هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

بیاتیان:مخالفت با نرخ 15 سنت خوراک گاز پتروشیمی ها از سوی سودجویان


مخالفت با نرخ 15 سنت خوراک گاز پتروشیمی ها از سوی سودجویان

به گزارش خبرگزاری خانه ملت به نقل از مجلس نیوز (پایگاه خبری فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی)  سید محمد بیاتیان عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت تصریح کرد: قیمت 15 سنت برای خوارک پتروشیمی ها کارشناسانه است چراکه نرخ 3 سنت فعلی برای خوارک پتروشیمی ها قیمت بسیار نازلی است.

نماینده مردم بیجار و گروس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرکت های پتروشیمی بیش از 90 درصد از محصولات خود را به خارج از کشور صادر می کنند، افزود: یارانه ای که برای خوراک گاز به واحدهای پتروشیمی داده می شود توجیه پذیر نیست و به دلیل اینکه بخشی از درآمد دولت افزایش یابد و از طرفی سود دلالان در این بخش کاهش یابد کمیسیون صنایع و معادن با نظر کارشناسی تصمیم به تعیین نرخ 15 سنت برای خوراک گاز پتروشیمی ها گرفت.

وی ادامه داد: در حالی نرخ 15 سنت برای خوراک گاز واحدهای پتروشیمی تعیین شد که پیش از آن نرخ 18 سنت مصوب شده بود اما به دلیل تعیین نرخ واقعی در نهایت نرخ 15 سنت تعیین شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم درباره نظر کمیسیون تلفیق لایحه بودجه درباره نرخ 15 سنت خوراک گاز گفت:‌ شنیده ها حاکی از آن است که برخی از فعالان حوزه پتروشیمی در حال رایزنی برای کاهش این نرخ هستند که حتی اگر این نرخ در کمیسیون تلفق کاهش یابد مجدد پیشنهاد 15 سنت را در صحن علنی مطرح می کنیم.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: نرخ 15 سنت با کار کارشناسی کمیته پتروشیمی کمیسیون صنایع و معادن تعیین شده است و مخالفت هایی که فعالان این بخش برای تعیین این نرخ می کنند به دلیل کاهش سود عده معدودی از سودجویان است؛ ضمن اینکه حتی با تعیین نرخ 15 سنت سود دلالان پتروشیمی قطع نمی شود و تنها کاهش می یابد؛ لذا این نرخ واقعی است./

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد