هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

دولت فعلی دیگر توان حل مشکلات صنعت خودرو را ندارد


بیاتیان با تاکید برخروج خودرو از سبد کالایی اقشار متوسط جامعه مطرح کرد:



عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به دور جدید تحریم ها و افزایش مجدد قیمت خودرو در بازار وناتوانی دولت در کنترل روند صعودی قیمت ها اظهارداشت: با روند افزایش قیمت‌ها ، در آینده نه چندان دور شاهد آن خواهیم بود که خوردو از سبد کالای اقشار متوسط به پائین جامعه حذف خواهد شد.

سید محمد بیاتیان در گفت وگو با خبرنگاراقتصادی خبرگزاری خانه ملت  با ضرورت حمایت دولت در شرایط فعلی از صنعت خودرو افزود: شرکت‌های خودروسازی به نوعی دولتی می باشند لذا دولت باید  به این بخش ورود کند و همچنین سرمایه در گردش خودرو سازان را افزایش دهد تا فشار گرانی بر مردم بیشتر ازاین وارد نشود.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دور جدید تحریم ها و افزایش مجدد قیمت خودرو در بازار وناتوانی دولت در کنترل روند صعودی قیمت ها اظهارداشت: با روند افزایش قیمت‌ها ، در آینده نه چندان دور شاهد آن خواهیم بود که خوردو از سبد کالای اقشار متوسط به پائین جامعه حذف خواهد شد. 

مردم توانایی هضم افزایش مجدد قیمت خودرو را ندارند

وی افزود: با توجه به وضعیت قیمت ارز ودور جدید تحریم ها دولت باید از این صنعت حمایت وهمچنین با کنترل واردات وکمک به بازار داخلی وافزایش تولید خودرو و فراهم آوردن زمینه ساخت قطعات مورد نیاز  در داخل باعث پیشرفت  این صنعت شود.

بیاتیان گفت: با توجه به افزایش قیمت‌های خودرو ضررکننده اصلی مردم هستند وچرا که اگر بخواهند خودرویی با آپشن های بیشتری خریداری کنند متاسفانه خودروسازان پول بیشتری طلب می کنند و باید توجه داشت  که درآمد مردم  به دلار محاسبه نمی شود که توانایی هضم این گرانی ها را داشته باشند.

عقبگرد صنعت خودرو

وی ادامه داد: قرار بود خودروسازان به سمت تولید خودروهایی با استاندارد یورو۴  پیش بروند نه تنها امر محقق نشده بلکه شاهد عقبگرد نیز در صنعت خودرو هستیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع ومعادن مجلس اظهار داشت: دولت فعلی آنقدردر اقتصاد دچار نابسامانی است که بعید به نظر می رسد  در زمان باقی مانده از دولت دهم  بتواند مشکلات صنعت خودرو را حل کند.

اظهارات غیر کارشناسی و جولان دلالان در بازار

بیاتیان با اشاره به اینکه برخی از مسئولان با اظهارات غیر کارشناسی حضور دلالان  را در بازارخودرو پررنگ می کنند ،ادامه داد: نبایدبرخی از مسئولان صنعت خودرو مانند دبیر انجمن خودروسازان با اظهارات غیرکارشناسی خود باعث جولان دلالان  در بازار خودرو و گرانی بیشتر قیمت‌ها شوند.

نماینده مردم بیجار در مجلس با اشاره به جلسه کمیسیون  صنایع و معادن با خودروسازان در آینده نزدیک بیان کرد: موضوع تحقیق وتفحص از خودروسازان را بررسی و حقوق  مصرف کنندگان وتولید کنندگان را لحاظ خواهیم کرد و پیگیر نتیجه نیز هستیم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد