هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

بیاتیان: دولت آینده باید حماسه اقتصادی خلق کند


یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: در دل حماسه اقتصادی، تمام نامگذاری‌های سال‌ها از 1386 تاکنون مستتر است.

سیدمحمد بیاتیان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: بر دولت فعلی و مخصوصا دولت یازدهم تکلیف است با توجه به نظرات اساتید فن در حوزه‌های اقتصادی به ویژه حمایت از تولید ملی در همه زمینه‌ها و در یک جمله خلق حماسه اقتصادی مورد توجه جدی قرار گیرد.

نماینده مردم بیجار تصریح کرد: در سال 91 به تولید ملی ضرباتی وارد شد و در این حوزه توفیقی نداشتیم به ویژه آنکه سهم تولید از درآمد ناشی از هدفمندسازی یارانه‌ها پرداخت نشد. در سال گذشته تولیدات کشاورزی در کنار تولیدات صنعتی مورد غفلت قرار گرفت به نحوی که واردات بی‌رویه آسیب جدی به محصولات کشاورزی داخلی وارد کرد.

وی با بیان اینکه اقتصاد کشور با چالش‌های مختلفی روبه‌رو است، گفت: دولت در لایحه بودجه سال 1392 وابستگی به نفت را تا حدودی کاهش داده است ولی در دولت یازدهم باید در مسیر تحقق کامل منویات رهبری و بسته شدن شیرهای نفت اقدامات اساسی صورت گیرد تا نفت فقط به عنوان ابزاری سیاسی و دیپلماتیک بر مناسبات کلان جهانی مورد استفاده مسوولان کشور قرار گیرد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: اقتصاد کشور امروز با چالش‌های بسیاری روبه‌رو است بنابراین چاره‌ای جز حرکت به سمت اقتصاد بدون نفت نداریم و تنها راه، حمایت از تولید ملی به ویژه در بخش کشاورزی و صنعتی است؛ باید برای حضور موثر تولیدکنندگان در بازارهای بین‌المللی چاره‌اندیشی شود.

وی تاکید کرد: توسعه تولیدات غیرنفتی باید از اولویت‌ اقتصادی دولت آینده باشد. برای اصول چنین نتیجه‌ای باید از نظر کارشناسان و اقتصاددان کارکشته استفاده شود و اصلا به دلیل کم‌توجهی به این مسئله مهم و استراتژیک بوده است که امروز شاهد وابستگی بیشتر به منابع نفتی و وضعیت فعلی تولید ملی هستیم.

بیاتیان با تاکید بر اینکه مجلس تا حد ممکن بودجه سال جاری را مبتنی بر شعار سال 1392 به تصویب خواهد رساند، گفت: بودجه 1392 باید متناسب با شعار حماسه اقتصادی تصویب شود و در دل این شعار تمام نامگذاری از سال 1386 تاکنون مستتر است و مجلس تا حد ممکن در این مسیر حرکت خواهد کرد.

نماینده مردم بیجار با بیان اینکه بودجه سال جاری تا پایان اردیبشهت‌ماه به تصویب نهایی مجلس خواهد رسید، گفت: دولت، مجلس و کارشناسان و تولیدکنندگان باید در مسیری حرکت کنند تا در سال جاری حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی در عمل محقق شود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد