هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

ممنوعیت ثبت سفارش 77 کالا تدریجی انجام شود

مهندس بیاتیان عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: ممنوعیت ثبت سفارش 77 کالا باید آرام و زیرپوستی انجام شود تا شوک ناشی از قطع واردات این میزان کالا تبعات کمتری بر تولید و اقتصاد کشور داشته باشد.
71-34.jpg

سیدمحمد بیاتیان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار داشت: قطع ثبت سفارش 77 کالا موجب سوداگری واردکنندگان کالا می‌شود به بیان دیگر سرمایه‌دارانی که این 77 کالا را با دلار 1226 تومان وارد کرده و در انبارها دپو کرده‌اند با قطع ثبت سفارش آنها، سودهایی میلیاردی نصیب‌شان می‌شود.

نماینده مردم بیجار در مجلس با اشاره به آثار مثبت و منفی ممنوعیت ثبت سفارش 77 کالا، گفت: ممنوعیت ثبت سفارش این تعداد کالا از مشکلات اقتصادی جلوگیری می‌کند اما باید توجه داشت که آثار منفی آن موجب لطمه به تولید، قدرت خرید مردم، شکل‌گیری شغل‌های کاذب و از بین رفتن برخی صنوف می‌شود.

وی با بیان اینکه اعلام ممنوعیت ثبت سفارش 77 کالا موجب سوداگری بسیاری از فروشندگان می‌شود، اظهار کرد:‌ وقتی قیمت کالاهای خارجی به شدت افزایش می‌یابد تولیدکنندگان داخلی رغبت چندانی به افزایش کیفیت کالاهای خود پیدا نمی‌کنند و این موضوع موجب لطمه به صادرات کشور می‌شود در حالی که برای افزایش توان صادراتی باید بستر ارتقای کیفیت‌ها به وجود آید.

بیاتیان تاکید کرد: با ممنوعیت ثبت سفارش 77 کالا حق مردم در انتخاب کالاهای مختلف از بین رفته و مصرف‌کنندگان مجبور به خرید کالاهای فاقد کیفیت داخلی می‌شوند ضمن آنکه رقابت و انگیزه داخلی بین تولیدکنندگان به دلیل حذف بزرگ‌ترین رقیب آنان از بین می‌رود.


کد خبر: 91082012127
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد