هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

بیاتیان:بوی تبانی در نحوی واگذاری معادن به بخش‌خصوصی به مشام ...

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه خام فروشی معادن به معنی آینده فروشی و چوب حراج به دارایی کشور زدن است.گفت: با روشی که در حال حاضر دولت برای واگذاری معادن به بخش خصوصی در پیش گرفته شائبه تبانی، دلال بازی، واسطه گری و عدم واگذاری به متولیان اصلی کاملا مشهود است.
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، بیاتیان درباره دستور واگذاری معادن مهم و بزرگ کشور را به صورت استخراج و فروش به بخش خصوصی توسط رئیس سازمان ایمیدرو تصریح کرد: تفویض اختیاری که وزارت صنعت، معدن و تجارت به استانداری ها داده تا استانداران برای واگذاری معادن به بخش خصوصی صاحب اختیار باشند بوی سوختگی دارد و به عبارتی بوی خوبی از آن استشمام نمی شود.
نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر با فروش نفت با مشکل مواجه شدیم و در این شرایط درآمدهای دولت کاهش یافته است، افزود: بحث خصوصی سازی ساز و کار خود را دارد.
دبیر دوم کمیسیون صنایع و معادن اضافه کرد: با روشی که در حال حاضر دولت برای واگذاری معادن به بخش خصوصی در پیش گرفته شائبه تبانی، دلال بازی، واسطه گری و عدم واگذاری به متولیان اصلی کاملا مشهود است.
این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: بنابراین به اعتقاد بنده نهاد های نظارتی مانند دیوان عدالت اداری، کمیسیون اصل ۹۰ باید وارد موضوع این واگذاری ها شوند تا جلوی این دستورات ناگهانی را بگیرند.
وی اضافه کرد: اینکه ایمیدرو به یکباره دستور واگذاری معادن مهم و بزرگ کشور را به بخش خصوصی صادر می کند مقداری شبهه ناک است و این ایده دولت را هیچ کارشناسی تایید نمی کند.
بیاتیان درباره اینکه واگذاری انحصاری استخراج و فروش به افرادی خاص ممکن است در آینده این بخش را با مشکلات بسیاری روبرو کند و در این صورت هزینه تولید را برای تولیدکنندگان افزایش می یابد، افزود: معادن کشور زیرساخت مناسبی ندارد؛ ما  فقط استخراج می کنیم و توان تبدیل مواد به فرآورده ها را نداریم.
عضو عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه بیشتر معادن کشور به صورت خام صادر می شود، خاطرنشان کرد: این به معنی آینده فروشی و چوب حراج به دارایی مملکت و آیندگان زدن است و قابل قبول نخواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد