هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

احساس یک نماینده پس از گذراندن تعطیلات: روحم آزرده است


نماینده بیجار یکی از دلایل رأی منفی مجلس به لایحه اصلاح قانون بودجه 92 را تعطیلات نمایندگان دانست و گفت: بررسی خارج از نوبت لایحه دولت ملزم به حضور نمایندگان و تشکیل جلسه رسمی مجلس بود،‌ اما پیش رو بودن تعطیلات منجر به رد فوریت لایحه دولت شد.
بیاتیان،‌نماینده بیجار از جمله نمایندگان مخالف تعطیلات تابستانی مجلس است،‌به طوری که حتی به شدت از این موضع عصبانی شده و می گوید: تعطیلات طولانی مدت مجلس، بهره وری نهاد قانونگذاری را کاهش می دهد.
وی تصمیم دارد پس از تعطیلات تابستانی و همزمان با شروع کار مجلس در مهر ماه نسبت به این موضوع در صحن علنی مجلس تذکر دهد.
نماینده بیجار در گفت و گو با خبرنگار شبکه ایران از رسانه ها درخواست کرد به طور جدی به این موضوع بپردازند تا با کاهش تعطیلات نمایندگان فضای رخوت و ناکارآمدی مجلس به فضای مثبت تبدیل شده و امور اصلاح شود.
وی یکی از دلایل رأی منفی مجلس به لایحه اصلاح قانون بودجه 92 را تعطیلات نمایندگان دانست و گفت: بررسی خارج از نوبت لایحه دولت ملزم به حضور نمایندگان و تشکیل جلسه رسمی مجلس بود،‌ اما پیش رو بودن تعطیلات منجر به رد فوریت لایحه دولت شد.
بیاتیان در ضمن بر این باور است که تعطیلات در روند تعامل و کمک رسانی مجلس به دولت اختلال ایجاد می کند، این درحالی است که دولت نیاز به کمک مجلس دارد و مقام معظم رهبری نیز به یاری دولت تأکید دارند.
این نماینده مجلس بر این باور تأکید دارد باید اولویت های قانون گذاری ما بر اساس نیازهای دولت باشد،‌ تا حماسه اقتصادی مد نظر رهبری تحقق یابد.
وی معتقد است در شرایط کنونی که در گیر مشکلات اقتصادی هستیم، ‌اگر به فرض هم، همه نمایندگان از صبح تا شب در حوزه های انتخابیه خود حضور داشته باشند فایده ای نخواهد داشت،‌چرا که کاری از دستشان برای حل مسایل و معضلات بر نمی آید،‌ بنابراین بهتر است مجلس به جای تعطیلات به پیگیری امورات بپردازند.
نمایندگان مجلس در هر سه هفته کاری،‌ یک هفته جهت سرکشی به حوزه های انتخابیه تعطیل هستند و علاوه بر این، نمایندگان، تعطیلات یک ماهه تابستانی هم دارند و این به غیر از مرخصی استحقاقی یک ماهه ای است که هر نماینده می تواند از آن استفاده کند. باید بگوییم تعطیلات روز پنج شنبه،‌جمعه و مناسبت های مختلف مذهبی و اعیاد به این تعطیلات ارتباطی ندارد.
بیاتیان این تعطیلات طولانی را زیبنده مجلس نمی داند و می گوید: تعطیلات عملاً‌ نمایندگان را از فضای قانون گذاری و نظارت بر حسن اجرای قوانین دور می کند و این انتقادی شدید و جدی به مجلس وارد می کند.
وی نسبت به این نقطه نظر خود با دیگر نمایندگان نیز گفت و گو کرده و تلاش دارد این روند را تغییر دهد. د رمرحله اول از طریق تذکر و بعد با نامه نگاری و در خواست از ریاست و هیأت رئیسه.
عضو فراکسیون اصولگرایان می گوید: ما از مردم رأی گرفته ایم تا دربعد قانونگذای و نظارت فعالیت کنیم، اما با این تعطیلات، بخشی از وظایف خود را از دست می دهیم.
وی ادامه می دهد: در شهرستان ها و حوزه های انتخابیه، ما چندان کاری نداریم،‌چرا که حدود 6 تا 7 نفر در دفتر ما در شهرستان ها فعالیت دارند و خواسته های مردم را با برقراری ارتباط با ادارات و استانداری ها پیگیری می کنند.
بیاتیان می گوید: از این میزان بالای تعطیلات روحم آزرده شده است،‌ چرا که درهیچ کدام از مجالس دنیا چنین وضعیتی را نمی بینیم، یا آنها سال هاست که درقانونگذاری به اشباع رسیده اند و یا اینکه مثل آمریکا علاوه بر مجلس سنا، کنگره نیز مشغول به فعالیت است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد