هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

آزادسازی واردات، بازار داخل را رقابتی و کیفی می‌کند

بیاتیان با تأکید بر مدیریت بازار واردات کالا:

آزادسازی واردات، بازار داخل را رقابتی و کیفی می‌کند

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تأکید بر اینکه واردات به نفع تولید داخلی است‌و بازار کشور رقابتی و به تبع آن کیفی می‌شود، گفت:البته به هیچ وجه نباید به کالای غیر ضرور یا کالایی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود یارانه یا تخفیف ارزی اختصاص داد.



سیدمحمد بیاتیان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه آزادسازی واردات به نفع تولید داخلی است، تصریح کرد: چنانچه اجازه دهیم واردات کالا حتی کالایی که در داخل تولید می‌شود آزاد شود بازار کشور رقابتی و به تبع آن کیفی می‌شود.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی افزود: البته به هیچ وجه نباید به کالای غیر ضرور یا کالایی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود یارانه اختصاص داد.

وی ادامه داد: واردات باید در چند وجه مدیریت شود اول اینکه این واردات افسار گسیخته نباشد و دوم اینکه قیمت کالای وارداتی از قیمت تولیدی داخل کمتر نباشد که تولید داخل با مشکل مواجه شود در این قسمت وظیفه کنترل قیمت با گمرک کشور است.


بیاتیان با یادآوری اینکه چنانچه مدیریت صحیحی بر واردات آزاد نباشد، کشور دچار مشکل می‌شود، گفت: ممکن است در صورت نبود مدیریت بسیاری از مردم بیکار و واحدهای صنعتی و تولیدی تعطیل شوند.

وی با بیان اینکه باید در واردات با ارز آزاد، منشأ ارزی واردات کاملا مشخص باشد، تأکید کرد: وزارت امور اقتصادی و دارایی و به ویژه بانک مرکزی باید ارز اختصاصی به واردات را رصد و منشأ آن را مشخص کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: مشخص کردن منشأ اصلی واردات کار دشواری نیست و بانک مرکزی به راحتی می‌تواند آن را پیگیری کند.

گمرک جمهوری اسلامی ایران در واکنش به ممنوعیت واردات با ارز آزاد، اعلام کرد: براساس مصوبات ابلاغی به گمرک جمهوری اسلامی ایران، واردات با ارز نظام بانکی، مرکز مبادله ‌ای، سرمایه‌گذاری خارجی، اعتبار ارزی، تهاتر، واردات در مقابل صادرات و ارز متقاضی با ذکر منشأ آن بلامانع بوده و همچون گذشته کار در حال انجام است./

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد