هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

استفاده از نظر نخبگان برای تهیه سند توسعه مهم است

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس، ایده آلی نگریستن به اسناد توسعه در کردستان را ناشی از دلسوزی مسوولان دانست و تاکید کرد: خروجی اسناد باید عملیاتی و در استان اجرا شود و از این رو باید به گونه‌ای اسناد را تهیه کنیم که قابلیت اجرایی شدن را داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان، سید احسن علوی، نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه استان و کارگروه آمایش محیط زیست و توسعه پایدار افزود: فعالیت‌ها و خدمات ارزنده‌ای از سوی نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت خدمتگزار در کردستان صورت گرفته که قابل تقدیر است.

علوی با اشاره به اینکه شرایط کردستان مانند شرایط سایر استان‌های کشور است و این استان جزیره‌ای مستقل نیست، گفت: باید مشکلات موجود در کشور را نیز مد نظر قرار دهیم و با لحاظ کردن این مشکلات برای توسعه استان کردستان نسخه بپیچیم.

وی به مشکلات تحریم و کمبود نقدینگی در کشور نیز اشاره کرد و گفت: اعتبارات و بودجه سال آینده کشور انقباضی است و اعتبارات عمرانی نیز به تبع آن کم می‌شود لازم است طرح‌های عمرانی استان را اولویت بندی کنند.

***استفاده از نظرات نخبگان و جامعه دانشگاهی استان برای تهیه سند توسعه مهم است

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با قدردانی از مسئولان استان کردستان در راستای تهیه سند آمایش استان خواستار استفاده از نظرات نخبگان و جامعه دانشگاهی استان در ارتباط با تهیه این سند شد.

سید محمد بیاتیان جدیت و پیگیری استاندار کردستان و معاونین استاندار و مدیران کل را در تدوین سندی جامع با آینده نگری روش قابل تقدیر خواند و گفت: نمایندگان مجلس نیز در تحقق این سند با تمام وجود همکاری خواهند کرد.

وی بیان کرد: برنامه ریزی مسوولان اجرایی کشور باید در راستای احیای حوزه‌های ارز آور و کاهش نقش نفت در ارز آوری باشد و در این راستا استان کردستان ظرفیت‌های بسیار خوبی در این حوزه‌ها دارد.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در مورد فرهنگی بودن کردستان، افزود: حوزه فرهنگی استان کردستان ظرفیت‌های بسیار بالایی در راستای ارز آوری دارد که باید این حوزه را احیا و بیشتر به آن توجه کرد.

وی تاکید کرد: این سند با وفاق، همدلی، وحدت و استفاده از نظرات نخبگان و جامعه دانشگاهی قابلیت اجرا شدن دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد