هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

بیاتیان: واسطه ها مانع از برگزاری مزایده ...

بیاتیان:

واسطه ها مانع از برگزاری مزایده برای واگذاری معادن می‌شوند

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از واگذار نشدن معادن به بخش خصوصی گفت: متاسفانه در سالهای اخیر لابی گری و واسطه گری موجب شده برگزاری مزایده برای واگذاری معادن انجام نشود.
سید محمد بیاتیان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگذاری خانه ملت اظهار داشت: با توجه به وجود معادن متعدد در کشور ، پس از منابع نفتی منابع معدنی می تواند راه عمده درآمدزایی برای ایران باشد اما در سالهای اخیر بخش عمده ای از مواد معدنی خام فروشی شده است.
نماینده مردم بیجار  در مجلس شورای اسلامی خام فروشی مواد معدنی را یک معضل برای کشوردانست و افزود: اگر مواد معدنی فراوری شده و سپس به خارج از کشور صادر شود، ضمن ایجاد اشتغال و ارزش افزوده ارز آوری بیشتری را نصیب کشور خواهد کرد.
وی اضافه کرد: شاید کشور کره جنوبی کمترین مواد معدنی را در اختیار داشته باشد اما سالانه ۵۰ میلیون تن فولاد تولید می کند اما در شرایطی که در کشور مواد معدنی بسیاری وجود دارد سالانه کمتر از ۱۰ میلیون تن فولاد تولید می شود زیرا در ایران بخش عمده ای از مواد معدنی فراوری نمی شود.
این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به برخی از تمهیدات دولت برای جلوگیری از خروج مواد خام معدنی از کشور گفت: اگر دولت و بخش خصوصی در این زمینه برنامه داشته باشند کشور ما نیز می تواند مواد خام معدنی به فراورده و ایجاد اشتغال و ارزش افزوده حرفی برای گفتن داشته باشد.
دبیر دوم کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به پیگیری های کمیسیون صنایع و معادن مجلس برای واگذاری معادن به بخش خصوصی یادآور شد: کمیسیون صنایع و معادن مجلس در حال تدوین طرحی برای واگذاری معادن به بخش خصوصی و مدیریت آن است؛ضمن اینکه شورای عالی معدن نیز در حال اتخاذ تصمیماتی برای واگذاری معادن در نقاط مختلف کشور در قالب برگزاری مزایده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد