هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

دولت با صدور برخی بخشنامه ها،شائبه حمایت ازدلالان را ایجاد نکند

بیاتیان با تاکید برتدوین برنامه یلند مدت برای‌تولید ، صادرات و واردات:



عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: دولت باید برای تولید ، صادرات و واردات برنامه بلند مدت بنویسد نه اینکه با صدور برخی بخشنامه ها شائبه حمایت از دلالان و واسطه ها را فراهم کند.

سید محمد بیاتیان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه غیرممکن است که در واردات کالا دستهایی درکارنباشد و عده ای از محل واردات به نان و نوایی نرسند، افزود: واردات کالاهای اولویت دهم با ارز دولتی ممنوع بود اما چندی پیش با تصویب یک تبصره اعلام کردند چون کالا وارد گمرک شده است اجازه ترخیص داده شود که البته این مصداق قانون شکنی است و با این روند نمی توان انتظار رونق در صنعت ، تولید و اشتغال را داشت.


نماینده مردم بیجار درمجلس شورای اسلامی درادامه درباره معایب وارداتی بودن اقتصاد گفت: متاسفانه ضعف در سیستم اقتصادی ونبود برنامه ریزی بلندمدت باعث شد در واردات کالا به کشور طی سالیان اخیر رکوردشکن باشیم و بسیاری از صنایع و تولیدات قدیمی و سنتی خود را از دست بدهیم.


وی افزود: دولت باید به منظور کاهش واردات با ایجاد مشوق های صادراتی وپرداخت یارانه سوخت از تولید داخل حمایت کند.


بیاتیان با تاکید بر حمایت تولید کالاهای باکیفیت داخلی به جای واردات اجناس بی کیفیت چینی، به مزایای افزایش نرخ ارز اشاره کرد و گفت: افزایش نرخ ارز باعث شد مردم اقبال کمتری به کالاهای بی کیفیت وارداتی نشان دهند و این افزایش نرخ به نفع تولید کالاهایی شد که مشابه آن در داخل تولید می شود.


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: دولت باید برای تولید ، صادرات و واردات برنامه بلند مدت بنویسد  نه اینکه با صدور برخی بخشنامه ها شائبه حمایت از دلالان و واسطه ها را فراهم کند.


نماینده مردم بیجار درمجلس درادامه درباره اصرار رییس کل بانک مرکزی برافزایش نرخ سود بانکی با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از واحدهای تولیدی به دلیل نبود سرمایه در گردش مشکل دارند، گفت: مگر بخش تولید چقدر سود می کند که نرخ سود بانکی را هم افزایش دهیم؟


این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: افزایش نرخ سود بانکی در شرایط فعلی سم مهلکی است برای فضای تولید و اشتغال و با تصویب افزایش نرخ سود بانکی می توان به آینده تولید امیدوار بود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد