هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

بیاتیان:ا انتقاد نسبت به سیاست های ناکارآمد دولت در اعطای جوایز

بیاتیان با انتقاد نسبت به سیاست های ناکارآمد دولت در اعطای جوایز صادراتی:

مشوق های صادراتی بر اساس واقعیت های تجاری تعیین شود

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد نسبت به سیاست های ناکارآمد دولت در اعطای جوایز صادراتی به صادرکنندگان نمونه، گفت: در حال حاضر سیاست هایی که زمینه اعطای جوایز صادراتی به صادرکنندگان نمونه کشور از سوی دولت اتخاذ شده روند مناسبی نداشته که باید اصلاح شود



سید محمد بیاتیان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، افزود: مشوق های صادراتی که به صادرکنندگان نمونه تعلق می گیرد باید بر اساس واقعیت ها تعیین شده و به صادرکنندگان تعلق بگیرد در صورتیکه در حال حاضر شاهد اتخاذ سیاست های ناکارآمد و غیر کارشناسی در این خصوص از سوی دولت هستیم که این روند نیازمند بازنگری است.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در حال حاضر روند اختصاص جوایز صادراتی به صادرکنندگان نمونه کشور مناسب نیست، به طوریکه اگر این روند ادامه یابد در آینده شاهد کاهش صادرات غیر نفتی کشور خواهیم بود.

وی اظهارداشت: در حال حاضر بحث اقتصاد مقاومتی از مباحث روز کشور است که برای برون رفت از مشکلات اقتصادی که در کشور ایجاد شده و نیز تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی باید به صادرکنندگان و صادرات غیر نفتی بها داده شود تا در آینده شاهد رشد و شکوفایی اقتصاد کشور بیش از امروز باشیم.

این نماینده مجلس نهم، تأکید کرد: با توجه به تحریم هایی که غربی ها علیه کشورمان اعمال کرده اند و حلقه این تحریم ها نیز هر روز تنگ تر می شود، توجه به صادرات غیر نفتی برای برون رفت از این مشکلات موثر بوده و یکی از ابزارهای لازم در جهت دور زدن تحریم ها محسوب می شود که می تواند اتکای اقتصاد کشور به نفت را نیز در آینده کاهش دهد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه تصریح کرد: جوایز صادراتی یکی از اهرم هایی است که صادرکنندگان را به تولید و نیز صادرات بیشتر محصولات ترغیب می کند اما امروزه با سازو کارهای غلطی در دولت همراه شده که این ناکارآمدی ها موجب دلسردی صادرکنندگان می شود.

نماینده مردم بیجار در مجلس، افزود: دولت باید در میزان و نوع جوایز صادراتی به صادرکنندگان نمونه کشور توجه داشته باشد زیرا با یک یا دو سکه بهار آزادی و اعطای آن به صادرکنندگان نمونه نمی توان به آینده صادرات غیر نفتی در کشور امیدوار بود.

بیاتیان ادامه داد: باید زمینه برای سرمایه گذاران طوری فراهم شود تا تولید کنندگانی که به امر صادرات ورود نکرده اند، وارد میدان شده و برای صادرات محصولاتشان ترغیب شوند و بتوانند برای کشور ارز آوری داشته باشند.

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان یادآور شد: کمیسیون صنایع و معادن مجلس آمادگی دارد تا در جهت رفع موانع قانونی در خصوص توسعه صادرات غیر نفتی و همین طور تسهیل در امور صادرکنندگان با همکاری دولت و بخش خصوصی اقدامات لازم را انجام دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد