هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

زلزله ۱۰ ریشتری معضلات اجتماعی از درون مسکن مهر


بیاتیان با اشاره به آماده نبودن زیرساخت ها مطرح کرد:

زلزله ۱۰ ریشتری معضلات اجتماعی از درون مسکن مهر

دبیر دوم کمیسیون صنایع و معادن مجلس مسکن مهر را معضل آینده کشور در ابعاد فرهنگی و اجتماعی دانست و گفت: در صورتی که زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی در مناطقی که این طرح اجرا شده ،به وجود نیاید، در آینده قطعا شاهد زلزله ۱۰ ریشتری فرهنگی و اجتماعی از درون مسکن مهر خواهیم بود.

سید محمد بیاتیان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، اظهار داشت: شاید طرح مسکن مهر مشکل مسکن را به لحاظ نموداری تاحدودی رفع کرده اما معضل بازار مسکن را حل نکرده است.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ساخت واحدهای مسکن مهر به تعداد بالا در مناطق مختلف کشور تصریح کرد: هرچند شاهد تعداد بالای واحدهای مسکن مهر در مناطق مختلف کشور هستیم اما متاسفانه  به زیرساخت ها اعم از فضاهای خدماتی، رفاهی، آموزشی، بهداشتی و فرهنگی توجه نشده است و قطعا در آینده شاهد زلزله ۱۰ ریشتری فرهنگی و اجتماعی از درون مسکن مهرخواهیم بود.

وی در ادامه افزود: ما در مورد مسکن مهر همان اشتباهی را انجام دادیم که پس از انقلاب صنعتی در اروپا رخ داد و مجتمع هایی برای کارگران ساخته شد بدون اینکه به خدمات فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و بهداشتی توجه شود و همین موضوع موجب ایجاد بی فرهنگی ها و ولنگاری ها شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به اینکه در بازار مسکن تورم وجود دارد، گفت: در سال های اخیر به جای آنکه نقدینگی به سمت تولید برود، به سمت بازارهایی مانند مسکن آمده اما در حال حاضر نقدینگی به سمت بورس رفته است و بخش تولید و مسکن با نبود نقدینگی مواجه است.

بیاتیان تاکید کرد: از آنجا که وضعیت نامعلومی بر بازار مسکن و همچنین مسکن مهر حاکم است، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری بعید است که نقدینگی چندانی به سمت بازار مسکن روانه شود.

دبیر دوم کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اصلاح قانون مالیات در مجلس و اظهار نظر برخی از نمایندگان در مورد اخذ مالیات از خانه های خالی گفت: با این شرایط به نظر می رسد در ماه های آینده بازار مسکن دیگر محل رجوع برای سرمایه گذاری نباشد./

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد