هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

بیاتیان:خام فروشی ثروت کشور را به باد می دهد



خام فروشی خاک آهن ممنوع/ضرورت ایجاد صنایع تبدیلی و کارخانه‌های تخصصی

سید محمد بیاتیان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت با اشاره به نبود صنایع تبدیلی مناسب افزود: متاسفانه در دولت دهم صنایع تبدیلی مورد بی مهری قرار گرفته  و از ظرفیت های طبیعی و منطقه ای در این زمینه استفاده کافی نشده است. 

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی افزود: در استان های کردستان و زنجان با وجود منابع طبیعی و معدنی به نوعی خام فروشی اتفاق افتاده است بطور مثال در بخش کرانی شهرستان بیجار معدن بزرگی به استخراج خاک آهن می پردازد و با حمل آن به بنادر کشور این خاک را بصورت خام به خارج از کشور صادر می کند البته در این منطقه کارخانه کنستانتره خاک آهن وجود دارد اما زمانی می توان گفت ارزش افزوده ایجاد شده که این خاک آهن به شمش های فولادی تبدیل شود که با این کار می توانیم در اشتغال زایی بیشتر نیز موفق شویم.     

 این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: در حال حاضر در سال حدود دوازده میلیون تن محصولات فولادی در کشور تولید می شود این در حالی است که بیست میلیون تن محصولات فولادی واردات داریم لذا باید به ایجاد صنایع تبدیلی در کشور توجه شود و از خام فروشی خاک آهن جلوگیری شود.

 بیاتیان گفت: در صورت خام فروشی خاک آهن ارزآوری مقطعی داریم و اهداف بلند مدت را دنبال نکرده ایم لذا باید در کشور شرایطی فراهم شود که صاحبان معادن و سرمایه گذاران اقدام به ایجاد صنایع تبدیلی کنند.

 وی اظهار داشت: امیدوارم دولت یازدهم علاوه بر توجه به موضوع خام فروشی خاک آهن در بحث صنایع نیز بر اساس ظرفیت های منطقه ای اقدامات اساسی انجام دهد و با تدوین سند چشم اندازی در این رابطه که مبتنی بر واقعیت های منطقه ای باشد بتواند موفق عمل کند و در بازه های زمانی شش ماهه یا یک ساله میزان پیشرفت را بررسی کند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس یادآور شد: متاسفانه در حال حاضر از خام فروشی خاک آهن شهرستان بیجار، تنها عده محدودی از بابت کرایه حمل بار درآمد دارند، این در حالی است که در صورت سرمایه گذاری و ایجاد صنایع تبدیلی مانند خاک آهن شغل های زیاد مستقیم و غیرمستقیمی به وجود خواهد آمد لذا باید به این موضوع توجه شود./

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد