هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

فرش بیجار به برند جهانی تبدیل می شود .

رئیس مرکز ملی فرش ایران از برنامه ریزی در راستای تبدیل شدن فرش بیجار به عنوان یک برند جهانی در دنیا خبر داد.

محمد باقر علیخانی در نشست اعضای کارگروه فرش شهرستان بیجار اظهار داشت: صنعت فرش شهرستان بیجار دارای ظرفیت های بالایی است اما متاسفانه از تمامی این ظرفیت ها به خوبی بهره برداری نمی شود و باید این بخش را به صورت ویژه مورد حمایت جدی تری قرار داد.

وی افزود: فرش دستباف و بالاخص طرح و نقشه های فرش بیجاراز زیبایی و استحکام فوق العاده ای برخور دار است و به همین دلیل رقیبان بسیاری را در دنیا پیدا کرده است.

علیخانی به جایگاه کشور در بازارهای جهانی اشاره کرد و افزود: در حالی که طی چند سال گذشته کشورهای هند، پاکستان و چین حرکت های مختلفی را در راستای تولید و عرضه فرش انجام داده اند ولی فرش ایرانی به دلیل اصالت و ویژگی های منحصر به فردی که دارد همواره مورد توجه تجار خارجی قرار می گیرد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران بر لزوم ایجاد تشکل های ثابت صنعت فرش در شهرستان تاکید کرد و اظهار داشت: یکی از مشکلات و موانع اصلی پیشرفت صنعت فرش بیجار نبود تشکل های ثابت در این زمینه است تا زیر ساخت های لازم این صنعت به شکل بهتری فراهم شود.

وی ادامه داد: در خصوص رفع مشکلات پیش روی صنعت فرش بیجار دو کار اساسی و مهم باید صورت گیرد اول اینکه مطالعه دقیق و عمیقی در مورد فرش بیجارصورت گیرد و مکانی مناسب برای ایجاد خانه فرش در این شهرستان ایجاد شود و دوم اینکه خوشه فرش به درستی تعریف و معرفی شود.

رئیس مرکز ملی فرش ایران خواستار برگزاری نمایشگاه های مختلف صنعت فرش در سطح شهرستان شد و گفت: با ایجاد خانه فرش در شهرستان و برگزاری نمایشگاه های بین المللی می توان این صنعت را تقویت کرد و زمینه را برای ایجاد فرصت های جدید شغلی فراهم کرده و در کنار آن باعث کاهش میزان بیکاری شد.

علیخانی در پایان گفت: صنعت فرش امروز ایجاد به یک تفکر بزرگ دارد و نیازمند ابتکار و خلاقیت فراوان است پس باید با تلاش مجدانه سایر صنایع فرش را نیز مورد استفاده و بهره برداری قرار دهیم.

در این جلسه که با حضور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان و سایر اعضا این کار گروه برگزار شد، مسائل مربوط به صنعت فرش در بیجار مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.



فرماندار شهرستان بیجار گفت: توسعه فرش دستباف بیجار نیازمند حمایت از تولید کنندگان و سرمایه گزاری می باشد.حمداله کریمی در نشست اعضای کارگروه فرش شهرستان بیجار، اظهار داشت: تفکر و دغدغه بزرگ برای فرش در شهرستان بیجار وجود دارد و نیازمند بستری مناسب است.وی بیان کرد: در شهرستان بیجار باید فضایی ایجاد شود تا با یاری فعالان عرصه تولید، فرش بیجار را به جایگاه واقعی خود برسانیم.
فرماندار بیجار افزود: با توجه به شعار امسال تحت عنوان تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی و با اشاره به شرایط جدید ما در سطح جهان از لحاظ اقتصادی تولید فرش دستباف به عنوان تولید ملی امریست ضروری.وی عنوان کرد: در جلسه امروز با حضور رئیس ملی مرکز فرش ایران تصمیمات خوبی از جمله ثبت برند جهانی برای حفظ جایگاه فرش بیجار و استقرار خانه فرش اتخاذ گردید.حمداله کریمی خاطرنشان کرد: استقرار خانه فرش بیجار در دستور کار قرار خواهد گرفت و سازمان های مردم نهاد با مجوز های قانونی در حوزه فرش دستباف تاسیس خواهد شد.وی در پایان یادآور شد: توسعه فرش در سطح شهرستان علاوه براینکه مشکل اقتصادی و اشتغال بسیاری را برطرف خواهد نمود، هنر و فرهنگ دیرینه بیجار نیز احیا می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد