هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

آزادسازی واردات خودروی کم مصرف خلاف قانون نیست

دبیر کمیسیون صنایع و معادن:

آزادسازی واردات خودروی کم مصرف خلاف قانون نیست

آزادسازی واردات خودروی کم مصرف هم به سود مردم است و هم موجب ایجاد فضای رقابتی در صنعت خودرو می شود.


به گزارش گروه دریافت خبر خبر گزازری خانه ملت؛ سید محمد بیاتیان عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مجلس نیوز (پایگاه خبری فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی) در واکنش به تصمیم دولت مبنی بر آزادسازی واردات خودروی کم مصرف گفت: آزادسازی واردات خودروی کم مصرف از سوی دولت بر خلاف قانون نیست و حتی می تواند موجب ایجاد فضای رقابتی در صنعت تولید خودرو شود.


دبیر دوم کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه افزود: تصمیم دولت در مورد عدم واردات خودروی کم مصرف به کشور مربوط به زمانی است که بازار ارز دچار نوسانات و نابسامانی های شدید بود.

نماینده مردم بیجار در مجلس با تاکید بر اینکه نباید فضای رقابتی در صنعت خودرو بسته شود، اظهار داشت: این موضوع که یک شبه تصمیم بگیریم واردات خودرو ممنوع شود و اجازه واردات ندهیم چندان به مصلحت نیست.


وی اضافه کرد: آزادسازی واردات خودروی کم مصرف هم به سود مردم است و هم موجب ایجاد فضای رقابتی در صنعت خودرو می شود و حتی سبب می شود تولیدات داخلی به استانداردهای روز دنیا به ویژه تولید خودروی کم مصرف نزدیک شود.


بیاتیان تصریح کرد: اگر استانداردهای تولید خودرو به گونه ای تدوین شود که موجب کاهش مصرف سوخت شود، در مجموع به نفع مردم و کشور است.


این نماینده مردم در مجلس نهم اعتراضات قطعه سازان و خودروسازان به جا و معقول نبوده و جنبه احساسی دارد، یاد آور شد: آزادسازی واردات خودروی کم مصرف در دراز مدت به نفع قطعه سازان و خودروسازان است.


 دبیر دوم کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزایش بی رویه و لجام گسیخته قیمت خودرو در ماههای اخیر را فاقد توجیه منطقی دانست و گفت: عدم عرضه خودروی تولید داخل و ممنوعیت واردات از جمله دلایل گرانی شدید قیمت خودرو در ماههای اخیر بود و بنابراین خودروهای کم مصرف با ارز مبادلاتی به نفع مصرف کنددگان و متعادل کردن قیمت خودروی داخلی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد