هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

جلسه بررسی رفع مشکلات واحدهای مقیم در شهرک صنعتی/آغاز مطالعه شهرک صنعتی2

یاتیان نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی در این جلسه از برگزاری همایش تخصصی صنعت در ابتدای سال آینده با حضور سرمایه گذاران بومی و غیربومی با هدف جذب سرمایه گذار خبر داد و گفت : باید در اجرای پروژه شهرک صنعتی یاسوکند تسریع بعمل آید .

 

رئیس شرکت شهرک های صنعتی کردستان هم در این جلسه از واگذاری 66 قطعه زمین در شهرک صنعتی بیجار به متقاضیان خبر داد و افزود هم اکنون شهرک صنعتی بیجار با 87 هکتار مساحت ، یکی از بهترین شهرکهای صنعتی استان است .


درحال حاضر10واحد فعال و 8 واحد نیمه فعال در شهرک صنعتی بیجار دایر هستند که بیش از 200 نفر در این واحدها اشتغال دارند .

   DSC_5140.jpg

نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی خواستار همکاری و تعامل بیشتر بانک های عامل در راستای پرداخت تسهیلات به افراد متقاضی سرمایه گذاری در استان کردستان شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد بیاتیان شامگاه شنبه در نشستی پیرامون بررسی وضعیت شهرک صنعتی بیجار که با حضور مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از نیازهای اصلی واحدهای تولیدی و همچنین افراد متقاضی سرمایه گذاری در استان کردستان دریافت تسهیلات بانکی است و در همین راستا انتظار می رود که بانک های استان همکاری بهتری با افراد متقاضی سرمایه گذاری داشته باشند.

وی خواستار همکاری و مساعدت بانکهای عامل با واحدهای صنعتی بدهکار در راستای حل مشکلات مالی این واحدها شد و افزود: هم اکنون 10 واحد فعال و هشت واحد تولیدی نیمه فعال در شهرک صنعتی بیجار دایر است که بیش از 200 نفر در این واحدها  مشغول به کار هستند و انتظار می رود که با همکاری و تعامل بیشتر شبکه بانکی زمینه برای رفع مشکلات این واحدها فراهم شود.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در این جلسه از برگزاری همایش تخصصی صنعت از ابتدای سال آینده با حضور سرمایه گذاران بومی و غیربومی با هدف جذب سرمایه گذار در بیجار خبر داد و گفت: شهرستان بیجار و دیگر شهرستان های استان کردستان ظرفیت های خوبی در بخش های مختلف در اختیار دارند که انتظار می رود از این ظرفیت به شکل بهتری بهره برداری شود.

وی ضمن تاکید بر لزوم ایجاد زیرساخت های لازم برای تقویت سرمایه گذاری در استان کردستان یادآور شد: ایجاد شهرک های صنعتی با امکانات و زیرساخت های لازم یکی از نیازهای استان کردستان و در این راستا انتظار می رود که ادارات و سازمان های دولتی متولی امر برنامه ریزی بهتری را در این بخش در دستور کار قرار داده و برای رسیدن به شرایط بهتری در این زمینه تلاش کنند.

بیاتیان با اشاره به لزوم تقویت شهرک های صنعتی در شهرستان بیجار گفت: مطالعه و جانمایی احداث شهرک صنعتی شماره دو بیجار آغاز شده است و با توجه به نیاز این شهرستان از یک سو و همچنین وجود ظرفیت های بسیار خوبی از سوی دیگر باید عملیات اجرایی شهرک صنعتی شهر حسن آباد یاسوکند نیز به سرعت اجرا شود.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان هم در این جلسه از واگذاری 66 قطعه زمین در شهرک صنعتی بیجار به متقاضیان خبر داد و افزود: هم اکنون شهرک صنعتی بیجار با 87 هکتار مساحت، یکی از بهترین شهرکهای فعال صنعتی استان است و انتظار می رود در راستای برنامه ریزی های صورت گرفته و با پیگیری نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی بتوانیم زمینه را برای توسعه و تقویت شهرک های صنعتی در استان فراهم کنیم.

در ادامه این نشست همچنین دیگر مشکلات واحدهای تولیدی فعال و نیمه فعال در شهرک صنعتی بیجار مطرح و با حضور مدیران دولتی و نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

یوم الله22بهمن ماه سال 1392 بیجار گروس



 ه گزارش خبرنگار بام ایران،سید محمد بیاتیان ظهر امروز در اجتماع پرشور مردم انقلابی شهرستان بیجار اظهار کرد:در روز 22 بهمن 1357، قیام مردم ایران به نقطه عطف خود رسید و سرانجام مبارزات مردم مسلمان به رهبری امام خمینی (ره) به بار نشست.

 

 وی گفت:ظلم و استبداد 50 ساله رژیم پهلوی در ایران، ریشه کن و به خواست الهی جمهوری اسلامی تأسیس شد.

 

بیاتیان افزود:22 بهمن روزی است که کلمه توحید،در وحدت کلمه به دست آمد و در نتیجه اعتصام به حبل الله بود که رژیم ستم شاهی دو هزار و پانصد ساله طاغوتیان برای همیشه تاریخ نابود شد و ثابت کرد آوای الله اکبر از رگبار مسلسل قوی تر و نیرومند تر است.

 

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عظمت ملت ایران و خون شهدا بسیار بالا و ارزشمند است،تصریح کرد:شهیدان این مرز و بوم در برابر دشمنان از جان و مال وفرزندان خود گذشتند و امروز ه به برکت خون شهیدان است که ایران بر قله اقتدار ایستاده است .

 

سید محمد بیاتیان با بیان اینکه ایران اسلامی امروز یکی از با عزت ترین کشورهای دنیا است یادآور شد:ایران اسلامی امروز در اوج عزت و اقتدار قرار دارد و روز به روز شاهد اقتدار بیشتر نظام اسلامی هستیم.

 

وی تصریح کرد:تداوم پیروزی ما،حاصل تداوم رمز های پیروزی ماست زیرا خداوند متعال هر گونه نعمتی را به ملتی عطا بفرماید آن را پس نخواهد گرفت مگر آنها خود در نگهداری آن تلاش نکنند.

 

بیاتیان یادآور شد :22بهمن یادآور روزهای پر از رشادت،فداکاری ، شهادت طلبی و ولایت پذیری است .

 

نماینده مردم بیجار در مجلس با بیان اینکه تحریم های دشمنان انقلاب روز به روز زیادتر می شود اظهار داشت:ملت قهرمان ایران این روز را ثانیه شماری می کردند که یک بار دیگر به میدان بیایند تا مشت محکم تری را بر دهان یاوه گویان و استکبار جهانی بزنند و به آنان بفهمانند که ملت ایران از تحریم ها هیچ گله و شکایتی ندارند و تا آخرین نفس گوش به فرمان ولی زمان خود خواهند بود.

 

وی گفت:رهبر عزیز و فرزانه ما اجازه داد تا دیپلمات های ایران بر سر میز مذاکره بنشینند تا بتوانند آنچه را که حق ملت ایران اسلامی است را به دست آورند ما به دیپلمات های خود اطمینان کامل داریم در حالیکه ما به آمریکا هیچ اعتمادی نداریم و تا ابد آن کشور را دشمن خود و قرآن می دانیم.

 

بیاتیان بیان داشت:آمریکا ملت ایران را از گزینه های روی میز می ترساند ولی آمریکا این را به خاطر بسپارد مردم ایران همان ملتی ست که رژیم طاغوت را با عزم و اراده به زانو کشاند و هم اکنون  نیز به هیچ یک از گزینه های آنها اعتنایی ندارند و با توکل به خداوند تمام آنها را با ندای استقلال آزادی و جمهوری اسلامی پاسخ خواهند داد.

 

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود:باید با پاسداری از دستاورد های خون هزاران شهید بیشتر از گذشته با آرمانهای انقلاب آشنا و اهداف معمار کبیر انقلاب را که همانا رساندن و متصل کردن این انقلاب به انقلاب حضرت مهدی(عج) است را محقق کنیم .

 

وی در ادامه گفت :ما با شرکت در مذاکره 1+5خواستیم به تمام جهان بگویم ایران دنبال هیچ جنگ و جنجالی در منطقه نیست باید بدخواهان بدانند با این تحریم ها مقاومت مردم را بیشتر می کنند و هرگز در برابر هیچ ذلتی نخواهد ایستاد و آنها نمی توانند جلوی پیشرفت ایران اسلامی را بگیرند.

 

بیاتیان گفت:همه ما زیرلوای پرچم اسلام ناب محمدی(ص) متحدتر از همیشه گوش به فرمان رهبر خود هستیم و تا آخرین لحظه از مقاومت و ایستادگی دست نخواهیم کشید.

 

وی اسلام جعلی و ساختگی را نشان از ناکامی آمریکا در برابر انقلاب اسلامی و مردم متدین کشورمان دانست و ادامه داد: مرزهای ما عقیدتی است نه آرمان کورکورانه از اسلام جعلی ساخته دست آمریکا.

 

نماینده مردم بیجار،بابارشانی و یاسوکند در پایان با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در خصوص موضوع هسته‌ای اظهار کرد:بنا به بیانات ایشان هدف اصلی دشمنان بحث هسته‌ای نیست ، آنها دنبال چیزهای دیگری هستند و مردم دلیر ایران اسلامی یک بار دیگر ثابت کردند که در صحنه هستند و با حضور در راهپیمایی 22 بهمن خشم و انزجار خود را بر علیه استکبار که سر کرده آنها آمریکا و انگلیس هست را اعلام نمایند و فریاد مرگ بر آمریکا بیشتر از گذشته سر خواهند داد و خواستار ایرانی آبادتر از همیشه خواهند بود.

 

در پایان این مراسم، بیانیه راهپیمایان حاضر در سالروز پیروزی انقلاب قرائت و آدمک و پرچم رژیم صهیونیستی و آمریکا توسط راهپیمایان به آتش کشیده شد.

ادامه مطلب ...

آخرین وضعیت استیضاح وزیر صنعت


"سیدمحمد بیاتیان" نماینده مردم بیجار در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، به آخرین وضعیت استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و گفت:‌ این استیضاح همچنان در حال بررسی است.    
 
وی افزود: اخیرا وزیر صنعت، معدن و تجارت به خواسته‌های نمایندگان توجه کرده و لذا منتظر نتیجه نهایی هستیم.    
 
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: بعد از اتمام بررسی بودجه و تعطیلات مجلس مجددا موضوع را بررسی خواهیم کرد.    
 
اضافه می‌شود؛ اخیرا نمایندگان طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت را کلید زدند.    
 

یوم الله 22 بهمن گرامیباد

http://www.iromihan.com/wp-content/uploads/2012/02/SmS-22-IroMihan.Com_.jpg

شورای نگهبان با صدور بیانیه‌‌ای ضمن گرامیداشت یوم‌الله 22 بهمن و فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، با تأکید بر ادامه آرمان‌های بلند بنیانگذار کبیر آن، تصریح کرد که این امر جز با توجه به ظرفیت های امت اسلامی محقق نخواهد شد.

یوم الله 22 بهمن


متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم‌الله‌‌الرحمن‌الرحیم

وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّهً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِینَ

مردم مسلمان و انقلابی ایران که از دیرباز تشنه عدالت و عزت و سربلندی کشور بودند، از ظلم و جور رژیم ستمشاهی به ستوه آمده و با رهبری حضرت امام خمینی (ره) آن بزرگ‌مردِ الهی و با تأسی به سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) علیه رژیم وابسته و طاغوتی قیام کردند. قیامی که با جانفشانی و اهدای خون فرزندان این ملت در 22 بهمن‌ماه 1357 بساط رژیم وابسته پهلوی را برچید و دستان خون آلود استکبار جهانی را از میهن اسلامی قطع کرد.

این پیروزی، آغاز یک حرکت عظیم الهی بود که بنیانگذار انقلاب اسلامی همواره نوید آن را می‌داد که در افق آن پرچم توحید در قلل رفیع جهان به اهتزاز درآید. حکومت‌های استکباری که دنیایی ظلمانی را در خیال باطل خود پرورانده و برای سکولاریزه کردن جهان به هر جنایتی دست می زدند، هرگز گمان نمی‌کردند که نور انقلاب کبیر اسلامی، به این سرعت جان‌های آزادیخواهان و مستضعفان جهان را بیدار کند و سه دهه بعد، کاخ‌ سفاکان مرتجع منطقه را به لرزه درآورد.  

اکنون که 35 سال از عمر پر برکت انقلاب اسلامی می‌گذرد، بسیاری از حق طلبان و عدالت جویان در اقصی نقاط جهان در جستجوی نور حقیقت عدالت، چشم به ایران اسلامی دوخته اند و با گامهای استوار، مشت هایشان را برای درهم شکستن بتهای شیطانی جاهلیت مدرن و استکبار جهانی گره کرده اند. همزمان عُمّال شیطان بزرگ، با تمام توان و تمسک به زر و زور و تزویر، برای فتنه‌انگیزی در امت اسلامی و ایجاد اختلافات مصنوعی در میان مذاهب اسلامی می کوشند تا مرگ خویش را به تأخیر اندازند.

در این میان برخی از ساده اندیشان با فراموش کردن تجربیات گرانسنگ انقلاب اسلامی ایران و مقاومت اسلامی، از وعده بزرگ الهی غافل شده اند و پیشرفت و توسعه مادی را تنها در تعامل با استکبار جهانی جستجو می کنند. حال آنکه امام خامنه ای همچون بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی، در رهنمودهایشان، مسیر پیشرفت و تعالی ایران و آحاد امت اسلامی را در توجه به ظرفیت‌های داخلی خود نشان می دهند.

شورای نگهبان ضمن گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و با آرزوی پیروزی سایر ملل مظلوم و مستضعف جهان در برابر حاکمان مستبد و ظالم، از ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی دعوت می‌کند با حضور پر شور و شکوه خود در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن ضمن تجدید بیعت با رهبر فرزانه انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای، همچون همیشه پیشگام در تلاش برای اهتزاز پرچم عدالت در جهان باشند.

گزارش تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی تا پایان سال نهایی می‌شود


سید محمد بیاتیان نماینده مردم بیجار در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، به آخرین وضعیت تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی اشاره کرد و گفت: هیئت تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی همچنان مشغول ادامه روند تحقیق و تفحص هستند.
 
عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون صنایع و معادن افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال جاری گزارش تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی نهایی خواهد شد.
 
اضافه می‌شود؛ اخیرا نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی ایران موافقت کردند که در پی آن هیئتی مامور تحقیق و تفحص از صنعت شد

بیاتیان نماینده بیجار:علاوه بر برنج، گوشت سبد کالا هم خارجی است

نماینده مردم بیجار در مجلس با تأکید بر اینکه دولت با شیوه توزیع سبد کالا به شعور مردم توهین کرده است، گفت: گوشت و برنجی که در این سبد به مردم داده می شود، خارجی است و نشان می‌دهد از قِبل واردات آن‌ها هم عده‌ای با رانت خواری، سودهای هنگفت برده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت به نقل از فارس؛سیدمحمد بیاتیان نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی  به نارضایتی شدید مردم از نحوه و روش توزیع سبد کالا اشاره کرد و گفت: دولت، بدون کارشناسی و عجولانه دست به این کار زده است.

وی با تأکید بر اینکه دولت با شیوه توزیع سبد کالا به شعور مردم توهین کرده است، خاطرنشان کرد: عده ای در این میان سودهای فراوانی می‌برند، در حالی که در شیوه پرداخت نقدی، دست کم، تمام مبلغ به خودِ مردم و آن هم به همه مردم می‌رسید و عده‌ای مانند امروز از دریافت کمک، محروم نمی‌شدند.
 
وی افزود: در طرح سبد کالا تقسیم بندی درآمدی به گونه ای صورت گرفته که استاد دانشگاه و نماینده مجلس مشمول دریافت آن شده، اما بسیاری از کشاورزان، مستمری بگیران کمیته امداد و مددجویان بهزیستی مشمول نشده‌اند.
 
نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارقام اعلام شده از سوی دولت، گفت: بنا بر اعلام از منابعی که برای مجلس نامشخص است، 2400 میلیارد تومان برای سبد کالا اختصاص یافته است که اگر 15 درصد هم برای آن هزینه شده باشد، دست 350 میلیارد تومان سود، نصیب عده‌ای خاص کرده است.
 
وی اظهار کرد: گوشت و برنجی که در این سبد به مردم داده می شود، خارجی است و نشان می دهد از قِبل واردات آن ها هم عده‌ای با رانت خواری، سودهای هنگفت برده‌اند.
 
بیاتیان با تأکید بر اینکه ما کسی را متهم به ویژه خواری نمی کنیم، گفت: منظور ما این است که چرا به گونه‌ای پیش بینی و طراحی نشد که این سودها الان در جیب مردم باشد؟
 
وی ادامه داد: امروز، گرفتاری مردم، مرغ و برنج نیست، بلکه گرفتاری های بزرگ تری از قبیل هزینه های بهداشت و درمان و مسکن، اکنون گریبان مردم را گرفته است.
 
نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی به انعکاس خارجی به صف کردن مردم برای دریافت کالا اشاره کرد و گفت: اکنون در ابتدای اجرای مفاد توافق نامه ژنو، این مدل توزیع کالا چراغ سبز نشان دادن به تحریم کنندگان ملت ایران و ایجاد سوءتفاهم برای آن هاست که گمان کنند تحریم ها به حدی تأثیرگذار بوده که مردم برای دریافت کالاهای معمولی مجبورند در صف بایستند.
 
بیاتیان در پایان نشان دادن چنین تصویری از ملت مسلمان ایران را بی انصافی و دال بر غفلت مسئولان از بازتاب های خارجی شیوه توزیع سبد کالا عنوان کرد.

سبد کالا برخی وزرا را تا مرز استعفا برد/ وزرای اقتصادی به مجلس احضار می‌شوند


عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس از اختلاف بین وزرا در نحوه و فرایند توزیع سبد کالا خبر داد و گفت: شنیده های غیر رسمی حاکی از آن است که برخی از وزرا تا مرز استعفا هم پیش رفتند.

سید محمد بیاتیان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت با اشاره به نقاط قوت و ضعف طرح توزیع سبد کالای خانوار از سوی دولت گفت: با اجرای این طرح مخالف هستم و معتقدم این طرح بازگشت به سیستم کوپنی که در دهه 60 اجرا می شد، است.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی افزود: سیاست توزیع سبد کالا سیاست درستی نیست و یارانه باید به صورت نقدی و آن هم به صورت هدفمند و تنها به اقشار آسیب پذیر و نه مرفه پرداخت شود.

وی گفت: از زمان اعلام خبر توزیع سبد کالا مراجعات زیادی به نمایندگان می شود و مردم نسبت به اینکه به آنها اختصاص پیدا نکرده اعتراض دارند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه دادن کالا به مردم مشکلی را حل نمی کند، گفت: باید به افراد مستحق و کسانی که زندگی خود را با یارانه تامین کرده و می گذرانند چند برابر یارانه داده شود.

بیاتیان افزود: با توجه به اینکه مجلس در سه شیفت کاری درگیر بررسی لایحه بودجه است فرصت نشد تا این موضوع بررسی و از رییس جمهور و وزرا در این باره سوال کنیم اما قطعا این موضوع یکی از موضوعاتی است که رییس جمهور و یا وزرای اقتصادی را برای ارایه توضیحاتی به مجلس خواهد کشاند.

نماینده مردم بیجار در مجلس از اختلاف بین برخی اعضای دولت در نحوه و فرایند توزیع سبد کالا خبرداد و گفت: شنیده های غیر رسمی حاکی از آن است که برخی از وزرا تا مرز استعفا هم پیش رفتند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه در توزیع سبد کالا عدالت رعایت نشده است، افزود: اگر دولتی ها با کمیسیونهای تخصصی مجلس در این باره مشورت می کردند چنین تصمیمی را اتخاذ نمی کردند./

دهه فجر انقلاب اسلامی گرامی باد


دهه فجر ،‌ سرآغاز طلوع اسلام،‌ خاستگاه ارزشهای اسلامی، مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ ماست که گذشته را از آینده جدا ساخته است. در دهه فجر اسلام تولدی دوباره یافت و این دهه در تاریخ ایران نقطه ای تعیین کننده و بی مانند بشمارمیرود. تا قبل از انقلاب اسلامی،‌ در ایران نظام اسلامی وجودنداشت و رابطه پادشاهان با مردم رابطه ی «غالب و مغلوب» و« سلطان و رعیت » بود وپادشاهان احساس می‌کردند که فاتحینی هستند که بر مردم غلبه یافته اند و حضرت امام رضوان الله تعالی علیه این سلسله معیوب را قطع کردند و نقطه ی عطفی در تاریخ ایران بوجودآوردند و شمشیر اسلام مردم را علیه دشمنان اسلام،‌ مردم و استعمارگران به کار گرفتند. دهه انقلاب از رشحات اسلام است و آئینه ای است که خورشید اسلام در او درخشید و این دهه باید با عظمت هرچه تمامتر برگزارشود. این مراسم را با هیجانهای عاطفی صحیح باید با طراوت و تازه کرد. در مذهب ما،‌ احساسات،‌ گریه و شادی، حب و بغض و عشق و نفرت جایگاه والایی دارد. از این رو جشنهای دهه فجر می بایستی همچون مراسم و اعیاد مذهبی گرامی داشته شود و مردمی باشد. باید کلیه مساجد فعال شوند و مردم با حضور در مساجد خاطره ی فراموش نشدنی حضرت امام و پیروزی انقلاب اسلامی را جشن بگیرند. صداوسیما باید فیلمها و سریالهای تلویزیونی و برنامه هایی بمناسبت دهه فجر تهیه کند که یادآور خاطره های خوش انقلاب باشد و حضور همه جانبه ی مردم و حل شدن آنان را در دوران انقلاب نشان دهد.

اقدامات کارشناسانه مولفه اصلی پیشرفت بیجار است


به گزارش خبرنگار بام ایران،سید محمد بیاتیان نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی در ششمین جلسه شورای اداری که با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری کردستان،امام جمعه و روسای ادارت و نهادهای مختلف شهرستان بیجار در سالن شهدای گمنام فرمانداری برگزار شد،ضمن گرامیداشت فرا رسیدن سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: دهه فجر دهه نکوداشت ارزش‌های انقلاب اسلامی است.


وی افزود: امام خمینی(ره) توانست با همراهی و همدلی مردم، کشتی نهضت اسلامی را که در دریای مواجی گرفتار شده بود، نجات داد و با بصیرت بالای خود انقلاب را به پیروزی برساند.


وی تصریح کرد: ایام‌الله دهه فجر یادآور رهبری عزتمندانه امام راحل و ایثار و از خودگذشتگی ملتی است که برای بنیانگذاری نظام اسلامی ایستادگی و پایداری کردند.


نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی در این جلسه ضمن قدردانی از زحمات و تلاشهای کریمی ، فرماندار اسبق بیجار بر مشورت و اقدامات کارشناسانه توسط مدیران اجرایی جهت پیشرفت و توسعه شهرستان بیجار تاکید کرد.


وی گفت:کریمی یکی از فرمانداران موفق در شهرستان بود و توانست گام های ارزشمندی را در جهت توسعه و ترقی شهرستان برداردو انتظار می‌رود که با حضور امین پور گام‌های ارزنده‌تری جهت عمران و آبادانی شهرستان برداشته شود و ما بیش از پیش شاهد پیشرفت روز افزون این شهرستان باشیم.

 

بیاتیان ، تغییر مدیریت در کردستان و سایر نقاط کشور را بر اساس رویکرد دولت بر مبنای تدبیر و امید دانست و اظهار داشت : باید این تغییرات موجب ارتقاء رضایتمندی مردم منطقه باشد.


وی در ادامه سخنان خود گفت: مدیران ما باید از تمام توان و تلاش خود در راستای توسعه روز افزون شهرستان گام بردارند و مشکلات مردم را حل کنند.


نماینده مردم بیجار همچنین به ضرورت داشتن اتحاد و انسجام بین مسئولین تاکید کرد و بیان داشت: داشتن اتحاد و انسجام در تمامی امور زمینه ساز رفع مشکلات مردم و موفقیت روز افزون در تمامی عرصه ها است.


بیاتیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور گفت: اقتصاد جمهوری اسلامی بر پایه اسلام و نگاه امام خمینی(ره) پایه ریزی شده است،اما آنچه امروز شاهد آن هستیم اقتصاد رانتی و چپاول ثروت مردم توسط عده ای افراد سودجو و فرصت طلب است.


وی در ادامه سخنان خود با مثبت ارزیابی کردن تعامل مجلس و دولت ، نگاه جهادی به تمامی مشکلات را از سوی مسئولین ضروری دانست و گفت : شفاف سازی ، سلامت اقتصادی و برخورد قاطع با مفسدین اقتصادی ، هدف اصلی دولت و مجلس است.

 

وی افزود:در حال حاضر مشکلات ما تحریم کشورهای خارجی نیست بلکه معوقان بانکی 85 هزار میلیارد تومانی موجب بروز مشکلات فراوانی در کشور شده است.


نماینده مردم بیجار در مجلس با بیان اینکه مردم به اقتصاد ایران بی‌اعتماد هستند اظهار کرد: در سایه همدلی و تعامل میان مردم و مسئولین و رفع مشکلات اقتصادی می‌توان به شرایطی مطلوب رسید و اعتماد مردم را به این مهم جلب کرد.

وی در پایان با اشاره به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها گفت: ارائه صرفا یارانه نقدی نوعی خیانت به نسل بعد است چه بساء با اعطای مبالغی کمتر از یارانه پرداختی مردم پروژه های عظیمی در سطح عمرانی و سلامت اجراء می گردید.

باقر جدی امین پور ، بعنوان سرپرست فرمانداری بیجار معرفی شد


 

بیاتیان نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه ضمن قدردانی از زحمات و تلاشهای کریمی ، فرماندار اسبق بیجار گفت : مشورت و اقدامات کارشناسانه ، برای مسئولین ، بسیار ضروری است .

وی در ادامه با مثبت ارزیابی کردن تعامل مجلس و دولت ، نگاه جهادی به تمامی مشکلات را از سوی مسئولین ضروری دانست و گفت : شفاف سازی ، سلامت اقتصادی و برخورد قاطع با مفسدین اقتصادی ، هدف اصلی دولت و مجلس است .

بیاتیان ، تغییر مدیریت در کردستان و سایر نقاط کشور را بر اساس رویکرد دولت بر مبناب تدبیر و امید دانست و اظهار داشت : باید این تغییرات موجب ارتقاء رضایتمندی مردم منطقه باشد .

حجت الاسلام مرادی امام جمعه بیجار هم در این جلسه با اشاره به احادیث و روایات قرآنی در خصوص مسئولیت و مدیریت در نظام اسلامی گفت : تعامل و هماهنگی در بین تمامی مدیران ، امری ضروری است .

امین پور سرپرست فرمانداری بیجار در جلسه شورای اداری با بیان اینکه بنده افتخار این را داشته ام که در خدمت عزیزان و شهر ولایت مدار بیجار در این شهرستان باشم و تقاضا دارم که این موضوع استقرار داشته باشد و موضوع مهم و وظیفه اصلی حقیر و تک تک  بزرگواران بحث خدمت رسانی به مردم و پاسخگوی مطالبات به حق و قانونی مردم باشیم و این امر در شهر بیجار بوده و آهنگ خوبی تا به این روز شنیده می شود خوب بوده است .

ایمن پور در ادامه تاکید بر حضورکلیه مسئولان ادارات و نهادها در بحث ایام دهه فجر و جدول زمانبندی برنامه ها نمود و در ادامه ضمن تقدیراز زحمات آقای کریمی که در طول مدت تصدی خود در شهر ولایت مدار و شهید پرور شهرستان بیجار برای آن دوست و برادر عزیز که در خدمت ایشان بوده ایم تقدیر و تشکر نمود و آرزوی صحت و سلامت را از خداوند متعال را دارم .


"خودروسازان" داخلی در انتخاب شرکا تجدیدنظر کنند


محمد بیاتیان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،‌ گفت: خودروسازان برای تحقق اهداف خود باید در انتخاب شرکای خود تجدیدنظر کنند و از کشورها و شرکت‌های متعدد به عنوان شریک استفاده کنند تا در شرایط تحریم متضرر نشوند.
 
وی ادامه داد: در صورتی  که خودروسازان داخلی تنها به سراغ یک یا دو خودروساز مشخص و خاص بروند کاری محافظه‌کارانه است و رفته، رفته فضای رقابتی را محدودتر می‌کند.
 
این عضو کمیسیون صنایع و معادن در ادامه اضافه کرد: خودروسازان زمانی می‌توانند به رشد و ترقی برسند که شرایط رقابتی برای آن فراهم باشد در چنین  شرایطی است که امکان پیشرفت برای خودروساز وجود دارد؛ به این ترتیب و با ایجاد چنین شرایطی است که خودروساز خارجی تمایل و علاقه پیدا می‌کند تا با خودروسازان داخلی همکاری کند خودروساز ما مجبور به انتخاب خودروسازان محدود نیست بلکه این خودروساز خارجی است که بر سر همکاری با خودروسازان داخلی با یکدیگر به رقابت و تلاش می‌پردازند و در این میان برنده اصلی این رقابت‌ها کشور ما و خودروسازان داخلی خواهند بود.

سرپرست فرمانداری شهرستان های بیجار و دهگلان منصوب شدند

به گزارش پایگاه خبری روابط عمومی ، عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان با صدور احکام جداگانه ای باقر امین پور را به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان بیجار و راشدعذیری را هم به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان دهگلان منصوب کرد.
بر اساس این گزارش ،امین پور و عذیری پیش از این به ترتیب معاون فرمانداران شهرستان های بیجار و دهگلان بودند.
پیش از این تغییرات حمدا... کریمی فرماندار بیجار و محمد رضایی هم فرماندار دهگلان بود.