هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

بیاتیان:عملکرد دولت در بخش معادن

تصمیمات دولت در بخش معدن غیر کارشناسی و کیلویی است


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه تصمیمات دولت در بخش معدن‌غیر کارشناسی و کیلویی است.تصریح کرد:بیان کاملی که عملکرد دولت در حوزه معادن را به خوبی روشن می کند، تنها در کلمه "آینده فروشی" می توان دید و سازوکار تحقق اعتبار بخش معادن در بودجه ۹۲ بی برنامه و فاقد منطق است.

محمد بیاتیان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت گفت: در مباحث بودجه بیشترین بخشی که دولت در بحث صنعت و معدن بر آن تاکید کرده است، بحث استفاده از فرآورده های معادن است و خود  رییس جمهور نیز بارها در این خصوص صحبت کرده و بر لزوم دقت و توجه بر این بخش برای جدایی درآمدهای بودجه و کشور از درآمدهای حاصل از فروش نفت تاکید داشته است.

نماینده مردم بیجار و گروس در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: سازوکاری که برای این مقوله در نظر گرفته  و در بودجه چیده شده است چندان دلچسب نیست.

بیاتیان تصریح کرد: متاسفانه در بودجه و برنامه ریزی ها به سمتی پیش می رویم که در استان ها به طور کامل استانداران تصمیم بگیرند و متاسفانه به طور روشن و شفاف می توان پیش بینی کرد که این تصمیمات غیر کارشناسی است.

وی افزود: اگر با این روند پیش برویم، بدون شک شاهد نابودی و چپاول معادن در سطح کشور خواهیم بود.

بیاتیان در این خصوص تاکید کرد: میزان اعتبارات البته مشکل اصلی و اساسی در این زمینه نیست بلکه سازوکار تعریف شده برای تحقق این اعتبارات به هیچ وجه قابل قبول نیست که زمانی که بودجه سال ۹۲ به صحن بیاید، بدون شک پیشنهادهایی از جانب نمایندگان ملت مطرح می شود تا این مسائل مدیریت شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم هم چنین گفت: با توجه به این که در سال جاری شاهد فاصله و تغییر بین دو دولت نیز هستیم، باید این اعتبارات به شکلی پیش بینی شود تا قابل تحقق بوده و مدیریت مناسبی بر آن اعمال شده باشد.

بیاتیان در ارزیابی عملکرد دولت دهم در حوزه معادن تصریح کرد:بیان کاملی که عملکرد دولت در حوزه معادن را به خوبی روشن می کند، تنها در کلمه "آینده فروشی" می توان دید.

وی ادامه داد: ما به تناژ ۵۰ میلیون تن در سال استخراج داریم اما کم تر از ۱۲ میلیون تن‌تولید فولاد داریم .

عضو کمیسیون صنایع و معادن  مجلس تصریح کرد: عملکرد دولت در حوزه معادن مناسب نبوده و ما به نوعی خام فروشی کردیم و هر آن چه به گوش رسید در حد شعار بود چرا که ما در این زمینه هیچ عملکرد مناسبی نداشته ایم./


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد