این نحوه انتقال قدرت از یک گرایش سیاسی به گرایش دیگر، پویایی نظام و مردم‌سالاری دینی را نشان می‌دهد که همواره امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری بر آن اشاره داشتند و البته مردم، نقطه عطف و اصلی در این چرخش نخبگان هستند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: در برگزاری مراسم تحلیف روحانی، نقطه منفی ندیدم؛ نظم بر این برنامه حاکم بود و برنامه خوبی برگزار شد؛ صحبت‌های سخنرانان نیز اعم از روسای سه قوه، بسیار مناسب و کامل بود.

وی درباره سخنان روحانی گفت: اگر این صحبت‌ها، اجرایی شود و سیاست‌های دولت چه در عرصه داخلی و چه در حوزه خارجی براساس این تعاریف اجرا شود، نقطه عطفی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران رقم خواهد خورد.

بیاتیان در پاسخ به این سوال که خواسته اقوام از رئیس جمهور منتخب چیست، توضیح داد: توجه جدی و مشارکت دادن آنها خواسته اقوام از رئیس جمهور منتخب است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: این نکته در شعارهای دکتر روحانی وجود داشت و امیدواریم در عرصه اجرا نیز مورد توجه جدی قرار گیرد و نخبگان اقوام در مدیریت‌های مختلف در سطح کشور مشارکت داده شوند

بیاتیان:کمیسیون صنایع و معادن فردا میزبان نعمت زاده خواهد بود لزوم پرهیز از نگاه سیاسی به بخش صنعت و معدن


عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: وزیر پیشنهادی صنعت،معدن وتجارت به احتمال زیاد فردا برای ارائه برنامه هایشان به کمیسیون صنایع و معادن خواهد آمد.

سید محمد بیاتیان درگفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت اظهار داشت: با توجه به رزومه  آقای نعمت زاده در حوزه صنعت و معدن دیدگاه اعضای کمیسیون برای تصدی ایشان در این پست مثبت است. 

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی افزود:وی فردی هستند که توانایی پیشبرد کارها را در این وزارتخانه دارا هستند و امیدواریم رای اعتماد را در مجلس کسب کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد:در حوزه صنعت و معدن باید از نگاه سیاسی پرهیز کرد و از مدیران توانمند و تخصصی در حوزه های مختلف تولید مانند خودرو سازی استفاده کرد البته برای موفقیت بیشتر باید تمام ارگان های ذیربط مانند وزارت اقتصاد و امور دارایی و بانکها کمک کنند.

بیاتیان افزود: انتظار همه این است با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری تمرکز بیشتری را در موضوع تولید ملی داشته باشیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر موضوع تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت خیلی مطرح نیست و تعاملات با وزیر مربوطه در این امر نیز تاثیر گذار خواهد بود البته اگر وزیر چیدمان خوبی  در بخش های  تجارت و بازرگانی داشته باشد شاید خیلی ضرورتی به این تفکیک نباشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطر نشان کرد: در خصوص موضوع کوچک سازی دولت و کاهش وزارتخانه ها باید به این موضوع نیز توجه شود که با وجود افزایش جمعیتی که در سالهای گذشته داشته ایم اگر تصدی گری دولت در سطح کنونی نیز بماند به نوعی کوچک سازی دولت اتفاق افتاده است./

اژدهای زرد صنعت خودرو ایران را می بلعد

هرچند ورود چینی ها به صنعت خودرو ایران داستان جدیدی نیست و همواره شائبه حضور چینی ها در این صنعت وجود داشت اما گویا این روزها با مذاکره قطعه سازان و البته خودروسازانی که تا دیروز ادعای شکوفایی وخودکفایی داشته‌اند، تنورش حسابی داغ داغ است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،به نقل از خانه ملت، مدتهااست رشد اقتصادی چین توجه همه کشورهای جهان  را به خود جلب کرده و چند سالی است که دنیا شاهد علائم ظهور ابرقدرتی است که  هرچند این علائم  نمی توانند به طور قطع خبر از آینده ای روشن برای این کشور کمونیستی بدهند اما باید توجه داشت که اقتصاد چین همچون اژدهای چینی آمیخته ای از افسانه و واقعیت است، باید دید که چطور می توان آن دو را از هم جدا کرد. چرا که اقتصاد چین در حال بلعیدن اقتصاد جهانی است.

سید محمد بیاتیان با اشاره به عملکرد خودروسازان بعد از تحریم علیه صنعت خودروسازی کشور تصریح کرد: بزرگان نظام همیشه اعلام کرده اند که تحریم ها برای ما نعمت است اما به شرط این که بر اساس برنامه ریزی حرکت کنیم.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی افزود: تحریم صنعت خودروسازی می تواند یک فرصت خوب برای این صنعت  باشد تا خودروسازان به این فکر بی افتند تا قطعاتی که در گذشته از خارج وارد می کردیم را بومی سازی کنیم و حتی به سمت تولید خودروی بومی برویم.

بیاتیان در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به مذاکره خودروسازان داخلی با چینی ها برای واردات قطعه از این کشور گفت: واردات قطعه از چین پل لرزانی است که آینده آن مشخص نیست به طوری که هر لحظه ممکن است تحریم ها تشدید شود و باز شاهد وضعیت نابسامان در بازار خودرو باشیم.

وی ادامه داد: به نظر می رسد ما باید سرمایه گذاری کنیم و قطعات را در داخل کشور بومی سازی کنیم که اگر خط تولید قطعه در کشور راه اندازی شود اطمینان بیشتری در پی خواهد داشت.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: بحث استاندارد بودن قطعات چینی باید در مبدا که کشور چین است تایید و سپس وارد شود نه اینکه این قطعات وارد شود سپس سازمان استاندارد اعلام کند که قطعات کیفیت ندارند.

بیاتیان با اشاره به اینکه واردات قطعه از چین در کوتاه مدت می تواند مفید باشد، تصریح کرد: اما موضوع اصلی این است که در جهت بومی سازی سرمایه گذاری شود؛ در این شرایط علاوه بر اینکه ارزش افزوده ایجاد می شود ارز از کشور خارج نمی شود، از ساخت قطعات در داخل اطمینان لازم وجود دارد و اشتغال نیز ایجاد خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان درباره راهکار برون رفت از شرایط تحریم صنعت خودروسازی با بیان اینکه اگر وابستگی داخل به خارج را قطع کردیم بسیاری از مشکلات حل می شود، تاکید کرد: برای دور زدن تحریم ها باید روی پای خود بایستیم اما به دلیل اینکه به واردات وابسته هستیم یعنی هر لحظه ممکن است دچار ضرر و زیان شویم.


   ادامه مطلب ...

بسم الله و بالله و علی ملة رسول الله فزت و رب الکعبة.

 

امام علی (ع) می فرمایند:

اَلحَقُّ طَریقُ الجَنَّةِ وَ الباطِلُ طَریقُ النّارِ وَ عَلى کُلِّ طَریقٍ داع

حق، راه بهشت است و باطل، راه جهنم و بر سر هر راهى دعوت کننده‏اى است

نهج السعادة، ج 3، ص 291

 


آلبوم تصاویر , گالری تصاویر , گالری موضوعی , آلبوم موضوعی , والپیپر های ولادت و شهادت حضرت علی ( علیهم السلام ) , تولد حضرت علی , عید غدیر , ضربت خوردن حضرت علی


دل را ز شرار عشق سوزاند علی(ع)، یک عمر غریب شهر خود ماند علی(ع)

وقتی که شکافت فرق او در محراب، گفتند مگر نماز می خواند علی(ع)

شهادت مولای متقیان علی (ع) تسلیت باد

   ادامه مطلب ...

بیاتیان: قوه قضاییه حرفهای ضد امنیتی رحیمی را پیگیری کند




رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات معاون اول رئیس جمهور در کردستان در حمایت از مفسدان اقتصادی گفت: معاون اول رئیس جمهور در اظهاراتی شبیه احزاب منحله کومله و دموکرات مردم را دعوت به شورش می کند.
به گزارش گروه دریافت خبرخبرگزاری خانه ملت؛ محمد بیاتیان در واکنش به اظهارات معاون اول رئیس جمهور در حمایت از یک مفسد اقتصادی و دعوت مردم  و مسئولان استان برای اعتراض جهت آزادی این فرد متخلف گفت: اظهارات ایشان که مردم را به شورش و نافرمانی در مقابل قانون دعوت می کنند باید توسط قوه قضائیه پیگیری شود زیرا ایشان از جایگاه شان برای آزادی یک مجرم سوء استفاده می کنند.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بااین حرفها به نظر می رسد این مفسد اقتصادی تامین کننده منافع آقای رحیمی و اعوان و انصارش در استان کردستان است اظهار داشت: اظهارات شبیه موضع گیری های احزاب منحله کومله و دموکرات است تا فرد ی که در جایگاه معاون اولی رئیس جمهور قرار دارد.


وی با بیان اینکه رحیمی نگران نان خودش است نه مردم  تصریح کرد: مردم کردستان عاقل تر از این هستند که بر اساس اظهارات نا پخته رحیمی از یک مفسد اقتصادی حمایت کنند.


بیاتیان با بیان اینکه رحیمی در این مدت اظهارات محیر العقول زیادی داشته است و عملا هیچ ثباتی در اتخاذ مواضع سیاسی اش وجودنداشته است، ادامه داد: رحیمی در سال ۸۴ در هتل شادی سنندج در جمع ستاد آقای هاشمی رفسنجانی گفت، احمدی نژاد در استانداری همکار من بود ولی یک بخشداری هم برای ایشان زیاد است، همین فرد در سال ۸۶ احمدی نژاد را آنقدر بالا می برد و اعلام می کند اگر قرار بود در آخر الزمان پیامبری مبعوث شود آن احمدی نژاد بود.


وی با اشاره به حمایت رحیمی از یکی از بزرگترین مفسدان اقتصادی در کردستان تصریح کرد: بزرگترین پول شویی تاریخ در کردستان توسط این فرد صورت گرفته، دولت ۴۰۰ میلیارد تومان وام کم بهره در اختیار فردی که سابقه اقتصادی مشخصی دارد قرار داده است و این پول وارد بازار سکه و دلار شده است وبازار را متلاطم کرده است.


عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نهاد های امینتی سپاه و وزارت اطلاعات نیز که متوجه تخلفات این فرد شدند اقدام به دستگیری وی کردند، مگر همیشه باید با آفتابه دزد ها مقابله کرد باید یک بار هم با عوامل اصلی و کله گنده های برخورد کرد، احمدی نژاد ۸ سال شعار مبارزه با مفاسد اقتصادی را داد و دائما وعده اعلام لیست مفسدان دانه درشت را می داد ولی تا امروز هیچ کاری نکرد تا جایی که امروز معاون اولش به صراحت از یک مفسد اقتصادی حمایت می کند.

وی با بیان اینکه دوران سیاسی آقای رحیمی به پایان رسیده گفت: اظهارات اخیر رحیمی از سر ناچاری و خداحافظی دردمندانه با فضای سیاسی کشور است.


رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان افزود: در مدت ۸ سال گذشته کارهای زیادی انجام شده اما فرصت سوزی های زیادی نیز صورت گرفته است، حتی کوچکترین مدیران استان نیز باید با نظر رحیمی انتخاب می شدند و رحیمی در کردستان دیکتاتوری می کرد و نخبگان را به نفع پخمگان سر می برید، ۸ سال عقب ماندگی استان کردستان به پای رحیمی نوشته می شود.

بیاتیان با انتقاد از اظهارات رحیمی در کردستان و توهین به نمایندگان این استان اظهار داشت: توهین به مجمع نمایندگان استان کردستان توهین به مردم این استان است زیرا این نمایندگان با رای مردم به مجلس را ه یافته اند و بر اساس فرمایش امام (ره) نمایندگان عصاره فضایل ملت هستند.


وی تاکید کرد: نمایندگان استان کردستان فردا در صحن علنی مجلس با صدور بیانیه ای به اظهارات رحیمی اعتراض خواهند کرد.

به گزارش مهر؛ محمد رضا رحیمی شامگاه جمعه در مراسم افتتاح مرکز جراحی قلب شهید بروجردی در سنندج با تکرار ادعاهای گذشته مبنی بر اینکه نمی گذارند در استان کار کنیم گفت: در حالی که عملکرد دولت احمدی نژاد در راستای توسعه همه جانبه استان کردستان در طول هشت سال اخیر با هیچکدام از دولت های قبلی قابل مقایسه نیست ولی عده ای دوست ندارند که این استان توسعه پیدا کند و به همین دلیل با بهانه های مختلف جلوی این کار را می گیرند.


رحیمی در اظهاراتی کم سابقه با انتقاد از بازداشت و زندانی کردن مدیرعامل شرکت "خ" که سال گذشته در جریان مسائل ارزی به وجود آمده در کشور، بازداشت شده بود، بیان کرد: من در طول عمرم از نوشیدنی های این شرکت نخورده ام و حتی برای یک بار مدیرعامل این کارخانه را نیز ندیده ام ولی در بازجویی از وی پرسیده اند تو باید اعلام کنی که با رحیمی چه ارتباطی داری.

وی ادامه داد:  دو دستگاه و سازمان در کشور اختلاف دارند و این فرد قربانی این اختلاف شده و وی را زندانی کرده اند این در حالی که ما در کشور قوه قضائیه داریم و اگر این فرد تخلفی کرده است باید دستگاه قضا با وی برخورد کند نه اینکه از سوی یک نهاد دیگر بازداشت شود و کسی هم در این خصوص پاسخگو نباشد.


معاون اول رئیس جمهور در اظهاراتی ضد امنیتی ادامه داد: این برای کردستان خیلی بد است و همه باید به این موضوع اعتراض کنند و من انتظار دارم که نماینده ولی فقیه در کردستان و نمایندگان مردم در این استان به این موضوع اعتراض کرده تا زمینه برای آزادی وی فراهم شود.


وی اظهار داشت: جرم مدیرعامل این شرکت و این سرمایه گذار کردستانی این است که این فرد آمده و در کردستان سرمایه گذاری کرده است، اگر وی سرمایه گذاری اش را در کشور خارجی انجام می داد کسی با وی کاری نداشت ولی وقتی که در کردستان سرمایه گذاری کرده است همه به وی گیر می دهند و امروز هم بازداشت شده است.


رحیمی با انتقاد از بی تفاوتی نمایندگان مردم استان کردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر شما به عنوان نماینده مردم به دنبال منافع مردم کردستان هستید بسم الله وارد میدان شده و نسبت به این بازداشت اعتراض کنید تا فرد نامبرده آزاد شود و افراد بیشتری ترغیب شوند تا در کردستان سرمایه گذاری کنند.

افتتاح پروژه‌های نیمه‌تمام توسط رحیمی در کردستان!/مانور تبلیغاتی ...

سید‌محمد بیاتیان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، به سفر روز گذشته معاون اول رئیس‌جمهور به کردستان و افتتاح چندین پروژه در این استان اشاره کرد و گفت: هیچ یک از اعضای مجمع نمایندگان استان کردستان در این سفر معاون اول رئیس‌جمهور را همراهی نکردند.

وی افزود: مجمع نمایندگان کردستان معتقدند، حرمت آنها در این سفر چندان رعایت نشد به این دلیل که در دقیقه 90 در جریان سفر معاون اول رئیس جمهور قرار گرفتند.

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در ادامه به پروژه‌های افتتاح شده اشاره و خاطرنشان کرد:
هیچ یک از پروژه‌هایی که همزمان با سفر معاون‌اول رئیس‌جمهور به استان کردستان افتتاح شد به بهره‌برداری نرسیده بودند.

بیاتیان خاطرنشان کرد: اعلام افتتاح این پروژه‌ها در استان کردستان صرفا یک مانور تبلیغاتی است.

اضافه می‌شود، محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور روز گذشته جمعه 4 مردادماه به استان کردستان سفر کرد.