هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

زنان با عفت و حجاب و حضور از کیان نظام پاسداری می‌کنند

زنان با عفت و حجاب و حضور از کیان نظام پاسداری می‌کنند


نماینده مردم بیجار در مجلس گفت: زنان پاکدامن ایران اسلامی سنگر حجاب و عفاف را فاطمه‌وار حفظ کرده و از کیان نظام دفاع کردند.

از بیجار سیدمحمد بیاتیان در مراسم بزرگداشت مقام  شامخ زن که در حسینیه این شهر برگزار شد ضمن تبریک فرارسیدن میلاد با سعادت حضرت زهرای مرضیه (س) و روز زن اظهار کرد: شخصیت والای حضرت فاطمه زهرا الگوی بی‌بدیل برای تمامی زنان مسلمان جهان است.

وی افزود: برای تجلیل از مقام زن در زمان حاضر روز میلاد ˈسیده النساء العالمینˈ و سرور زنان عالم قرار داده شده است که به حق نامگذاری نیکویی است و بهترین صفت برای زنان به فرموده حضرت زهرای اطهر رعایت عفاف و حجاب است.

وی  افزود: عزت یک زن مسلمان به شرافت و کرامت ظاهری و باطنی او وابسته است و هرچه کرامت زنان در جامعه بیشتر شود ارزش آنان نیز بیشتر خواهد شد.

وی با تأکید بر نقش زنان در جامعه گفت: شما زنان فرهیخته وظیفه‌ بیشتری در قبال حفظ جایگاه زنان و مراقبت و پاسداری از آن در جامعه کنونی برعهده دارید.

بیاتیان نقش زنان در فرهنگ ایثار و شهادت را  انکارناپذیر دانست و بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب، تغییر نگرشی اساسی در شرکت فعال، صحیح و واقعی زنان در اجتماع و نحوه دسترسی آنان به حقوق مناسب با بافت فرهنگی و اجتماعی جامعه اسلامی ایجاد شد.

نماینده مردم بیجار، بابارشانی و حسن آباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به روز کارگر گفت: نظر پیامبر گرامی اسلام، کار یک امر مقدس است و عرق جبین کارگران و جهاد در راه خدا با تلاش کوشش مساوی با خون شهدا است.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام طهماسبی امام جمعه قیدار در جمع بانوان بیجاری ضمن تبریک این روز خجسته گفت: مقام و تفکر اسلامی شخصیت برجسته حضرت زهرا(س)  برکسی پوشیده نیست و هیچ کس نمی تواند آن را انکار کند زیرا قرآن ناطق و صامت با بیانی شیوا برآن تأکید کرده‌اند.

وی به رسالت بانوان اشاره کرد و افزود: تربیت فرزندان خوب و صالح یکی از اهداف خطیر مادران و امر به معروف و نهی از منکر از دیگر رسالت‌های بانوان مسلمان است که با دوری از گناهان و آشنایی با احکام  اسلام تقوا  را در جامعه گسترش داده و جامعه را از آلودگی‌ها دور خواهد کرد.

وی افزود: رفتارها و هنجارهای اجتماعی و اخلاقیات درونی شخص اولین بار در کانون خانواده و توسط مادران در نهادینه شده و در تعاملات اجتماعی نقش بسزایی دارد.

خطیب جمعه قیدار در پایان از مادران به عنوان اولین معلم انسان‌ها یاد کرد و گفت: تمامی بزرگان دنیا مولود و تربیت شده مادرانی هستند که در راه تربیت و اعتلای جامعه از هیچ تلاشی دریغ نکرده‌اند.

منبع : خبرگزاری فارس


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد