هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

سهم اعتباری راه روستایی شهرستان بیجار نیازمند تجدید نظر است



مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان، با تاکید براینکه اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان در سال 91 عملا هیچگونه اعتبار ملی نداشته است، گفت: علی رغم نبود اعتبارات با پیگیری های مستمر و حمایت های نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولین استانی موفق بوده ایم تا در سال گذشته 35 کیلومتر راه روستایی شهرستان بیجار را تکمیل و تحویل دهیم که در نوع خود عملکرد مطلوبی می باشد.

محمد صادق وجدی، مدیر کل راه و شهرسازی استان کردستان در حاشیه دیدار با نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کردستان، با اشاره به اینکه راه روستایی شهرستان بیحار نیازمند رشد است، اظهار داشت: سهم اعتباری راه روستایی این شهرستان نیازمند تجدید نظر است.

وی با تاکید براینکه اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان در سال 91 عملا هیچگونه اعتبار ملی نداشته است، بیان کرد: علی رغم نبود اعتبارات با پیگیری های مستمر و حمایت های نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی و مسئولین استانی موفق بوده ایم تا در سال گذشته 35 کیلومتر راه روستایی شهرستان بیجار را تکمیل و تحویل دهیم که در نوع خود عملکرد مطلوبی می باشد.

وجدی با بیان اینکه در سال 92 نیز بنا به تعهد قبلی باید 21 کیلومتر از راه های روستایی آسفالت و تحویل داده شود، تصریح کرد: تخصیص اعتبارات استانی طی سال جاری فقط سه درصد بوده و تاکنون جزئیات اجرایی و نحوه مبادله اعتبارات ملی نیز ابلاغ نشده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان کردستان اظهار داشت: قرار داد متمرکز جهاد نصر یکی از ظرفیت های تقویتی برای رشد، افزایش سرعت و تشویق برای انجام کار می باشد.

وی با اشاره به اینکه قرار داد متمرکز جهاد نصر در استان کردستان از طریق وزارت راه و شهرسازی مبادله شده است، گفت: با تبادل نظر های صورت گرفته از سمت وزارت راه و شهرسازی قرار شده تا حجم بسیاری از راه های روستایی در مدت اخیر به نتیجه برسد و در مجموع با تدابیر اندیشیده شده و حمایت مسئولین استانی و شهرستانی بتوانیم وضعیت مناسب تری در شهرستان رقم بزنیم.

وی عنوان کرد: از طریق کانال های مختلف و تدابیر هیئت های مربوط بخشی از پروژه ها تکمیل و بنا به تعهدات سال 92 نیز بیش از 12 کیلومتر از راه های روستایی شهرستان بیجار آسفالت شده است و سایر پروژه ها نیز در مراحل نهایی اتمام و تکمیل می باشند که امیدواریم تا پایان فصل کاری به سرعت دنبال شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان کردستان گفت: پروژه راه بیجار – همدان پروژه طولانی و زمان بری است که با اعتبارات اعطایی دفتر مقام معظم رهبری بخشی از راه تکمیل شده و با همکاری مسئولین در آینده ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

وی اظهار داشت: با تزریق منابع و تخصیص اعتبارات مصوب مقام معظم رهبری بخشی از این پروژه در قالب 5-ب در فصل کاری سال جاری زیر عبور خواهد رفت.

وی تصریح کرد: قطعات دیگر که از انتهای حوزه استان همدان به سمت شهرستان بیجار در قالب قطعه های 4-الف، 4-ب و 5 - الف تعریف شده اند نیز در وضعیت مطلوبی قرار دارد و در فصل کاری آینده زیر عبور خواهد رفت.

وجدی عنوان کرد: بنا بر تعهد پیمانکاران فعال در منطقه و در صورت حل مسائل زمین های موجود، دسترسی موقت قسمتی از پروژه راه بیجار - همدان در قالب 5-ب در یک ماه اخیر صورت خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: سال آینده سال نوید بخشی برای تحول و دگرگونی در حوزه راه استان کردستان خواهد بود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان کردستان با اشاره به اینکه معادن و صنایع منطقه با همکاری با دستگاه های اجرایی و مسئولین در توسعه راه تاثیر بسزایی خواهد داشت، عنوان کرد: معادن فعال منطقه از جمله معدن صبانور با عمل به تعهدات خود که تا کنون صورت نگرفته است، می توانند در توسعه شهرستان به خصوص در حوزه راه روستایی تاثیر بسزایی داشته باشند.

وی یادآور شد: پل بزرگ سد تلوار نیز در مرحله خوبی قرار دارد که با اعتبارات کافی و تزریق منابع، سرعت کار افزایش خواهد یافت.

کد خبرنگار:  68007

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد