هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

بیاتیان: آزادسازی قیمت خودرو حاشیه سود دلالان را از بین می‌برد

  عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی سپردن قیمت‌گذاری خودروهای بالای 45 میلیون تومان به خودروسازان را موجب واقعی شدن قیمت‌ها و از بین بردن حاشیه سود دلالان دانست.

image_news_11274.jpg

سید محمد بیاتیان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد:‌ با توجه به اینکه خودروهای بالای 45 میلیون تومان تقریبا در سبد کالایی خودروهای لوکس به حساب می‌آیند قیمت‌گذاری‌های آنها به خودروسازان واگذار شده، اما همچنان تعیین قیمت خودروها زیر 45 میلیون تومان با سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان است.

وی افزود: من فکر می‌کنم آزادسازی قیمت خودرو شاید بتواند به نوعی بازار رقابتی خودروها چه مونتاژ داخل و چه تولید داخل را با خودروهای وارداتی کنترل کند؛ چرا که ما شاهد افزایش قیمت کاذب و سرسام‌آور خودروهای وارداتی بودیم و خودرویی که حدود 80 میلیون تومان قیمت داشت تقریبا به 160 میلیون تومان یعنی دو برابر رسیده است که این به نفع فضای داخل و مصرف‌کننده داخل نیست.

نماینده مردم ملایر در مجلس اضافه کرد: شاید اکثریت مردم از این خودروها استفاده نکنند، اما این بازار کاذب بر قیمت خودروهای تولید داخل زیر 45 میلیون تومان نیز تاثیر گذاشته بود؛ به طوری که شاهدیم در برخی موارد قیمت کارخانه‌ای خودرو با قیمت بیرون آن بین 6 تا 10 میلیون تومان تفاوت دارد.

بیاتیان با بیان اینکه آزادسازی قیمت خودرو می‌تواند بازار کاذب خودرو را کنترل کند تصریح کرد: در واقع گذاشتن قیمت‌گذاری به عهده خودروسازان می‌تواند قیمت‌ها را واقعی کند و حاشیه سود دلالان را از بین ببرد.

این عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع در پایان گفت: یک زمان ممکن است سود قیمت خودرو در جیب تولیدکننده برود که این در بحث اشتغال و قطعه‌سازان به نفع فضای تولید است اما گاهی هم ممکن است این حاشیه سود برای دلالان به وجود بیاید که اصلا به نفع فضای اقتصادی و تولیدی ما نیست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد