هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

توجه به معیشت مردم در اولویت بودجه نویسی قرار گیرد

بیاتیان با تاکید بر ارایه به موقع لایحه بودجه ۹۲ از سوی دولت:

توجه به معیشت مردم در اولویت بودجه نویسی قرار گیرد

http://www.icana.ir/NewsPage.aspx?NewsID=212595

http://www.icana.ir/KM_media/image/2012/05/19093_orig.jpg

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به ارایه به موقع لایحه بودجه ۹۲ کل کشور از سوی دولت به مجلس، گفت: با توجه به اوضاع اقتصادی کشور و نیز مشکلاتی که در حال حاضر با وجود تحریم ها ایجاد شده، به نظر می رسد که توجه به معیشت مردم در اولویت بودجه نویسی قرار گیرد.

سیدمحمد بیاتیان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، افزود: با توجه به وضعیتی که در حال حاضر در اقتصاد کشور وجود دارد اعم از رکود در بازار، تولید و اشتغال و مشکلاتی که با آن روبرو هستیم نه تنها شواهد و قرائنی برای ارسال  به موقع لایحه بودجه به مجلس وجود ندارد، بلکه به این زودی ها هم دولت نمی تواند لایحه بودجه را به مجلس ارایه دهد.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: یکی از مشکلات بودجه در زمینه اجراست که اگر در این خصوص دقت شده و وحدت بین قوا و مسئولین در تمامی نهادها مدنظر قرار گیرد، مشکلی پیش نمی آید و بودجه اگر انقباضی یا انبساطی باشد با وحدت بین قوا کارها به نحو احسن پیش می رود.

وی اظهارداشت: مهمترین ویژگی بودجه سال آینده کل کشور با سایر بودجه ها در این است که با توجه به تحریم های اعمال شده از سوی غربی ها، به طور قطع بودجه های عمرانی در سال آینده کاهش خواهد یافت، اما بهتر است که توجه به معیشت مردم در اولویت بودجه نویسی قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی، تصریح کرد: باتوجه به سیاستهای اصل ۴۴باید سالیانه به سمت کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی پیش برویم که متاسفانه تاکنون در این امر به موفقیت نرسیده‌ایم.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه تأکید کرد: ما باید از تحریم‌های اقتصادی بعنوان یک فرصت استفاده کنیم و مراتب کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی را در این چارچوب فراهم کنیم.

بیاتیان افزود: دولت باید در راستای عدم وابستگی به درآمدهای نفتی بودجه سال آینده را با دیدی کارشناسی تدوین کرده و در موعد مقرر به مجلس جهت بررسی‌های نهایی تقدیم کند.

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان یادآور شد: در راستای کاهش وابستگی به نفت، لایحه بودجه ۹۲بر اساس درآمدهای غیر نفتی تنظیم شود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد