هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

نماینده بیجار مطرح کرد: توسعه صنعت فرش دستباف، راهی برای ...

نماینده بیجار مطرح کرد:

توسعه صنعت فرش دستباف، راهی برای عدم وابستگی بودجه به نفت

فرش بیجار

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه صنعت فرش دستباف ایران یکی از راه های موثر برای عدم وابستگی بودجه کشور به نفت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کردستان، سید محمد بیاتیان در نشست اعضای کارگروه فرش شهرستان بیجار، اظهار داشت: توسعه صنعت فرش دستباف ایران یکی از راه هایی است که بودجه کشور ما وابسته به نفت نباشد.

وی با اشاره به تاکید رهبر فرزانه انقلاب به تولید ملی و حمایت از سرمایه ایرانی، گفت: تولید و صنعت به خصوص در زمینه تولید فرش هنر فراموش شده ایرانیان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کیفیت فرش بیجار که به فرش آهنین شهرت دارد در جهان شناخته شده است، گفت: احیای هنر صنعت تولید فرش دستباف نیازمند حمایت های نظام است.

وی اظهار داشت: نگرش به تولید فرش دستباف مستلزم تغییر است و با حمایت از این صنعت بسیاری از مشکلات حوزه های اقتصاد و اشتغال قابل حل است.

وی با بیان اینکه تیمچه حاج شهباز که به همت میراث فرهنگی استان مرمت شد، آماده تبدیل شدن به خانه فرش است، تصریح کرد: با توجه به حضور اساتید برجسته در حوزه های مختلف تولید فرش در شهرستان انتظار می رود خانه فرش بیجار هرچه سریعتر مستقر شود.

بیاتیان همچنین ادامه داد: هنر رنگرزی گیاهی بیجار که شهرت جهانی دارد در حال انقراض است و به یاری متولیان و مسئولین نیازمند می باشد.

وی از برگزاری جشنواره سالانه فرش در خانه فرش دستباف بیجار خبر داد و گفت: معرفی فرش دستباف بیجار در بازار های مختلف نیازمند تریبون و رسانه و صدا و سیمایی قویتر است که تاکنون ضعف در این حوزه قابل لمس بوده است.

وی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از نابودی و سرقت نقشه های هنرمندانه فرش بیجار باید کتاب نقشه فرش بیجار توسط طراحان تعبییه شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد