هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

بیاتیان : اطلاع رسانی شفاف در تعدیل قیمت‌ها در شب یلدا موثر است



دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به فرا رسیدن شب یلدا در پایان این هفته، گفت: دولت می تواند از هم اکنون اقدامات لازم در جهت تنظیم بازار شب یلدا را آغاز کرده و با اطلاع رسانی شفاف از نوسانات احتمالی از افزایش قیمت ها جلوگیری کند.

سید محمد بیاتیان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، افزود: با توجه به اینکه در آستانه شب یلدا قرار داریم و مهمترین مایحتاج این شب میوه، آجیل و شیرینی است که دولت باید اقدامات لازم را در جهت تنظیم بازار این شب انجام دهد.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با توجه به اینکه کشور ما دارای منابع عظیمی از انواع میوه جات است، بنابراین واردات میوه به منظور تأمین مایحتاج شب یلدا توجیه نداشته و باید در این زمینه دقت شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تأکید کرد: هرگونه اظهار نظر غیر کارشناسی در ایجاد نوسانات بازار شب یلدا موثر بوده که مسئولان اجرایی باید نسبت به بیان اظهاراتشان سنجیده عمل کنند.


وی با بیان این که دولت توجهی به مخالفت مجلس با واردات محصولات کشاورزی ندارد، افزود: تاکنون چندین بار موضوع واردات میوه در کمیسیون های تخصصی مجلس مطرح و بررسی شده و مصوبات قوه مقننه نیز حاکی از مخالفت نمایندگان با این موضوع است اما متأسفانه دولت توجه لازم را به این موضوع ندارد.

بیاتیان در ادامه تصریح کرد: درمناسبت هایی نظیر شب یلدا همواره فرصتی برای افراد سودجو که در بازار اهرم هایی که در اختیارشان است فراهم می شود و این افراد سعی می کنند بازار را با ایجاد جو روانی متشنج کرده و از این فضا سوء استفاده کنند که مسئولان باید در این زمینه هوشیار باشند.

نماینده مردم بیجار در مجلس، گفت: وقتی عرضه و تقاضا متناسب باشد و نیز تقاضا برای خرید افزایش یابد خود به خود قیمت ها بالا می رود که دولت می تواند از طریق اطلاع رسانی شفاف و به موقع زودتر از واسطه ها عمل کرده و بازار را تحت کنترل بگیرد تا شاهد افزایش بی رویه قیمت ها در شب یلدا نباشیم.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان یادآور شد: مناسبت هایی نظیر شب یلدا در سال مشخص است، بنابراین باید تمهیدات لازم جهت تنظیم بازار میوه و دیگر مایحتاج این شب توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شود تا قیمت ها مانند سال های گذشته در این وقت از سال افزایش کاذب نداشته باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد