هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

بیاتیان: افزایش قیمت خودرو به نفع صنعت خودروسازی است

سیدمحمد بیاتیان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: افزایش قیمت خودرو در هفته گذشته که در مورد خودروهای زیر 45 میلیون تومان و بالای 45 میلیون تومان اتفاق افتاد حاشیه سودی که برای دلالان و واسطه‌ها در بازار وجود داشت را از بین برد و باعث شد این سود به جیب خودروسازها و کسانی برود که زحمت‌کش اصلی هستند و در واقع این پول به چرخه تولید باز می‌گردد.

وی افزود: وقتی شرکتی اعلام پیش‌فروش می‌کند مثلا هزار دستگاه پیش‌فروش شده به دست مصرف‌کننده نمی‌رسد؛ بلکه عده‌ای دلال و واسطه سریعا ثبت‌نام می‌کنند و عملا این سود به جیب عده‌ای خاص می‌رود.


نماینده مردم بیجار در مجلس افزایش قیمت خودرو را با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه ناگزیر توصیف کرد و گفت: با توجه به اینکه اقلامی مثل فولاد به عنوان مواد اولیه تا پنج برابر افزایش قیمت داشته است در حال حاضر خودروهایی که تولید می‌شود به نوعی با ضرر به بازار عرضه می‌شود و آنطور که خودروسازان اعلام کرده‌اند، ‌مثلا ایران خودرو و سایپا در مجموع حدود هزار میلیارد تومان ضرر می‌کنند، لذا افزایش قیمت خودرو برای نجات صنعت خودروسازی از این وضعیت است.

این عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع مجلس افزایش قیمت خودرو را به نفع صنعت خودروسازی دانست و یادآور شد: تا الان سود به جیب واسطه‌ها می‌رفت و مصرف‌کننده نهایتا خودرو را به همین قیمت می‌خرید؛ در واقع بسیاری از کسانی که در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده بودند برای برخورداری از سود به این سمت رفته بودند، اما در حال حاضر این سود به دست خود تولیدکننده می‌رسد و تولیدکننده است که از این افزایش منتفع می‌شود.

بیاتیان اضافه کرد: مدتی در کشور تولید خودرو نبود و بازار ملتهب بود اما با این قیمت جدید مطمئنا افزایش تولید خودرو را خواهیم داشت و نهایتا بازار از خودروهای تولیدی اشباع خواهد شد.

وی ارائه تسهیلات هزار میلیاردی به خودروسازان را از جمله ملزومات کمک به چرخه تولید خودرو دانست و افزود: این تسهیلات قرار بود در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد که متاسفانه هنوز پرداخت نشده است.

این عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: البته ارائه این تسهیلات به خودروسازان تاثیری در قیمت خودرو ندارد و این تسهیلات برای این بود که بسیاری از قلعه‌سازان از شرکت‌های خودروساز طلبی داشتند و به واسطه این امر تعطیلی و تعدیل نیرو اتفاق افتاده بود لذا قرار بود برای کمک به چرخه تولید، این تسهیلات در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد