هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

نابسامانی واحدهای صنعتی متوجه سیستم بانکی است




نابسامانی واحدهای صنعتی متوجه سیستم بانکی است

سید محمد بیاتیان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه نعمت زاده وزیر صنعت،معدن و تجارت از باسابقه های این حوزه است، تصریح کرد: اما دو نگرانی تحریم ها و تغییر ساختار وزارت صنعت، معدن و تجارت و سنگینی وظایف این وزارتخانه است که برای بخش صنعت کشور وجود دارد.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی افزود: بیشترین مشکلات کشور در حوزه های تولید و صنعت و همچنین بازرگانی و تامین مایحتاج مردم است که این موارد به وزارت ادغام شده صنعت، معدن و تجارت بر می گردد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه صنعت و تولیدات صنعتی با توجه به اینکه وزیر فعلی صنعت، معدن و تجارت صاحب سبک و ایده است می تواند موفقیت حاصل کند، گفت: البته با این شرط که وضعیت نابسامان صنعت را سرو سامان ببخشد و این نابسامانی نیز بیشتر در حوزه پولی و مالی و گشایش اعتباری برای صنایع کشور است.

عضو هیئت کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر وزیر صنعت و تیم کاری وی بتواند مشکلات حوزه پولی- مالی و گشایش اعتبار در صنایع را ساماندهی کند گام اصلی در صنعت برداشته شده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به تحلیل رشد صنعتی در زمان وزارت غضنفری گفت: در زمان آقای غضنفری به لحاظ کمی رشد صنعتی حاصل شد به طوری که صنایع جدیدی تشکیل شدند اما تاثیر آن را شاهد نبودیم و دلیل آن نیز تحریم ها بود اما در دولت جدید و مدیریت جدید این مشکل تقریبا رفع خواهد شد و شاهد یک رشد قابل توجهی در صنعت خواهیم بود البته به شرطی که  بتوانیم بخشی از نابسامانی های حاصل از تحریم ها را بتوانیم سر و سامان دهیم.

وی ادامه داد: با توجه به تجربه خوبی که نعمت زاده و تیم کاری وی دارد مشکلاتی مدیریتی رفع خواهد شد و در حوزه تحریم ها نیز بستگی دارد دستگاه دیپلماسی دولت تا چه حد می تواند فضا را مدیریت کند و بر تحریم ها فائق آیند.

رفع بروکراسی اداری مهم ترین خواسته صنعتگران  

بیاتیان با اشاره به خواسته صنعت گران و معدنکاران از وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: رفع مشکلات ناشی از بروکراسی اداری مشکلی است که اگر این نابسامانی برطرف شود و بتوانیم دخالت سایر حوزه های غیر مرتبط با صنعت در این حوزه را مدیریت کنیم مشکلات این بخش حل می شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: در مقطعی گمرک بخشنامه ای صادر که گمرک این بخشنامه را به رای خود تفسیر کرد که این نوعی نابسامانی و دخالت بخش های مختلف در تولید است که اگر در این حوزه مدیریت جامعی باشد و دخالت سایر حوزه ها در بخش صنعت برداشته شود مشکلات صنعت و معدن بر طرف خواهد شد
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد