هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

پیش نیاز رشد بخش معدن، توجه به زیرساخت ها در کردستان است


سنندج - دبیرکمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه راه های کردستان در وضعیت مطلوبی نیستند, گفت: پیش نیاز رشد و توسعه بخش معدن در کردستان، توجه به زیرساخت ها به ویژه بخش راه ها و حمل و نقل ریلی است.


به گزارش ایرنا، ˈمحمد بیاتیانˈ روز سه شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان کردستان که با حضور اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در سنندج برگزار شد، افزود: بدون توسعه بخش حمل و نقل، نمی توان انتظار داشت که بخش معدن در این منطقه جهش قابل توجهی داشته باشد.

وی اظهار داشت: استان کردستان در بخش حمل و نقل ریلی هیچ سهمی ندارد و در زمینه آزاد راه و بزرگراه نیز سهم استان صفر است.

بیاتیان در ادامه به تشریح خواسته های استان در بخش صنعت پرداخت و اظهار کرد: اجرای کامل مصوبات در زمینه توسعه و تسهیل سرمایه گذاری توسعه ای در مناطق شرق و غرب کشور، کاهش نرخ سود تسهیلات ریالی و ارزی به میزان 50 درصد، سرمایه گذاری مشترک شرکت های مادر تخصصی و تامین اعتبار 11 مصوبه سفر معاون اول رییس جمهوری به کردستان به مبلغ 10 هزار و 333 میلیارد ریال از جمله این خواسته ها است.

وی تامین اعتبار موردنیاز به منظور ایجاد زیرساخت های بخش معدن به ویژه در زمینه تامین راه ها و انرژی مورد نیاز را یکی دیگر از خواسته های بخش معدن استان بیان کرد.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی، تقویت اعتبارات شهرک های صنعتی، تامین اعتبار احداث شهرک صنعتی مشترک با کشور عراق و اجرایی نمودن منطقه ویژه اقتصادی بانه را از دیگر مطالبات استان در بخش شهرک های صنعتی دانست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد