هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

افتتاح پروژه‌های ناتمام، کردستان را دچار مشکل می‌کند


رییس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی، گفت: افتتاح پروژه‌های ناتمام، استان را در زمینه جذب اعتبارات با مشکل مواجه می‌کند و به ضرر استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه کردستان، سید"محمد بیاتیان" شامگاه دوشنبه ٢٨ مردادماه جاری در چهارمین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اظهار کرد: باید پروژه‌هایی را افتتاح کرد که هیچ نیازی به اعتبار نداشته باشند و صد درصد کارهای آن انجام شده باشد.

وی افزود: متأسفانه پروژه‌هایی توسط برخی افراد در کرستان افتتاح شده که ناتمام هستند و باید دوباره برای آنها اعتبار زده شود، که این امر کاری دشوار است.

او اضافه کرد: باید برای پروژه‌های افتتاح شده‌ی ناتمام به جای افتتاحیه مراسم افتضاحیه گذاشته شود.

نماینده مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: چگونه می‌توان برای پروژه‌هایی که افتتاح شده‌اند، دوباره درخواست اعتبار و بودجه کرد.

وی در ادامه سخنان خود با ابراز تأسف نسبت به حذف غیر کارشناسی شده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، ادامه داد: امید است، در دولت جدید این نهاد به صورت کارشناسی شده و قوی دوباره احیا شود.

به گفته وی با احیای سازمان مدیریت برنامه و بودجه در دولت جدید دیگر نیازی به برگزاری چنین جلساتی در استان‌ها نیست و می‌توان وقت این گونه جلسات را به مسائل دیگری اختصاص داد.

رییس مجمع نمایندگان استان کردستان با اشاره به ضرورت درآمدزایی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری، اضافه کرد: دولت اعتدال و تدبیر و امید باید در این زمینه بیشتر کار کند و آن را جزو اولویت های کاری خود قرار دهد.

وی با تأکید بر اینکه ایران در زمینه گردشگری از کشورهای اروپایی و ترکیه چیزی کمتر ندارد، تأکید کرد: ظرفیت‌های موجود در میراث فرهنگی و گردشگری در کشور باید احیا شود.

وی ادامه داد: متأسفانه درآمدهای کشور ما در زمینه گردشگری بسیار ضعیف بوده و همواره اعتبارات دولتی در این بخش هزینه می‌شود، که این رویکرد باید تغییر کند.

او اظهار کرد: تحقق حماسه اقتصادی نیازمند برنامه و برنامه‌ریزی برای درآمدزایی در بخش‌های مختلف است که متأسفانه در جلسات شورای برنامه‌ریزی استان تنها صحبت از هزینه و جذب اعتبار می‌شود.

وی با انتقاد نسبت به از میان رفتن تفکر جهادی و سازندگی، افزود: رزمندگان در زمان جنگ که دارای تفکر سازندگی و جهاد بودند فقط با یک دستگاه لودر جاده روستایی می‌ساختند، لذا می‌طلبد که مدیران کنونی نیز با دست خالی اما با تفکر سازندگی کار کنند.

رییس مجمع نمایندگان استان کردستان با اشاره به وجود مشکلات عدیده در کل استان، نامناسب بودن وضعیت راه‌ها و تأمین آب را از جمله دلایل عمده مهاجرت روستاییان به شهرها عنوان کرد.

وی با انتقاد از ضعف مدیران در جلب مشارکت‌های مردمی، اضافه کرد: با توجه به کمبود بودجه و اعتبارات باید مدیران به دنبال جلب مشارکت مردم برای انجام پروژه‌ها باشند.

رییس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: مطالب زیادی برای گفتن وجود داشت که به دلیل عدم حضور استاندار از بیان آنها خودداری کرده و آن را به جلسه‌ی بعدی موکول می‌کنم.

وی در پایان با اشاره به اینکه در حق مجمع نمایندگان استان ظلم شده و تریبون در اختیارشان گذاشته نشده است، یادآور شد: حق نمایندگان مردم کردستان باید ادا شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد