هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

بیاتیان: کردستان رتبه آخر ایران در حوزه راه اشتغال و درآمد زایی


بیاتیان: کردستان رتبه آخر ایران در حوزه راه

اشتغال و درآمد زایی مهمترین مطالبه مردم کردستان



رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان با بیان اینکه در استان های مرزی حتما باید به بازارهای صادراتی توجه شود ،ادامه داد: می توان با سرمایه گذاری تولیدات استانی و کشور در بازار کردستان عراق به عنوان بازاری بکر، در آمد ارزی برای کشور ایجاد کرد.

محمد بیاتیان در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه مسائل عمرانی و زیر ساختی یکی از معضلات موجود در استان کردستان است، گفت: این استان در حوزه راه در رتبه آخر کشور قرار دارد تا حدی که علاوه بر نداشتن یک کیلومتر بزرگراه در حوزه راه روستایی نیز در رتبه آخر قرار گرفته است.

نماینده مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این استان در بحث اشتغال دارای آمار بسیار بالای بیکاری به خصوص در بین  تحصیل کردگان بیکار است، ادامه داد: کردستان در حوزه بهداشت و درمان جزو استان های آخر کشور محسوب می شود و زیر ساخت های استان نسبت به استان های دیگر از رتبه بسیار پایینی برخوردار است در ضمن از وجود نخبگان بومی استفاده بومی نمی شود.

وی با بیان اینکه بودجه های عمرانی در بهترین حالت در کل کشور زیر ۲۰ درصد تخصیص پیدا کرده است، افزود: بنابراین با این وضعیت نباید توقع معجزه را داشت، هرچند که در بحث های سرمایه گذاری مجمع نمایندگان، مجموعه دولت و مسئولان استانی با سرمایه گذاران بخش خصوصی  وارد مذاکره شده اند تا از وجود آنان برای ایجاد اشتغال و توسعه زیر ساختهای تولید استفاده شود .

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه البته کشاورزی مهمترین اولویت استان است، گفت: در سال های اخیر به دلیل سیاست های غلط و واردات بی رویه و عدم حمایت از تولید در بخش کشاورزی دچار رکود شدیم.


بیاتیان با بیان اینکه مهاجرت های بی رویه و عدم رغبت کشاورزان به عنوان اصلی ترین تولید کنندگان در کشور باعث شده که بحث کشاورزی با مشکل مواجه شود، افزود: البته برای حل این مشکل، مشوق هایی تحت عنوان وام های طرح توسعه بخش کشاورزی در نظر گرفته شده که امیدواریم که بدین وسیله از رکود اقتصادی خارج شویم.

نماینده مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اشتغال و درآمد زایی از مهمترین مطالبات مردم است، تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل افزایش مواد اولیه وخدمات، کشاورزی برای مردم سود زیادی ندارد، برای مثال قیمت تمام شده یک کیلو گندم دیم ۷۰۵ تومان است در حالیکه دولت آن را ۶۵۰ تومان خریداری می کند که این امر موجب ضرر کشاورز می شود.

وی با بیان اینکه به عنوان مجمع نمایندگان استان کردستان برای حل مشکلات مردم این استان دیدارهایی  وزرا، رئیس جمهور و معاون اول وی داشتیم، ادامه داد: درست است که  یک سری مسائل پیگیری شده ولی برای حل مشکلات درگیر مباحث مالی و بودجه ای است.

بیاتیان با بیان اینکه بنابر کرامت انسانی در کشور و همه جای دنیا، همه افراد باید بتوانند از نظر اقتصادی خود و خانواده خود را مدیریت کنند، گفت: اولویت اصلی استان کردستان مباحث اقتصادی است که در راس آن اشتغال، توجه به تولید و زیر ساخت های رفاهی و ورزش، مباحث عمرانی و زیر ساخت های جاده ای و مسائل بهداشت و درمان  آموزش و پرورش قرار دارد.


وی با بیان اینکه در استان های مرزی حتما باید به بازارهای صادراتی توجه شود، ادامه داد: می توان با سرمایه گذاری  تولیدات استانی و کشور در بازار کردستان عراق به عنوان بازاری بکر، در آمد ارزی برای کشور ایجاد کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان گفت: با در نظر گرفتن توانایی های بومی منطقه و سرمایه گذاری بر آنها ، بخش زیادی از مشکل اشتغال حل خواهد شد./

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد