هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

دستور کار هفته آینده کمیسیون‌های مجلس

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، کمیسیون‌های مختلف مجلس هفته آینده تشکیل جلسه می‌دهند که دستور کار این کمیسیون‌ها، به شرح زیر است:


وزیر نفت به کمیسیون صنایع و معادن گزارش می‌دهد

کمیسیون صنایع ومعادن مجلس روز‌های یک‌شنبه، سه‌شنبه و چهار‌شنبه  یکم، سوم و چهارم بهمن‌ماه تشکیل جلسه می‌دهد.

اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس یک‌شنبه (یکم بهمن‌ماه) برای بررسی آخرین اخبار، جمع‌بندی و بررسی پیشنهادهای الحاقی به طرح تأسیس سازمان ملی استاندارد ایران و طرح اصلاح قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران تشکیل جلسه می‌دهند.

همچنین اعضای این کمیسیون سه‌شنبه (۳ بهمن‌ماه) برای ارائه آخرین اخبار و بررسی تقاضای جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر انجام تحقیق وتفحص از عملکرد سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران از سال ۱۳۸۴ تاکنون نشست برگزار می‌کنند.

علاوه بر این اعضای کمیسیون صنایع و معادن در روز سه شنبه میزبان مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت برای پاسخگویی به سؤالات جمعی از نمایندگان از جمله علی ایرانپور نماینده مبارکه،سیدناصر موسوی‌لارگانی نماینده فلاورجان، مراد هاشم‌زهی نماینده نهبندان و سربیشه، احمد امیرآبادی‌فراهانی نماینده قم، الهویردی دهقانی نماینده ورزقان و خاروانا، سیدرمضان شجاعی‌کیاسری نماینده ساری، علی‌ کائیدی نماینده پلدختر و ملاوی خواهند بود.

در ادامه روز سه‌شنبه سوم بهمن ماه گزارش وزیر نفت درخصوص عملکرد و برنامه‌های وزارت نفت درمورد استفاده از توان ساخت داخل در پروژه‌های صنعت نفت، گاز و پتروشیمی بررسی می‌شود.

همچنین در روز چهار‌شنبه چهارم بهمن‌ماه اعضای هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن تشکیل جلسه می‌دهند.

کارگروه صنعت در روز یک‌شنبه لایحه یک‌فوریتی اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم و اصلاحات بعدی آن را بررسی کرده و همچنین کارگروه ارتباطات در خصوص لایحه اساسنامه سازمان پست جمهوری اسلامی ایران تصمیم‌گیری می‌کند.

گفتنی است کارگروه  معدن و صنایع معدنی طرح اصلاح تبصره(۵) بند(الف)ماده(۳) قانون اصلاح قانون اجرای سیاستهای کلی اصل چهل و چهارم(۴۴) قانون اساسی و کارگروه فناوری‌های نوین و هوافضا نیز امور ارجاعی کمیسیون به کارگروه‌ها را در دستور کار خود دارند.

همچنین کارگروه پتروشیمی و صنایع نفت و گاز کمیسیون صنایع و معادن به بررسی امور ارجاعی کمیسیون به این کارگروه خواهد پرداخت.

 

نشست مشترک کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با حاجی‌بابایی

کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس، شنبه آینده (۳۰ دی) میزبان حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش است که در این نشست مشترک، نمایندگان مجلس و وزیر آموزش و پرورش درباره موضوع ارتقاء رتبه معلمان با یکدیگر گفت‌وگو می‌کنند.

همچنین یک‌شنبه آینده (یکم بهمن)، ‌اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تشکیل جلسه می‌دهند که در آن علاوه بر تبادل اخبار و بررسی لایحه نحوه کمک‌های اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، گزارش دانشگاه فنی و حرفه‌ای و سازمان فنی و حرفه‌ای در مورد خط مشی آموزشی و پژوهشی با تأکید بر آموزش‌های مهارتی نیز بررسی می‌شود.

گفتنی است سه‌شنبه (۳ بهمن) ابتدا اعضای هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تشکیل جلسه داده و پس از آن نیز نشستی با حضور همه اعضا برای تبادل اخبار، استماع گزارش وزیر آموزش و پرورش در مورد برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه کشور و میزان اجرایی شدن مصوبات جلسه مشترک تشکیل شده در مشهد و سایر مصوبات برگزار می‌شود.

ضمن اینکه در این نشست، حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزشو پرورش به سؤالات عبدالوحید فیاضی و جبار کوچکی‌نژاد نمایندگان مردم نور و رشت و نیز رسول خضری نماینده مردم پیرانشهر در مجلس به نمایندگی از تعدادی از نمایندگان مجلس، پاسخ می‌دهد.

همچنین دوشنبه (۲ بهمن)، کارگروه‌های آموزشی و پرورشی، تحقیقات و فناوری، علوم انسانی و اسلامی شدن دانشگاه‌ها، آموزش‌های مهارتی و آموزش‌عالی و آموزش پزشکی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با حضور اعضای این کارگروه‌ها تشکیل جلسه می‌دهند.

 

طرح احیای دریاچه‌ها وتالاب‌های کشور در کمیسیون برنامه و بودجه بررسی می‌شود

کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس روز‌های یک‌شنبه، دو‌شنبه و سه‌شنبه اول، دوم و سوم بهمن‌ماه تشکیل جلسه می‌دهد.

اعضای کمیسیون برنامه‌، بودجه و محاسبات مجلس یک‌شنبه (۱ بهمن‌ماه) برای ادامه رسیدگی به طرح نجات و احیای دریاچه‌ها وتالاب‌های کشور، رسیدگی به طرح تسری فوق‌العاده خاص کارمندان سازمانهای پزشکی‌قانونی کشور و انتقال خون ایران به کارمندان سازمان بهزیستی کشور و ادامه رسیدگی به طرح الزام دولت به تمرکززدایی تشکیل جلسه می‌دهند.

همچنین این کمیسیون دو‌شنبه (۲ بهمن‌ماه) از وزیر کشور برای رسیدگی به سؤالات مهدی عیسی‌زاده نماینده مردم شاهین‌دژ و تکاب و از وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای رسیدگی به سؤالات فتح‌الله حسینی نماینده مردم قصرشیرین و سرپل‌ذهاب دعوت کرده است.

اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس سه‌شنبه  (۳ بهمن‌ماه) برای ادامه رسیدگی به طرح تأمین کالاهای اساسی برای قشر آسیب‌پذیر، رسیدگی به طرح اصلاح تبصره ماده(۳۲) و الحاق دو تبصره به مواد (۴۴) و(۴۵) قانون مدیریت خدمات کشوری و ادامه بررسی جزئیات طرح اداره صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران نشستی برگزار می کنند.

همچنین در این هفته کارگروه اقتصادی در روز یک‌شنبه (یکم بهمن‌ماه) به ادامه بررسی طرح اصلاح تبصره (۱) ماده(۸۹) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران و بررسی طرح تأسیس سازمان غیردولتی جهاداقتصادی می‌پردازند.

در روز سه‌شنبه (۳ بهمن‌ماه) نیز کارگروه اجتماعی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس به بررسی طرح تسری قانون فوق‌العاده خاص کارمندان سازمان‌های پزشکی‌قانونی کشور و انتقال خون ایران به کارکنان مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی خواهد پرداخت.

کارگروه عمومی و رفاهی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در روز سه‌شنبه (۳ بهمن‌ماه)ادامه بررسی اصلاح قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران را در دستور کار خود دارد.

 

بررسی تحقیق و تفحص از استانداری تهران

کمیسیون شوراها وامور داخلی کشور مجلس هفته آینده روزهای یک‌شنبه و سه‌شنبه، ‌یکم و سوم بهمن ماه تشکیل جلسه می‌دهد.

اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس در نشست یک‌شنبه( یکم بهمن)، علاوه بر بررسی اخبار واصله، به ادامه بررسی طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی نیز می‌پردازند.

همچنین در نشست یک‌شنبه اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس، علاوه بر بررسی و تصمیم‌گیری در مورد ضرورت انجام تحقیق و تفحص از استانداری‌های تهران، فارس، لرستان و آذربایجان‌غربی، نشستی را نیز با نمایندگان مردم بندرعباس، هرمز، قشم و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌کنند.

این کمیسیون سه‌شنبه سوم بهمن ماه نیز تشکیل جلسه می‌دهد که در آن هم اخبار واصله به کمیسیون بررسی شده و هم ادامه بررسی طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی انجام می‌یابد.

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش میهمان کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس

یکشنبه و سه‌شنبه هفته آینده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس جلسه تشکیل می‌‌دهد.

گفتنی است در نشست یکشنبه اول بهمن ماه، ابتدا هیأت رئیسه کمیسیون تشکیل جلسه داده و سپس سایر اعضا برای مروری بر آخرین اخبار و تحولات کشور و منطقه با حضور مسئولان مرتبط، در نشست حاضر می‌شوند.

کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس همچنین سه‌شنبه سوم بهمن ماه نیز تشکیل جلسه داده که در آن علاوه بر مروری بر آخرین اخبار و تحولات، به بررسی طرح‌ها و لوایح ارجاعی به کمیسیون می‌پردازند.

همچنین در نشست سه‌شنبه کمیسیون، آخرین تحولات خلیج‌فارس با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بررسی می‌شود.

یک‌شنبه اول بهمن نیز کارگروه امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برای بررسی طرح اساسنامه کمیته ملی پارالمپیک جمهوری اسلامی ایران تشکیل جلسه می‌دهد.

 

حضور وزیر نیرو در کمیسیون انرژی برای پاسخ‌گویی به سؤالات نمایندگان

کمیسیون انرژی مجلس یک‌شنبه و سه‌شنبه هفته آینده تشکیل جلسه می‌دهد.

گفتنی است اعضای کمیسیون انرژی روز یکشنبه (یکم بهمن) علاوه بر بررسی آخرین اخبار، میزبان مجید نامجو وزیر نیرو برای پاسخ‌گویی به سؤالات برخی از نمایندگان از جمله نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه، سیدمحمد بیاتیان نماینده بیجار،فرهاد بشیری نمایند پاکدشت، جعفر قادری نماینده شیراز و سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده ورامین و پیشوا خواهند بود.

همچنین کمیسیون انرژی روز سه‌شنبه (۳ بهمن) علاوه بر بررسی آخرین اخبار، از وزیر نفت برای پاسخ‌گویی به سؤالات برخی از نمایندگان از جمله قاسم عزیزی نماینده شازند، مهدی عیسی‌زاده نماینده میاندوآب و شاهین‌دژ،حسین نیازآذری نماینده بابل دعوت به عمل کرده است.

گفتنی است تقاضای تحقیق و تفحص سیدمسعود میرکاظمی نماینده تهران نیز در روز سه شنبه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

غضنفری به کمیسیون اقتصادی می‌آید

کمیسیون اقتصادی مجلس یک‌شنبه و سه‌شنبه هفته آینده تشکیل جلسه می‌دهد.

گفتنی‌ است در برنامه‌های این کمیسیون علاوه بر انتخاب اعضای هیأت تحقیق و تفحص از عملکرد ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور، طرح معافیت(مسکن مهر) از مالیات ماده(۱۰۴) قانون مالیات‌های مستقیم نیز بررسی می‌شود.

همچنین اعضای هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس سه‌شنبه (۳ بهمن‌ماه) ابتدا تشکیل جلسه داده و پس از آن سایر اعضا ادامه بررسی لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز را در دستور کار خود دارند.

اعضای کمیسیون اقتصادی همچنین روز سه شنبه نشستی با رئیس و معاونان سازمان بازرسی کل‌کشور برای استماع گزارش عملکردی آن سازمان دارند.

نشست با مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت و تعدادی از  معاونان وی درباره برنامه‌های جاری و آتی این وزارتخانه آخرین دستور کار کمیسیون اقتصادی در روز سه شنبه خواهد بود.

 

کمیسیون فرهنگی مجلس یک‌شنبه آینده از صداوسیما بازدید می‌کند

کمیسیون فرهنگی مجلس یک‌شنبه و سه‌شنبه هفته آینده یکم و سوم بهمن ماه با حضور همه اعضا تشکیل جلسه می‌دهد.

اعضای این کمیسیون، در جلسه یک‌شنبه یکم بهمن ماه، پس از بررسی اخبار فرهنگی، به بحث و بررسی درباره ضوابط اعطای بودجه کمک به نهادها و دستگاه‌های فرهنگی پرداخته و سپس برای بازدید از سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، به جام‌جم می‌روند.

همچنین اعضای این کمیسیون، در جلسه سه‌شنبه سوم بهمن ماه خود، پس از بررسی اخبار فرهنگی، گزارش عملکرد بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای را استماع می‌کنند.

گفتنی است در این نشست (جلسه سه‌شنبه سوم بهمن ماه)، طرح اداره صداوسیما بررسی شده و سپس اعضای هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس تشکیل جلسه می‌دهند.

 

قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی در کمیسیون کشاورزی بررسی می‌شود

کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس روز‌های یک‌شنبه و سه‌شنبه اول و سوم بهمن‌ماه تشکیل جلسه می‌دهد.

اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس یک‌شنبه (یکم بهمن‌ماه) بحث پیرامون سند توسعه بخش کشاورزی موضوع ماده(۳۴) قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی مصوب ۱۳۸۹ را در دستور کار دارند.

همچنین در روز سه‌شنبه (۳ بهمن ماه) بررسی بحث پیرامون سند توسعه منابع آب موضوع ماده(۳۴) قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی در کمیسیون کشاورزی بررسی می‌شود.

گفتنی است روز دوشنبه کارگروه کشاورزی در خصوص ادامه بحث پیرامون طرح اصلاح قانون تأسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی تصمیم‌گیری می‌کند.

 

رئیس کمیته امداد میهمان هفته آینده کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس

رئیس کمیته امداد میهمان هفته آینده کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس روزهای یک‌شنبه، دوشنبه و سه‌شنبه، یکم،‌ دوم و سوم بهمن ماه تشکیل جلسه می‌دهد.

اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در جلسه یک‌شنبه آینده (یکم بهمن ماه) این کمیسیون، پس از بررسی آخرین اخبار، به بررسی لایحه‌های "آیین دادرسی کیفری" و "حمایت از خانواده" که هر دو از شورای نگهبان اعاده شده‌اند،‌ می‌پردازند.

همچنین اعضای این کمیسیون، پس از بررسی لایحه نحوه اجرای محکومیت‌های مالی در جلسه سه‌شنبه (۳ بهمن ماه) کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، جلسه مشترکی با انواری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار می‌کنند تا گزارش وی از عملکرد و سیاست‌های آتی و اقدامات حقوقی این نهاد را استماع کنند.

گفتنی است سه کارگروه تخصصی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، دوشنبه دوم بهمن ماه برای بررسی طرح کاداستر در کارگروه حقوق خصوصی، لایحه قضازدایی و حذف برخی عناوین مجرمانه از قوانین در جلسه کارگروه حقوق جزا و لایحه اصلاح قانون نحوه پرداخت محکوم‌به دولت و عدم تأمین و توقیف اموال عمومی در جلسه کارگروه حقوق عمومی و بین‌الملل تشکیل جلسه می‌دهند.

 

نحوه برخورد با زیر‌میزی درکمیسیون بهداشت و درمان بررسی می‌شود

کمیسیون بهداشت و درمان مجلس روز‌های یک‌شنبه، دو‌شنبه و سه‌شنبه اول، دوم و سوم بهمن‌ماه تشکیل جلسه می‌دهد.

اعضای کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس یک‌شنبه (یکم بهمن‌ماه) ادامه بررسی نقشه راه کمیسیون در دستور کار خود قرار می‌دهند.

گفتنی است در روز دو‌شنبه (۲ بهمن ماه) ادامه بررسی لایحه جمعیت و تنظیم خانواده مورد تصمیم‌گیری کمیسیون مورد نظر قرار می‌گیرد.همچنین در روز سه شنبه (۳ بهمن‌ماه) دعوت از وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت پاسخگویی به سؤال امیرعباس سلطانی نماینده بروجن و بررسی راهکارهای نحوه برخورد باunder tableبرخی پزشکان با حضور مسؤولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دستور کار قرار دارد.

 

سرپرست سازمان بیمه سلامت سه‌شنبه هفته آینده به مجلس می‌آید

کمیسیون اجتماعی مجلس روزهای یک‌شنبه، دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه، یکم،‌ دوم، سوم و چهارم بهمن ماه تشکیل جلسه می‌دهد که در مهم‌ترین این جلسات، عبادالله عمادی سرپرست سازمان بیمه سلامت ایرانیان برای ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان به مجلس می‌آید.

کمیسیون اجتماعی مجلس یک‌شنبه (یکم بهمن ماه) برای بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری و بررسی طرح اساسنامه کمیته ملی پارالمپیک جمهوری اسلامی ایران با حضور همه اعضا تشکیل جلسه می‌دهد.

همچنین این کمیسیون،‌ سه‌شنبه (۳ بهمن ماه) نیز جلسه تشکیل می‌دهد تا در آن علاوه بر بررسی طرح اصلاح ماده ۱۱۷ قانون مدیریت خدمات کشوری و شمول این قانون بر شهرداری، میزبان سرپرست سازمان بیمه سلامت ایرانیان برای استماع گزارش وی از عملکرد این سازمان، باشد.

گفتنی است صبح چهارشنبه (۴ بهمن ماه) نیز اعضای هیأت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس، نشست هفتگی خود را برگزار می‌کنند.کارگروه‌های تخصصی کمیسیون اجتماعی مجلس، روزهای یک‌شنبه،‌ دوشنبه و سه‌شنبه، یکم، دوم و سوم بهمن ماه تشکیل جلسه می‌دهند تا لایحه الحاق سازمان تعاونی کادر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران (اتکا) به فهرست نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی و طرح تأسیس سازمان ملی استاندارد ایران را در کارگروه رفاه و اجتماعی بررسی کنند.

همچنین بررسی طرح یک فوریتی ساماندهی نحوه استخدام در ادارات و نهادها و مراکز دولتی و وابسته به دولت و مراکز نیمه‌دولتی و ادامه بررسی طرح مدیریت خدمات کشوری در دستور کار این هفته کارگروه اداری و استخدامی کمیسیون اجتماعی است.

ادامه اصلاح سیاست‌های جمعیتی و حمایت از خانواده در جلسه دوشنبه دوم بهمن ماه کارگروه جمعیت و حمایت از خانواده کمیسیون اجتماعی مجلس بررسی می شود.

بررسی "تفریغ بودجه دستگاه‌های مرتبط و همچنین پیش‌بینی بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور" در نشست دوشنبه دوم بهمن کارگروه پیشگیری از آسیب‌ها و مبارزه با مواد مخدر کمیسیون اجتماعی مجلس که این جلسه در محل سازمان بهزیستی کشور برگزار می‌شود.

همچنین ادامه بررسی تجزیه و تحلیل داده‌های آماری در زمینه اشتغال باقی‌مانده از جلسه قبل در نشست سه‌شنبه سوم بهمن کارگروه اشتغال بررسی می شود./

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد