هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

بیاتیان در واکنش به سخنان رئیس جمهور مبنی بر ایجاد ۶ میلیون شغل

دولت‌با‌ اعطای تسهیلات بیکاران‌را بدهکار سیستم بانکی‌کرده است

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه بخشی از بیکاری جامعه در روستاها مستتر شده است، گفت: دولت نمی تواند ادعا کند که با اعطای تسهیلات به افراد موجب اشتغال زایی شده زیرا اعطای تسهیلات نه تنها مشکل بیکاری را حل نکرده بلکه افراد بیکار را بدهکار به سیستم بانکی نیز کرده است.

محمد بیاتیان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به سخنان رئیس جمهور مبنی بر ایجاد ۶ میلیون شغل در هفت سال اخیر اظهار داشت: ارقام اعلام شده از سوی رئیس جمهور در مورد اشتغال زایی بسیار اغراق آمیز است و نمی توان به آن استناد کرد و این موضوع را می توان از تعداد بیکارانی که در شهرها و مناطق مختلف کشور به خصوص مناطق محروم وجود دارند، به وضوح متوجه شد.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در برخی از شهرها مردم برای تامین معیشت خود دو یا سه شیفت کار می کنند، تصریح کرد: متاسفانه به رغم سخنان رئیس جمهور در مورد اشتغال زایی در دولت، در سال های اخیر اقدامات ریشه ای و ماندگاری برای ایجاد شغل انجام نشده است.

وی در ادامه افزود: همچنین دولت نمی تواند ادعا کند که با اعطای تسهیلات به افراد موجب اشتغال زایی شده و از تعداد افراد بیکار کاسته است زیرا اعطای تسهیلات نه تنها مشکل بیکاری را حل نکرده بلکه افراد بیکار را بدهکار به سیستم بانکی نیز کرده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید بر اینکه نرخ بیکاری در شهرهای مختلف کشور فرق می کند، عنوان کرد: متاسفانه به دلیل نبود شغل در مناطق محروم و روستاها برخی از تحصیل کردگان با اتکا به درآمد پدر خود امرار معاش می کنند.

دبیر دوم کمیسیون صنایع و معادن مجلس نرخ بیکاری در برخی از شهرهای کشور را حدود ۳۰ درصد دانست و گفت: به عنوان مثال طبق ادعای دولت نرخ بیکاری در استان کردستان ۱۷ درصد برآورد می شود اما واقعیت آن است که نرخ بیکاری در این استان حدود ۲۵ درصد است./

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد