هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

مهندس علی پاشازاده طی حکمی از طرف شهبازی استاندار کردستان به عنوان شهردار بیجار منصوب شد.

مهندس علی پاشازاده طی حکمی از طرف شهبازی استاندار کردستان به عنوان شهردار بیجار منصوب شد.


8.jpg

شامگاه شنبه مراسم معارفه شهردار جدید شهرهای بیجار و پیرتاج با حضور امام جمعه و نماینده و فرماندار و معاون امور عمرانی استاندار و مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری در آمفی‌تئاتر مجتمع امیرنظام گروس برگزار شد.

در این مراسم با حکم استاندار استان کردستان، علی پاشازاده شهردار بیجار و امیر فرخیان شهردار شهر جدید پیرتاج شدند

در پایان این مراسم از زحمات سید ذبیح الله قمری شهردار قبل و آقای بهرامی سرپرست وقت شهرداری تقدیر وتشکر گردید.


مدارک تحصیلی  مهندس پاشازاده :

کارشناسی : عمران آب دانشگاه تبریز (فارغ التحصیل 1378)

کارشناسی ارشد : عمران مکانیک خاک وپی دانشگاه گیلان (فارغ التحصیل 1380)


  ادامه مطلب ...

بیاتیان:اصرار خودروسازان فرانسوی برای بازگشت به بازارهای ایران

به گزارش گروه دریافت خبرخبرگزاری خانه ملت؛سیدمحمد بیاتیان،عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس گفت: بخش زیادی از تحریم‌های خودروسازی در طی سال‌های اخیر به ضرر خوروسازان فرانسوی شد چرا که بازارهای ایران سهم بسیار مهمی در درآمدهای این شرکت هابه خصوص رنو و پژو داشت.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: درست است که بسیاری از قطعات پژو۴۰۵ و ۲۰۶ در داخل تولید می‌شد اما مونتاژ یا مبلغی که تحت لیسانس شرکت مورد نظر به این شرکت‌ها از جانب ایران پرداخت می‌شد، درآمد بسیار خوبی برای این شرکت‌ها بود.
 
بیاتیان تصریح کرد: تصور می‌کنم شرکت‌های فرانسوی تمایل زیادی برای در دست گرفتن بازار فروش خودروهای خود در ایران در سال‌های اخیر داشتند اما قوانین سخت گیرانه تحریم‌ها از جانب اتحادیه اروپا مانع از این مهم می‌شد.
 
به گزارش مجلس نیوز  (پایگاه خبری فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی)عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در تشریح ابعاد تاثیرگذاری ورود مجدد خودروسازان فرانسوی به مورد تایید برخی از نمایندگی‌های این خودروسازان و وزارت صنعت و معدن وتجارت قرار گرفته است، گفت: بدون شک ورود مجدد این خودروسازان منجر به افزایش کیفیت، کاهش قیمت و ایجاد رقابت در بازار داخلی ایران می‌شود.

بیاتیان:رنو و پژو به تعهدشان عمل نکردند

به گزارش گروه دریافت خبرخبرگزاری خانه ملت؛سید محمد بیاتیان اظهار داشت:‌ حضور شرکت‌های خارجی در صنعت خودروسازی ایران به شرطی قابل قبول است که برای ما شریک تجاری باشند، نه رقیب.

وی ادامه داد: همکاری با شرکت‌های خودروساز باید باعث انتقال دانش فنی به کشور و ارتقاء کیفی تولیدات داخلی شود و علاوه بر این، خودروسازان ایرانی در بازارهای منطقه و جهانی نیز حضور مناسبی داشته باشند.
 
بیاتیان با بیان اینکه شرکت‌های رنو و پژو به تعهدات قبلی در قراردادهایشان عمل نکردند، افزود: بخشی از این اتفاق به دلیل تحریم‌ها صورت گرفت و مشکلاتی را برای این خودروسازان خارجی ایجاد کرد.
 
* جلسه مجلس و خودروسازان در مورد طرف‌های خارجی
 
وی با تأکید بر اینکه در تولید خودرو نباید فقط به شرکت‌های پژو و رنو اکتفا کنیم، گفت:‌ خودروسازان ایران باید به خودروسازان جنوب شرقی آسیا نیز توجه داشته باشند و به جز خودروسازان فرانسوی، به کشورهای پیشرفته دیگر نیز توجه کنند.
 
وی ادامه داد: می‌توانیم به جای واردات خودروهای ساخته شده خارجی به کشور، تکنولوژی تولید آنها را به داخل انتقال دهیم و نیاز مشتریان را از این طریق جواب دهیم.
 
عضو کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: قرار است در این خصوص جلسه‌ای بین اعضای کمیسیون صنایع و مدیران شرکت‌های خودروساز داخلی برگزار شود تا مسائل مربوط به حضور شرکت‌های خارجی در ایران مورد بررسی قرار گیرد.
 
* تدوین آئین‌نامه خاص برای قرارداد شرکت‌های خارجی
 
وی با تأکید بر لزوم حفظ منافع ایران در قرارداد با خودروسازان خارجی، گفت: شرکت‌های رنو و پژو به تعهدات خود به طور کامل عمل نکردند که این مسئله بیشترین ضربه را به آنها وارد کرد و علاوه بر این، باعث شد قیمت تمام شده تولید خودرو در ایران افزایش یابد.
 
وی با بیان اینکه خودروسازان ایرانی باید به سمت سایر شرکت‌های بزرگ دنیا چرخش داشته باشند، افزود: تاکنون بیشترین حجم سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت نفت صورت گرفته و در خودروسازی سرمایه‌گذاری قابل توجهی انجام نشده است.
 
به گزارش فارس،بیاتیان اظهار داشت: باید آئین‌نامه خاصی برای قرارداد با شرکت‌های خودروساز خارجی تدوین شود تا از این طریق، منافع ملی حفظ شود.
 
وی ادامه داد: مجلس در این مورد بررسی‌های لازم را انجام خواهد داد./

روز دانشجو برشما دانشجوی عزیز مبارکباد

روز دانشجو برشما دانشجوی عزیز مبارکباد.

ارادتمند :  سید محمد بیاتیان


بیاتیان /شبکه خبر/سرمایه گذاری خودروسازان خارجی در ایران


سرمایه گذاری خودروسازان خارجی در ایران

برنامه دو نیم ساعت شبکه خبر دیشب به بررسی موضوع سرمایه گذاری خارجی در صنعت خودرو سازی اختصاص داشت .

به گزارش پایگاه اراده ملی ، در این برنامه آقای بیاتیان دبیر دوم کمیسیون صنایع ومعادن مجلس و محمد رضا نجفی منش عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران به سوالات مختلف درباره موضوع سرمایه گذاری در صنعت خودرو پاسخ دادند.

آقای نجفی منش گفت : بحث سرمایه گذاری در صنعت خودرو از مدتها پیش مطرح بوده است و حتی می توان گفت از دهه 60 به این نتیجه رسیدند که باید در این صنعت از سرمایه گذاری خارجی استفاده شود .

آقای بیاتیان در این بخش از برنامه گفت : تجربه عملیاتی و اجرایی در صنعت خودروسازی نشان می دهد ما با وجود 40 سال سابقه به عرصه خودروسازی سهم ناچیزی در بازار داریم واگر بخواهیم در خارج حضور فعال داشته باشیم باید کیفیت افزایش یابد .

وی تاکید کرد : استفاده از دانش و تجربه خارجی هم به نفع مصرف کننده داخلی و هم به نفع سرمایه گذار خارجی خواهد بود.

به گفته بیاتیان تقویت صنعت خودرو سازی همچنین باعث خواهد شد بخش عمده ای از صادرات غیر نفتی فعال شود و برای مملکت ارز آوری داشته باشد .

آقای نجفی منش دیگر مهمان برنامه گفت : اگر فضای کسب و کار بهبود یابد هم سرمایه گذاران داخلی و هم سرمایه گذاران خارجی به فعالیت در صنعت خودرو سازی تشویق می شوند .

سرمایه گذاری خودروسازان خارجی در ایران

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران افزود : ما توانایی داریم که با همه شرکت های خارجی کار کنیم و اگر 30 درصد از تولیدات خودروی ما صادر شود هم به نفع کشور و هم به نفع مجموعه صنعت خودروسازی است .

آقای بیاتیان در این بخش از برنامه گفت : قوه مقننه و دولت موظفند از صنعت خودروسازی حمایت کنند .

به گفته بیاتیان بسیاری از مشکلات صنعت خودرو سازی به داخل خود کشور باز می گردد و باید به نحوی عمل کنیم که با مشارکت خارجی بازار خاورمیانه را به دست بگیریم .

آقای بیاتیان تاکید کرد : 70 درصد مشکلات داخلی است .

آقای نجفی منش در این بخش از برنامه بر بهبود فضای کسب و کار تاکید کرد و گفت : اگر فضای کسب و کار بهتر شود رتبه 154 ما در صنعت خودروسازی به 100 یا 80 تبدیل خواهد شد و این مسئله دور از ذهن نیست .

آقای نجفی منش گفت : هیچ خودرو سازی نمی تواند رضایت صد در صد مشتریان را فراهم کند و بالاترین میزان رضایت در دنیا حداکثر 85 درصد است من تاکید می کنم که همه چیز خراب نیست و خودروسازان باید برنامه ریزی کنند ، خودروسازان باید بسوی پلتفرم های جدید بروند و قطعه سازان هم می توانند هر قطعه ای بسازند .

بیاتیان در این بخش از برنامه گفت : اگر صنعت خودروسازی مشکلی دارد نباید از انتقاد هراسی داشته باشد این عیب نیست .

سرمایه گذاری خودروسازان خارجی در ایران

وی افزود : آمار مرکز کیفیت و استاندارد خودرو نشان می دهد کیفیت خودروهای ما بهبود یافته اما خواسته های مردم نیز بیشتر شده است .

بیاتیان تاکید کرد : ما در بحث مشارکت خارجی در صنعت خودروسازی بحث شراکت را مطرح می کنیم و قیمت خودرو باید متناسب با توان مردم باشد و اگر خودروساز خارجی خودرویی با کیفیت تولید کرد می تواند آن را صادر کند و از این بابت نیز منتفع شود .

به گفته بیاتیان خودروسازان خارجی مایلند میزان کشش بازار را بدانند و این که دولت فشار می آورد برای خودرو قیمت تعیین کند سیاست غلطی است ماباید به سمت بازار رقابتی پیش برویم .

وی در توضیح این سیاست گفت : ما فقط سراغ پژو و رنوی فرانسه نرفتیم ما پیشتر هم شاهد حضور کره ای ها و ژاپنی ها در ایران بودیم اما با توجه به تحریم های آمریکا شرکت های خارجی رفتند وامیدواریم با مذاکرات هسته ای زمینه بازگشت همه شرکت ها فراهم شود .

آقای بیاتیان گفت : علاوه بر تحریم های خارجی در بحث داخلی بانکها نیز به عنوان نمونه همکاری نکردند وحتی وام خرید خودرو هم به مردم ندادند و دولت هم به عنوان مثال سال 90 قرار بود 2000 میلیارد تومان به شرکت های خودرو ساز وام دهد اما این وعده محقق نشد .

دبیر انجمن قطعه سازان افزود : ما باید ضمن حفظ وضع موجود به سمت رقابتی شدن پیش برویم و خودرو ساز نباید با عامل تک محصولی آنچه را که دارد به مردم تحمیل کند .


بیاتیان/ جوانفکر در حوزه تخصصی خوداظهار نظر کند

محمد بیاتیان در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اظهارات اخیر علیرضا جوانفکر مبنی بر عوامل نابسامانی کشور رئیس مجلس و قالیباف است، گفت: جوانفکر باید در حوزه مطبوعات که حوزه تخصصی‌اش است به اظهار نظر بپردازد ودر مواردی که تخصص ندارد اظهار نظر نکند.

نماینده مردم بیجار و گروس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نام بردن از رئیس مجلس به عنوان مسبب نابسامانی اقتصاد کشور تهمت است و دوره اینگونه مباحث تمام شده ، تصریح کرد: اقتصاد کشور امروز متاثر از دو عامل عدم مدیریت ناکارآمد و تحریم‌ها است که نباید این مسئله را به دو شخص خاص منتصب کرد.

وی با بیان اینکه نباید منکر اقدامات مثبت دولت نهم و دهم بود، ادامه داد: بزرگترین کار دولت احمدی‌نژاد اجرایی کردن فاز اول هدفمندی یارانه‌ها بود که با مشکلات فراوانی همراه است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید براینکه افزایش فروش نفت از سوی دولت یازدهم تاراج اموال آیندگان نیست، افزود: دولت احمدی‌نژاد نیز از طریق فروش نفت بودجه کشور را تامین می‌کرد حتی این فروش نفت، دولت دهم را به پردرآمدترین دولت‌های چند سال اخیر تبدیل کرد، که اگر اینگونه باشد باید گفت که دولت احمدیِ‌نژاد اموال آیندگان را به تاراج برده است که این بحث درستی نیست.

بیاتیان، با اعلام اینکه مسبب اصلی نابسامانی اقتصاد کشور دولت احمدی‌نژاد وتیم اقتصادی وی است، تصریح کرد: دولت دهم هیچ‌گاه برای سامان دادن اقتصاد ملی با تکیه بر منابع داخلی موفق نبود این بحث را می‌توان در عملکرد دولت احمدی‌نژاد به خوبی دید.

نماینده مردم بیجار در مجلس با تاکید براینکه افزایش نقدینگی در کشور دروغ نیست، افزود: احمدی‌نژاد با مسکن مهر سعی داشت مشکلات مردم را کاهش دهد، اما کشور را با مشکلی به نام نقدینگی مواجه کرد و موجبات بهم ریختگی اقتصاد کشور را فراهم کرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، تصریح کرد: جوانفکر بیش از این در برهه‌ای که کشور نیاز به آرامش دارد، با اظهاراتی که نشات گرفته از تعصبات به فردی خاص  است جو کشور را متشنج نکند.

علیرضا جوانفکرمشاور رئیس جمهور سابق کشورمان در نقد گزارش صد روزه دولت روحانی اعلام کرده عامل نابسامانی اقتصاد کشور دکتر لاریجانی و قالیباف هستند.

عبدالمحمد زاهدی به عنوان استاندار جدید کردستان معرفی شد


هیئت وزیران در جلسه یکشنبه 10 آذر ماه سال جاری عبدالمحمد زاهدی را به عنوان استاندار جدید کردستان و جایگزین علیرضا شهبازی منصوب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛عبدالمحمد زاهدی استاندار استانهای ایلام ،چهار محال و بختیاری و استان مرکزی را در سوابق اجرایی خود دارد.
بر اساس این گزارش ، عبدالمحمد زاهدی مسوولیت معاون سیاسی استانداریهای استانهای سیستان و بلوچستان و کرمانشاه، مشاور استاندار سیستان و بلوچستان و مدیرکل سیاسی انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان را نیز تجربه کرده است.
گفتنی است ،زاهدی مسوول اداره دوم سیاسی و کارشناس سیاسی وزارت کشور  وی همچنین معاون پشتیبانی شرکت

خدمات و پشتیبانی اقتصاد نوین وابسته به بانک اقتصاد نوین را درکارنامه شغلی خود دارد.


علیرضا شهبازی استاندار دولت دهم در پیامی انتصاب عبدالمحمد زاهدی به عنوان استاندار جدید کردستان را تبریک گفت.

 

ادامه مطلب ...

بیاتیان:گزارش روحانی خالی از نگاه به صنعت بود


گزارش روحانی خالی از نگاه به صنعت بود

به گزارش گروه دریافت خبرخبرگزاری خانه ملت؛سید محمد بیاتیان، عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت  گفت: گزارش رییس جمهور در خصوص دستاوردهای ۱۰۰ روزه خالی از نگاه به بحش صنعت شامل دستاوردهای سه ماهه و برنامه‌های آتی برای این حوزه بود.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: گزارش روحانی هم چنین مملو از انتقادات بی‌مورد از دولت قبل بود و نباید با اعداد و ارقامی که در رسانه‌ها بوده مسائلی را در خصوص دولت قبل مطرح می‌کردند.

بیاتیان تصریح کرد:در حوزه صنعت آماری از رییس جمهور ندیدیم و در عمر صد و چند روزه دولت به جز اخباری که صحت و سقم آن نیز روشن نیست عملکرد مناسبی دیده نشد.
 
این نماینده مردم در مجلس نهم با انتقاد از اینکه صنعت در دولت یازدهم نیز همانند دولت دهم مغفول است، گفت: در بحث و حوزه خودرو نیز تنها اظهار نظر مسئولان بازار را ملتهب کرد و کمکی به صنعت و فضای تولید نشده است.
به گزارش مجلس نیوز  (پایگاه خبری فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی)عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات تاکید کرد: گزارش رییس جمهور وعده‌هایی بود که برای گذشته تدارک دیده شده بود.

روایتی از مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی از مهندس بیاتیان تا کنون

http://rc.majlis.ir/fa/parliament_member/show/813598
حوزه انتخابیه : کردستان (بیجار)
تعداد آراء : 19,588 درصد آراء : 40.52

عضویت در کمیسیون

سال دوم : دبیر دوم کمیسیون صنایع و معادن سال اول : دبیر دوم کمیسیون صنایع و معادن

۳۴ طرح / لایحه امضا شده توسط "آقای سیدمحمد بیاتیان"

بیاتیان:مفاد توافقنامه ژنو عملی شود، اقتصاد رونق می‌گیرد

سیدمحمد بیاتیان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: در حال حاضر برداشتن بخشی از تحریم‌ها اثرات روانی بر بازار گذاشته و ما می‌بینیم که قیمت بسیاری از کالا و خدمات پائین آمده است و شیب ملایمی را طی می‌کند اما در صنعت خودرو این شیب بسیار ملایم‌تر است؛ زیرا صنعت هنوز به برداشتن تحریم‌ها و اثرات آن اعتماد نکرده است.

وی ادامه داد: تاکنون اثرات روانی توافق ایران و 1+5 بر بخش صنعت کمتر از بخش‌های دیگر بوده اما در دراز مدت با پایین آمدن قیمت ارز و در کنار آن برداشته شدن تحریم واردات برخی قطعات و مواد اولیه این اتفاق می‌تواند تاثیر بسزایی در حوزه اقتصادی داشته باشد و باعث رونق تولید، افزایش اشتغال، افزایش تولید و حضور در بازارهای جهانی خواهد شد؛ بنابراین اگر توافق هسته‌ای ایران و 1+5 در دراز مدت به واقعیت بپیوندد و ما به همه مفاد توافقنامه دست پیدا کنیم رونقی را در عرصه اقتصاد و خصوصا در صنعت خودرو شاهد خواهیم بود.

این عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد:‌ البته تحریم‌ها تاکنون 30 درصد از مشکلات صنعت خودروسازی بودند و 70 درصد مشکلات ما در این بخش مشکلات مدیریتی است. ما معتقدیم تصدی‌گیری دولت باید قطع و سیاست‌های کلی اصل 44 باید لحاظ شود و مخصوصا در صنایع خودرو و خودروسازی به سمتی برویم که خود خودروسازان و متخصصین امر تصمیم‌گیرنده باشند و اگر کاهش یا افزایش قیمت یا هر اتفاق دیگری می‌افتد بخش خصوصی، آن را رقم بزند.

وی در پایان گفت: من ایمان دارم که مدیریت بخش خصوصی به مراتب بهتر از بخش دولتی است. فساد و رانت در این بخش کمتر و بهره‌وری بسیار بیشتر خواهد بود.

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اولویت دولت در بودجه نویسی/کلنگ زنی‌های جدیدمشروط به پایان پروژه‌های نیمه تمام

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اولویت دولت در بودجه نویسی/کلنگ زنی‌های جدیدمشروط به پایان پروژه‌های نیمه تمام

سید محمد بیاتیان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر اینکه با توجه به محدودیت منابع دولت بودجه سال آتی را با اولویت تکمیل پروژه های نیمه تمام ببندد و پروژه جدیدی را کلنگ زنی نکند، افزود: اگر درآمدهای صادرات  اعم ازغیرنفتی و نفتی قابل توجه باشد دولت توان خود را برروی پروژه های عمرانی  نیمه تمامی که  پیشرفت فیزیکی بالایی داشته اند خواهد گذاشت.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی در ارزیابی عملکرد صد روزه دولت،‌ گفت: در مدت صد روزی که ازعملکرد دولت گذشت ، تورم تقریبا مهار شده  و به سمت نزولی شدن حرکت می‌کند.

وی با بیان اینکه در مدت کوتاهی که گذشت دولت غیر از مذاکره ژنو دستاورد خاصی نداشت و دولت همه کارها را منوط کرد به  ورود اموال بلوکه شده به داخل کشور، افزود: اگر دولت  اصل 44 را به واقع اجرا کند قطعا دولت ،موفق ترین دولت از بعد از انقلاب خواهد شد.

این عضو هیات رییسه مجلس با تاکید بر اینکه 70 درصد مشکلات کشور مدیریتی است ، درباره حذف ایران کد، افزود: فکر می کنم حذفش یک حسن و هزار و یک ضرر دارد.

بیاتیان با بیان اینکه  با حذف ایران کد نظارت بر کالاهای بهداشتی و غذایی کاهش می یابد، ‌افزود: بهتر بود که دولت این سیستم را اصلاح می کرد نه این که صورت مساله را پاک کند.

نماینده مردم بیجار در مجلس با بیان اینکه قاچاق و تخلف با حذف این طرح بیشتر می شود، گفت: طرح شبنم طرح  کاملی نبود چرا که برچسب های تقلبی طرح شبنم در بازار زیاد بود