هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

پرچم متبرک امام رضا(ع) در بیجار به اهتزاز درآمد


پرتو لطف شمس‌الشموس در دیار گروس/ نوای "جانم رضا" در بیجار پیچید
بیجار خبرگزاری مهر: همزمان با ولادت با سعادت هشتمین اختر سپهر امامت و ولایت پرتو نورانی لطف شمس‌الشموس بر دیار گروس سایه انداخت و کاروان خادمان حرم امام رضا(ع) در میان استقبال گسترده اقشار مختلف مردم وارد شهر بیجار شد.

به گزارش خبر نگار مهر، در روزهای دهه کرامت خادمان حرم قدسی یار همچون ادوار گذشته به یاد غریبان امام رئوف در تدارک به اهتزاز درآوردن پرچم سبز رضوی در جای جای ایران اسلامی می‌شوند تا بوی کوی یار را به مشام عاشقان حضرتش برسانند.

بیرق امام رضا(ع) شامگاه دوشنبه به شهرستان بیجار رسید و حرکت نمادین آن با حضور مردم و مسئولان از میدان فاضل گروسی این شهرستان آغاز و به سمت مسجد امام رضا(ع) حرکت کرد.

در شهر بیجار نوای دلنشین "یا رضا جان" طنین انداز شد و دانش آموزان، دانشجویان، بازاریان، روحانیون و مسئولان همه و همه آمدند تا در هم صدایی این نوای دلنشین مشارکت داشته باشند و عشق و ارادت خود را به حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) نشان دهند.

در این مراسم مداح کاروان اعزامی حرم مطهر امام هشتم(ع) به مدیحه سرایی پرداخت، پرچم متبرک حرم در میان حاضران در مراسم گردانده شد و بسته‌های کوچک نمک به عنوان سوغات امام رضا(ع) و تبرک بین شرکت کنندگان در مراسم توزیع شد.




به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار گروس، شهر بیجار بعد از سنندج دومین میزبان بیرق حرم علی‌بن موسی‌الرضا(ع) و خادمان حرم آستان قدس رضوی بود که با استقبال مردم ولایت‌مدار بام ایران که همواره ارادت و اخلاص خود را به اهل بیت اظهار ثابت کرده‌اند دیگر بار ارادت و نظر خاشعانه خود را به امام رضا(ع) تحکیم بخشیدند.

در هفته کرامت بیرق متبرک با همراهی مردم و مسئولان بیجار گروس خاشعانه و با خلوص نیت به مسجد امام رضا(ع) و سپس به بیمارستان امام حسین(ع) این شهر برده شد و مردم خطه گروس بار دیگر فرصتی بدست آوردند که ارادت خود را به اهل بیت و  ائمه اطهار و به ویژه امام رضا(ع) نشان دهند.

شاکری یکی از خادمان امام رضا(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیجار گروس گفت: به دلایل تأثیرگذاری بیرق حرم مطهر در جاهای مختلف با استقبال زیادی روبه‌رو است و کسانی که دستشان از زیارت حرم مقدس امام رئوف کوتاه است و به حرم امام هشتم نمی‌رسد تبرک می‌جویند.

این خادم امام رضا(ع) اظهار داشت: مردم این استان به ویژه اهل سنت با استقبال کم‌نظیر ارادتشان را نسبت به این امام رئوف نشان دادند.

وی به ارادت بی‌مثال مردم بیجار گروس به خاندان پیامبر(ع) اشاره کرد و افزود: مردم عاشق اهل بیت عصمت و طهارت ساعت‌ها برای استقبال در میدان امام علی(ع) ورودی شهر و میدان فاضل گروسی حاضر بوده و این نشان از ارادت  خالصانه دوستداران اهل بیت به ویژه امام رضا(ع) دارد.

شاکری خاطرنشان کرد: این طرح پنج سال است که با عنوان زیر سایه خورشید و با هدف گسترش فرهنگ رضوی صورت گرفته و کاروان‌های زیر سایه خورشید خودجوش و مردمی بوده و در تمام استان‌های کشور و شش کشور سوریه، لبنان، عراق، هندوستان، افغانستان، پاکستان به اهتزاز در خواهد آمد که تاکنون این کاروان به چهار کشور از میان این کشورها سفر کرده است.

وی اذعان کرد: انجام اینگونه اقدامات به دلیل داشتن جامعه‌ای مذهبی به طور طبیعی برای نزدیک کردن قلوب مردم به ‌هم و محبت به اهل بیت پیامبر(ص) موثر است و موجب گسترش فرهنگ رضوی خواهد شد.

خادم حرم رضوی در پایان افزود: شور و شوق بی‌حد و وصف مردم کردستان نشان از ارادت خاضعانه به اهل بیت پیامبر و ائمه اطهار دارد.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد