هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

بیانیه جمعی از نمایندگان در باره حادثه پیرانشهر




جمعی از نمایندگان با صدور بیانیه‌ای از وقوع حادثه آتش‌سوزی در مدرسه شین‌آباد در شهرستان پیران‌شهر ابراز تآسف کردند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت  جمعی از نمایندگان با صدور بیانیه‌ای از وقوع حادثه آتش‌سوزی در مدرسه شین‌آباد در شهرستان پیران‌شهر ابراز تآسف کردند که این بیانیه به شرح زیر است:

با مرور بر حوادث اخیر از جمله زلزله آذربایجان، جاری شدن سیل در شمال کشور، واژگونی اتوبوس دانش آموزان کاروان راهیان نور، آلودگی عمومی هوای کشور و اخیراً هم حادثه تأسف بار آتش سوزی مدرسه دخترانه ای در شین آباد پیرانشهر، به یک موضوع اساسی می توان پی برد و آن این است که تصویر کلی حوادث و مسائل پیش آمده را در دو دسته کلی می توان تقسیم کرد:

۱- حوادث و بلایای طبیعی. ۲- حوادث انسان ساخت.


در مورد دسته اول: شاید پیش بینی دشوار و حتی در مواردی خارج از قدرت و توان علمی بشر باشد اما کنترل پیامدهای بعدی و مدیریت بحران چنین حوادثی بی شک در حیطه توانایی های علمی و شناختی جامعه انسانی است.

اما در مورد حوادث و مسائل دسته دوم: هم پیش بینی و هم توان مدیریت بحران و کنترل پیامدهای آنها قطعاً در حوزه توانایی های انسانی بوده و مدیریت درست و منطقی در این موارد از اهمیت بالایی برخوردار است. در راستای این تحلیل کلی حادثه پیش آمده و تأسف بار اخیر برای دختران دانش آموز علاوه بر آنکه در ردیف حوادث انسان ساخت می توان دسته بندی کرد می توان در دو سطح ملی و استانی به بررسی موضوع پرداخت.

در سطح ملی وزارت آموزش و پرورش مشخص نماید که تاکتیک و در سطحی بالاتر استراتژی وزارتخانه و شخص وزیر و تیم فکری همراه ایشان در مواردی از این قبیل چیست و برای عدم تکرار پذیری حوادثی مشابه چه برنامه و یا برنامه های دارند؟ پاسخ به سوال فوق و عملیاتی کردن برنامه هایی برای پیشگیری و کنترل مسائلی این چنین از ملزومات مدیریت کلان آموزش و پرورش می باشد. در سطح استانی نیز چنین به نظر می آید که توزیع عادلانه بودجه ی استانی در مورد پروژه های مختلف علی الخصوص پروژه های عمرانی و سرانه های آموزش و پرورش از اهمیت بالایی برخوردار است این مسائل نیازمند تدوین و اجرایی کردن برنامه های خاص و دارای اولویت در راستای رفع کمبودها و محرومیت های قابل توجه مناطق کمتر برخوردار می باشد. آنچه متأسفانه در این بین به وضوح و آشکاری خود را می نمایاند این است که ضعف مدیریتی در حوزه مدیریت منابع انسانی- مالی و اقتصادی در منطقه چنان بدیهی بوده که اظهر من الشمس گشته است. با نگاهی هر چند گذرا به وضعیت شهرستان پیرانشهر و میزان برخورداری آن از سطوح و سرانه های شهری می توان به صورتی جدی عدالت در توزیع برای رفع نیازهای اساسی جامعه را مورد بررسی و نقد قرار داد و چنین گفت که: در حادثه ی مدرسه ی شین آباد ، سیاستگذاری های نادرست وزارت آموزش و پرورش و مدیریت اجرایی استانی بعنوان عله العلل موضوع بایستی مورد مداقه قرار گیرد، این حادثه همچون زخم کهنه ای است که سر باز کرده و بایستی با دقت و توجه ویژه و نیز بطور عمقی و منطقی مورد درمان قرار گیرد تا بهبود حاصل آید و مردمان سرزمین مان دیگر شاهد چنین فجایع و آسیب های انسانی نباشند.

در زمان و مکان کنونی این سوال برای ما نمایندگان ملت پیش آمده که براستی بایستی با چنین مسائلی چگونه باید برخورد کرد؟ آیا مسئولان مربوطه در سطح وزارتخانه آموزش و پرورش و مقامات ارشد استان با کلی گویی و ابهام در لحن و محتوا و موضعگیری هایشان همچون گذشته رویکردهای نادرست خود را ادامه می دهند و یا صادقانه عذر تقصیر به پیشگاه مردمان این دیار آورده و ضمن پذیرش تقسیر بطور جد در رفع مشکلات پیش آمده خواهند کوشید.

نکته دیگر به جای نشانه رفتن انگشتان به سوی معلم، فضای فیزیکی کلاس و بخاری ... کلی تر به قضیه نگاه کرده و اشتباه بودن سیاستگذاری ها را اذعان کرده و برای حفظ جسم و روان فرزندان این سرزمین که موتور محرکه و اساس توسعه انسانی سرزمین بزرگ ایران اسلامی هستند از جان و دل مایه بگذاریم .

در پایان سخن ما نمایندگان امضاء کننده این بیانیه ضمن ابراز تأسف و تأثر عمیق قلبی، همدردی و همدلی خویش را با مصدومان و سانحه دیدگان این حادثه و نیز خانواده های محترم آنان و همچنین مردمان شریف شهرستان پیرانشهر اعلام می نمایم و عهد می کنیم تا رسیدگی کامل و همه جانبه به تمامی ابعاد این رویداد ناگوار پیگیریهای خویش را به طور جد ادامه می دهیم. والسلام ۱۹/۹/۹۱

۱- رسول خضری نماینده پیرانشهر و سردشت

۲- عبدالکریم حسین زاده نماینده نقده و اشنویه

۳- عابد فتاحی نماینده ارومیه

۴- نادر قاضی پور نماینده ارومیه

۵- حامد قادرمرزی نماینده قروه و دهگلان

۶- مسعود پزشکیان نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر

۷- علی مطهری نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر

۸- محمد حسن نژاد نماینده مرند و جفا

۹- علیرضا محجوب نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر

۱۰- روح اله بیگی نماینده میاندوآب، شاهیندژ و تکاب

۱۱- سیداحسن علوی نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران

۱۲- محمد دامادی نماینده ساری و میاندورد

۱۳- سیدمحمد بیاتیان نماینده بیجار و گروس

۱۴- امید کریمیان نماینده مریوان و سروآباد

۱۵- احمد شوهانی نماینده ایلام، ایوان، شیروان و چرداوه

۱۶- عبداله سامری نماینده خرمشهر و مینوشهر

۱۷- علی کائیدی نماینده پلدختر و معمولان

۱۸- ناصر کاشانی نماینده زاهدان

۱۹- عبدالرضا عزیزی نماینده شیروان

۲۰- محسن بیگلری نماینده سقز و بانه

۲۱- محمد جلیل سرقلعه نماینده لردگان

۲۲- سیدمهدی موسوی نژاد نماینده دشتستان

۲۳- علی محمد احمدی نماینده دهلران، دره شهر و آبدانان

۲۴- نعمت اله منوچهری نماینده پاوه، جوانرود و اورامانات

۲۵- سیدهادی حسینی نماینده سوادکوه، قائمشهر و جویبار

۲۶- احمد بخشایش نماینده اردستان

۲۷- جبار کوچکی نژاد نماینده رشت

۲۸- ایرج عبدی نماینده خرم آباد

۲۹- سیدحمیدرضا طباطبایی نماینده نائین و خور

۳۰- موسی الرضا ثروتی نماینده بجنورد، جاجرم، مانه و سملقان

۳۱- حمیدرضا پشنگ نماینده خاش

۳۲- هدایت اله میرمراد زهی نماینده سراوان، سیب، سوران و زابلی

۳۳- سیدباقر حسینی نماینده زابل، زهک و هیرمند

۳۴- محمدسعید اربابی نماینده ایرانشهر/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد