هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

بیاتیان:تشکیل فراکسیون جدید سیاسی درمجلس به صلاح نیست


بیاتیان:تشکیل فراکسیون جدید سیاسی درمجلس به صلاح نیست

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس، تشکیل فراکسیون جدیدی در مجلس با توجه به رویکرد سیاسی دولت را دارای شائبه وکیل الدوله بودن خواند.

محمد بیاتیان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت گفت: با توجه به اینکه نظام حزبی در ایران وجود ندارد، بنابراین دسته بندی سیاسی و جناحی در مجلس هم معنایی ندارد و نیازی به فراکسیون‌های مختلف سیاسی نیست.

صلاح نیست براساس گرایش دولت‌ها، یک فراکسیون جدید در مجلس تشکیل شود

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی افزود: دو تفکر بارز اصولگرایی و اصلاح طلبی در کشور مشخص شده و برخی خط کشی‌ها از این بابت وجود دارد ولی اگر بر اساس رویکرد سیاسی هر دولت جدیدی، فراکسیونی نیز در مجلس، متناسب با سیاست‌های او تشکیل شود، به صلاح نیست.

وی بیان کرد: مجلس یکی از قوای در رأس نظام و به دنبال کمک به دولت و هم‌افزایی او است، به‌خصوص که دولت در خط مقدم مسائل اجرایی است و تأکید صریح مقام معظم رهبری نیز دراین راستاست که باید کمک کرد تا کشور از این بحرانی که به لحاظ اقتصادی درگیر آن شده، عبور کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه تشکیل فراکسیون سیاسی در مجلس در شرایط فعلی به صلاح نیست، تصریح کرد: اگر اصلاح‌طلبان حاضر در مجلس بخواهند تحت عنوان فراکسیون اعتدال یا هر نام دیگری، اعلام موجودیت فراکسیونی کنند، مانعی ندارد ولی یارگیری از سایر فراکسیون‌ها موجب ایجاد فراکسیون‌های هم‌ارز می‌شود که قدرت تاثیرگذاری سیاسی خود را از دست خواهند داد.

نمایندگان همراه دولت هستند ولی وکیل الدوله نیستند

وی با تأکید بر اینکه مجلس همراه دولت است، تشکیل فراکسیون جدید مطابق با رویکردهای دولت را دارای برچسب وکیل‌الدوله بودن خواند و توضیح داد: نمایندگان همراه دولت هستند ولی وکیل الدوله نیستند؛ کمک به دولت با لحاظ وظیفه اصلی نمایندگان و تمرکز بر بحث نظارت خواهد بود و بدان معنا نیست که هر تصمیمی و طرح بحثی از سوی دولت، در هر شرایطی مورد تایید و حمایت قرار گیرد.

بیاتیان گفت: برخی نمایندگان معدودی بودند که تصمیمات دولت قبل را -هر چه بود- حمایت و اجرا می‌کردند، در حالیکه نه زیبنده مجلس است و نه شأن نمایندگی.

هیچ تندرویی نمی‌تواند در برابر تعامل مجلس و دولت بایستد

وی افزود: نمایندگان باید وظیفه نظارت و قانونگذاری را به صورت دقیق اجرا کنند؛ زیرا آنها در کنار قوه مجریه و قضائیه به عنوان تکه‌های پازل معنی پیدا می‌کنند و تعامل آنها به کامل شدن یکدیگر و حل معضلات و مشکلات جامعه کمک می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: در مجلس، عقلانیت در میان اکثریت نمایندگان وجود دارد و اینگونه نیست که تندروی چند نماینده باعث شود برنامه‌ها و کارهای دولت و نظام روی زمین بماند.

وی گفت: همانطور که در جریان رأی اعتماد به وزرا دیده شد، فراکسیون‌های موجود مجلس برای کمک به دولت در امور اقتصادی به وزرای پیشنهادی و اکثریت کابینه رأی دادند ولی در مورد وزارتخانه‌های فرهنگی و اجتماعی، حساسیت بیشتری وجود داشت که اگر دولت وزرای بعدی را با ملاحظه بیشتری معرفی کند، مجلس به آنها نیز رأی خواهد داد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: کلیت مجلس به دنبال کمک به دولت است و هیچ فرد تندرویی نمی‌تواند در برابر این یکدلی، تعامل و همراهی بایستد؛ ضمن آنکه قوای مجریه و مقننه باید برای حل مشکلات و حرکت رو به جلوی کشور همپوشانی داشته باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد