هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

بیاتیان : بودجه ۹۲ به فروش معدن توجه دارد نه اکتشاف

اعتبار معادن در بودجه ۹۲ با شعارهای رییس جمهور در صحن علنی مطابقت ندارد




رییس کمیته صنایع و معادن مجلس با انتقاد از بی توجهی دولت به مقوله اکتشاف معادن در بودجه ۹۲ تاکید کرد: انتظار داشتیم در لایحه بودجه ارسالی از دولت با توجه به اظهارات رییس جمهور در صحن علنی در روز حضور وی در مجلس مبنی بر اینکه باید به معادن توجه کرد تا از درآمدهای نفتی مستقل شد، توجه اعتباری کافی به بحث معادن می‌شداما متاسفانه تنها به فروش معادن درلایحه بودجه توجه شده است.

محمد بیاتیان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت در خصوص اعتبارت پیشنهادی دولت برای بخش صنایع و معادن در بودجه سال ۹۲ گفت:از دولت در خصوص توجه و درج اعتبار به اکتشاف انتظار و توقع از دولت بیشتر است.

نماینده مردم بیجار و گروس در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: اعتباراتی که در برنامه توسعه چهارم برای بخش اکتشاف دیده شده بود تا پایان برنامه تنها ۵۰ درصد آن محقق شد.

بیاتیان  تصریح کرد: پس از پایان برنامه چهارم یک سال که برنامه نداشتیم و امروز نیز در سال سوم برنامه پنجم هستیم و باید ۶۰ تا ۷۰ درصد از برنامه پنجم محقق می شد که متاسفانه چنین درصدی محقق نشده است.

وی در ادامه اظهارات خود گفت: زمانی که استراتژی  این است در چاه های نفت را ببیندیم یا به عبارتی وابستگی به درآمدهای نفتی را کاهش دهیم، به طور قطع نمی توان ممکلت را بدون درآمد اداره کرد و باید به بخش های تولیدی به خصوص به بخش معادن توجه کافی شود.

بیاتیان در این خصوص تاکید کرد: یکی از راه های درآمد برای کشور که خود رییس جمهور نیز در روز حضور در مجلس به آن اشاره کردند، بحث معادن است و بحث معادن نیز با اکتشاف شروع می شود.

وی افزود: کشور ما روی نوار معدنی دنیا است و از لحاظ پتانسیل معدنی بسیار قوی است اما این پتانسیل ها باید کشف شود و این کار نیازمند اکتشاف است.

بیاتیان همچنین گفت: انتظار داشتیم در لایحه بودجه ارسالی از دولت دهم با توجه به اظهارات رییس جمهور در صحن علنی در روز حضور ایشان در خانه ملت مبنی بر اینکه باید به معادن توجه کرد تا از درآمدهای نفتی مستقل شد، توجه اعتباری کافی به بحث معادن می شد اما متاسفانه تنها  به فروش معادن در لایحه بودجه ۹۲ توجه شده است.

عضو هیات رییسه صنایع و معادن مجلس افزود:صحبت من به معنی دور شدن از بخش خصوصی نیست و من معتقدم باید کارها به دست بخش خصوصی اداره شود اما بخش معدن به خصوص اکتشافات معدنی در لایحه بودجه سال ۹۲ بسیار ضعیف دیده شده است و ما تلاش داریم تا حداقل هایی را برای این مقوله در بودجه در صحن لحاظ کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد