هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

دبیر کمیسیون صنایع: کاهش عرضه خودرو را گران کرد


به گزارش گروه دریافت خبرخبرگزاری خانه ملت؛  محمد بیاتیان، عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس در گفتگو با خبرنگار مجلس نیوز (پایگاه خبری فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی) ، گفت: از چندی پیش بخشی از نقدینگی سرگردان موجود در بازار ارز و سکه به سمت بازار خودرو رفته است و در واقع بخشی از افزایش قیمت خودرو به همین دلیل است.


دبیر دوم کمیسیون صنایع و معادن مجلس کاهش عمدی عرضه خودرو از طرف خودروسازان را از دیگر دلایل افزایش قیمت آن دانست و اظهار داشت: کاهش عرضه خودرو نیاز کاذبی را در بازار به وجود آورده و موجب رونق واسطه گری و دلالی شده و قیمت ها به شکل کاملا کاذبی افزایش یافته است.

وی افزایش نرخ مواد اولیه را از دیگر دلایل رشد قیمت خودرو ارزیابی و تصریح کرد: شرکت های خودروسازی هنوز نتوانسته اند مطالبات خودروسازان را پرداخت کنند و در واحدهای تولید خودرو نقدینگی وجود ندارد.

نماینده مردم بیجار در مجلس نهم در ادامه افزود: از سوی دیگر قیمت های جدید خودرو که از سوی شرکت های خودروسازی اعلام شده به این وضعیت دامن زده و رشد شدید قیمت خودرو را موجب شده است.

بیاتیان با اشاره به اعلام پیش فروش برخی از انواع خودروها از سوی شرکت های خودروساز گفت: اگر عرضه خودرو افزایش یابد، می تواند تا حدودی در کاهش قیمت ها موثر باشد البته شرط این موضوع آن است که بازار خودرو و همچنین نمایندگی های فروش ساماندهی شود.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس در پایان گفت: متاسفانه در حال حاضر برخی از نمایندگی های فروش خودرو به عنوان واسطه عمل می کنند و این در حالی است که باید نمایندگی های فروش از بورس بازی و دلال بازی اجتناب کنند و خودرو را به دست مصرف کنندگان واقعی برسانند.
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد